Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Syötti on heitetty... Jännitttävä odotus alkakoon...

Olen tässä viimeisen vuorokauden ajan havitellut erään ryhmässäni samoilevan, viehkeän neidon huomiota. Maltillisesti istutetut täsmä repliikkini alkavat vihdoinkin nousta maan uumenista kohti hentoisaa kukkaa. Nuo kauniit, tähden lailla itkevät silmät sulavat ambrosiana sulo sointujeni edessä - Tämä yö, arvon foorumilaiset, tämä yö on oleva rakkauden yö - *BLIP* - Achievement Unlocked! :D

Man I love this game!

EDIT:

Penny Arcade:
704358679_ayGHY-L.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Toistaiseksi 6h takana ja totean vain, että tähän mennessä vuoden ainoa peli jota ei millään malttaisi lopettaa. Juonta kuljetaan hyvin, hahmot ovat hyviä, keskustelu erinomaista, omat tyypit hyvin erilaisia(sopivasti), modifointia valtavasti. Vapautta sopivasti(juonta kuljetaan hyvin, mutta samalla voit edetä hyvin siinä järkässä kun tuntuu) ja maailma on valtaisan iso. Eikä tämä kyllä edes näytä huonolta, vaikka jossain näin väitettiin. Toki ei tuo mitään PC-namua varmasti ole(en ole pelannut PC:llä), mutta silti näyttävää ja täysin riittävää grafiikkaa huonoimmillaankin ja parhaimmillaan aiheuttaa "vau"-elämyksiä. Dialogi toistaiseksi kyllä ollut pelin parasta antia ja sille 10+. Toistaiseksi vuoden paras peli, mutta katsotaan miten etenee.

En viitsinyt lukea kenenkään muun tekstejä etten spoilaannu :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pelin dialogia on kehuttu kovasti lähes joka viestissä. Tarkoitaako tämä, että kannattaa ostaa hyvä kirja missä on varmaan vielä parempi dialogi ja jättää ostamatta tämä peli?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pelin dialogia on kehuttu kovasti lähes joka viestissä. Tarkoitaako tämä, että kannattaa ostaa hyvä kirja missä on varmaan vielä parempi dialogi ja jättää ostamatta tämä peli?

Tuolla asenteella melkein kannattaa jo vaihtaa muutenkin kirjojen maailmaan :) Hyvä dialogi pelissä tarkoittaa muutakin kuin putkimaista juonenkuljetusta (vrt. kirjat ja elokuvat). Varsinkin Dragon Agessa (Biowaren peleissä useasti) pelaaja itse valitsee jotkut suunnat dialogissa ja juonessa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pelin dialogia on kehuttu kovasti lähes joka viestissä. Tarkoitaako tämä, että kannattaa ostaa hyvä kirja missä on varmaan vielä parempi dialogi ja jättää ostamatta tämä peli?

Sen mitä minä kirjoista tiedän, en itse voi vaikuttaa lukiessani tapahtumien kulkuun tai valitsemaan hahmoni luonteen. Ymmärsit varmaan pointin? :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Eurogamer vihasi Xbox 360 -versiota:

RPG fanatics without a PC will probably want to fight their way through these flaws to get to the meat of Dragon Age: Origins - which is all still hanging off the bone, and which still makes for a filling, if slightly flavourless, meal. But they won't be able to escape the knowledge that they're playing an inferior version, a game that's been squeezed into a suit that doesn't fit. PC gamers can - with a flick of the mouse-wheel - look down on them.

Arvosanaksi 6.

Dragon Age: Origins Review - Page 2 | Xbox 360 | Eurogamer

Minullahan kyseinen peli on hyllyssä, mutta tuskin ehdin kokeilemaan sitä ennen ensi viikonloppua.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Huh, melekonen arvostelu. Arviossahan peliä verrataan koko ajan pc:n vastaavaan taktisesta näkökulmasta ja unohdetaan, että konsoliversio on tarkoituksella tehty erilaiseksi pelikokemukseksi samasta nimestä huolimatta. Tarina ja dialogi on samaa, mutta taistelu erilaista. Ehkä tämä saattaa pc-versioon ihastuneelle näyttäytyä pahana asiana, mutta tuskin konsolipelaajia hirveästi kiinnostaa, kunhan peli toimii heille hyvin. 6/10 on suorastaan häpeällinen arvosana pelin muut avut huomioon ottaen. Jälleen arvostelija on etsinyt heikkoudet ja vain ne, ja unohtanut kaiken hyvän.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ite nyt pelannu yli neljä tuntia tätä X360 versiota putkeen ja on kyllä helvetin hyvä, en ihmettelis jos tästä tulis mun lempi X360 peli :].
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

7 tuntia takana ja vielä tekisi mieli jatkaa siihen minne jäin. Mitä enemmän pelaa, sitä taktisemmaksi peli menee. Aluksi käytin vain omaa hahmoa, mutta nyt pitää jo isommissa taisteluissa muitakin käyttää. Kukaan ei kuitenkaan omista yhtä brutaalia liikettä kuin elf mageni Walking Bombia. Keskellä sekasortoon taiot vihuun sen, tapat hänet ennen kuin taika häviää, BOOM!, yli puolet vihuista kuolleet :cool:

Nyt forza3:sta, sitten takaisin Fereldenin maailmaan.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pelaatko Dalishilla vai Citylla? Kaikki näyttävät alkaneen Elfin roguella ja minä menin aloittamaan warriorina. Toisaalta jos kaikki ovat valinneet City Elfin niin se on ehkä luonnollinen valinta.

Dalishilla alotin. Ite ainakin tykkäsin tuosta origins-tarinasta, mutta kaipa se on myös makuasia, että mikä kiinnostaa ketäkin :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

4,5h ja 12% peliä takana, ja voin kyllä sanoa että on hieno kokonaisuus.
Tähän on kyllä tartuttava: Miten hitossa tämä voi olla mahdollista?!? Itse olen samoissa prosenteissa, samalla alkuperällä ja kello näyttää sellaista muikeaa 13h 37min. Joko tässä on kirjaimellisesti juostu peliä eteenpäin tai sitten minä olen vain todella, todella hidas pelaaja... Noh, tapauksessa tai toisessa nopealla laskupäällä minulle tulee menemään pelin läpäisyyn sellaiset mukavat +100h ja karttaakin on tutkittu vasta 22% - lyhyt peli ei siis ole kyseessä sitä pelkääville :rolleyes:

Huoh, mitähän tuohon Eurogamerinkin arvosanaan sanoisi? Noh, omasta mielestäni peli voittaa vahvuuksillaan kaikki sen heikkoudet ja niitä on pelissä vain yksi: grafiiikka ja tekstuurien epätasaisuus. Itse ainakin katoan niin syvälle pelin mytologiaan etten ensimmäisten tuntien jälkeen enään edes välittänyt grafiikan epätasaisuudesta. Kommentteja pelin taistelusta ja sankarien komentamisesta en allekirjoita, en sitten millään! Arvostelija on todennäköisesti kokeillut peliä vain pari tuntia ja raiskannut tämän sen jälkeen. Mutta enempää en halua asiaan tarttua koska minulla Dragon Age painii siellä kovimmassa liigassa Mass Effectin kanssa - aika näyttää onko siitä jopa kuninkaan selättäjäksi ;)

HUOM: Pelin vaikeustasosta kokemuksia: Kannattaa pysyä siinä Normal-vaikeustasossa, peli vaikeutuu huomattavasti mitä pidemmälle pääsee. Ensimmäisen 8h sisällä kuolin vain kerran, viimeisen 5h sisällä on lukema moninkertaistunut ja olen muutamassa taistossa joutunut alentumaan jopa Casualiin jatkuvan turpaan oton sijasta. Pysykää siis Normalisssa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Siitä kuka suostuu kellekin romanssikohteeksi:

Alko vähän potuttamaan, kun nyt selvisi ettei Morigan suostu aikuisten leikkeihin naisten kanssa. Tollanen pahis-tyttö olisi ollut juuri sopiva partneri herkälle ja vahingoittuneelle kukkaselleni. :/
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Morigan on vanhan koulukunnan narttu: "Äiti sitä, äiti tätä, olen niin pahan suopa, äiti sitä, äiti tätä." Ja mikä hävyttömintä: nainen pidä minusta tai päätöksistäni laisinkaan, täysin käsittämätöntä! Kuinka joku ei voi olla pitämättä minun hyvistä tarkoitusperistä ja aatteistani! Pyh... jalkapuuhun tuollaiset pahan suopeat ilkitekijät.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Onko ketään muu tutustunut Steniin?

Oikein mukava ryhmäläinen. Tälle soturille kun istuttaa kahden käden miekan, niin johan rupee veri roiskumaan. Suosittelen!
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Morigan on vanhan koulukunnan narttu: "Äiti sitä, äiti tätä, olen niin pahan suopa, äiti sitä, äiti tätä." Ja mikä hävyttömintä: nainen pidä minusta tai päätöksistäni laisinkaan, täysin käsittämätöntä! Kuinka joku ei voi olla pitämättä minun hyvistä tarkoitusperistä ja aatteistani! Pyh... jalkapuuhun tuollaiset pahan suopeat ilkitekijät.

Asia hoituu kun uhkailet vähän templareilla. Eiköhän Morigan ole sen jälkeen hieman suotuisampi sinun päätöksillesi :).

Onko ketään muu tutustunut Steniin?

Oikein mukava ryhmäläinen. Tälle soturille kun istuttaa kahden käden miekan, niin johan rupee veri roiskumaan. Suosittelen!

Jätin mokoman mätänemään selliinsä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kevyt neljän tunnin sessio tuli tempaistua ja onhan tämä kieltämättä aika muikea peli. Informaatiotulva helpottaa pikkuhiljaa ja pelaamiseen alkaa tulla vähän strategiaakin. Typerän täpläverenkin sai sittenkin pois valikoista (persistent gore).

Onneksi tuli luettua Stolen Throne ennen pelaamista. On älyttömän siistiä kun puheessa vilisee tuttuja paikannimiä ja voi vain odottaa kuumeisesti niihin pääsyä. Ja tietysti tuo yksi alkupuolen plot-twist iski tosi lujaa.

Miinusta lähinnä siitä että darkspawnit näyttävät ihan erilaisilta kuin olin päässäni kuvitellut, pelissä ovat liian puhtoisia perusörkkejä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tähän on kyllä tartuttava: Miten hitossa tämä voi olla mahdollista?!? Itse olen samoissa prosenteissa, samalla alkuperällä ja kello näyttää sellaista muikeaa 13h 37min. Joko tässä on kirjaimellisesti juostu peliä eteenpäin tai sitten minä olen vain todella, todella hidas pelaaja... Noh, tapauksessa tai toisessa nopealla laskupäällä minulle tulee menemään pelin läpäisyyn sellaiset mukavat +100h ja karttaakin on tutkittu vasta 22% - lyhyt peli ei siis ole kyseessä sitä pelkääville :rolleyes:

Heh.. oli pieni lapsus kävi tosiaan itselleni. Siis 12% karttaa oli tutkittuna tuossa vaiheessa ja itse peliä pelattuna 8%. Mutta mutta nyt kellossa on aikaa 5,5h ja peliä on pelattuna se 12%. :confused:

En omasta mielestäni ole kyllä ollenkaan juoksemalla mennyt, vaan kaikki nurkat on nuohottu ja kaikki mahdollinen tehty ja kaikkien halukkaiden keskustelijoiden jutut kuunneltu. Juuri Lotheringista lähdin eteenpäin siis. Mielenkiintoista on vielä se että kartan tutkimisprosentti on yhä sama kuin aiemmin eli 12%. Mutta aika jännä että noin suuri ero voi olla peliajassa...
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

No perhana olihan se pakko korkata jo nyt, eikä näitä roolipelejä voi tyypata vain tyyliin "kokeilenpas nyt vartin", joten pari tuntiahan siihen meni. Hahmostani tein karskin viikinkisoturin viiksineen kaikkineen. Olen yleensäkin tottunut pelaamaan ensimmäisen läpäisyt puhtaalla soturilla ilman taikatemppuja tai muita vilppejä.

Roolipelaaminen vaikuttaa kivalta, ja ääninäyttelijät ovat hyviä. Erilaisia taitoja riittää opittavaksi, joten varmasti tähän pääsee koukuttumaan. Levelin saaminen palkitsee niin jäätävästi, ja aina jännittää, minkä kyvyn sitä poimiikaan hahmolleen seuraavalla kerralla. Valitettavasti keskusteluiden animaatiot ja viusaalinen ilme yleensäkin on vaisua.

Ehkä tätä pääsee sitten ensi viikonloppuna oikeasti aloittelemaan. Ei pidä antaa pirulle pikkusormea, kun olisi muutakin tehtävää.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Nyt on suunnilleen 10 tuntia pelikellossa ja edelleen tuntuu että on vasta raapaissut pintaa koko pelistä. Tosi virkistävää pelata välillä peliä, jossa voi itse päättää miten lähestyy tehtäviä ja millaista hahmoa haluaa pelata.

Oma elffi on kova koville, ajaa pohjimmiltaan omaa etuaan ja puukottaa selkään jos kukaan ei ole näkemässä. Poikkeuksena tietysti suhtautuminen ranskistypyyn, jonka kanssa pitää olla kaikesta samaa mieltä ja tarvittaessa vähän rukoilla pappiloissa irtopinnojen keräämiseksi. Tylsät kitisijät ja elukat jätin mahdollisimman pian pois ryhmästä ja tällä hetkellä perussetti on Sten kahden käden miekan kanssa, oma kilpi+miekka tyyppi, maagi ja rogue jousipyssyn kanssa. Tuntuu toimivan ihan hyvin tässä vaiheessa ja vaikeustaso on normaalilla tuntunut sopivalta, yhtään taistelua en ole tainnut vielä kolmea kertaa useammin joutunut yrittämään.

Tasoja tulee tosiaan juuri sopivan harvoin, taitoja opitaan inhottavan hitaasti ja kaikkivoipaa ei taida yhdestä hahmosta millään saada.

Pelillisesti inventaarion jatkuva tyhjentäminen käy nopeasti ärsyttäväksi ja lukkojen tiirikoinnissa olisi saatu kopsata ME:n tapa, jossa riittää että jollain ryhmän jäsenelle on taito olemassa, eikä hahmon tarvitse olla valittuna tiirikoitaessa. Lisäksi grafiikan taso heittelee aika tavalla, onneksi tärkeämmät välinäytökset ovat suorastaan hienoja ja latausajat varsin kohtuullisia.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Toi graafinen epätasaisuus pistää välillä todella pahasti silmään, vaikka noin yleisesti pidän peliä ihan nättinä.

Eli pelissä oli tilanne, jossa päähahmoni keskusteli kissan kanssa (kyllä!). No, tämä hahmoni on tietysti hyvännäköinen, kuten pelissä hahmomallit yleisesti eikä polygoneissakaan ole säästelty. Sen sijaan taas tämä kissa oli väännetty suurin piirtein kolmesta suuresta polygonista ja lätkäisty vähän väriä päälle. :D Lisäksi vielä lähikuvia otettiin kissasta armotta. Oikeesti, kissa näytti joltain miltein PS1 tasoiselta tai jotain.

MUTTA tämä ei haitannut pätkääkään, vaan lähinnä huvitti. Dragon Age on peli, joka sisältää niin paljon imua, että grafiikan hyvyys tai huonous unohtuu sen siliän tien. Se on tietysti tärkeää, että nuo päähahmot näyttää semihyvältä, koska niitä joutuu katselemaan koko pelin läpi, mutta muulla ei sitten olekaan enää niin väliä. Ja taiteellinen suunnittelu rokkaa myös, mikä pelastaa.
 
Ylös Bottom