Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Minäkin kokeilin tuota Montea ja itselleni se oli kyllä pieni pettymys.
Ihan luokattoman luonnotonta ajaa ne jäiset ja lumiset osuudet, kun ratissa ei ole sitten niin minkäänlaista tuntumaa. Ensimmäistä kertaa tuo tuntui nyt itselläni arcade kaahailulta ja lumiset osuudet etenkin oli täysin tunnotonta menoa, joissa pystyy suurin piirtein juomaan kahvia toisella kädellä ja toisella pyörittelee tuota ”onnenpyörää”...
 
Ratti kyllä menee itsellänikin kevyeksi ja löysäksi letkuksi lumella. Mitään palautetta siinä ei tule, kun C4:llä ei auton alusta joudu samalla tavalla töihin kuin soralla. Kyllähän sen ratin kuuluukin paljon keventyä ja mennä tunnottomaksi, mutta nyt se on vähän liian kuollut. Eiköhän se tuosta parane sitten kun peli saa sen FFB-päivityksen.
 
N
Ratti kyllä menee itsellänikin kevyeksi ja löysäksi letkuksi lumella. Mitään palautetta siinä ei tule, kun C4:llä ei auton alusta joudu samalla tavalla töihin kuin soralla. Kyllähän sen ratin kuuluukin paljon keventyä ja mennä tunnottomaksi, mutta nyt se on vähän liian kuollut. Eiköhän se tuosta parane sitten kun peli saa sen FFB-päivityksen.

Nimenomaan löysä letku kuvastaa sitä tunnetta hyvin :)
Kyllä mä ymmärrän sen kääntämisen keveyden jäällä ja lumella, mutta en kyllä ihan tota mitä se nyt on.
Luulenpa että Monte jää vähemmälle ajamiselle siihen saakka, kun saavat FFB toimimaan paremmin.
 
Montea kokeillessa kävi jo itselläkin mielessä, että nyt on menty ihan metsään tuon ratin tunnottomuuden takia, mutta uuden perusteellisen säätörupeaman jälkeen sain ratin huomattavasti paremmaksi ja nyt todellakin ”maistuu” ajaminen Montessa. Suosittelen siis katsastamaan ratin säädöt uudestaan.
Itse siis säätelin ratin uudestaan nimenomaan Montessa ja huomasin, että olin säätänyt alun alkaen ratin liian tunnottomaksi ja kevyeksi. Ainakin omaan makuun toimii nyt ratti paljon paremmin kaikissa maassa.
 
Ei vaan tietyillä autoilla pro tasolla AI veti kovempaa kuin maailmanennätysajat. Jossain välissä niiden piti korjata se online päivityksellä ja ovat sen näköjään tehneet.
Pro tasolla tosiaan jäin EK:lla yli minuutin, nyt voitan.

Mutta kyllä vaihtelua on myös. Ennen oli samat tyypit kokoajan kärjessä. Nyt ne tekee virheitä ja jää eri EK:lla jälkeen, tai jopa keskeyttää.

Mutta kaipaisin kyllä, että ois eri nimisen tyypit eri sarjoissa. Ärsyttää kun kärjessä yleensä sama tyyppi.

Tai edes Ai-kuskien nimieditori, sais uudelleen nimettyä tyypit. Vois niin helposti kiertää rallipuolen lisenssiongelmaa.
 
Tossa video, kun kokeilin Lancia Stratosta manuaalivaihteilla (H-vaihteet).
Hauska pelihän tuo on, mutta melko vikura :D

Nyt vasta kiinnitin huomiota, että hauska bugi pelissä. Renkaat ulvoo kuin asvaltilla, vaikka alustana onkin sora.

 
Tossa video, kun kokeilin Lancia Stratosta manuaalivaihteilla (H-vaihteet).
Hauska pelihän tuo on, mutta melko vikura :D

Nyt vasta kiinnitin huomiota, että hauska bugi pelissä. Renkaat ulvoo kuin asvaltilla, vaikka alustana onkin sora.


Kovaa ajat!

Kävin itsekkin pädillä kokeilemassa, parit mainosaidat lähti yhdessä paikkaa matkaan, mutta ei se haittaa :D

 
Oliko millaiset pädi säädöt sulla?
Oli tainnut jo aikaisemmin olla puhetta tästä. Muistelen, että Omenanraato jakoi jotkin säädöt jo aikaisemmin.

Sensitivity 95, Linearity 4, Deadzone 2 ja Saturation 100

Sitten tärinöistä Suspension ja Tyre Slip molemmat 150
 
Kovaa ajat!

Kävin itsekkin pädillä kokeilemassa, parit mainosaidat lähti yhdessä paikkaa matkaan, mutta ei se haittaa :D



Hauska peli vetää kyllä! Tuolla saa tehdä oikein töitä ja meinaa hiki tulla rattia vääntäen :)
Hyvin vedät kyllä pädillä!
 
Semmoinen kysymys tuli mieleen, että säädättekö autoja joka pätkälle vai vedättekö perussäädöillä? Itselle DR2 vasta ensimmäinen rallipeli mitä tulee ajettua tosissaan niin on toi säätäminen täysin hukassa.
 
Semmoinen kysymys tuli mieleen, että säädättekö autoja joka pätkälle vai vedättekö perussäädöillä? Itselle DR2 vasta ensimmäinen rallipeli mitä tulee ajettua tosissaan niin on toi säätäminen täysin hukassa.

Ei ole tullut säädettyä juurikaan. Mini ja Golf kyllä kaipaavat aina välityksien pidentämistä.
Takavetoisissa olen avannut vähän lukkoja, ettei se perä olisi niin kiikkerä.
Suurimmalta osin meikäläinen menee vielä ihan default setupeilla. Jossain vaihessa se on alettava etsimään jotain säätöjäkin, kun alkaa porukka menemään joillakin pätkillä ihan käsittämättömän kovaa.
 
Hauska peli vetää kyllä! Tuolla saa tehdä oikein töitä ja meinaa hiki tulla rattia vääntäen :)
Hyvin vedät kyllä pädillä!

Onhan se aika vikuri, mutta tuolla silti kaasun käyttöä ei tarvi samalla tavalla varoa kun monilla muilla takavedoilla, aika hyvin lähtee mutkista vaikka kaasu pohjassa kun vähän korjailee samalla.

Kyllähän tuo ratilla olisi hauskempaa, mutta menin myymään rattivehkeet pois, enkä nyt ihan heti osta takaisin tähän kämppään :D
 
On tuo Monte kyllä hauska lisä urassa. Se vaan häiritsee kun ei näy missään et kuinka monta % pätkästa on ihan puhdasta asfalttia/jäätä/lunta. Vois vaan silloin kokeilla kikkailla rengasvalinnalla ja katsoa onko siitä mitä hyötyä.
 
On tuo Monte kyllä hauska lisä urassa. Se vaan häiritsee kun ei näy missään et kuinka monta % pätkästa on ihan puhdasta asfalttia/jäätä/lunta. Vois vaan silloin kokeilla kikkailla rengasvalinnalla ja katsoa onko siitä mitä hyötyä.
Joo, se olisi kyllä hyvä tietää. Ehkä noista pätkien nimistä pystyy jotain päättelemään, Col de Turinin nimiset pätkät on ainakin siellä ylempänä lumisilla osuuksilla.
 
On tämä ihmeellistä, en tiedä onko tuo joku bugi kun välillä tuntuu että märällä tiellä on yhtä paljon pitoa kuin kuivalla, mutta sitten seuraava veto on ihan liukastelua :D

Aluksi luulin että ovat tuota ajettavuutta muuttaneet helpommaksi, mutta ei tästä ota selvää enää.

Kyllähän tässä bugittaa moni muukin asia tällä hetkellä, niin miksei tuokin voisi.
 
Onkos joku päässyt Elite tasolta eteenpäin?
Aloitin tänään Elite-tasolla ja Australiasta tuli toinen sija. Puolassa olin kolmantena, kunnes rikoin renkaan ja jouduin sen vaihtamaan. Sijoitus lopulta kuudes.
Argentiina lähti hyvin käyntiin ja ekan pätkän jälkeen kärjessä. Toinen pätkä lähti yhtä hyvin käyntiin, mutta tuli kriittisessä paikassa nukahdus nuoteissa ja sillalta ohi...Terminal damage ja keskeytys.
Uudessa Seelannissa tällä hetkellä sijalla kolme, kun puolet pätkistä ajettu.
Pisteissä en ole kuin muutaman pisteen takana kolmantena olevaa, joten toivoa on vielä.
Mutta on kyllä ollut iso harppaus Prosta Eliteen! Kärkeen mieliäkseen pitäisi ajaa täysin virheittä ja riittäisikö sekään edes tällä hetkellä...
Ihmetystä aiheuttaa myös se, että kuudesta ajettavasta rallista Australia on kahdesti ja New England puuttuu kokonaan. Bugi vai ihan tarkoituksella?
 
On tämä ihmeellistä, en tiedä onko tuo joku bugi kun välillä tuntuu että märällä tiellä on yhtä paljon pitoa kuin kuivalla, mutta sitten seuraava veto on ihan liukastelua :D

Aluksi luulin että ovat tuota ajettavuutta muuttaneet helpommaksi, mutta ei tästä ota selvää enää.

Kyllähän tässä bugittaa moni muukin asia tällä hetkellä, niin miksei tuokin voisi.
Itseäni epäilyttänyt sama asia , ehkä rengas kulumat bugittaa ja eikös tässä pitänyt tien kulumakin alla simuloituna ainakin sarjassa? Ehkä näiden molempien koodauksessa menty metsään ja peli vetelee randomia noiden kanssa ja porukka on ihmeissään

Ratti asetuksia ((kääntösäde)oon väännellyt ja eniten autolta mun mielestä tuntuu seuraavat asetukset.( Vähän kuten DR1 oli)
Steering linearity noin -4 - 8 väliltä ja saturation 140-150 ja Ffb asetuksista collionsion 150. (Muihin en ota kantaa )
Nää vaatii kyllä ulkoisen käsijarrun tai vasemman shifterin valjastaa siihen (ei noihin ratin nappeihin mun sormet osu)
 
Ylös Bottom