Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Tuli itsekin eilen ajettua loppuun tuo Clubman-kausi ja nousu Pro-tasolle tuli ansaittua. Onnistuin 4 voittoakin ottamaan, eli meni ihan kivasti se. Fabia R5 oli autona ja oli mukavaa ajella. Edelliseltä kaudelta oli USA ja Puola jääneet sellaisiksi, jotka ei ihan sujuneet, mutta Clubmanilla tuo USA meni jo paremmin, onnistuin voittamaan sen kovan taistelun jälkeen. Olosuhteet olivat aika hankalat, esim. yksi pitkä pätkä yöllä, rankkasateessa. Tuo Puola on itselle liian nopea, ei vaan uskalla ajaa niin kovaa, että ehtisi kärkeen. Padilla ajo ei ole riittävän tarkkaa, että pystyisin 5- ja 6-jyrkkyyden mutkia ajamaan riittävän tarkasti, vaan joutuu ajamaan sellaisella 85-90 % vauhdilla, eikä se riitä ihan kärkeen.

Porukka kirjoittelee tosi kalliista korjauslaskuista täällä ja alkuun vähän pelkäsin, että riittääkö rahat tuon kalliin Skodan kanssa, mutta ei itsellä mitään kalliita korjauksia ole ollut, vaikka pientä osumaa siellä ja täällä auto melkein joka rallissa ottaakin. Peruskorjaus rallin jälkeen on ollut järjestäen muutaman kymppitonnin juttuja. Kalleimmat olivat 50k tienoilla, kun kuluman takia uusin moottoria ja turboa. Mietin, että kuinka pahasti se auto on ruvella, jos rallin jälkeen joutuu 100k laittamaan korjaukseen :D Te ajatte vaan liian lujaa ja siitä ei lompakko tykkää ;)
 
Mulla oli tässä auto about ehjä vielä. Tuon korjaaminen oli noin 100k ja perushuoltoa esim moottorille ei voinut tehdä, vaan oli vaihdettava :D
 
No kuten sanoin niin tänään oli kaasujalka vähän herkässä :)

Ihan vain perusosumia penkkareihin tuli ja muutaman kerran niistä pyörähdin. Ei mitään isoja kolareita, mutta liikaa pieniä. Varmaan se vaikutti, että ei ole yhtään noita kestävyys upgradeja EvoX:ssä ja muistaakseni jätin pari osaa vaihtamatta ennen kisaa, kun niissä ei ollut vauriota vaikka suositteli niiden vaihtoa.

Autohan myös vaikuttaa siihen kuinka paljon päivitykset sekä korjaaminen maksaa. Yleensä ajelen ~90% rallin pätkistä puhtaasti ja korjauskulut jää silloin aika pieniksi.

Kerran vedin oikein ison mällin täydestä vauhdista kolme kertaa katon kautta ympäri suoraan aitaa päin ja korjauskulut oli vain jotain 6,000 auton rungon korjaamisesta ja lamppujen vaihtamisesta. Aina noi vauriot ei mene ihan loogisesti.
 
No kuten sanoin niin tänään oli kaasujalka vähän herkässä :)

Ihan vain perusosumia penkkareihin tuli ja muutaman kerran niistä pyörähdin. Ei mitään isoja kolareita, mutta liikaa pieniä. Varmaan se vaikutti, että ei ole yhtään noita kestävyys upgradeja EvoX:ssä ja muistaakseni jätin pari osaa vaihtamatta ennen kisaa, kun niissä ei ollut vauriota vaikka suositteli niiden vaihtoa.

Autohan myös vaikuttaa siihen kuinka paljon päivitykset sekä korjaaminen maksaa. Yleensä ajelen ~90% rallin pätkistä puhtaasti ja korjauskulut jää silloin aika pieniksi.

Kerran vedin oikein ison mällin täydestä vauhdista kolme kertaa katon kautta ympäri suoraan aitaa päin ja korjauskulut oli vain jotain 6,000 auton rungon korjaamisesta ja lamppujen vaihtamisesta. Aina noi vauriot ei mene ihan loogisesti.
Oon tuota vähän seurannut ja oma fiilis on vähän se, että myös eri autot kestää damagea enemmän. Juurikin A-ryhmä on kallis korjata ja hajoaa herkästi.
R5 Skoda taas ei ole pahenemista osumistakaan moksiskaan ja hieman koria korjaillaan. Toki kun hajalle saa, niin on kalliimpaa kuin A-ryhmällä.
 
Se siitä "ajelen rennosti ja koitan vaan tienata" asenteesta.
Pro tasolla evo x:lla, kolme rallia jäljellä ja pisteissä toisena 15 pojon erolla ja taas tulee ajettua hermot kireällä kun haluaa voittaa.
Ekana ollut puola tuli ajettua vielä rennosti, koska olin varma ettei vakio evolla siellä pärjää ja olin oikeassa. Onnistuin vielä toheloimaan samalla huollolla kahdesti uudet renkaat alle joten viimeiset neljä pätkää oli samat softit alla. Jäin pisteittä.

Usan ja argentinan voitin kun sain jo parempaa moottoria autoon ja argentinassa kävi uskomaton munkki pätkien osalta.
Taisi olla kaksi sateessa, yksi keskellä yötä ja vain yksi pitkä ek ja loput 4-5km.
 
Pro mestaruus taskussa. Kaikki loput kolme rallia tuli voitettua. Uusi-Seelanti ja Australia yli minuutilla ja Espanja 30 sekunnilla.
Sisäinen idiootti haluaisi kokeilla vielä elitellä, mutta fiksumpaa olisi käyttää sekin aika eri autoilla ajamiseen rennosti fiilistellen.

Edit:
Ilmeisesti ainakaan R2 luokkaa ei kannata elitellä edes harkita, koska se bugaa ja vetelee naurettavia aikoja.
Ihan samaa vikaa oli dirt 4:ssa ainakin sillä yhdellä bemarilla ajaessa. Codemasters osaa.

"After not being able to place better than 20th in an Elite career event, I wanted to check the AI times Vs the global leaderboards. I checked the current stage i had completed in Argentina and the AI was one second faster than the current world record holder. So less than the top 1% of players would be able to advance past Elite into Masters. "
 
Viimeksi muokattu:
Voi kun olisi enemmän aikaa ajella, on se vaan niin koukuttavaa puuhaa. Uraa ei sitten jaksa yhtään kun oon jumissa Fulvialla Argentiinassa. Rallicross taas ihan naurettavan helppoa ja etuvetoa on vielä aika tylsä ajaa niin ei jaksa sitäkään juurikaan. Tän päivän rallicrossi daily eventissä, corsalla, tuli ajettua top-50 sijoille. Onko kukaan kokeillut millaista on netissä ajaa rallicrossia.

Eniten tulee ajettua Time trialia. Mäkisen Mitsubishi istui ihan kivasti käteen uusi selannissa. Kuten videolta voi huomata on itselle hitaat osuudet ihan myrkkyä ajaa, ei vaan jotenkin saa autoon tuntumaa ja menee ihan pumppailuksi, toivottavasti tuo paranee ffb päivityksissä. Muutenkin tässä ei lyö yhtään käsille vaikka ojaan tai vastaavaan käy kolauttammassa.

 
Viimeksi muokattu:
Career ja Clubman mestaruus tuli helposti Mitsu Evo X, vaikka autoa tulikin kolhittua siellä sun täällä. Kaikista osakilpailuista voitto.
Seuraavaksi siis Pro tasolle ja taidanpa ottaa nyt alle Skoda Fabia R5 tai jonkun B-ryhmäläisen.

Nyt muuten löysin mielestäni hyvät FFB säädöt ratille! Mun mielestä ei ole ollenkaan hullumpi tuntuma näillä!
Rattina G29 ja PS4Pro.

https://www.gtplanet.net/forum/threads/dirt-rally-2-0-wheel-settings.385615/page-4#post-12660214

Tuommoiset ffb-asetukset tuli vastaan ja omasta mielestä ainakin on todella hyvät G29:llä ajellessa PS4:llä ja ilmeisesti jonkun pelin kehityksessä mukana olleen asetukset nuo, ellen ny ihan väärin ymmärtänyt.

Nuo toimii myös mun mielestä hyvin. Vähän pudotin steering Centre Forcea, kun en tykkää että ratti vetelee niin voimakkaasti keskelle
 

Liitetiedostot

  • 1BB82322-2563-49F3-9937-B915E1CBFDB6.jpeg
    1BB82322-2563-49F3-9937-B915E1CBFDB6.jpeg
    2,7 MB · Lukukerrat: 23
Kuinkahan kalliita on korjata nuo ensi viikolla tulevat Fabia WRC ja C4 WRC?
Itsellä on myös kulut pysynyt hyvin kurissa pro tasolla R5 Fiestalla, voittokin tuli Uudesta Seelannsta.
Uusi Seelanti istuukin itselle parhaiten näistä ralleista, Argentiina myös on yllättänyt ja olen tykännyt tuosta rallista, aloitin tänään tuon A1 haasteen A-ryhmän Subarulla Argentiinassa ja voi hitsi kun tuossa autossa on makeat äänet.
Suhisee, pörisee ja paukkuu hienosti :p.

Elite tason taidan vasta aloittaa ensi viikolla, odotan että nämä kaksi WRC autoa saapuu.
Luultavasti tuolla Fabia WRC:llä polttaisi aloittaa kausi, voi olla vaikea aluksi pärjätä kun pitää autoakin kehittää.
 
Nuo dlc radat ei muuten sitten toimi urassa ollenkaan vaan ainoastaan free playn puolella ja community eventeissä. Luki codemastersin twitterissa.
 
Nuo dlc radat ei muuten sitten toimi urassa ollenkaan vaan ainoastaan free playn puolella ja community eventeissä. Luki codemastersin twitterissa.
Aivan idioottimainen ratkaisu, kun randomilla kuitenkin arpoo ne kisat urassa. Miksi siis ei voi arpoa noita joukkoon niillä kenellä maat on auki.
 
Kylläpäs jarrut rupesi kulumaan EvoX:ssä ilman upgradea. Kaksi pätkää Argentiinassa ja meni puoleenväliin palkkia. Jenkeissä kahden ekan pätkän jälkeen ei onneksi ihan niin paljon kulunut. Taitaa niiden käyttäminen oikeasti vaikuttaa kulumiseen, koska Argentiinassa piti paljon enemmän jarruja käyttää.

Clubmanilla tuli helppo mestaruus, jospa seuraavalla kaudella tarvitsisi ajaa jo tosissaan. Puolet 600,000Cr voittopotista menikin sitten Engine 5:sen, kaikkien upgradejen ostoon sekä auton korjaukseen. Vaihdoin kaikki osat mitä se ehdotti, vaikka ei vaikuttaisi suorituskykyyn. Pelkkä differentialin vaihto oli jo 30,000 ja korjaukset taas melkein 100,000, vaikka vauriot lähes nollissa.

Kallista puuhaa tämä ralli, kuten kuluukin olla. :D
 
Nyt kun on tullut ajettua vähän enemmän niin tuntuis että takapotkuissa on paras tuntuma, kaikkein luonnollisin ajaa.
4WD on ihan ok myös, mutta tuntumaa ei oikein ole.
FWD on ollut aika iso pettymys, tuntuu että ne ei toimi oikein, ei pysty kaasulla hakemaan yhtään.

Tämä kaikki johtuu todennäköisesti siitä että FFB on niin paska että autoa ei tunne, ei pääse sisälle autoon.

Kyllä siellä ne hyvät fysiikat on varsinkin soralla, mutta ne ei tule sieltä rattiin tällä hetkellä, en ymmärrä miksi DR1 FFB ei kelvannut.
Kyllä tämä sen 1-2kk vielä todennäköisesti vaatii että on DR1 tasolla, tämä on kiirehditty mikä on sääli.

Oon ihan 100% varma että tämä tulee lopulta lunastamaan odotukset, runko on hyvä.
 
Nuo dlc radat ei muuten sitten toimi urassa ollenkaan vaan ainoastaan free playn puolella ja community eventeissä. Luki codemastersin twitterissa.
No on kyllä ihmeellistä, olisi noita kiva päästä ajamaan normi ura kautena ja toi si kausille vaihtelua kun siellä olisi uusia ralleja.
Saa nähdä on kuinka paljon uudistettu tuota Monttea, samat pätkät tuossa löytyy kun edellisessä. Luulisi että jotain uutta kumminkin, ajomalli varmaan tekee monttesta haastavamman.
Autot luistaa tässä enemmän ja jarrutusmatkat pidemmät niin tuo antaa jännistystä jäisille kohdille enemmän.
 
Miten te muuten säädätte autonne Puolan huippunopeille teille? :) Kyseessä on Polo R5.. Oisko mitään vinkkejä jolla sais paremman luoton autoon. Padiohjaimella ajan careeria ja ei vaan uskalla mennä, kun tuntuu että auto huojuu ja tukkaan tulee..
 
Nyt kun on tullut ajettua vähän enemmän niin tuntuis että takapotkuissa on paras tuntuma, kaikkein luonnollisin ajaa.
4WD on ihan ok myös, mutta tuntumaa ei oikein ole.
FWD on ollut aika iso pettymys, tuntuu että ne ei toimi oikein, ei pysty kaasulla hakemaan yhtään.

Tämä kaikki johtuu todennäköisesti siitä että FFB on niin paska että autoa ei tunne, ei pääse sisälle autoon.

Kyllä siellä ne hyvät fysiikat on varsinkin soralla, mutta ne ei tule sieltä rattiin tällä hetkellä, en ymmärrä miksi DR1 FFB ei kelvannut.
Kyllä tämä sen 1-2kk vielä todennäköisesti vaatii että on DR1 tasolla, tämä on kiirehditty mikä on sääli.

Oon ihan 100% varma että tämä tulee lopulta lunastamaan odotukset, runko on hyvä.

Mä olen koko ajan vähän ihmetellyt, että mistä FFB puutteista porukat oikein valittelee. Mä en oikeastaan huomaa kuin sen tärinän puutteen. Alkuperäisillä asetuksilla tosin ei ollut hirveästi tunnetta ja niiden lisääminenkään ei tilannetta parantanut. Tuntuu ettei porukat ole uskaltanut tehdä sitä päinvastaista, eli pudottaa niitä arvoja?
Mulla ainakin tuntuu ihan suht hyvältä nuo ratilta saadut palautteet noilla asetuksilla mitä täälläkin on laitettu kuvia just eilen. Yhdistelmänä siis Ps4Pro ja G29.
Kokeilkaa rohkeasti!
Tunnen ratissa röykyt, jousituksen elämisen, hypyt, irtoamiset ja ulosajot. Mitä muuta pitäisi siis tuntea? Sitä tärinääkö kaipaatte suorilla?
Toki paremmatkin nuo palautteet voisivat olla, mutta tosiasia on, ettei ne palautteet sieltä tosiaankaan täysin puutu (ei ainakaan itselläni).

Näillä asetuksilla mulla toimii ihan hyvin ja olen tyytyväinen näihin.
 

Liitetiedostot

  • C6CE593B-B145-4004-B323-89749F4FFD37.jpeg
    C6CE593B-B145-4004-B323-89749F4FFD37.jpeg
    2,7 MB · Lukukerrat: 33
G29 omistajat kehuvat forceja, johtuu varmaan ratin eri tekniikasta, kun siinä on ratastekniikka eikä hihna. Thrustmasterin, Fanatecin ja Direct Wheelien omistajat taas huomaavat puutteita forcessa, joutuvat PC:llä käsin muokkaamaan pelin tiedostoja jotta saa FFB paremmaksi.

Alusta sekä korin heilahtelu forcet ovat todella hyvät, mutta rengas forcet, palaute tienpinnasta ja tärinät puuttuvat. Kokeilin PS4 ohjaimella niin se ainakin antoi tärinän kautta palautetta tiestä ja urista, forceja siinä ei tietenkään ole.

Ihan hyvät asetukset olen tuossa itselleni saanut, mutta mikäli FFB päivittyy kuntoon niin sitten alkaa nousta hymy jo korviin.

Edit. Kohtalaisen samat asetukset mulla on T300RS:ssä kuin sulla G29. Self alignia vähemmän (42), kun siitä tulee niin kovaa vääntöä mutkissa ja tyre friction on 88.
 
Ylös Bottom