Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Jos sitä päämekaanikkoa kouluttaa tai muita mekaanikkoja paraneeko auton autojen säädöt? Siis tuleeko automaattisesti paremmat säädöt eri ralleihin automaattisesti?
 
Jos sitä päämekaanikkoa kouluttaa tai muita mekaanikkoja paraneeko auton autojen säädöt? Siis tuleeko automaattisesti paremmat säädöt eri ralleihin automaattisesti?
Ei kai ne säätöihin vaikuttanu mikään? Ainoastaan auton kehityksen (eli km määrä moottorin kehitykseen), vikojen tunnistamiseen ja korjaus nopeuteen/tarkkuuteen.
 
Yhden mekaanikon olen hankkinut lisää ja vähän ostanut niitä parannuksia niille. En kuitenkaan taida viitsiä enempää niihin panostaa, kun tällä hetkellä tuntuu korjausnopeudet olevan aika sopivia. Voi mennä liian helpoksi, jos ne tästä vielä nousee paremmaksi.
 
Mitäs hemmettiä, joko ne tekoälyn ajat rupeaa bugittamaan Pro-tasollakin. Puolan rallissa ei millään pärjää 95' Subarulla, puhdas ja hyvä veto EK:lla, sija 10 sekä 13 sek kärjestä.

Clubmanilla olin kuitenkin ylivoimainen ja äsken kokeilin Custom Championshipissä 100% tekoälyä, niin tuli sija 2 ja 2 sek kärjestä.

Eikös muut kuitenkin täällä ole Prolla pärjännyt ja vain Elite-tason kanssa ollut jotain ongelmia.

Edit. Kokeilin saman pätkän Customin puolella Hard-tasolla (85). Ei vaan näköjään oma taso riitä ainakaan Puolassa, tässäkin kaukana kärjestä vaikka sain aikaa vielä paranettua. Hard-tason kärki ajoi leaderboardsien kolmanneksi nopeimman ajan, oma aika olisi riittänyt sijaan 12.
 
Viimeksi muokattu:
Pystyykö muut ajamaan takavetoja millä tavalla? Mulla se on ihan sama onko se 6 oikea vai 1 vasen pyörähtää joka tapauksessa ympäri.
Ja kun nykyinen FFB ei varoita mistäään pidosta yhtään mitään niin minkäs teet.

Kaikki aikasemmat ajo pelit on ollu semmosia että takavedoilla on ajettu kaikista eniten. Tässä ei kulje kun ehkä sata metriä suoraan kunnes pitää kääntyä.

En muista mikä Suomen pätkä se oli DR1 mutta sitä tiettyä pätkää tuli ajettua ties kuinka monta kertaa eri takavedoilla.

Eipä sillä ennakkoetuna saadulla Porschellakaan ole ajettu vielä metriäkään jos ei alitehoinen Datsun kulje metriäkään suoraan.
 
Kyllä mulla ainakin pysyy esim mk.2 escort ja stratos hyvin tiellä.
En tiedä ajanko vaan väärin kun tubessakin jotkut sanoneet, että tämä on vaativampi kuin ykkönen ja siinä kumpikaan noista ei meinannut pysyä tiellä ilman jotain säätöä, mutta tässä kaikki autot joilla olen ajanut on olleet hyviä ajaa ihan vakiona.
Ainoa säätö joten olen tehnyt oli sen evo x:n final gear ratio jota lyhensin argentiinaan.
 
Sija 9 Puolan rallissa, 1min 40sek kärjelle hävinneenä. Sijaan 6 olisi ollut pienet saumat. Hauskaa oli ajaminen ja varsinkin pitkillä pätkillä sai hyvän aggression päälle kovasta yrittämisestä, kun riskillä piti ajaa pärjätäkseen.

Omasta mielestäni ajoin paremmin kuin Dirt Rally 1:ssä, jos ajoin pohja-aikoja Masters-tasolla. Kovat on vaatimukset, jos tuosta pitää 1min 40sek vielä parantaa ja vaikeustasojahan taitaa löytyä vielä kaksi lisää Pron jälkeen!

Barca11910: Koita pitää kaasulla kierrokset yllä jarrutusten aikana ja sitten mutkassa sopivasti kaasua aluksi, ennen kuin laittaa kaasun pohjaan. Myös jarrulla voi vähän sitoa mutkan ulostulossa niin ei perä karkaa. Näin itse sain Cosworthin hallintaan, vaikka ekalla kokeilulla pyörisin sen kanssa joku 8 kertaa yhdellä pätkällä.
 
Pystyykö muut ajamaan takavetoja millä tavalla? Mulla se on ihan sama onko se 6 oikea vai 1 vasen pyörähtää joka tapauksessa ympäri.
Ja kun nykyinen FFB ei varoita mistäään pidosta yhtään mitään niin minkäs teet.

Kaikki aikasemmat ajo pelit on ollu semmosia että takavedoilla on ajettu kaikista eniten. Tässä ei kulje kun ehkä sata metriä suoraan kunnes pitää kääntyä.

En muista mikä Suomen pätkä se oli DR1 mutta sitä tiettyä pätkää tuli ajettua ties kuinka monta kertaa eri takavedoilla.

Eipä sillä ennakkoetuna saadulla Porschellakaan ole ajettu vielä metriäkään jos ei alitehoinen Datsun kulje metriäkään suoraan.
Aika kiikkeriä laitteita on juu takatuupparit tässä. Omasta mielestä menee ainakin ihan liian herkästi ympäri, millään en jaksa uskoa, että olisi oikeasti noin hankalia ajettavia. Tai ei ainakaan itelle oo vielä noin hankalasti vietäviä takavetosia tullu omassa elämässä vastaan.
 
Dlc autot ladattavissa.
Edit: ja aivan typerästi ne on suoraan autotallissa. Ei tarvi ostaa..
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs hemmettiä, joko ne tekoälyn ajat rupeaa bugittamaan Pro-tasollakin. Puolan rallissa ei millään pärjää 95' Subarulla, puhdas ja hyvä veto EK:lla, sija 10 sekä 13 sek kärjestä.

Clubmanilla olin kuitenkin ylivoimainen ja äsken kokeilin Custom Championshipissä 100% tekoälyä, niin tuli sija 2 ja 2 sek kärjestä.

Eikös muut kuitenkin täällä ole Prolla pärjännyt ja vain Elite-tason kanssa ollut jotain ongelmia.

Edit. Kokeilin saman pätkän Customin puolella Hard-tasolla (85). Ei vaan näköjään oma taso riitä ainakaan Puolassa, tässäkin kaukana kärjestä vaikka sain aikaa vielä paranettua. Hard-tason kärki ajoi leaderboardsien kolmanneksi nopeimman ajan, oma aika olisi riittänyt sijaan 12.

Eilen ajoin kauden loppuun Pro-tasolla ja mestaruus tuli. Vain kahdesta kilpailusta ei lohjennut voitto. Jäin Argentiinassa toiseksi ja USA:ssa neljänneksi. USA tosin tuli ajettua silleen varman päälle ja en kolhinut autoa kertaakaan.
Mitä sitten tuohon Puolaan tulee, niin jollain pätkällä minäkin sain pataan varmaan se 15 sekkaa. Taisi olla yöpätkä, joita muuten oli Pro-tasolla aivan liian paljon! Joka maassa taisi olla vähintään puolet kisasta pimeässä.
Mutta ellen ihan väärin muista, niin Puolasta lohkesi voitto, mutta sai kyllä vetää jo ihan tosissaan, eikä virheisiin ollut enää varaa.
 
Täytyy ladata.
Kyllä nousee tuo vaikeus ihan hitosti Elite kaudella, kolmen pätkän jälkeen olen melkein 2min perässä kärkeä. Pro tasolla voitin saman rallin jollain minuutilla, itselle vahvin ralli tämä Uusi seelanti mutta nyt se ei auta. Onkohan vähän liiankin raju tämä vaikeustason nousu, kun ei mitään mahkuja pärjätä.
Uuden Wrc Fabian valitsin autoksi ja komea tuolla kyllä on ajaa.
 
Aika kiikkeriä laitteita on juu takatuupparit tässä. Omasta mielestä menee ainakin ihan liian herkästi ympäri, millään en jaksa uskoa, että olisi oikeasti noin hankalia ajettavia. Tai ei ainakaan itelle oo vielä noin hankalasti vietäviä takavetosia tullu omassa elämässä vastaan.
Itse olen kanssa havainnut samaa, että pirun hankalia ovat hallita.. Täytyy reenata, mutta ffb puutteen takia on hankala havaita kun lähtee perä heittää.
 
Itse olen kanssa havainnut samaa, että pirun hankalia ovat hallita.. Täytyy reenata, mutta ffb puutteen takia on hankala havaita kun lähtee perä heittää.

Aika kiikkerältä se Escort tuntuu mullakin. Tuntuu että lähtee ihan oudosti luisuu ja ei tunnu kyllä yhtään realistiselta sen käyttäytyminen. On nimittäin tullut ajettua vastaavalla pelillä ihan oikeassa elämässä aikoinaan 90-luvulla ja myös hiekkateitä vedetty ja pitkää sladia...
Oon vähän hämmästellyt, että miten sen ajomallinnus on oikein tehty
 
Aika kiikkerältä se Escort tuntuu mullakin. Tuntuu että lähtee ihan oudosti luisuu ja ei tunnu kyllä yhtään realistiselta sen käyttäytyminen. On nimittäin tullut ajettua vastaavalla pelillä ihan oikeassa elämässä aikoinaan 90-luvulla ja myös hiekkateitä vedetty ja pitkää sladia...
Oon vähän hämmästellyt, että miten sen ajomallinnus on oikein tehty
Joo tiedä sitten miten on tehty, nelivedot on kyllä loogisia ja etuvedot myös.. Katellaan saadaanko noihinkin Codemasterin pätseillä jotain muutosta ffb lisäksi..
 
Aika kiikkerältä se Escort tuntuu mullakin. Tuntuu että lähtee ihan oudosti luisuu ja ei tunnu kyllä yhtään realistiselta sen käyttäytyminen. On nimittäin tullut ajettua vastaavalla pelillä ihan oikeassa elämässä aikoinaan 90-luvulla ja myös hiekkateitä vedetty ja pitkää sladia...
Oon vähän hämmästellyt, että miten sen ajomallinnus on oikein tehty
Joo ihan omituisesti lähtee jarruissa perä alta ja muutenkin heti kun annat kaasua, niin lähtee menemään ympäri. Hankala vetää pitkää luisua, kun lähtee heti työntämään ympäri vaikka olisi kuin loivassa kulmassa ja hitaassa vauhdissa, menee samantien ympäri, kun vaan ajatteleekin kaasua. Ei se kyllä oikeasti noin hankalaa ole miten se tässä on mallinnettu.
 
Joo ihan omituisesti lähtee jarruissa perä alta ja muutenkin heti kun annat kaasua, niin lähtee menemään ympäri. Hankala vetää pitkää luisua, kun lähtee heti työntämään ympäri vaikka olisi kuin loivassa kulmassa ja hitaassa vauhdissa, menee samantien ympäri, kun vaan ajatteleekin kaasua. Ei se kyllä oikeasti noin hankalaa ole miten se tässä on mallinnettu.
Jeps ja tuntuu että vaikka pumppaa sitä kaasua niin silti spinnaa pirun herkästi ja tuntuu että vaikka ehtii jo havaita että nyt lähtee niin vastakääntö ei kyllä pelasta enää..
 
Joo ihan omituisesti lähtee jarruissa perä alta ja muutenkin heti kun annat kaasua, niin lähtee menemään ympäri. Hankala vetää pitkää luisua, kun lähtee heti työntämään ympäri vaikka olisi kuin loivassa kulmassa ja hitaassa vauhdissa, menee samantien ympäri, kun vaan ajatteleekin kaasua. Ei se kyllä oikeasti noin hankalaa ole miten se tässä on mallinnettu.

Olen tästä täysin samaa mieltä ja siksi sillä ajaminen on jäänyt tooosi vähälle. Ei todellakaan käyttäydy noin arvaamattomasti Escort. Mielestäni aika epäonnistunut ajofysiikka on ko. peliin saatu aikaiseksi.
Ei saa oikeastaan mitään otetta sladiin ja lähtee hyvin omituisesti usein perä tulemaan sieltä eteen täysin arvaamatta, eikä vauhdilla ole edes siinä mitään tekemistä asian kanssa.
Toki noin tehokasta Escortia ei ole tullut koskaan ajettua, mutta kyllä sillä oli helppo vetää hallittua ja pitkääkin sladia irl.
Tai sitten aika kultaa muistot :D
 
Ei todellakaan käyttäydy noin arvaamattomasti Escort. Mielestäni aika epäonnistunut ajofysiikka on ko. peliin saatu aikaiseksi.
Kuitenki sitte esim kaikki nelivedot toimii aika täysin loogisesti sillä tavalla kun odottaisikin. Eilen kävin sen R5 luokan AI haasteen ajamassa Pololla niin voitin 15 sekunnilla. Siitä huolimatta että tuli kolme 360 spinniä jossain kohtaa pätkää.

Etuvedot toimii kans mut niitä ei kukaan oikeasti halua ajaa.
 
Kuitenki sitte esim kaikki nelivedot toimii aika täysin loogisesti sillä tavalla kun odottaisikin. Eilen kävin sen R5 luokan AI haasteen ajamassa Pololla niin voitin 15 sekunnilla. Siitä huolimatta että tuli kolme 360 spinniä jossain kohtaa pätkää.

Etuvedot toimii kans mut niitä ei kukaan oikeasti halua ajaa.

Nelikolla ei ole tullut ajettua niinkään ja siis hiekkatietä kovaa ajaen, mutta voisin kuvitella niiden käyttäytyvän just noin loogisesti mitä pelissäkin on mallinnettu.

Jotenkin tuo Escortin osalta vaan on ehkä ammuttu vähän yli sen vaikeuden kanssa. Ikään kuin olisi ylikorostettu sen kevyttä perää turhankin paljon.
 
Ylös Bottom