Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Nyt kertokaa joku äkkiä miten tuon "dream world" -pskan pääsee läpi, kenelle on kohdalle sattunut. Meinaa mennä hermot. Erittäin halvan oloinen kikkailu, jollain hiirellä etsiä oikeita koloja ulos labyrintistä, ei näin ei. :( Muuten peli ollut hieno kokemus tähän mennessä, tosin grafiikoista turha mainita mitään. :) Kunhan nyt pääsisi tämän "kohtauksen" läpi niin pääsee taas vapaasti kiertelemään. :cool:

Toi fade on kyllä aika twisted shittii. Meni n.2 tuntia kun vedin koko mestan läpi

Aluksi vedä ne paikat mistä saat voimat. Heti kun on kaikki 4, ala uudestaan käy samat mestat. Ei kuitenkaan kokonaan. Pääset aina sen vedetyn mestan loppuu, josta voit jaktaa sitten niillä saamilla voimilla pomoihin asti. Sellanen 10 min meni mulla jokaisessa. Heti ku oot ne saanut voit alkaa niitä kolmea Nightmare mestoja vetämään, jossa pelastat tiimiläisiäs. Niitten jälkeen keskellä olevaan viimeiseen mestaan kukistamaan pomo. Aika kieroutunu mesta eikös? (niin kuin tekstini, yritä saada selvää!)

Sitte vielä tähän jos saisi vastauksen:

Jos olisin heti tappannut Connorin, enkä mennyt hakemaan apuja towerista, niin olisiko pelinaikana tullut tuota towerin pelastamis tehtävää koskaan? Ja olisiko Wynne voitu pelastaa? Hänhän ei suostunnu, että halusin tappaa blood maget, jotka olivat ennen hyviä. Jouduin siis listimään hänet. Onneksi huomasin, että Sethän on kova poika taistelemaan. Vielä kun saisi hyvän armorin, niin ei tarvi miesparan yövaatteissa taistella. Värväsin myös sen salamurhaajan. Oli 11lv heti kättelyssä. Pitää vielä tesmiä onko taistelussa pätevä.

Ja vielä, saako mistään sexyä asua Morriganille? En tahdo alkuperästä vaihtaa jollain tylsällä chain armorilla. Tiedätte kyllä miksi :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Uskallatteko suositella peliä minulle? En ole erityinen roolipelien ystävä, vaikkakin KotOR ja Fallout 3 iskivät kovaa. Fable 2 myös ihan jees peli IMO.

Uskallan suositella. Jos totta puhutaan, ennen BioWaren mestariteoksia vihasin roolipelejä, ja varsinkin tuota pirullisen hölmöä WoW-tyylistä taistelumekaniikkaa. Mass Effect riisui epäluulot roolipelejä kohtaan, ja Dragon Age: Origins sivalsi lopunkin hesitaation tiehensä esittelemällä mahtavan syvää taistelusysteemiä.

En tosin tiedä, ottaisinko Originsin mielummin jollain Oblivion-tyylisellä tappelutsydeemillä. Olisihan se ihan jees, mutta toisaalta tuo ominaisuuksien ja mahdollisuuksien määrä roolipelimekaniikassa on aivan mahtava. En itseasiassa ottaisikaan.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jos olisin heti tappannut Connorin, enkä mennyt hakemaan apuja towerista, niin olisiko pelinaikana tullut tuota towerin pelastamis tehtävää koskaan? Ja olisiko Wynne voitu pelastaa? Hänhän ei suostunnu, että halusin tappaa blood maget, jotka olivat ennen hyviä. Jouduin siis listimään hänet. Onneksi huomasin, että Sethän on kova poika taistelemaan. Vielä kun saisi hyvän armorin, niin ei tarvi miesparan yövaatteissa taistella. Värväsin myös sen salamurhaajan. Oli 11lv heti kättelyssä. Pitää vielä tesmiä onko taistelussa pätevä.

Molempiin kyllä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Uskallatteko suositella peliä minulle? En ole erityinen roolipelien ystävä, vaikkakin KotOR ja Fallout 3 iskivät kovaa. Fable 2 myös ihan jees peli IMO.

En suosittelisi, mutta itsehän kokeilemalla sen parhaiten tiedät. Padiohjaus on hirveän kömpelöä, sielun silmin sitä näkee miten järjestelmä on tarkoitettu toimimaan näppiksellä ja hiirellä. Jotkut ovat kuitenkin sanoneet että ohjaus muistuttaa Kotorin boksiversiota. Jos tahdot ajantappoa niin sitä pelistä kyllä löytyy. Myyntipalstalla on peliä jo muutama kappale.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Uskallatteko suositella peliä minulle? En ole erityinen roolipelien ystävä, vaikkakin KotOR ja Fallout 3 iskivät kovaa. Fable 2 myös ihan jees peli IMO.
Kyllähän sä ihan (länsi)roolipelien ystävältä vaikutat. :rolleyes: Itse ehkä suosittelisin Mass Effectiä ensiksi, jos roolipelejä "pelkää", sillä se on kuitenkin kevyempi kuin Dragon Age. Toisaalta Dragon Agekin kyllä mukautuu erilaisten pelaajien tarpeisiin, ettei sitäkään pelätä tarvitse.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Yksi JAA, yksi EI ja yksi EOS. :D

Kunhan peli käy houkuttelevan halvaksi, olen sen mahdollisesti ostava. Mm. nuo Foemanin hehkutukset on aina eri peleissä kyllä niin kuumaa tavaraa että ostokuumemittarin viisari värähtää ja kunnolla! :p
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Dragon Age: Originsia ei tosiaan enää voi millään mittarilla kutsua kevyeksi roolipeliksi; kyseessä lienee koko genren massiivisin tuotos, mitä konsoleilla olemme nähneet.

On kyllä hienoa, että tällaiset PC-ekslusiivit tekevät tietään konsoleille. Pienen ajan sisään olemme nähneet niin äärimmilleen vietyä HC-sotasimulaatiota kuin raskaan sarjan, ennen vain PC:ltä tuttua roolipeliäkin. Hienoa aikaa olla konsolipelaaja.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Löytyykös mistään ihan X360-versiosta pelikuvaa, kun itse viellä mietin ostaisko vai ei.

(itse löydän vain PC versiosta gameplayta)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

En suosittelisi, mutta itsehän kokeilemalla sen parhaiten tiedät. Padiohjaus on hirveän kömpelöä, sielun silmin sitä näkee miten järjestelmä on tarkoitettu toimimaan näppiksellä ja hiirellä. Jotkut ovat kuitenkin sanoneet että ohjaus muistuttaa Kotorin boksiversiota. Jos tahdot ajantappoa niin sitä pelistä kyllä löytyy. Myyntipalstalla on peliä jo muutama kappale.

En menisi kiroamaan "hirveä kömpelöksi" mekaniikkaa, joka kuitenkin toimii ja on mallinnettu mahdollisimman parhaaksi konsoliohjaamiseen. Tietokonepaalajan näkökulmasta tarkastelemalla ymmärrän hyvin, että tuo mekaniikka saattaa vaikuttaa todella kömpelöltä, mutta konsolipelaaja ei parempaa voisi toivoa.

Konsoliversio on kerännyt aika paljon moitteita kamerasta, joka ei todellakaan ole niin vapaa kuin PC:llä. Joku joskus sanoikin, että vapaa kamera on todella kömpelö konsoleilla.

Ei siis kannata antaa harhaanjohtavaa kuvaa mallinnuksesta, joka kuitenkin toimii loistavasti. IMO.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ohjaussysteemi ja valikot eivät tosiaan ole pohjimmiltaan kovinkaan kömpelöitä. Pelissä on toki konsolipeliksi poikkeuksellinen oppimiskäyrä, mutta toisaalta alkuvaiheessa ei perusvaikeustasoilla tarvitse hirveästi mikromanagerointia harrastaa. Kaiken kaikkiaan systeemi toimii kuitenkin riittävän hyvin ja pelin hyvät puolet murskaavat huonot ominaisuudet.

PC:llä toki varmasti vieläkin parempi versio, joten se on parempi hankinta, jos mahdollista.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

No hei dyyds, kannattaa ottaa huomioon ettei Mahe yleisestikään kuulu mihinkään padiohjauksen suurimpiin asiankannattajiin.

Ei tuossa ohjauksessa ole mitään kömpelöä, jos ajattelee peliä hyvin monimutkaisena hack 'n slash -tyylisenä pelinä. Jos taas kuvittelee konsolilla pyörittävänsä jotain pc-Dragon Agen kaltaista strategiaa, niin sen voi unohtaa samoin tein.

EDIT. Mulle tulee muuten nykyään aina kun käynnistää Dragon Agen, niin ilmoitus: "unable to connect your online storage profile". Tähän mennessä en ole huomannut, että mihin tuo vaikuttaa, mutta häiritsee kun peli herjaa jonkinlaista erroria. Muilla samaa?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Harmi kun on rahat hieman vähissä niin ei ole vielä mennyt hankintaan, mutta toivottavasti ensi kuussa. Halvin hinta jonka olen löytänyt on n. 34€ uutena, joten eiköhän tuon kehtaa maksaa.

Piti vielä kysyä:

-Onko grafiikka Risen tasoa? (en yritä olla grafiikkahuora mutta täytyykö varautua?)
-Onko hahmoeditori monipuolinen? (En saanut hahmoeditoria toimimaan kun latasin pc:lle)
-Onko käskyjen antaminen hankalaa taisteluissa?
-Onko tekoäly todellakin niin huono kun olen tästä ketjusta lukenut? (jää paikalleen seisomaan
yms.)

Kiitos jo etukäteen vastaajalle.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

No hei dyyds, kannattaa ottaa huomioon ettei Mahe yleisestikään kuulu mihinkään padiohjauksen suurimpiin asiankannattajiin.
Mahe nyt on muutenkin varsinainen pahanilmanlintu jos HD-konsoleista on keskustelua. :p
EDIT. Mulle tulee muuten nykyään aina kun käynnistää Dragon Agen, niin ilmoitus: "unable to connect your online storage profile". Tähän mennessä en ole huomannut, että mihin tuo vaikuttaa, mutta häiritsee kun peli herjaa jonkinlaista erroria. Muilla samaa?
Juu, kävi myös tuossa kun aamulla aloitin sessioimaan.

Merkittävä spoileri juonen kuljetuksesta ja valinnoista:
Oli kyllä jopa Mass Effectin rajat paikoin ylittävä tilanne tuossa äsken, kun jouduin päättämään, tapanko Isolden pojan, vai yritänkö pelastaa hänet maagien avulla ja Isolden hengellä. Jotenkin looginen järkeily johti siihen, että on huomattavasti turvallisempi ja selkeämpi metodi vain viedä Connorilta kylmästi henki. Tuntui kyllä huomattavan pahalta. Syyllisyydentunto lisääntyi, kun Alistair tuli leirinuotiolla selkeä järkyttyneisyys äänessään kysymään: "Miten pystyit siihen? Hän oli vain poika!"
Tässä vaiheessa ei voi muuta kuin todeta, että mikään studio, siis mikään, ei voita BioWarea juonenkuljetuksessa. Itseasiassa Bungie on nyt suuressa vaarassa väistyä ykkössijalta lempistudioideni palkintopallilla.
Stormer sanoi:
-Onko grafiikka Risen tasoa? (en yritä olla grafiikkahuora mutta täytyykö varautua?)
Risenin grafiikoista en tiedä, mutta sanotaan, että Dragon Age: Originsin grafiikka on tyydyttävää. Välillä leuka loksahtelee (kuten taistelupainotteisissa välivideoissa) ja välillä taas on oikeinkin suttuista. Itse en kuitenkaan ole sellaista rumuutta nähnyt, mitä täällä kouhutellaan.
-Onko hahmoeditori monipuolinen? (En saanut hahmoeditoria toimimaan kun latasin pc:lle)
Onhan tuo normaalia monipuolisempi. Itse en tosin jostain syystä päässyt Human Noble Warriorillani muokkamaan ollenkaan leukaa tai poskia, en tiedä mistä johtunee...
-Onko käskyjen antaminen hankalaa taisteluissa?
On ja ei. Nopeiden käskytyspainikkeiden käyttö on helppoa, eikä sitä Radial-valikkoakaan mitenkään kömpelöä ole käyttää. Toisaalta hahmo ei välillä oikein tottele, ja allekirjoittanutta ainakin häiritsee todella paljon se, että hyökätessä liikkuessa hahmo lopettaa hyökkäämisen. Eli täytyy seisoa paikallaan taistellessa. Not good at all.
-Onko tekoäly todellakin niin huono kun olen tästä ketjusta lukenut? (jää paikalleen seisomaan
yms.)
Ei ole. Tekoäly toimii hyvinkin loogisesti, käyttää erikoiskykyjä tarpeiden mukaan sun muuta. Maagit esimerkiksi pysyttelevät oikeaoppisesti taka-alalla. Noita tekoälyn ohjastamia kavereita pitää muutenkin ohjustaa myös itse pelatakseen tehokkaasti, ja näin on myös ihan tarkoitettu.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Oli kyllä jopa Mass Effectin rajat paikoin ylittävä tilanne tussa äsken, kun jouduin päättämään, tapanko Isolden pojan, vai yritänkö pelastaa hänet maagien avulla ja Isolden hengellä. Jotenkin looginen järkeily johti siihen, että on huomattavasti turvallisempi ja selkeämpi metodi vain viedä Connorilta kylmästi henki. Tuntui kyllä huomattavan pahalta. Syyllisyydentunto lisääntyi, kun Alistair tuli leirinuotiolla selkeä järkyttyneisyys äänessään kysymään: "Miten pystyit siihen? Hän oli vain poika!"

Tulee muuten valittamaan vaikka "tappaisit" sen äidin. Valittaa, että ois pitäny keksiä joku toinen keino jne
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Aah, ei millään malttaisi olla lukematta noita spoilereita. Kaiken lisäksi kun hehkutatte vielä spoilerin jälkeen siihen liittyvistä asioista niin kiusaus käy liian suureksi :). Pitää kuitenkin yrittää välttää niitä.

Liittyen Lotheringiin(?):
Vähän harmittaa, että jätin Stenin taakse. Olisin käynyt hakemassa hänet, mutta Darkspawn ehti ensin. Olisi ollut tarvetta toiselle raskaalle soturille, kun oma hahmoni on jousiampuja. No, ei voi mitään.

Nopeasti laskettuna tästä tulee sellainen 100+ tuntinen seikkailu. Varmasti tulen pelaamaan uudestaan muulla originssilla sen verta loistava ja koukuttava peli on ja eri Origins tuo huomattavasti uutta peliin vaikka tarinan olisikin jo pelannut kertaalleen läpi.

Moraaliset ja eettiset valinnat ovat erittäin vaikeita, ei ole enää niitä mustavalkoisia valintoja vaan jokaisella päätöksellä on kauaskantoiset seuraukset.

Edit: Eli niille tiedoksi jotka pelaavat offline profiililla (eli minulle). Exclusivien lataaminen live profiililla ja niiden käyttäminen offline profiililla onnistuu.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Hehe äsken 3 tunnin session aikana kerkesin muutaman kerran puksauttaa possuja, mies dwarfia ja helevetin isoa hammeriä :D

13 tuntia näyttää pelikellossa ja saman verran prosenteissa. Näyttää kyllä siltä, etten MW2 ostakkaan ihan heti :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

EDIT. Mulle tulee muuten nykyään aina kun käynnistää Dragon Agen, niin ilmoitus: "unable to connect your online storage profile". Tähän mennessä en ole huomannut, että mihin tuo vaikuttaa, mutta häiritsee kun peli herjaa jonkinlaista erroria. Muilla samaa?

Hep! Jotakin ihme häsminkiä siellä kyllä on. Eilen odotin noin 10 pitkää minuuttia pelin loggautumista, mutta sitten meni hermot ja piti käynnistää peli uudelleen.

-Onko grafiikka Risen tasoa? (en yritä olla grafiikkahuora mutta täytyykö varautua?)
-Onko hahmoeditori monipuolinen? (En saanut hahmoeditoria toimimaan kun latasin pc:lle)
-Onko käskyjen antaminen hankalaa taisteluissa?
-Onko tekoäly todellakin niin huono kun olen tästä ketjusta lukenut? (jää paikalleen seisomaan
yms.)

- Käsittääkseni Risenissa on todella rumat grafiikat. Parhaimmillaan Dragon Agessa grafiikka on Fable 2:sen tasoa, rumimmillaan jopa edellisen konsolisukupolven grafiikkaa. Olen kuitenkin huomannut, että nyt kun peliä olen enemmän pelannut, grafiikka on parantunut todella paljon. Enivei, grafiikka ei ole missään nimessä rumaa.

- Hahmoeditori on monipuolinen, jokseenkin ei ihan niin monipuolinen kuin mihin olin varautunut. Kasvoissa kaikki on muutettavissa, ruumiinrakennetta ei pysty muuttamaan. Oman hahmon kehittäminen on todella mukavaa, ja aina sitä odottaakin seuraavaa tasoa että pääsisi jo hankkimaan uusia taitoja. Valinnanvaraa löytyy todella paljon.

- Käskyjen antaminen taisteluissa ei ole vaikeaa. Quickslotit helpottavat iskujen, loitsujen ja potioneiden käyttämistä todella paljon. Toimii kuin junan vessa.

- No itselläni on vain yksi tekoälybugi takana, olen kuitenkin jo 15h pelannut. Joten en näe tekoälyä pelin heikkoutena. Hyvin on hoitanut tehtävänsä tähän asti.

E: Laskeskelin tuossa arviota seikkailuni lopullisesta pituudesta: 140-150 tuntia :) Nannaa!
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Eilen piti ensimmäistä kertaa elämässäni pelata joku kohta pois keskellä yötä ettei siihen tarvi palata enää toista kertaa. Tämä ei siis johtunut sen huonoudesta, vaan tietystä ilmapiiristä ja painostavuudesta. Tämä oli juuri sellainen kun ehkä pahimmillaan voisi olla kauhuleffa, eli psykologisestikkin painostavaa fiilistä. Jokainen varmaan arvaa mikä osa peliä tämä oli, joten sen takia en lähde enempää puhumaan ilman spoilereita.

Lisättäköön vielä se, että kylläpäs taas joutunut kovastikkin miettimään moraalisia valintoja. Näiden takia/ansiosta on sitten taphtunut hyvin mielenkiintoisiakin asioita, niitä nyt erittelemättä, mutta kiva että oikeasti tosissaan teoilla on merkitystä.
 
Ylös Bottom