Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Vähän off-topicia mutta te, jotka pelaatte ratilla, niin kuinka lähelle säädätte ratin rintaanne? Onko kädet ihan kunnolla koukussa vai enemmän suorassa?

Kädet mulla noin 90-asteen kulmassa. Eli sama kulma käsissä ihan niin kuin in real life.
 
Kyllä tästä nauttii ohjaimellakin. Eilen aloin pelaamaan ja nyt Rally Careerissa menossa Uusi-Seelanti, autona Lancia Fulvia HF. Kokonaispisteissä toisena, mutta kovaa saa ajaa viimeiset pätkät jotta mestaruus irtoaa. Sen verran ison etumatkan on tekoäly-kaveri ottanut pisteissä. Kohtalaisen helposti kuitenkin pärjännyt tuolla kärkikahinoissa näissä ekoissa ralleissa.
 
Saapa nähdä että saadaanko tähän Peugeot 206 WRC, tuolla tuli ajettua todella paljon vanhoissa Colin McRae peleissä.
Onkohan tuossa joku lisenssi hommeli kun ei ole vissiin pitkään aikaan ollut missään pelissä.

Tuo auto tais voittaa Codemastersin foorumin toive äänestyksen, jospa se tulis 2 kaudella.
 
Saapa nähdä että saadaanko tähän Peugeot 206 WRC, tuolla tuli ajettua todella paljon vanhoissa Colin McRae peleissä.
Onkohan tuossa joku lisenssi hommeli kun ei ole vissiin pitkään aikaan ollut missään pelissä.

Tuo auto tais voittaa Codemastersin foorumin toive äänestyksen, jospa se tulis 2 kaudella.
Sebastian Loeb Rallyssa oli Pösö 206. RBR:ssä taitaa olla myös, mutta enpä ole ikinä ajanut siinä pelissä 206:lla. On tosiaan aika harvinainen näky rallipeleissä, pitäisi olla lähes aina mukana. Itsekin tykkäsin siitä CMR-peleissä.

Voisihan se olla kiva kokeilla myös sitä myöhempää Peugeotia millä Grönholm ajoi, olikos se 307? Vaikka en itse ikinä siitä autosta pitänyt MM-sarjassa loistavan 206:sen jälkeen.

Sainzin Toyota Corolla oli oma vakiovalinta CMR1:ssä, sillä olisi nostalgista päästä ajelemaan Dirt Rally 2:ssa. Taitaa vaan ne haaveet olla ihan turhia.
 
Vaikeutuuko tuo ura ollenkaan.
Aloitin Suparulla ja ei tuosta koneesta ole vastusta, pystyy tekemään virheitä ja silti helppoja voittoja tulee.

1 osassa oli hyvä kun se vaikeutui aina kauden jälkeen, niin pysyi haaste yllä.
 
Kyllä vaikeutuu, Pro tasolla jo saa ajaa oikeasti kovaa jos mielii voittaa.
Itsellä Pro kausi nyt puolessa välissä ja Puolan ralli menossa. Olen 10 tällä hetkellä, mutta 3 sijaan matkaan vain 10s, yhden pohjankin olen saanut tehtyä :). Turbo vain nyt rupesi renaan ja ei pysty korjaan. Uuden vaihto kestää liian kauan.
Tuohon meneekin sitten kisan jälkeen ikävästi rahaa.
 
Onko kukaan päivittänyt uran puolella tallinsa "staffia" vielä eteenpäin? Tarkoitan, että onko porukka palkannut uutta mekaanikkoa/insinööriä, joka maksaa luokkaa 250k+taitopäivitykset?

Itse itseäni lainaten ja itselleni vastaten. Päivitin tiimiä ostamalla uuden mekaanikon ja ainakin mutu-tuntumalla voisin sanoa, että korjaukset nopeutuivat "huomattavasti" ja ehkä jopa vähän halpenivat. Tosin ehdin ajella vain yhden rallin, eikä siinä suuria korjaustarpeita muodostunut. Tältä tuntumalta voisin sanoa, että kyllä se noin 300k kannattaa siihen toiseen mekaanikkoon sijoittaa, jos tilillä on se miljoona, eikä just ole jotain älykallista autoa ostamassa.
 
Täytyy päivittää tuo mekaakikko johonkin väliin, korjaukset kestää melkoisesti tällä hetkellä. Täytyy vain kerätä rahaa kun on mennyt tuohon auton päivitykseen melko paljon ja ensi kausikin olisi tarkoitus ajaa R5:sella tai A-ryhmäläisellä. Mcraen Subarukin pitäisi korjata kun on pahassa kunnossa kun pyöri monta volttia katon kautta ympäri kun ajelin sillä yhden haasteen.
 
Tuleekos nuo uudet autot Deluxen ostajalle suoraan uran auotalliin vai tarviiko ostaa erikseen?
Kovasti odottelen jo Fabia Wrc ja C4 Wrc:tä :).

Edit.
Eihän tuo Puola mennyt si ihan putkeen, loppu rallista jäin reilusti joka pätkällä. Ei tuolla vaan pärjännyt turbo vikaisella autolla, no sentään 10 sija tuli.
Mestaruus vain meinaa nyt karata, kun kaksi kisaa jäljellä. Toisena sentään pisteissä viellä ja seuraavaksi uusi-seelanti, sieltä lähdetään voittoa hakemaan :).
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tässä semmoinen lievä käskeneräisyys paistaa, FFB, äänet katoaa PC:llä välillä kesken ajon, ei pysty tekemään omaa nettiliigaa tyylin 1 osa + muita pieniä juttuja.

Semmoinen 2-3 päivitystä ja pitäis olla kunnossa, jos eivät pahemmin töpeksi.

Kyllä tässä se ydin eli ajaminen on kunnossa ja se tuntuu mielekkäältä, ainahan sitä voi parantaa ja mielellään sitä näkis varsinkin asfaltille pientä parannusta.
 
Mites tässä tuo ura on suunniteltu. nyt on menny 4 rallia Australia sekä Uusi-Seelanti molemmista voitto. Argentiinassa kolmos sija ja USA kahdeksas sija.
Aika tukeva ote kakkos sijasta koko kauden osalta pari pojoa johtavaan ja 20 pojoa kolmanteen.

DR1 oli rakennettu niin että kolmen joukkoon oli tarkoitus päästä että pääsee eteenpäin.
Toimiiko tässä samalla tavalla?
 
Mites tässä tuo ura on suunniteltu. nyt on menny 4 rallia Australia sekä Uusi-Seelanti molemmista voitto. Argentiinassa kolmos sija ja USA kahdeksas sija.
Aika tukeva ote kakkos sijasta koko kauden osalta pari pojoa johtavaan ja 20 pojoa kolmanteen.

DR1 oli rakennettu niin että kolmen joukkoon oli tarkoitus päästä että pääsee eteenpäin.
Toimiiko tässä samalla tavalla?
Samalla tavalla menee. Vaikeustaso nousee aina seuraavassa sarjassa. Myös EK:den kappalemäärä nousee.
 
Onko tässä joku dynaaminen vaikeustaso päällä ura-tilassa?

Clubman championship A-ryhmäläisillä ja tekoäly ajaa lähestulkoon maailmanennätysaikoja kun vertaa time trialin leaderboardiin. Kakkossijalainen olisi ollut top10.

Aika vauhtia saa ajella että saa näitä kolmansia sijoja napsittua o_O Se ensimmäinen championship oli todella helppo, jokunen EK missä AI jäi 30 sekuntia pätkällä.

Edit: Pari EK:ta eteenpäin ja AI on vähän ottanut kiviä taskuun menoa hillitsemään. Ilmeisesti tässä on joku automaattisesti säätelevä vaikeustaso päällä uramoodissa.
 
Viimeksi muokattu:
Itse aloitin careerisss Mitsun Evo X:llä kauden Clubman tasolla ja olenkohan nyt kolme vai neljä maata ajanut. Kaikista on kyllä irronnut melko helposti voitto ja suurimmassa osassa myös aina pätkäpohjat. Muutamissa AI on päässyt yllättämään sekunnilla tai parilla, joten ei mulla ainakaan AI taso ole harpannut mitenkään tolkuttomasti.
 
Alkaa loppumaan ihan täysin motivaatio koko peliin.
Ensin päivähaasteissa, kaikki yöllä tai yö+sade yhdistelmällä.
Sit uraan ja Espanjan rallissa yksi kuiva pätkä, sekin yöllä. Yksi päivä pätkä sateella ja neljä ilta/yö pätkää sateella.

No se olikin clubman tason viimeinen ralli. Jokaisen minkä maaliin ajoin, olin 30-50sek johdossa maaliin tullessa, eli helpot voitot. Kaksi kisaa keskeytin hermojen mentyä.

No sit pro tasolle. Ja hyppy AI:ssa aivan naurettava. Kaksi pätkää jaksoin puolaa ajaa ja olen niiden jälkeen viimeisenä, lähes minuutin perässä toiseksi viimeistä. Ihan älytöntä.vähemmän yllättävästi nää kaks ekaa pätkää oli ilta+sade ja yö+sade.
Loppu rallissa näyttää olevan yksi päivä/kuiva pätkä, loput iltaa, yötä tai sadetta..en vain jaksa enää sitä.

Ja toi AI. Joo joo, ajan pädillä..tiedän et ratti on nopeampi, mutta ne pysty ratilla ajamaan.
Mut jos olen clubmanilla voittanut aina yli 30 sekunnilla rallit, niin miten seuraava taso voi olla et kahdella pätkällä jään minuutin toiseksi viimeistä. Sen edellä kuitenkin 28 nopeampaa autoa vielä..
miten kukaan pädi kuski voi ikinä päästä ajamaan pitkiä kisoja missä olisi rengasvalinnoilla mitään vaikutusta?
Mitä päivähaasteita olen katsellut, niin oman kaverilistan kärjessä olen tainnut yhtä lukunottamatta olla kaikissa ja aikalailla isolla erolla. Eli voisin kuvitella olevani peruspelaajaa parempi pädikuski ja meno loppuu pro tasolle. Pro tasolla käydään huollossa kahden pätkän välein, jolloin jokaisessa voi heittää softit alle.

Sää/vuorokaudenaika ongelma on numero yksi ja vie täysin peli-ilon. Uran tyyli hoitaa vaikeustaso on ihan hirvittävä siihen päälle.
Peli ei todellakaan enää aiheuta sitä ”yksi EK vielä”-fiilistä, vaan pikemminkin onko mun taas pakko pelata yks pätkä yöllä ja ottaa minuutti turpaan.
 
Viimeksi muokattu:
Itse aloitin tänään uran abarthilla, koska se oli oma suosikki ykkösessä noista vanhoista takatuuppareista ja onhan tuolla kiva ajaa.
Samalla tuli todettua, että nuo open tason kisat on jo ihan tarpeeksi pitkiä itselle. Pari restarttia jos tulee otettua niin koko mestaruuden kanssa menee varmaan kolmisen tuntia joka on aivan tarpeeksi yhden auton ratissa.
Harmi vaan kun kahden rallin päästä tuo potkaisee mut jo seuraavalle tasolle ellei siitä ole mahdollista kieltäytyä.
 
Tässä on taas yksi esimerkki pelistä mitä vain ylistetään arvioissa ja mihinkään tärkeään asiaan ei kiinnitetä mitään huomiota. Jos on koko ajan yö tai sataa vettä urassa niin vähemmästäkin alkaisin ite pudottaa pisteitä jo useamman jos olisin arvostelija. Force feedbackistäkään en ole kuullut mitään pahaa sanottavaa muualla kuin täällä. Uskon mieluummin tänne kirjoittavia pelaajia siinäkin asiassa. Itellä oli piraatti versio pari päivää, siinä ei uraa voinut edes pelata mutta nopeasti kokeiltuna peli vei vaan halut ostaa oikea versio. Oisko Australia ollu ja oli ehkä alkuilta niin edes silloin ei tuntunut näkevän enää mitään. Sitten oli joku sade yöpätkä missä oli pisarat lähinnä vain valkeaa maaliroisketta omasta mielestä. Oli aika kaukana oikean sateen näköisestä touhusta omasta mielestä. Se ura on ainoa syy miks pitäis maksaa täydestä versiosta niin saa jäädä ostamatta jos koko ajan ajetaan yöllä.
 
Taitaa olla satunnaisgeneraattorilla nuo uran pätkien olosuhteet. Juuri ajoin kaksi 6 pätkän rallia, Argentiinan ja Espanjan, eikä siellä nyt voi sanoa olleen "jatkuvasti" sadetta tai yötä. Argentiinassa kaikki pätkät kuivalla ja yksi yöpätkä, Espanjanssa yksi lievästi kostea ja yksi yöpätkä. Ei mielestäni liikaa, mutta satunnaisuusgeneraattorin takia voi jossakin rallissa olla vähän turhan paljon vaikeita olosuhteita.
 
Ei ole munkaan mielestä liikaa urassa noita pimeellä ajettavia pätkiä. Sopivasti mennään joku ralli hyvissä olosuhteissa ja sit välillä todella haastavissa. Toivottavasti laittavat sit Monteen välillä pimeeetä, loskaa ja sumua sekä Ruotsiin kunnon lumipöperöä ja spooria.
 
Tästä tais olla tuolla Dirt Twitter kanavalla, että aikovat katella algoritmin läpi tuon uran olosuhteiden osalta. Jospa siihenkin tulisi fiksiä piakkoin.

Itekki olen nyt enemmän ajellu, kun päivitin vähän kalustoa Playseat Evo ajopenkillä ja Fanatecin shifterillä, niin voi veljet onhan tämä hieno peli! Tullut enimmäkseen ajeltua noita päivä/viikkohaasteita ja vaikka sijoitukset on aivan surkeita, niin hauskaa on silti ollut. Ajomalli on parantunut entisestään ekasta osasta ja pidän tuosta, kun ostaa auton, että sitä voi kehittää eteenpäin ja siitä pitää ikäänkun pitää huolta. Se ei korjaannu automaattisesti ja näköjään osat kuuluvat pikkuhiljaa, eikä korjaaminen auta saamaan statseja enään tappiin asti. Mukavasti tuo sellaisen "oma auto"-fiiliksen tuohon.

Tuota sade/yöajojen määrää ku saisivat hiukan hillittyä ja ffb ykkösen tasolle, niin onhan tässä kaikkien aikojen kovin rallipeli kyseessä omasta mielestäni. :)
 
Ylös Bottom