Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Ajatko merenpohjassa, kun on niin sinistä? :D
HDR:sta varmaan johtuu..

Kuulostaa vähän ikävältä, että yö-pätkiä on liikaa. Rengastaktikoinnin veikkasinkin olevan aika kevyttä tässä pelissä, jos kerran joka maasta ajetaan käytännössä vain yhtä pätkää niin se tuskin hirveästi vaihtelua tarjoaa. Tien kuluminen ja sade sitten varmaan isoimmat tekijät tuohon rengastaktikointiin. Lämpötilakin taitaa jotain vaikuttaa ainakin tämän Codemastersin videon perusteella:
 
Itse tykkään yö pätkiä ajaa. Täytyy vaan luottaa nuottiin ja antaa palaa. Monesti kyllä rytisee, mutta semmosta se ralli on. Tuo vauriomalli saisi olla armottomampi. Oikeasti jos ajat katon kautta ympäri niin yleensä kisa loppuu siihen. Tässä vaan tuulilasi säröillä ja matka jatkuu.
 
Oikeasti jos ajat katon kautta ympäri niin yleensä kisa loppuu siihen. Tässä vaan tuulilasi säröillä ja matka jatkuu.
Tässä ei välttämättä tule edes body damagea tuosta. Kaikkei turvallisin tapa kolaroida on juuri katon kautta ympäri. :D kaikilla muilla tavoin tulee vauriota.
 
Onko muilla ongelmia saada PS4+T300 kombolla forceja istumaan kätöseen? Oletukset olivat ihan julmetun raskaat. Tiputin wheel frictionin ja centering forcet kokonaan pois, tyre frictionia reilusti alas ja self aligning forcen liki puoliväliin.

Ei tuo edelleenkään mikään älyttömän kevyt ole ja ohjausta tuntuu vaivaavan vähän erikoinen jäykkyys/tahmeus. Muut efektit toimii kyllä hyvin, samoin muut pelit ihan moitteitta. Etenkin sivuluistoissa ratti on vain oudon jäykkä, eikä tien urissa ole sellaista ratin vetelyä kuin voisi olettaa.

Kauhean montaa autoa en ole vielä ehtinyt kokeilla, enimmäkseen NR4 Subarua, jolla ajelin yhden custom championshipin.

Kokemuksia, vinkkejä?
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa meneen Puolan pätkät jo ulkomuistista, ei tarvi enää kartturia kuunnella. Kyllähän noita pätkiä saisi olla joka maassa enemmän, niin ei oppisi niin nopeasti. Ajaminen on kuitenkin todella hauskaa ja kunnon rallia.
 
Mikä se Historic kohta on siellä pelin päävalikossa? Onko uran, time trialin ja custom championshipin lisäksi pelissä muitakin pelimuotoja?
 
Escortilla alko homma maistumaan, vaati vaan aika radikaalin muutoksen ajotyyliin, piti opetella jarruttamaan oikealla jalalla. On kyllä todella hyvin mallinettu tohon auton painonsiirto kun jarrulta menee kaasulle ja saa luiston kiinni, ihan tulee mieleen amisvolvoilut :D vasurijarrulla, vaikka yritti nostaa kaasun ennen jarrua, ei ajamisesta tullut yhtään mitään kun auto jarrutuksissa niin levoton. Vielä kun olisi h-kaavio, tuntuu vähän tyhmältä lätkiä ratin takaa vaiheita.
 
Onko muilla ongelmia saada PS4+T300 kombolla forceja istumaan kätöseen? Oletukset olivat ihan julmetun raskaat. Tiputin wheel frictionin ja centering forcet kokonaan pois, wheel frictionia reilusti alas ja self aligning forcen liki puoliväliin.

Ei tuo edelleenkään mikään älyttömän kevyt ole ja ohjausta tuntuu vaivaavan vähän erikoinen jäykkyys/tahmeus. Muut efektit toimii kyllä hyvin, samoin muut pelit ihan moitteitta. Etenkin sivuluistoissa ratti on vain oudon jäykkä, eikä tien urissa ole sellaista ratin vetelyä kuin voisi olettaa.

Kauhean montaa autoa en ole vielä ehtinyt kokeilla, enimmäkseen NR4 Subarua, jolla ajelin yhden custom championshipin.

Kokemuksia, vinkkejä?
Juu täällä myös kyseinen kombo käytössä. Alle 10 erikoiskoetta ajettu kun lähinnä ratin säätöjä oon hakenu.

Äsken kokeilin huvikseni niin että otan sen R4 luokan Mitsun ja ajan kummastakin Dirt Rallysta yhden asfaltti eekoon.
Ihan noita Forceja kokeilin niin vaikka tuossa DR1 kaikki muu on tehty "huonommin" moni asia on tässä uudessa paremmin niin kyllä kun tuossa Saksaa ajaa Kaasu pohjassa niin ratti ihan oikeasti tärisee ja antaa palautetta tiestä.

Tässä uudessa taas ainoa mistä huomaa että koko FFB on päällä on se että ratti kääntyy itestään ihmeen voimakkaasti kun tulee mutka. Suoralla tuntuu samalta kun laskisit mäkeä ei minkäänlaista palautetta mahdollisesta pidon menetyksestä...

Toinen minkä tuossa yhden eekoon testissä huomas välittömästi ku auto lähti liikkeelle et massaa on ihan eri tavalla. Jarrutusmatkat on pidempiä jne. :) Ainakin videoissa Rallicrossi on paljon helpompaa sitä en oo vielä ehtiny kokeilemaan.

Muuten vaikuttaa loistavalta peliltä kun saavat vaan edes jonkinlaisen tuntuman tiehen luotua peliin. Ihmeen monessa arviossa nimenomaan kehutaan ajotuntumaa niin jotain on kehityksessä tapahtunu tässä välissä.
 
Sinänsä erikoista, kun muistaakseni ekassa pelissä oli ihan samaa ongelmaa juuri T300 ratin kanssa, vai oliko peräti yleisesti TM:n rattien kanssa. Ja nyt tässä mystisesti sama, niin kuin eivät muka osaisi paremmin. Ekassa pelissä on tosiaan nykyään hyvä tuntuma, vaikka vaatiikin aika paljon säätöä. Enkä muista kuulleeni, että F1:ssä olisi ongelmaa. Eli kyse ei ole siitä etteikö Codemasters osaisi tehdä forceja kyseiselle ratille.

Logitech ja ruskeat kirjekuoret?

No joo, toivottavasti saavat päivityksellä tuon kuntoon. Muutenkin ilmeisesti vähän kiirehditty julkkarin kanssa, kun ei edes palvelimia ole ehditty testata kunnolla. Harmittaa vaan, kun melkein tekee mieli pelata jotain muuta noiden jähmeiden forcejen takia.
 
Koska mitä ihminen muuta tekisi kolmelta sunnuntai aamuyöllä, kuin kikkailee sharefactoryn kanssa....päätinpä siis testata sitikkaa ja skodaa. Eipä noissa kauheasti eroa ole, oikeastaan ollenkaan.
 
Kertokaapas te jotka tämän olette jo ehtineet hankkimaan, että miksi teidän mielestä tuon ensimmäisen osan omistajan kannattaisi nyt tämä toinen osa ostaa ainakaan täyteen hintaan? Toisaalta ehkä kiinnostaisi, mutta arveluttaa kyllä aika paljon onko tuossa nyt niin kovin suurta eroa kuitenkaan ensimmäiseen peliin nähden. Toistaiseksi aika vahva fiilis siitä, että tämä olisi minulle kuitenkin paremminkin alelaari-kamaa.
 
Noniin , tuossa aiemmin tuli manattua FFB:stä Logitech G29 kanssa. Yöllä vääntöä niin ihan ok tämä on mun mielestä nyt ellei jopa hyvä . Ehkä 1 osaan oli vain hioutunut vuosien saatossa asetukset niin mieleiseksi ja tässä deraultit aivan kuraa. Joidenkin reilu lasku sai aikaan selvän parannuksen. Kääntösäteenä tykkää vaan pitää mah. Suurta ja Steering. Linearity -4, on vain pirun paljon hauskempi ajaa kun ohjaus ei ole niin tiukka kuin oikeasti näissä uusissa rallyautoissa autoissa on. kello tosin ei tykkää mut ei väliä. Nyt Argentiina tarjoaa mielestäni parempaa haastetta kuin 1 osan Kreikan 90 ast.syheröt (h kaavio + kytkin + dyi erillinen käsijarru kabiini on taas täynnä käsiä ajettaessa )Valitettavasti ruudun päivitys ei oo niin hyvä kuin 1 osassa on. Mut rahalle vastinetta (tämän yhden maan osalta kommentit siis ) olis voinut toisaalta odottaa ostoa siihen asti kunnes nuo ihme bugit on korjattu..PS4 kyseessä .. tää taitaa olla sellainen "earlyacces" versio kuitenkin vaikka hinta oli täysi
 
Viimeksi muokattu:
Miten sakilla tuo FFB tässä? Itella on tuo Fanatecin CSL Elite ja tuntuu, että töyssyt tiessä sais välittyä paremmin ratissa. Koitin tuota spring asetusta nostaa mutta ei ollu merkittävää muutosta havaittavissa.

Asfalttituntuma on muuten moninverroin parempi, kun ekassa osassa. Ei ehkä mikään Assetto/PC mutta tosi hyvältä tuntuu kumminkin. :)
 
Noniin. Rattisäätöjä on nyt tullut veivailtua ja kokeiltua eri autoilla ja alkaa pikkuhiljaa löytyy omaan käteen sopivat. Minkä takia joitain säätöjä ei saa muutettua esim. tyre slip ja sit oli joku muukin siinä mihin ei saanut tehtyä muutoksia? Alustana ps4 ja rattina g29. Uraa meinasin aloitella niin pystyykö urassa ajaa rallia ja rallycrossia yhtä aikaa?
 
Onko tässä realistisuudessa menty eteenpäin dirt1:sta? Mieitin pelin ostamista mutta vain jos enemmän dirt1:n oloinen kuin dirt4:n
 
Peli on reilusti realistisuudellaan kallellaan dirt raliy 1 suuntaan. Kertoohan se nimikin. Kaikessa on menty eteenpäin ja parempaan suuntaan vs ykkösosa.
 
FFB on tällä hetkellä rikki. Ei välity tie yhtään rattiin, kaikki alustat tuntuu samoilta.

Ihme hommaa että pitää mennä muuttamaan 1 osan hyvää FFB huomattavasti huonompaan suuntaan.

Osa erikoiskokeista on myös todella surkeita, niissä ei ole mitään luonnetta.
Onneksi tulee sentään DLC ainakin osa 1 osan radoista.

En kyllä suosittele tämän hommaamista ainakaan vielä jos ratilla ajaa, jos saavat korjattua FFB niin sitten saattaa olla ostamisen arvoinen.
 
Ylös Bottom