Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Diablo 4

Kuinkas moni täällä on kohdannu Mahjoobin. Aika törkeen ärsyttävä vihu world tier 3. Kuolin varmaan 5-6 kertaa ennenkuin sain sen tapettua stunnaamalla sen jatkuvasti.

Ohjeissa oli että pää muuttuu punaiseksi kun se imee healthia sulta mutta mulla se pää oli kokoajan punainen.
En oo viel varmaa tehny tota questia jonka ohella toi tulee mut katoin videota ja toihan on iha selkeesti jotenkin buginen mobi. Ihan tyystin rikki :D
 
En oo viel varmaa tehny tota questia jonka ohella toi tulee mut katoin videota ja toihan on iha selkeesti jotenkin buginen mobi. Ihan tyystin rikki :D

Sitä itsekkin mietin. Kosks mikään muu, oli se sitten bossi tai mikä tahansa ei ole tuottanut ongelmia tappaa.
 
Tulipa vihdoin saatua joka alueen maine täyteen. Kaikki Lilith patsaat tehty, koko kartta putsattu esille. n.200 sivutehtävää tehtynä (18 puuttuu), kaikki strongholdit tehtynä ja LVL 62. Tein myös ensimmäisen nightmare dungeonin, oli jotain räjähtäviä paiseita. 73h siihen meni ja nyt voi keskittyä sitten endgame aktiviteetteihin ja nightmare dunkkuihin kunnes on lvl 70.

Oli kyllä hieno retki halki pelin 5 eri alueen jotka tarjosivat erilaisia ympäristöjä ja kaikennäkösiä hahmoja ja tarinoita sivutehtävien kanssa. Tuli nähtyä hahmoja ja paikkoja vanhoista peleistä ja paljon muuta mukavaa. Kysymysmerkki on vielä miten tuota maineen keräämistä jaksaa season 1 kun samat sivutehtävät ja dunkut odottaa. Mutta ainakaan ei tarvi ikinä enään kerätä Lilith patsaita... Huhuh mikä työ.

Nyt ainakin on jatkossa helpompi aloittaa uusia hahmoja kun ovat valmiiksi selkeästi vahvempia.
 
Kuinka monipuolinen pelityyli hahmoluokilla on saavutettavissa? Olen jonkin verran pelannut ja Rogue on nyt LVL 20, mutta pelaaminen tuntuu ehkä jokseenkin yksitoikkoiselta. Onko gearisidonnaisia erityisskillejä olemassa?
 
Alkaa selkeästi porukka siirtymään seuraaviin peleihin kun täällä hiljenee.
Onko gearisidonnaisia erityisskillejä olemassa?
Tavallaan joo, esim sain droppina unique amuletin, jolla Necromancerin Blood Surgen (pyöreä ison alueen isku) käyttäminen pistää myös kaikki luurankoni käyttämään myös Blood Surgea. Server Slamissä sain Druidille droppina legendaarisen, joka muutti Pulverizen (melee range iso isku karhumuodossa) pitkän kantaman AoE iskuksi. Aika pieniä muutoksia kuitenkin tuppaa olemaan että se peruspelaaminen ei niin paljoa muutu. Ehkä muuttuu sujuvammaksi.

Nyt on itsellä 72 tuntia lasissa ja Necro on 64 levulla. Kaksi ensimmäistä aluetta on 100% tutkittu ja kaikki tehty, kolmas alue on tällä hetkellä työn alla. Kolmannella alueella ikävä kyllä yksi questi bugittaa aika pahasti (Fury against fate) ja taitaa jäädä omalta osalta tekemättä ennenkuin Blizzard sen korjaa. Monia eri "fixejä" tähän netistä löytyy, mutta mikään ei auttanut. Alkoi ärsyttämään niin paljon että kävin sitten vetämässä WT3 loppudunkun ja se menikin yllättäen läpi niin nyt sitten WT4 menossa. Alkaa viholliset olemaan sen verran kovia että jos yli kaksi eliteä on vastassa, joutuukin tappelemaan ihan tosissaan ja yli kolme onkin jo aika mahdotonta.

Ihan hauska kyllä huomata kuinka hahmo vahvistuu koko ajan kun tuota WT3 loppudunkkua olen muutaman kerran kokeillut. 55 levulla normivihutkin löivät minut yhdellä iskulla hengiltä. 60 levulla normivihut eivät enää tappaneet yhdellä iskulla, mutta elitet kyllä edelleen tekivät niin. 62 levulla pääsin jo aika pitkälle ennenkuin piti luovuttaa sillä viimeinen alue ennen bossia on vähän vaikeampi kuin kaksi aiempaa. 64 levulla tuli ehkä 5~ kuolemaa koko dunkun aikana ja oli muutenkin yllättävän sujuvaa menoa.
 
Alkaa selkeästi porukka siirtymään seuraaviin peleihin kun täällä hiljenee
Ainakin meikä vielä pelaa muutaman tunnin joka päivä. Enemmänkin odottelen season 1 alkua niin ei nyt kauheella kiimalla classeja tule levelöityä, kun season 1 alkaa niin sit lähdetään taas puhtaalta pöydältä liikkeelle.

Osalle uusista pelaajista joille Diablo 4 on eka kosketus ARPG genreen niin tämä Season kohtainen puhtaalta pöydältä lähteminen herättää pikkusen ihmetystä.

 
Joo ARPG pelit on muutenkin sellaisia kausi luontaisia pelejä. Aina kun kausi alkaa tulee hetkeks pölinää ja vilskettä. Muuten vaan pelaillaan hissukseen. Eipä tässä nyt hirveästi ole sanottavaa kun kaiken melkeen nähnyt ja nyt sit vaan odotellaan season 1.
 
Juu, itekki huomannu et pelaan nykyää ehkä jonkun tunnin päiväs, sit ei jaksa enää kiinnostaa. Itelleni seasonin alkaminen on yhdentekevää,jossei endgameen ole tulossa jotain järkevyyttä niin en jaksa innostua. Pitää varmaan odottaa jotain D3:n tyylistä remontointia ennen kuin palaan tän pariin aktiivisemmin.
 
Juu, itekki huomannu et pelaan nykyää ehkä jonkun tunnin päiväs, sit ei jaksa enää kiinnostaa. Itelleni seasonin alkaminen on yhdentekevää,jossei endgameen ole tulossa jotain järkevyyttä niin en jaksa innostua. Pitää varmaan odottaa jotain D3:n tyylistä remontointia ennen kuin palaan tän pariin aktiivisemmin.
Sama käynyt itselleni, enkä ole edes päässyt tarinassakaan loppuun vielä. Peli jäänyt nyt maksimiin tuntiin päivässä, enkä läheskään joka päivä ole edes jaksanut enää peliä pelata. Toki tämä on johtunut ainakin osittain työviikon mukanaan tuomista haasteista, joiden jälkeen into pelata mitään ylipäätään, on ollut tavallista pienempi.
 
Jos nyt oikein kriittisin silmin katsoo Diablo 4:ää, niin onhan siinä paljon juttuja, jotka eivät jaksa loputtomiin pitää mielenkiintoa yllä. Toki tämä on myös yksilöllinen asia, mutta kokoanpa huvikseni pienen listan, jotka ovat ns. pielessä, alkaneet puuduttamaan tai menettäneet mielenkiintoa tuntien kertyessä.

1. Vaikka aluksi kehuin tarinaa, niin ei siitä loppujen lopuksi jäänyt muuta mieleen kuin klassinen hyvän ja pahan taistelu. Kohdatuista npc-hahmoista muistan isompien pahisten lisäksi vain yhden, Neyrellen. Hänessä oli tarpeeksi vetovoimaa keskeisen roolinsa ansiosta.

2. Tämä saattaa olla pieni spoileri, joten varmuuden vuoksi pimentoon. Liittyy pelin nimeen. Pelin nimi on Diablo 4, mutta missä Diablo itse on? Kolmannessa Diablossa oli vielä mukana ns. kakkospääpahiksena, mutta tässä ei ollut kuin yksi hetki, jossa mainittiin Diablon nimi muiden isojen pahisten joukossa.

3. Jatkuva ramppaaminen teleporttien kautta on toki ollut tuttua Diabloa jokaisessa osassa, mutta roipetta joutuu penkomaan ja vertailemaan varsinkin pelin myöhemmässä osassa niin paljon, että arkulla, sepällä tai muilla kauppiailla ravataan liian usein. Harmaita ja sinisiä esineitä ei enää kaipaa kuin korkeintaan rahapulassa, vaan on niitä keltaisiakin tarjolla jatkuvalla syötöllä.

4. Vanhoissa Diabloissa oli toisinaan hetkiä, jolloin sai rauhassa fiilistellä ympäristöä ja tutkia eri juttuja. Tässä tyrkytetään toimintaa paikoin aivan liikaa. Vihollisia ilmestyy eteen kasapäin todella tiuhaan tahtiin ja hektiset eventit puskevat jatkuvasti reitin varrelle minimapin näköetäisyydelle. Hevosella tehtävä lyhyt matka voi venyä useisiin minuutteihin, mikäli jokaista vihollislaumaa pysähtyisi haastamaan.

5. Heppa on kiva uudistus, mutta paikoin kovin tönkkö kaakin törmätessä lähes jokaiseen kärpästä suurempaan pikseliin. Eikä ohjaus ole niitä sujuvampia, vaikka harjoituksen kautta tuo melko hyvin sujuukin.

6. Jäätymiset ja kaatumiset, ovat alkaneet häiritä pelaamista etenkin viime aikoina. Tiedä sitten mikä tuon aiheuttaa, mutta jälleen julkaisun jälkeinen asia, jolle odotetaan vieläkin korjaavaa päivitystä.

7. Tietyn pisteen jälkeen Diablo 4 menettää haastavuuspotentiaalia aivan liikaa. Kun yllä alkaa olla hyvin optimoitu ja toisiaan tukeva varuste- ja kykysetti, niin isotkin viholliskasat tuhotaan muutamassa sekunnissa. Toki joskus saattaa olla joukossa karmivia yhdistelmiä, kuten damage resistance-teleport-minion-lightning enchanted-waller-vampire-tyyppistä komboa (ei onneksi sentään kaikki kerralla!), mutta ei näistäkään liikaa vastusta ole ilman valtavaa tukijoukkolaumaa. Ja jälkimmäiset saa siivottua pois varsin helposti. Ainoastaan The Butcher ansaitsee nykyisin arvosanan vastus, kun mennään levelillä 74. Myös tarinassa oli muutamia ihan mukiinmeneviä ja haastavia vihuja, kun vasta haettiin pätevää kyky-ja varusteyhdistelmää.

8. Diablo 3:n arkussa oli 350 slottia tilaa tavaroille, tässä vain 200. Edeltäjässä oli myös isompi inventory (60 vs 33), mutta siinä esim. osa aseista vei useamman slotin Diablo 4:n yhden sijaan.

9. Diablo 3:n kykypuuta oli helpompi hallita jos halusi lennosta vaihtaa kyvyn tai pari tilanteen mukaan. Kokonaan näkyvä taulukko on parempi kuin jatkuvaa zoomailua vaativa Diablo 4:n vastaava.

10. Parannuspulloilla on liian helppo pelastaa vaikea tilanne ja niitä tippuu muutenkin melko anteliaasti. Edeltäjässä hörppy onnistui vasta viiveen jälkeen, joka edellytti huomattavasti varovaisempaa pelaamista haastavammissa kohdissa. Vertauksena Diablo 3:ssa oli muutama tapaus, joissa tuli kuoltua useamman kerran, pahin niistä vaati toistakymmentä yritystä Master-tasolla. Diablo 4:ssä vain yhden bossin kohdalla noutaja tuli kahdesti. Lähes kaikki isommat körmyt kaatuivat siis 1–2 yrityksellä.

11. Kaipaan kovasti intensiivisiä riftejä ja pieniä sekä kivoja yllätyksiä. Moniko vieraili Diablo 3:ssa kultagoblinien aarrekammiossa ja cow levelissä? Entä missä on horadric cuben tuoma mystiikka ja jännitys? Tai mukana kulkeva persoonallinen apuri, jonka sai itse varustaa omilla kilkkeillä ja antaa tälle jopa käyttäytymismalleja tilanteita varten? Diablo 4:ssä joissakin kohdissa mukana kulkeva kuolematon ja näennäisesti vihollisia pienellä miekalla huitova npc ei sytytä yhtään.

12. Okei, onhan siellä Helltide, PvP-mätöt, World boss -eventit ja Legioonat, mutta mikä järki siinä on, kun jokainen tulee sinne vain lootin takia ja pomo ei käytännössä voi voittaa ollenkaan? Varsinkin legioonaeventit ovat nykyisin pelkkiä expa-automaatteja, joissa viholliset eivät elä yli viiden sekunnin. Tavallisemmin niitä ei ehdi edes nähdä. Diablo 3:n Nemesis oli paljon kuumottavampi, vaikka toistoja kertyikin mukava määrä. Toistot eivät sytytä Diablo 4:n World bossien kohdalla, vaikka nähdyt kaksi körmyä näyttäviä otuksia ovatkin.

12. Tiimitoveri kuoli, koska ei ollut enää parannuspulloja jäljellä. Nostanpa hänet ylös ja käytettävissä on taas maksimimäärä pulloja?! Tämä nyt on jo liiallista kädestä pitämistä. Myös kuoleman jälkeiset jatkopisteet ovat naurettavan lähellä kuolinpaikkaa, ei oikein edes tunne epäonnistuneensa.

Onhan tässä toki vielä paljon näkemättä, kuten tulevat seasonit ja dlc:t. Lisäksi olen kokeillut vasta yhtä hahmoa, ja esim. Nightmare-tason dungeonit ovat kokematta, niitä odotan mielenkiinnolla – tarkoitus vääntää näitä porukalla.

Kritiikin määrästä voisi päätellä, etten pitäisikään pelistä, mutta on tämä silti vuoden parhaita julkaisuja, mitä olen pelannut. Tason 100 tavoittelu, oman hahmon kehittäminen, trophyjen jahtaaminen ja halu tutustua myös muihin sankareihin pitävät mielenkiintoa yllä. Ja "kompletionistin" näkökulmasta en saa rauhaa ennen kuin kaikki on avattu ja tehty, sekin puskee eteenpäin.

Saa olla eri mieltä :).
 
Jos nyt oikein kriittisin silmin katsoo Diablo 4:ää, niin onhan siinä paljon juttuja, jotka eivät jaksa loputtomiin pitää mielenkiintoa yllä. Toki tämä on myös yksilöllinen asia, mutta kokoanpa huvikseni pienen listan, jotka ovat ns. pielessä, alkaneet puuduttamaan tai menettäneet mielenkiintoa tuntien kertyessä.

1. Vaikka aluksi kehuin tarinaa, niin ei siitä loppujen lopuksi jäänyt muuta mieleen kuin klassinen hyvän ja pahan taistelu. Kohdatuista npc-hahmoista muistan isompien pahisten lisäksi vain yhden, Neyrellen. Hänessä oli tarpeeksi vetovoimaa keskeisen roolinsa ansiosta.

2. Tämä saattaa olla pieni spoileri, joten varmuuden vuoksi pimentoon. Liittyy pelin nimeen. Pelin nimi on Diablo 4, mutta missä Diablo itse on? Kolmannessa Diablossa oli vielä mukana ns. kakkospääpahiksena, mutta tässä ei ollut kuin yksi hetki, jossa mainittiin Diablon nimi muiden isojen pahisten joukossa.

3. Jatkuva ramppaaminen teleporttien kautta on toki ollut tuttua Diabloa jokaisessa osassa, mutta roipetta joutuu penkomaan ja vertailemaan varsinkin pelin myöhemmässä osassa niin paljon, että arkulla, sepällä tai muilla kauppiailla ravataan liian usein. Harmaita ja sinisiä esineitä ei enää kaipaa kuin korkeintaan rahapulassa, vaan on niitä keltaisiakin tarjolla jatkuvalla syötöllä.

4. Vanhoissa Diabloissa oli toisinaan hetkiä, jolloin sai rauhassa fiilistellä ympäristöä ja tutkia eri juttuja. Tässä tyrkytetään toimintaa paikoin aivan liikaa. Vihollisia ilmestyy eteen kasapäin todella tiuhaan tahtiin ja hektiset eventit puskevat jatkuvasti reitin varrelle minimapin näköetäisyydelle. Hevosella tehtävä lyhyt matka voi venyä useisiin minuutteihin, mikäli jokaista vihollislaumaa pysähtyisi haastamaan.

5. Heppa on kiva uudistus, mutta paikoin kovin tönkkö kaakin törmätessä lähes jokaiseen kärpästä suurempaan pikseliin. Eikä ohjaus ole niitä sujuvampia, vaikka harjoituksen kautta tuo melko hyvin sujuukin.

6. Jäätymiset ja kaatumiset, ovat alkaneet häiritä pelaamista etenkin viime aikoina. Tiedä sitten mikä tuon aiheuttaa, mutta jälleen julkaisun jälkeinen asia, jolle odotetaan vieläkin korjaavaa päivitystä.

7. Tietyn pisteen jälkeen Diablo 4 menettää haastavuuspotentiaalia aivan liikaa. Kun yllä alkaa olla hyvin optimoitu ja toisiaan tukeva varuste- ja kykysetti, niin isotkin viholliskasat tuhotaan muutamassa sekunnissa. Toki joskus saattaa olla joukossa karmivia yhdistelmiä, kuten damage resistance-teleport-minion-lightning enchanted-waller-vampire-tyyppistä komboa (ei onneksi sentään kaikki kerralla!), mutta ei näistäkään liikaa vastusta ole ilman valtavaa tukijoukkolaumaa. Ja jälkimmäiset saa siivottua pois varsin helposti. Ainoastaan The Butcher ansaitsee nykyisin arvosanan vastus, kun mennään levelillä 74. Myös tarinassa oli muutamia ihan mukiinmeneviä ja haastavia vihuja, kun vasta haettiin pätevää kyky-ja varusteyhdistelmää.

8. Diablo 3:n arkussa oli 350 slottia tilaa tavaroille, tässä vain 200. Edeltäjässä oli myös isompi inventory (60 vs 33), mutta siinä esim. osa aseista vei useamman slotin Diablo 4:n yhden sijaan.

9. Diablo 3:n kykypuuta oli helpompi hallita jos halusi lennosta vaihtaa kyvyn tai pari tilanteen mukaan. Kokonaan näkyvä taulukko on parempi kuin jatkuvaa zoomailua vaativa Diablo 4:n vastaava.

10. Parannuspulloilla on liian helppo pelastaa vaikea tilanne ja niitä tippuu muutenkin melko anteliaasti. Edeltäjässä hörppy onnistui vasta viiveen jälkeen, joka edellytti huomattavasti varovaisempaa pelaamista haastavammissa kohdissa. Vertauksena Diablo 3:ssa oli muutama tapaus, joissa tuli kuoltua useamman kerran, pahin niistä vaati toistakymmentä yritystä Master-tasolla. Diablo 4:ssä vain yhden bossin kohdalla noutaja tuli kahdesti. Lähes kaikki isommat körmyt kaatuivat siis 1–2 yrityksellä.

11. Kaipaan kovasti intensiivisiä riftejä ja pieniä sekä kivoja yllätyksiä. Moniko vieraili Diablo 3:ssa kultagoblinien aarrekammiossa ja cow levelissä? Entä missä on horadric cuben tuoma mystiikka ja jännitys? Tai mukana kulkeva persoonallinen apuri, jonka sai itse varustaa omilla kilkkeillä ja antaa tälle jopa käyttäytymismalleja tilanteita varten? Diablo 4:ssä joissakin kohdissa mukana kulkeva kuolematon ja näennäisesti vihollisia pienellä miekalla huitova npc ei sytytä yhtään.

12. Okei, onhan siellä Helltide, PvP-mätöt, World boss -eventit ja Legioonat, mutta mikä järki siinä on, kun jokainen tulee sinne vain lootin takia ja pomo ei käytännössä voi voittaa ollenkaan? Varsinkin legioonaeventit ovat nykyisin pelkkiä expa-automaatteja, joissa viholliset eivät elä yli viiden sekunnin. Tavallisemmin niitä ei ehdi edes nähdä. Diablo 3:n Nemesis oli paljon kuumottavampi, vaikka toistoja kertyikin mukava määrä. Toistot eivät sytytä Diablo 4:n World bossien kohdalla.

12. Tiimitoveri kuoli, koska ei ollut enää parannuspulloja jäljellä. Nostanpa hänet ylös ja käytettävissä on taas maksimimäärä pulloja?! Tämä nyt on jo liiallista kädestä pitämistä. Myös kuoleman jälkeiset jatkopisteet ovat naurettavan lähellä kuolinpaikkaa, ei oikein edes tunne epäonnistuneensa.

Onhan tässä toki vielä paljon näkemättä, kuten tulevat seasonit ja dlc:t. Lisäksi olen kokeillut vasta yhtä hahmoa, ja esim. Nightmare-tason dungeonit ovat kokematta, niitä odotan mielenkiinnolla – tarkoitus vääntää näitä porukalla.

Kritiikin määrästä voisi päätellä, etten pitäisikään pelistä, mutta on tämä silti vuoden parhaita julkaisuja, mitä olen pelannut. Tason 100 tavoittelu, oman hahmon kehittäminen, trophyjen jahtaaminen ja halu tutustua myös muihin sankareihin pitävät mielenkiintoa yllä. Ja "kompletionistin" näkökulmasta en saa rauhaa ennen kuin kaikki on avattu ja tehty, sekin puskee eteenpäin.

Saa olla eri mieltä :)

Osan noista voi allekirjoittaa kuten hepan jääminen jumiin välillä ja varsinkin jäätymiset on ärsyttäviä.

Kykypuu sinällään ei haittaa jos haluaa uudelleen rakentaa, mutta jos haluaa vain jonkun tietyn kyvyn vaihtaa niin saat poistaa kaikki pisteet siihen asti koska peli ei anna poistaa vain sitä yhtä koska se katkaisee sen ketjun. Olisi ollut parempi jos saisi sieltä välistä ottaa kykyjä ja vaihdella niitä muutta peli ei hyväksy sitä jos ketju ei ole ehjä. Samoin paragon puussa joutuu peruuttamaan kaikki pisteet järjestyksessä jos haluaa vaihtaa vain yhden jostain välistä.

Mutta loppujen lopuksi itsellä on niin paljon hauskaa pelin kanssa etten jaksa välittää pikku jutuista ja muutoksia varmasti tulee. Diablo 3 vertaaminen tässä vaiheessa on mielestäni turhaa koska sillä on yli 10 vuoden taival takana ja juttuja siihen lisättiin paljon vuosien aikana.
Tämä on kuitenkin monelta osin täysin uudenlainen Diablo joten jutut täytyy rakentaa alusta asti uusiksi.

Mitä tulee itse Diabloon niin veikkaan että halusivat mennä eri reittiä tällä kertaa kun hän on aina ollut pääpelin pomo. Varmasti näemme hänet jommassa kummassa laajennuksessa.
 
Mainittu uudistuminen on toki tärkeä juttu, että peli ennen kaikkea tuntuu uudelta.

Diablo 3:een halusin kuitenkin verrata, koska se oli niin laadukas julkaisu jo ensimetreillä. Hyvin harvoista asioista syntyi napinaa edes pitkässä juoksussa. Se jäi kuitenkin mainitsematta, että pelasin Diablo 3:a eniten juuri parin ensimmäisen vuoden aikana sen julkaisusta. Myöhemmin sitten latasin sen uudestaan viimeistelläkseni platinan, josta ainoana puuttui eräs hyvin pitkäveteinen haaste, 500 onnistuneesti suoritettua bountya.

Tuo kykypuun hyväksyminen olisi mainio uudistus, se kelpaisi kyllä. Sekin helpottaisi jos jossakin näkisi itse laitettujen kykypisteiden määrän kykypuuta muutettaessa.

Mielenkiintoista nähdä, miten kuuntelevat pelaajia, ja mihin suuntaan kehitysaskeleita otetaan. Eiköhän siellä kuitenkin ole jo pitkälle suunniteltu "roadmap" valmiina toteutukselle, jota pelaajien mielipiteet saattavat vielä muokata.
 
Mainittu uudistuminen on toki tärkeä juttu, että peli ennen kaikkea tuntuu uudelta.

Diablo 3:een halusin kuitenkin verrata, koska se oli niin laadukas julkaisu jo ensimetreillä. Hyvin harvoista asioista syntyi napinaa edes pitkässä juoksussa. Se jäi kuitenkin mainitsematta, että pelasin Diablo 3:a eniten juuri parin ensimmäisen vuoden aikana sen julkaisusta. Myöhemmin sitten latasin sen uudestaan viimeistelläkseni platinan, josta ainoana puuttui eräs hyvin pitkäveteinen haaste, 500 onnistuneesti suoritettua bountya.

Tuo kykypuun hyväksyminen olisi mainio uudistus, se kelpaisi kyllä. Sekin helpottaisi jos jossakin näkisi itse laitettujen kykypisteiden määrän kykypuuta muutettaessa.

Mielenkiintoista nähdä, miten kuuntelevat pelaajia, ja mihin suuntaan kehitysaskeleita otetaan. Eiköhän siellä kuitenkin ole jo pitkälle suunniteltu "roadmap" valmiina toteutukselle, jota pelaajien mielipiteet saattavat vielä muokata.

Tarkoitatko Diablo 3 julkaisua PC:llä vai Diablo 3 julkaisua konsoleilla?. Koska ne on kaksi täysin eri peliä ja Reaper of Souls teki valtavia muutoksia siihen miten peli alunperin toimi.
 
Mitä tulee itse Diabloon niin veikkaan että halusivat mennä eri reittiä tällä kertaa kun hän on aina ollut pääpelin pomo. Varmasti näemme hänet jommassa kummassa laajennuksessa.
Aika varmasti joo, sillä olihan siinä loppupuolen eräässä näyssä vilahtamassa oletetusti Diablo ja taisi olla Baal myös. Mephistohan on jo vapaalla jalalla ja hyvin varmasti korruptoi Neyrelleä tai sitten näillä kahdella on joku muu tavoite, Neyrelle vie sielukiven jollekin muulle josta tulee uusi Mephiston avatar. Jos Mephisto on messissä, niin silloin on myös Diablo ja Baal.

Mutta joo muuten samoilla linjoilla aika pitkälti Eliminaattorin listan kanssa. Tuo heppa on kyllä yksi iso ärsytys itelle, jos vielä sattuu tulemaan eteen niitä roadblockeja joista ei pääse yli eikä ympäri niin ikävästi katkaisee jo töyssyistä matkaa.

Itseäni tuo mobitiheys ei haittaa, joissaki kohdin se saisi olla jopa tiheämpi, ärsyttää hypätä hepan selästä muutaman vihun takia.
 
Tarkoitatko Diablo 3 julkaisua PC:llä vai Diablo 3 julkaisua konsoleilla?. Koska ne on kaksi täysin eri peliä ja Reaper of Souls teki valtavia muutoksia siihen miten peli alunperin toimi.
Konsoleilla. PC-puolen muutoksista en ole tietoinen. Joskus tulin katsoneeksi videon, jossa vertailtiin Reaper of Soulsin suorituskykyä ja ulkoasua konsoliversioiden ja PC:n kesken, se on ainoa kosketus PC-puolelle.
 
Konsoleilla. PC-puolen muutoksista en ole tietoinen. Joskus tulin katsoneeksi videon, jossa vertailtiin Reaper of Soulsin suorituskykyä ja ulkoasua konsoliversioiden ja PC:n kesken, se on ainoa kosketus PC-puolelle.

Joo no konsoliversion julkaisussa peli oli nähnyt jo kaksi vuotta kehitystä ja kuten sanoin niin valtavia muutoksia. Sen takia se tuntui niin valmiilta. Katsotaan missä tämän kanssa mennään 2 vuoden päästä.
 
Joo no konsoliversion julkaisussa peli oli nähnyt jo kaksi vuotta kehitystä ja kuten sanoin niin valtavia muutoksia. Sen takia se tuntui niin valmiilta. Katsotaan missä tämän kanssa mennään 2 vuoden päästä.
PS3 ja Xbox360 versiot julkaistiin n. vuosi PC version jälkeen. PC versio ja nämä kaksi muuta olivat rinnakkain hyvin erilaisia kunnes PC versio muutettiin vastaamaan näitä. PC:llä oli konsoliversioiden julkaisun aikoihin vielä tämä oikean rahan huutokauppa ja erittäin pienet droppiratet, mutta konsoleilla legendaarisia droppasi aivan koko ajan. Muistan nimittäin kun kaverit tuskaili PC:llä että ei ikinä tullut mitään kiinnostavia droppeja, mutta oma kokemus siinä kohtaa oli ollut PS3:lla vain ja se ei kyllä vastannut yhtään PC ihmisten valituksia.
 
PS3 ja Xbox360 versiot julkaistiin n. vuosi PC version jälkeen. PC versio ja nämä kaksi muuta olivat rinnakkain hyvin erilaisia kunnes PC versio muutettiin vastaamaan näitä. PC:llä oli konsoliversioiden julkaisun aikoihin vielä tämä oikean rahan huutokauppa ja erittäin pienet droppiratet, mutta konsoleilla legendaarisia droppasi aivan koko ajan. Muistan nimittäin kun kaverit tuskaili PC:llä että ei ikinä tullut mitään kiinnostavia droppeja, mutta oma kokemus siinä kohtaa oli ollut PS3:lla vain ja se ei kyllä vastannut yhtään PC ihmisten valituksia.

Ainiin unohdin ihan että peli tuli jo noin vanhoille koneille. Reaper of souls tuli PC:lle kaksi vuotta julkaisun jälkeen ja vähän myöhemmin konsoleille. No pari vuotta siinä kuitenkin oli kehitystä takana kun ja jos pelin aloitti PS4/xbxox one versiolla. En muista miten tuo ensimmäinen konsoli versio erosi PC:stä mutta ilmeisesti sekin jonninverran.
 
Muutoksia tulee jo season 1. Painopistettä endgamessa siirretään enemmän nightmare dunkkuihin joihin tulee reilua buffia xp määrään, lootin drop rateen ja niihin voi myös teleportata. Nämä jo helpottaa pelaajan elämää suuresti endgamessa. Tai ainakin näin ymmärsin asian kun oli tuo devaajien eka campfire.
 
D3 oli kyllä jtn aivan kauheaa pc:llä ostin sen heti julkaisu päivänä. Ennen reaper of soulsia d3 oli käytännössä peli kelvoton esim Itselläni ei tippunut yhtään legee 2 vuoden aikana kaikki leget ja isot gemit piti hommata auction housesta oikealla rahalla. Onneksi se korjattiin ja vuosien aikana siitä tuli erittäin hyvä ja odotan myös tältä d4 samaa. Todetaan viekö että d4 ehdottomasti itselle se vuoden peli en sano että en yhtyisi yllä mainittuihin asioihin mutta näitä varmasti tullaan parantamaan ajan kanssa kuten d3 kanssa kävi. D3 oli tosiaan täysin kelvoton julkaisussa pc:lle.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom