Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dirt Rally 2.0

Ihan hyvä peli tämä on, mutta pahasti vielä keskeneräinen, menee vielä monta kuukautta että kaikki ominaisuudet löytyy ja bugit on korjattu.

Niin voitko nyt kertoa mikä tässä on niin pahasti kesken ja mitä ne bugit on mitä pitäisi korjata? Kiva olisi saada jotain konkreettista mitä nyt oikein haet takaa. League puuttuu ja FFB:ssä ongelmia mutta mitä muuta? Nuo kun ei ainakaan omasta mielestä vielä riitä siihen, että peli on keskeneräinen ja pahasti buginen tai rikki. FFB:kin on omasta mielestä monelta osin kuitenkin paljon parempi, kun esim ensimmäisessä osassa vaikka tienpinnan töyssyistä tuleva palaute onkin huonompi.
 
Liigojen puute on tällä hetkellä ehkä isoin puutos ja aika perkeleen olleellinen osa peliä, tuo on tulossa mutta ei ole aikataulua.
PC versiossa on äänet hävinnyt ihan julkaisusta asti, eivät ole saaneet korjattua,.

Leaderboardsit on aikalailla turhat koska kaikki pelaajat on samassa läjässä, pitäis pystyä selaamaan kunnolla, millä kameralla ajettu, onko ratti vai ohjain, entä ajoavut. ffb on paska jos vertaa 1 osaan. Yötä ja sadetta on edelleen urassa liikaa, auton ja mekaanikkojen virittely ei tunnu vaikuttavan mitään. Nettipeli on rallicross puolella paska, koska peli laittaa väkisin ai kuskeja mukaan.

Mutta jos porukka kokee että peli on valmis tällaisenaan niin ihan vapaasti vaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mielestäni sadetta ja yötä ei ole enää likaa. Katsoin eilen tuon Elite-kauden sadekisat ja niitä oli itselläni 8/60 ja yöpätkiä oli 1-2 per ralli.
 
Ilmoittelee sitten vain täällä kun päivitys tulee ja mitä se sisältää niin ei tuu turhaa käynnistettyy peliä, jos se ei vaikka sisälläkkään mitään merkittävää.

Käytetty on käytetty kuten oikeastikin, esim osatkin hajoo nopeemmin toimimattomiksi ynm
 
Viimeksi muokattu:
Tänään pääsin vihdoin testaamaan Mantaa ja BMW:tä. Opel tuntuu menevän sinne minne pitääkin, mutta BMW ei mene metriäkään ainakaan itsellä suoraan. Se sopisi paremmin radalle kun rallipoluille. Täällä on osa valittanut, että peli on julkaistu keskeneräisenä ja niinhän se onkin, mutta ainakaan itsellä se ei ole vienyt pelinautintoa tippaakaa pois. Jos ja kun päivityksillä saadaan ffb ja muutama muu ongelma hoidettua, niin tässä on peli mitä tulee pelattua seuraavat vuodet intensiivisesti.
 
Pari rallia nyt elite tasolla ajettu. USAssa kolmas ja Montesta tuli voitto. Vähän säkää on käynyt kun USAssa nousin podiumille kun viimeisellä pätkällä edestä tippui yksi pois. Montessa olin seitsemännen ek:n jälkeen toisena n. 15 sek perässä kärkeä ja taaksepäin n. 30 sekkaa eroa. Rallia johtava kuski hävisi ek 8 lla 45 sek. rengasrikkoon ja sitä myötä kaksi viimeistä pätkää meni vain voiton varmisteluksi.
Vaikeustaso on todella sopiva ja saattaa jopa olla masteriin nousu mahdollisuuksien rajoissa.
 
Pari rallia nyt elite tasolla ajettu. USAssa kolmas ja Montesta tuli voitto. Vähän säkää on käynyt kun USAssa nousin podiumille kun viimeisellä pätkällä edestä tippui yksi pois. Montessa olin seitsemännen ek:n jälkeen toisena n. 15 sek perässä kärkeä ja taaksepäin n. 30 sekkaa eroa. Rallia johtava kuski hävisi ek 8 lla 45 sek. rengasrikkoon ja sitä myötä kaksi viimeistä pätkää meni vain voiton varmisteluksi.
Vaikeustaso on todella sopiva ja saattaa jopa olla masteriin nousu mahdollisuuksien rajoissa.

Monte oli mulle tosi vaikea Elitessä.
Näyttää se olevan vaikea mulle päivä- ka viikkohaasteissakin. En vaan ymmärrä miten porukka pääsee niin kovaa siellä, kun lumisella osuudella eroa tuli jopa 5-10/sek per väliaikapiste.

Espanjasta ja Australiasta voitto. Montessa jäin kahdeksanneksi.
Uusi Selanti toinen.
Eli sarjakärjestä kaksi maata vielä edessä (Puola ja Argentiina). Kummatkin sopii mun ajotyylille hyvin ja mestaruus Elite tasolla on nyt realistinen tavoite.

Jatketan vielä hetki tällä offtopicilla...

Mjooh...taitaa olla tyyppivika Logitechin polkimissa (G29/G920), kun itsellä vasta muutaman kuukauden ikäinen laite ja näemmä sama vika.
Ei kait se auta kuin tehdä tuo huomenna eli purkaa atomeiksi ja puhdistaa.
Komponenttien laadulla monesti tasapainoillaan, tässä on ehkä valittu pykälä turhan huono potikka.

En jaksa laittaa takuuseen kun just tuli rattikin vaihdettua, ni joutuis askarrella alkuperäisen takas ja uudessa laitteessa on sitten kohta kuitenkin sama vika.

edit:
Tulikin sitten avattua samantien, niin ei jää asia vaivaamaan.
Sorminäppäryyttä, varovaisuutta ja 1-2 tuntia tuossa vaaditaan.
Jos ongelma jatkuu, niin ostan suosiolla uuden potikan, ainakin nyt tuntuu pelittävän.
Haastavinta tuossa oli sen potikan päässä olevan lukitelevyn poistaminen, ohuella piikillä varovasti reunasta taivuttamalla sen saa taivutettua ylös niin että se lähtee sieltä pois, väkisin ei kannata yrittää.
Videon virheitä ei kannata toistaa ja järkeä saa käyttää...mm se jousen rengas kannattaa irroittaa siitä tapista ennen kuin potikan vetää ulos ;)
Kontaktipinnat putsasin ensin erittäin varovasti vesihiomapaperilla ja sitten lukkosulaan uitetulla vanupuikolla, muuta alkoholipitoista ei nyt talosta löytynyt (kontaktispray, tinneri, tärpätti, kynsilakanpoistoaine...kaikki käy) :)
Ratin vaihto oli työnä helpompi kuin tämä.

Itse käytin brake cleaneria putsaamiseen ja kyllä se rätti tulikin aika mustaksi.
Ja totta se jousijuttu! Itsekin otin sen ensin irti tapista ja vasta sitten potikka pois. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllä niitä tulee käytettyä kun niitä on. yksi "mulligan" olisi sopiva määrä. Australiassa käytin kaikki viisi kolmannella pätkällä. En muista mikä EKn nimi oli. Mutta alku on käytännässö töyssyistä loivaa mutkaa ensimmäiseen väliaikaan asti ja vielä kun yöllä ajettiin. Sen jälkeen kun kaikki retryt oli käytetty niin pikkaisen joutui rauhoittamaan ajoa ja kellokin alkoi tykkäämään. Ei tosin vauhti riitä Australiassa. seitsemän EK ta takana ja ero kärkeen 1:30 ja podiumiinkin 50sek. Sija kuusi 10 sekunnin päässä joka saattaisi olla otettavissa.

Melkein olisi parempi kun toi olisi vain 1 retry /ralli.
 
Millaisia säätöjä olette G29 ratissa käyttäneet. Itse kokeilin joitakin tällä sivulla olleita, missä kaikkia Force asetuksia oli lasekettu selvästi. En kyllä mitään suurempaa eroa huomannut. Minusta on ollut ihan vakioilla ja kääntösäde 60% muutettuna ok. ajella.
 
Tuon kytkimen voi säätää sieltä asetuksista, että parhaillaan pelkkä kytkimen hipaisu jo saa kytkimen täysin päälle. Miellyttävämpi se on silleenkin kuin se että joka vaihdossa tulee missi.
 
Eli Soft Lock päällä pitää ohjausnopeuden aina autokohtaisena vaikka olisi säädetty muuten johonkin muuhun asetukseen?
 
kuudes sija australiassa ja sarjan johto säilyi. Kolmen kisan jälkeen ero neljänteen 21pistettä. Ja nyt vuorossa mulle hyvä ralli Espanja.
Kahden pätkän jälkeen kolmantena 5 sek kärjestä.

Vähän ikävä bugi löytyi eilen. Hajotin ministä yhtä lukuunottamatta kaikki valot järkevästi ajamalla tolppaa päin maalin jälkeen.
Seuraavana oli yöpätkä. Heti startin jälkeen tuli fiilis että nyt ei jaksa keskittyä ja quit to main menu ja ps kiinni.
Illalla kuitenkin ajattelin ajaa rallin loppuun ja kun auto rullasi EKn starttiin niin valot olivatkin kaikki kunnossa.
Eli valot saa korjattua quit to main menu ja käynnistää uran uudestaan. Ikävä bugi.
 
No halvattu! Jatkoin Elite kautta, kun kaksi maata ajamatta. Puola alkoi hyvin ja ekan pitkän pätkän jälkeen kärjessä. Toisella tuli otettua hieman turhan varovaisesti ja putosin toiseksi. Sen jälkeen peli ei suostukaan enää jatkamaan kolmannelle pätkälle, vaan pyörittelee vaan...olisiko siis RaceNet alhaalla...?

Edit: joutui näemmä sulkemaan koko pelin ja käynnistää uudelleen.
 
Puolasta voitto ja olihan tiukassa!
Vikalle pätkälle lähdin noin -10sek perässä ja sopivasti osui vikaksi pätkäksi pitämäni Kopina. Riskillä tuli vedettyä koko pätkä ja lopulta se riitti Puolassa voittoon kolmen sekunnin marginaalilla.
Tuli sitten varmistettua Eliten mestaruuskin ennen viimeistä Argentiinan rallia.
Meikäläisellä pisteitä 129 ja toisena olevalla 84.
 
Tänään olisi päivitystä tulossa 11:00 (ainakin jonkun maan aikaa). Onko kenelläkään tietoa mitä korjauksia olisi luvassa?
 
Ainakin bemarin äänet on uusittu. Viime viikolla luki, että bemarin äänet on huonot ja älkää ihmetelkö, että uudet tulee nyt. Ja varmaan ruotsin ralli sisältyy valmiiksi jo nyt.
 
Ylös Bottom