Vastaus: Devil May Cry 4 [PS3]
Philosopher sanoi:
(Toisaalta 5 framea on aika paljon aikaa parryta, että tiiä sitten.)
Mutta jos et tiedä mihin kohtaan kymmenen tunnin peliä nuo viisi framea ajoittuvat niin kuinkas parryyt? Tällä siis viitataan siihen, että hyökkäyksiä ei tiedä etukäteen juuri äänivihjeiden puuttumisen takia.
Cyrus1 sanoi:
Olihan se äänien lisääminen kolmosessakin tietonen ratkasu, onhan noi siis tietosia, että sellanen ratkasu on olemassa.
Äänivihjeet olivat jo ykkösessä ja hyvinkin tietoisena ratkaisuna. Pelin sisäinen vihollisdata oikein kehottaa kuuntelemaan tiettyjä juttuja (musketti-marionetti tulee ekana mieleen).
Viper7 sanoi:
Viholliset saavat jotain pimeää auraakin itselleen joka tekee niistä kestävempiä ja enemmän vahinkoa tuottavia. Eli tarkoituksenani oli sanoa että kyllä pelistä sitä haastettakin löytyy näille epäiliöille. Heaven or hell on taas joku ihme moodi jossa kaikki kuolee kerrasta
Oot ilmeisesti melkoinen DMC-veteraani... Aura on vihollisten versio Devil Triggeristä ja oli jo ykkösessä DMD-tasolla, Heaven or Hell oli kolmosessa ja se on vähän niinkuin bonusmoodi enemmänkin kuin vielä vaikeampi vaikeustaso (jos joku ei tiedä). Siitä ei saa edes rankkia mihinkään ruutuun muiden ihailtavaksi.
Huoh... näistähän tulee melkein mieleen se juttu kun Pelaaja-lehden arvostelussa mainostettiin Automaticia uutena ominaisuutena (pikku vinkki: seKIN oli jo ykkösessä, vaikka edelleenkin se on ihan turha lisäys, jos ei halua itse pelata niin sitä varten kolmosessa ja nelosessa voi katsella välikuvat suoraan valikosta)
Cyrus1 sanoi:
Pointti on se, että ehkäpä tässä pelissä pitää pelata eri tavalla kuin kolmosessa ja combovideot ja tulokset tulee sen mahdollisesti näyttämään ettei äänivinkit ole välttämättä ainoa tapa väistää tai estää vastustajaa hyökkäämästä, vaan ESIM. sijoittuminen ja oikeanlaiset lähestymistavat saattavat olla isommassa roolissa nelosessa kuin kolmosessa. Kolmosessa pystyit ehkä menemään keskelle joukkoa ja väistämään kaiken äänien avulla, tässä ehkä joudut tietämään miten menet keskelle joukkoa vai menetkö lainkaan ja teetkin jotain muuta ja mitä sitten teet?
Näin minäkin uskon ja toivon. Nerolla ei mitään Royal Guardia edes tarvitse kun lvl3 EX-liikkeet (jotka tietty ladataan MAX-Actilla) paiskovat vihollisia kuin leka täytekakkua. DMD voi sitten olla toinen juttu tietty mutta on sekin jo maailmalla läpi pelattu.
Itse pelistä sen verran vielä tähän loppuun, että tykkäsin kyllä (Devil Hunter -tasolla nyt läpi, tänään Human kun ei oo vielä kaikkea sälää unlockattu). Pidin designista yleensäkin (hahmot, musat, grafiikat, aseet) mutta en ala niistä nyt väittelemään sen enempää kun kaikki eivät kuitenkaan tykkää. Neron rajattu asevalikoima tuntuu jopa hyvältä ratkaisulta, vähemmän vaihtoehtoja mutta kun ne hallitsee täydellisesti niin... ouch. IR on hauska lisä ja liekehtivät combot saavat tuntemaan tyytyväisyyttä. Dantelta puuttuvat Crazy Combot mutta kuka hitto niitä nyt yleensäkään kolmosessa jatkuvasti käytti? Turpaanhan siinä sai kun siinä määrin suoraviivaisia olivat (paitsi Nevanin Jam Session mutta kun koko asetta ei ole pelissä niin siitä nyt olisi turha valittaa muutenkin)