Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age 2

Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Graffa luonnolisesti ihan suolesta kun on joku varhainen buildi, mutta jotenkin tulee sellanen meh fiilis... kehtaisko melkeen sanoa että se siitä DA2:sta, omalta osaltani innostus ainakin tipahti hivenen.

Ihan sama fiilis tuli tuosta pätkästä. Emo lettinen, viisi metriä pitkää miekkaa heilutteleva jrpg ukko mätkii ilkeitä örkkejä. Ei kiitos.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Nyky-yhteiskunta arvostaa kaikkea pikaista, nopeaa ja valmiiksi pureskeltua. Tämä näkyy niin elokuvissa, tv:ssä kuin muussakin elämässä. Se miltä näyttää on tärkeintä, ei se mitä sisältää kokonaisuutena. Tämä valitettavasti myös heijastuu jatkossakin peliteollisuuteen.

Olen samaa mieltä tästä, ja se myöskin tarkoittaa sitä että pelit/leffat/televisiosarjat joista itse pidän vähenevät koko ajan.

Originsikin oli mielestäni ylihypetetty. Tuskin tulen sitä enää pelaamaan kun kerran on läpi vedetty. Valitettavasti tämä ei tarkoita että uudet pelit tästä paranisivat. Päinvastoin.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Emo lettinen, viisi metriä pitkää miekkaa heilutteleva jrpg ukko mätkii ilkeitä örkkejä. Ei kiitos.
Akka se oli. :rolleyes:

Hirveen keskeneräiseltähän tuo näyttää, eikä tällaista materiaalia saisi edes päästää ihmisten ilmoille. Eräässä Dragon Age podcastissa sarjan hc-fanit (näin otaksuisin) olivat kuitenkin päässeet pelaamaan peliä enemmän ja heidän innostuneisuutensa oli melko rohkaisevaa. Ainakin pc-versiossa pitäisi yhä olla linnunsilmä-kamerat ym., joten nyt nähty close-up hack 'n slash lienee vain osa totuutta. Jään itse odottelemaan valmiimpaa ja virallisempaa matskua, enkä viitsi tästä vetää mitään johtopäätöksiä suuntaan tahi toiseen.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Grafiikat näyttävät itseasiassa todella hyviltä, kun niitä vain osaa oikein katsoa. Tässä on kyseessä tyypilliset alpha-grafiikat, joihin on juuri ja juuri mahdutettu polygonimallit sekä tekstuurit, mutta muu prosessointi tai detaljit puuttuvat täysin. Mallinnuksen tarkkuus on kuitenkin hienoa luokkaa, joten kyllä se antaa odottaa oikein hyvännäköistä lopputulosta, tai näin ainakin toivottamana optimistina tykkäisin ajatella.

Häkkenslässissin ohesta on hankalaa päätellä, minkälainen systeemi nyt loppujen lopuksi on, kun samanlainen erikoistoimintajärjestelmä siinä oikeassa alareunassa kuitenkin seisoi. Muuten verinen pätkiminen näytti ihan kivalta.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Näytti kyllä kauheelta p*skalta, enkä ymmärrä miksi peliä pitää demota tuollaisena raakileena. Julkaisuun on kuitenkin vielä tovi, mutta alan jo henkisesti valmistautumaan tulevaan mainoskampanjaan. Ensimmäisen pelin "new shit"- meininki oksettaa vieläkin, vaikka itse peli olikin ihan pätevä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]


Haha :). Niinpä olikin.

Ensimmäisessä pelissä onneksi ei ollut näitä naurettavan suuria miekkoja vaikka niin aluksi pelkäsin. Kakkoseen tietysti sitten täytyi änkeä mukaan tällainen. Tuon kokoinen miekka painaa lähemmäs kymmentäkiloa, ei tuollainen laiheliini nainen varmasti pystyisi heiluttamaan sitä suuntaan eikä toiseen. Kyseessä on fantasiapeli, mutta eikö senkin voisi tehdä uskottavasti ja jonkin asteisen realismin rajoissa ilman tällaisia ylilyöntejä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Henkilökohtaisesti pidän enemmän Dragon Agesta kuin Mass Effectistä, mutta uskallan myös tunnustaa, että graafisesti Dragon Age on melkoisen ruma. Tästä syystä en odota jatko-osalta kummoisia ulkoasun suhteen: kunhan vain tarina ja roolipelaaminen ovat kunnossa, olen tyytyväinen.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Tätähän pääsee ainakin katsomaan (ellei jopa testaamaan) ihan livenä DigiExpossa kun siellä sitä näytetään. BioWaren foorumeilla oli tuosta Euroopan kiertueesta enempi infoa ja DigiExpohan siellä vilahti. Joten kaikki kynnelle kykenevät sinne vaan katsomaan ja ehkä kokeilemaan. :cool:
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Tuo signature edition näyttäisi olevan normaali versio jossa erilaiset kuoret ja "20$ edestä DLC ryönää". Tosin kun mahdolliset ostopaikat ova EA shop, GameSTOP ja eb games, taitaa tulla halvemmaksi ostaa peli muualta ja maksaa niistä DLC-kamoista jos ne välttämättä haluaa. Onkohan tästä jotain CE:tä tulossa?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Tuo signature edition näyttäisi olevan normaali versio jossa erilaiset kuoret ja "20$ edestä DLC ryönää". Tosin kun mahdolliset ostopaikat ova EA shop, GameSTOP ja eb games, taitaa tulla halvemmaksi ostaa peli muualta ja maksaa niistä DLC-kamoista jos ne välttämättä haluaa. Onkohan tästä jotain CE:tä tulossa?

Mitäs vikaa Gamestopissa on?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Saahan tuon Dragon Age II: Signature Editionin tilattua Verkkokauppa.comista, ellei halua ulkomailta sitä tilata.

Itselläni on tilattuna Ålandista, joten tuosta tuotteesta 43 euroa on ihan mukava.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Juu, tuli itsekin laiteltua Signature Edition ennakkotilaukseen Verkkiksen Oolandista. Maksaa kyllä kerkeää tämänkin sitten lähempänä julkaisua. Ja ei toivon mukaan ole niin tuskallista odottaa julkkaria kun armeijakin sitten puskee päälle. Pakko kerrankin ostaa jotain erikoisempaa kuin niitä ainaisia perusversioita, näemma...
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Mitäs vikaa Gamestopissa on?

Ennemmin mitä vikaa siinä ei ole. Mutta se menee jo aiheesta ohi pahasti.
Kun tuota saa affenanmaaltakin niin täytyyhän se laittaa tilaukseen. Vaikka tuossa ei muuta erikoista olekaan kuin DLC-kamat.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

En tiedä tunnetta, mutta ymmärrän pointtisi. BioWare panostaa nykypäivänä siihen, mitä pelaajat haluavat. Massiivinen prosentti pelaajista haluaa Mass Effect 2- tyylistä peliä. Vähemmän näpertelemistä sekä pikkukivaa - enemmän toimintaa sekä näyttävyyttä. En ihmettelisi, vaikka lähitulevaisuudessa BW luopuisi kokonaan roolipeleille oleellisista elementeistä. Ehkä siirtyminen on jo alkanut - ME2 on hyvä esimerkki siitä. Se tapahtuu hitaasti; pala palalta roolipelin formaatti murenee Bion peleissä, ja lopulta ollaan päästy puhtaaseen GTA- tyyliseen toimintapeliin, joka kuitenkin perustuu vahvalti dialogeihin sekä valinnanvapaaseen keskustelemiseen. Ja sekö sitten on roolipelaamista? Mene ja tiedä.

Minun mielestäni Mass effect 2:n (jonka aloitin pari päivää sitten) dialogioptiot jotka johtavat erilaisiin tilanteiden ratkaisuihin riippuen minkä vaihtoehdon valitsee, ovat juurikin sen roolipelaamisen ytimen ilmentymää videopeleissä joissa interaktiovaihtoehdot pelin kanssa (verraten pen&paper roolipelien luolamestariin tms) ovat hyvin rajalliset. Mikä muu sitten määrittelisi minkälaiseksi 'tarina' muodostuu? Se minkä ison mörön tapat?

Ja KUNNON rope on minun mielestäni sellainen missä pääsee ihan niinkuin... Tiedättehän, roolipelaamaan. Eli pelaamaan roolia. Sitähän se tarkoittaa. Nopat on vain käytössä silloin jos tilannetta on mahdotonta simuloida millään muulla tavalla. Ne ovat vain työkalu. Tärkein pointti on päästä hahmon rooliin ja pelata hahmoa sillein kun on suunnitellut. Mutta ihan jees jos joku on eri mieltä.

Komppaan tätä.

Se, että vanhoissa roolipeleissä puljailtiin kaiken maailman statsien, inventaarien, ja muiden nopanheittojen kanssa ei tarkoita että se olisi sitä syvällisintä roolipelaamista. Se oli mielestäni sivutuote siitä kun ropeen piti saada jotain konkreettista tekemistä eikä vain tilanteesta puhumista (nyt tapahtuu sitä, nyt tapahtuu tätä). Samaten kun ropeja alettiin siirtää PC:lle niin tekijöiden piti määritellä mitä pelistä pitää löytyä, mikä tekee roolipelistä roolipelin. Päädyttiin sitten siihen "hahmokehitykseen" ja virtuaaliseen nopanheittelyyn.

Ymmärrän hyvin että nopat ja statsit ja vastaavat ovat vanhoille pelaajille sydäntä lähellä kun niiden kanssa tuli kasvettua, mutta mielestäni ne eivät ole koskaan olleet oleellisia roolipelien päätarkoituksen kannalta, eli että 'elät'/'pelaat' jonkin kuvitteellisen hahmon roolia kuvitteellisessa maailmassa.

Toisekseen, se että hahmonmuokkaus statsien ja hahmonkehityssuunnitelman pohjalta vaatisi jotain erityistä taitoa, niin että väärin rakennetulla hahmolla pelaaminen olisi vain kuolemasta kuolemaan matkaamista, ei mielestäni muuttaisi mitään. Se tarkoittaisi sitä että joku pelaaja jossain laskisi matemaattisesti parhaat vaihtoehdot, ja keskustelun ja testauksen pohjalta nämä mallit päätyisivät johonkin gamefaqsiin yms foorumille (kärjistetty esimerkki), josta 90% pelaajista kävisi sitten katsomassa nämä 'ainoat oikeat' vaihtoehdot, ja tekisi hahmonsa niiden pohjalta. Lopputulos olisi kiertäen sama kuin että valitsisit hahmokokonaisuuden valikosta. (tällaista se on lähes kaikkien MMORPG-pelien foorumeilla). Okei, vaihtoehtoja olisi silti paljon, mutta pohjimmiltaan kyse on kuitenkin siitä että pääsee pelaamaan haluamansa laista hahmoa, mikä on mielestäni tärkeintä. Miten se toteutetaan, vaihtelee.

Hahmonmuokkauksen yksinkertaistaminen ei siis välttämättä muuta mitään.. Ihmisillä vain tulee harhakäsityksiä että paljon valikoita -> paljon vaihtoehtoja. Mieleen tulee esim. KOTOR 1 jossa hahmon pystyi käytännössä rakentamaan huimaavasti kahdella eri tavalla. Ainoat persoonalliset erot olivat siinä mitä forcepowereita valitsi.

Koin tarvetta kirjoittaa jotain, kuinkahan paljon tämä meni offtopiciksi?

ps. En ole koskaan ollut pen&paper roolipelaaja

pps. Tuo Stammyn linkkaama kuva tuo minulle mieleen Morriganin tyttären.
 
Dragon Age 2 [PS3 Hype]

Esittely video
http://www.gametrailers.com/video/gt-pop-block-dragon-age-2/703594

Dragon Age 2 videoo ja kuvaa
http://www.gamereactor.fi/pelitietokanta/9339/Dragon+Age+2/

Dragon Age 2 All Access Preview
http://g4tv.com/videos/48286/Dragon-Age-2-All-Access-Preview/

Dragon Age 2 saapuu ensi maaliskuussa
http://plaza.fi/edome/uutiset/dragon-age-2-saapuu-ensi-maaliskuussa

Kotisivut
http://dragonage.bioware.com/

The Interrogation Room: Dragon Age 2
http://ps3.gamespy.com/playstation-3/dragon-age-2/1114237p1.html

Kehittäjä BioWaren roolipelihitti Dragon Agen maaliskuussa ilmestyvän jatko-osan ennakkotilaajille on luvassa lisäsisältöä, kunhan ennakkotilaus tehdään ennen tammikuun 11. päivää.
Ennakkotilaajat saavat pelin Signature Editioniksi nimetyn erikoisversion ilmaiseksi. Versio sisältää latauskoodin uuteen pelattavaan hahmoon, uusia tehtäviä, pelin musiikkiraidan ja digitaalisen asevaraston, jonka tarkoitusta voimme toistaiseksi lähinnä arvailla. BioWaren mukaan sisällön arvo on n. 20$, eli hieman yli 14e
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3 Hype]

Onko tämä kenties suoraa jatkoa ensimmäiselle? En ole uskaltautunut vielä konsolille hommaamaan, kiitos kaverin suorittaman pc-demoamissession, jonka perusteella olen ollut skeptinen miten niinkin monimutkaisen ja laajanoloisen pelin tahkominen padilla onnistuisi.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3 Hype]

Onko tämä kenties suoraa jatkoa ensimmäiselle? En ole uskaltautunut vielä konsolille hommaamaan, kiitos kaverin suorittaman pc-demoamissession, jonka perusteella olen ollut skeptinen miten niinkin monimutkaisen ja laajanoloisen pelin tahkominen padilla onnistuisi.



"Dragon Age 2 keskittyy entisen orjasatama Kirkwallin tapahtumiin ja sijoittuu ajallisesti hieman ykkösosan jälkeiseen aikaan.
Originsin alkuperäisen idean mukaisesti ykkösosan tallennukset huomioidaan kakkosessa, jolloin hahmojen kohtalot jatkuvat siitä mihin viimeksi jäätiin. Päähenkilö tosin vaihtuu, sillä kakkososassa on pakko pelata ihmishahmolla, jonka ammatin saa sentään valita itse. Ratkaisu perustellaan tarinakerronnan vaatimuksilla, mutta yksityiskohtiin ei vielä menty." Ja kokeilemallahan se pelattavuus selviää :D
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3 Hype]

Ehkäpä vihdoin opin lukemaan linkkien sisältämiä tietoja tarkemmin ja ajatuksen kanssa..
 
Ylös Bottom