Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age 2

Vastaus: Dragon Age 2 [X360 @ 2011]

Meikäläinen on vihoin saanut sulateltua tämän tukahduttavan tuomion minkä Dragon Age 2 sai. Eli nyt voi rauhassa rentoutua ja alkaa todelliseksi HYPE-imuriksi.

Ennen kakkosta olisi tarkoitus ostaa vielä Ultimate Edition ja paukuttaa kaikki DLC:t läpi.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Woot! Ehdinkin jo toivoa, että orastavat DA2-ketjut yhdistettäisiin.

Penny Arcade jatkaa DA-yhteistyötä uuden motion comicin kanssa:

[video=youtube;9S6eMcUBe0Y]http://www.youtube.com/watch?v=9S6eMcUBe0Y[/video]

Yllä traileri/ensimmäinen jakso. Jatkoa lienee luvassa?
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

XO:n tulevat ropet ketjuun kommentoinkin jo Digiexpon DA2 esitystä, mutta kerrottakoon täälläkin, että omaan silmään expoilla näytetty lyhyt pelipätkä näytti hyvältä ja suunta on mielestäni oikea. Etenkin taisteluissa näytti olevan enempi meininkiä, joka toisaaltaan saattaa tarkoittaa sitä, että strategiapuoli on jätetty vähemmälle. Biowaren hemmoilla oli myös hienot powerpoint-kalvot :D
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Uutta matskua Dragon Age 2:sta, enjoy!

[video=youtube;otNeByBo-8k]http://www.youtube.com/watch?v=otNeByBo-8k&feature=player_embedded#![/video]
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Olikos tuo nyt niin, että konsoliversioissa on mahdollisuutena ainoastaan tuo reaaliaikainen arkade räime. Näin ainakin muistan aikaisemmin lukeneeni. Toisaalta tuosta Hutun linkkaamasta videosta saa sellaisen kuvan, että voi itse valita reaaliaikaisen ja vuoropohjaisemman systeemin väliltä, mutta ilmeisesti tämä koskee vain PC-versiota? Ei kyllä tuo reaaliaikainen räime vakuuttanut yhtään, näytti jopa melko hirveältä. Toisaalta toimihan tuo nappien rämpyttämiseen pohjaava taistelu melko hyvin Jade Empiressäkin, joten ei tässä kai vielä kannata heittää kirvestä kaivoon.

Oikeastaan suurempi pelko on että maailmasta tehdään samantyylinen putki kuin ME2:ssa. Tuo Hawken vaiheiden seuraaminen useiden vuosien läpi kuulostaa nimittäin pelottavasti juuri siltä että maailma on aika suoraviivainen paikka.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Olikos tuo nyt niin, että konsoliversioissa on mahdollisuutena ainoastaan tuo reaaliaikainen arkade räime. Näin ainakin muistan aikaisemmin lukeneeni. Toisaalta tuosta Hutun linkkaamasta videosta saa sellaisen kuvan, että voi itse valita reaaliaikaisen ja vuoropohjaisemman systeemin väliltä, mutta ilmeisesti tämä koskee vain PC-versiota? Ei kyllä tuo reaaliaikainen räime vakuuttanut yhtään, näytti jopa melko hirveältä. Toisaalta toimihan tuo nappien rämpyttämiseen pohjaava taistelu melko hyvin Jade Empiressäkin, joten ei tässä kai vielä kannata heittää kirvestä kaivoon.

Oikeastaan suurempi pelko on että maailmasta tehdään samantyylinen putki kuin ME2:ssa. Tuo Hawken vaiheiden seuraaminen useiden vuosien läpi kuulostaa nimittäin pelottavasti juuri siltä että maailma on aika suoraviivainen paikka.

Kyllä tuo pausettaminen onnistuu konsolillakin. Käyttöliittymä on vaan aika erilainen eli täytyy sillä ykkösestä tutulla ympyrällä valita mitä tekee seuraavaksi, koska pikanäppäimiä on konsoleilla niin vähän. Ja aika putkihan tuo maailma oli jo ykkösessäkin eikä BioWare ole koskaan mitään kovin avoimia maailmoja tehnyt. Hyvin on silti kaikki pelit toimineet. Toki alueilla voi matkustaa paljon paikasta toiseen, mutta tämä tapahtuu yleensä lataustauon aikana ja kenttäsuunnittelu on melkein aina putkea. Yllättyisin jos näin ei olisi jatkossakin.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Aargh...tulee painajaisia kun katsoo tuota messuilla kuvattua taistelukohtausta..."click a button and something awesome happens". Just niin tuotahan ne on hokenut. Miksi ei "click any button and you win the game". No ehkä tuo vaihtoehto on sille porukalle ketä ei oikeasti rpg kiinnosta. Mutta silti ihmetyttää että miksi napin hakkaukseen tarvii panostaa ja samalla kaavalla kuin kaikissa muissakin "hakkaa päälle" peleissä. Jotain uutta kiitos.

Sellaista vois kans harkita että laittaisi kaksikätistä kolmen metrin miekkaa välillä heiluttaan sellaisen ruuminrakenteen omaavan typyn joka sitä pystyisi käyttään. Mallinmitoissa oleva typylle sitten se kynsiviila ja linkkuveitsi. Tämä toisi sitä realismia sekä actioniin sekä keskusteluun jos sitä nyt fantasiapeliltä voi toivoa. Esim. Massan maailmassa ei niin väliä minkälainen tyyppi kun kuitenkin ne puvut yms. härpäkkeet käytössä.

Se tässä on tietysti positiivista että nyt voipi olla rauhassa paha tyyppi kun tarinahan on jo tavallaan kerrottu/tapahtunut...eikö. Nätiltähän tämä kyllä näyttää ja kuolinanimaatiot/ruumin räjähtelyt näyttää myös aika hyviltä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Aargh...tulee painajaisia kun katsoo tuota messuilla kuvattua taistelukohtausta..."click a button and something awesome happens". Just niin tuotahan ne on hokenut. Miksi ei "click any button and you win the game". No ehkä tuo vaihtoehto on sille porukalle ketä ei oikeasti rpg kiinnosta. Mutta silti ihmetyttää että miksi napin hakkaukseen tarvii panostaa ja samalla kaavalla kuin kaikissa muissakin "hakkaa päälle" peleissä. Jotain uutta kiitos.

Sellaista vois kans harkita että laittaisi kaksikätistä kolmen metrin miekkaa välillä heiluttaan sellaisen ruuminrakenteen omaavan typyn joka sitä pystyisi käyttään. Mallinmitoissa oleva typylle sitten se kynsiviila ja linkkuveitsi. Tämä toisi sitä realismia sekä actioniin sekä keskusteluun jos sitä nyt fantasiapeliltä voi toivoa. Esim. Massan maailmassa ei niin väliä minkälainen tyyppi kun kuitenkin ne puvut yms. härpäkkeet käytössä.

Se tässä on tietysti positiivista että nyt voipi olla rauhassa paha tyyppi kun tarinahan on jo tavallaan kerrottu/tapahtunut...eikö. Nätiltähän tämä kyllä näyttää ja kuolinanimaatiot/ruumin räjähtelyt näyttää myös aika hyviltä.

Hieno mielipide pleikkarimieheltä! :D Itse kuulun myös siihen kastiin, joka kiertää kauempaa nämä uudet yksinkertaistetut mekaniikat. Koska sattuneesta syystä kyseessä on kuitenkin Dragon Age 2, tulen tämän pelin ostamaan varmasti.

Osaa kansasta miellyttää yksinkertaistettu toiminta. Toiminta joka ei vaadi hienosäätöä tai muuta "ylimääräistä" räpeltämistä.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Ainoa kulmien kurtistumista aiheuttava juttu on se, ettei hahmoa voi tehdä vapaasti itse. Pelasin ensimmäistä peliä rapia 100 tuntia itseni näköisellä luihulla velholla. Juoksin rooliin eläytyen kaavussa pitkin Fereldeniä ja taistelin alusta loppuun sauvalla ja loitsuilla. Moinen ei nyt sitten ilmeisesti onnistukaan enää jatko-osassa, mikä on ainakin peliä pelaamatta harmillinen asia.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Ainoa kulmien kurtistumista aiheuttava juttu on se, ettei hahmoa voi tehdä vapaasti itse.
Niin eli siis rotua ei ole mahdollista valita ja backround vaihtoehtoja on yksi muutaman sijaan. Ulkonäköä voi kuitenkin yhä muokata käsittääkseni vapaasti.

Itelle kyllä kelpaa default Lady Hawke. Sen verran onnistunut hahmodesign tällä kertaa:

dragon-age-2.jpg
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360]

Dead Space 2:n ostajat saavat Dragon Age 2:een näppärän näköisen Ser Isaac of Clarke panssarin, joka on siis mukaelma Dead Spacen sankarin avaruuspanssarista. EA järkkäsi toisin sanoen samankaltaisen diilin kuin Dragon Age 1:n ja Mass Effect 2:n välillä vuosi sitten.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

DA2:sta olis tulossa pelattava demo 22.2,

BioWare | Dragon Age

Bioware on lisäksi vahvistanut että myös demon läpäisystä saa peliin avattua lisäsälää. Pelin achievementit on julkistettu, mietoja spoilereita nuo sisältävät mutta ei mitään mistä minä olisin näppyjä saanut. Itseasiassa vähemmän tuo lista spoilaa kuin DA2:hden virallinen nettisaitti.

Dragon Age Legends - facebook pelin pitäisi myös tulla julkiseksi tämän kuun aikana, ja myös siitä saadaan avattua (yllätys yllätys) roinaa pääpeliin. Alkaa olemaan jo aika huikeissa määrissä tämä avattava / ladattava pikkusisältö pelille.
 
Vastaus: Dragon Age 2 [PS3/X360 Hype]

Millainen netti peli kyseisissä peleissä on? Onko se yhteydessä tarinaan vai erikseen?
 
Ylös Bottom