Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Tulipa joinattua tonne biowaren sivuille. Pitäskö ton mun äijän näkyä automaagisesti tuolla jossain vaiheessa vai pitääkö jotain kikkailla viel?

Aluksi peli vaikutti aika paskalta jos suoraan puhutaan, mutta ku pääsi sisälle peliin ja sen tappelusysteemiin niin onhan toi aika koukuttava.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Oooh Love is in the air!

Minun herkkä ja kyyninen (neitsyt) velho sai kun saikin iskettyä Morriganin joka opetti pojankoltiaiselle miten naista käsitellään, Morriganin teltassa ei ollut kylmä sinä yönä :D Ahahah tä on ihan loistava peli!

Törmäsin myös Morriganiin liittyen....

Lohikäärmeeseen :eek:

Enempää spoilaamatta taistelu sen kanssa oli ihan sairaaan järjettömän hieno ja kiivas. Päädyin siihen tehtävään kun annoin Morriganille yhden lahjan joka osoittautui astetta tärkeämmäksi esineeksi.

vinkkinä kaikille, kannattaa niitä lahjoja antaa ihmisille jos niitä vain repusta löytyy. Suurinosa lahjoista on ihan peruskamaa, mutta ilmeisesti jokaiselle hahmolle löytyy se uniikki lahja.



Ja tuosta Connorista....

Vaihtoehtoina mulla oli että joko vaan kylmästi tappaa sen pojan, tai sitten maagi originista tutulla verivelholla uhraa Isolden jotta pääsee Fadeen tuhoomaan sen demonin. Sit siin on kolmaskin vaihtoehto minkä loppu en tiedä kun en oo tehny sitä viel sinne asti. Eli Maagitornin takaisinvaltauksen jälkeen jos Irwing on elossa voi tätä pyytää menemään maagijoukon kanssa Redcliffiin jossa ne tekee sen rituaalin niin että pääset Fadeen ilman Isolden uhraamista.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Onko ketään ruvennut kehittämään hahmosta classia? Itseäni kiinnostaa eniten tämä Berserker, lähinnä siksi että tämä olen kehittänyt kääpiöstäni tiukkaa tappokonetta, ja nämä Berserkerin talentit täydentäisivät kokonaisuuden.

Nyt pitäisi vain selvittää, että mistä pääsen harjauttamaan itseni berziksi.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Itsekin sain viimein korkattua kyseisen roolipelieepoksen. PC:lle tämä tuli hankittua, mutta tämä ketju sopii varmasti oikein hyvin tuntojen purkamiseen. Ajattelin pelin sopivan pelimekaniikkansa puolesta PC:llä pelattavaksi. Origins storyn olen vasta läpäissyt, joten siinä mielessä tässä ei ole vielä keretty raapaisemaan pintaa syvemmälle.

Jo pelkästään alun perusteella on todettava, että tälläistä ropeltamista sitä onkin ehtinyt jo hetken aikaa kaipailemaan. Taistelusysteemi vaikuttaa erittäin toimivalta ja monipuoliselta. Keskustelut ovat myös monipuolisuudessaan juuri sellaisia kuin niiltä ennalta osasi odottaakin. Tarina ja pelin maailma vaikuttavat myös todella eeppisiltä ja ennen kaikkea erittäin kiinnostavilta. Tuolla tulee vietettyä useita kymmeniä jos ei satojakin tunteja erilaisten haasteiden ja seikkailujen parissa.

Hahmokseni valitsin itselleni jo tutuksi tulleeseen tapaan Warriorin, koska ensimmäisillä pelikerroilla näissä roolipeleissä tekee aina mieli päästä miehistelemään oikein kunnolla. Karski soturini ei haasteita tai tasteluita kaihda, mutta on samalla myös moraaliltaan järkkymätön. Kyseessä on siis suoraan sanottuna ja yhtään vähättelemättä hemmetin hieno mies! :)

Visuaalisesta puolesta sen verran, että tämä näyttää PC:llä ihan mukiinmenevältä. Kaikki graafiset säädöt on lyöty resoluutiosta lähtien kaakkoon ja v-sync on lyöty päälle. Ei tämä silti näyttävimpien pelien joukkoon yllä. Se ei tosin tälläsessä pelissä pääse häiritsemään. Hahmomallit ovat sentään erittäin komean näköisiä. Ääninäyttely ja dialogi vaikuttavat myös oikein hyvin toteutetuilta.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Toi fade on kyllä aika twisted shittii. Meni n.2 tuntia kun vedin koko mestan läpi

Aluksi vedä ne paikat mistä saat voimat. Heti kun on kaikki 4, ala uudestaan käy samat mestat. Ei kuitenkaan kokonaan. Pääset aina sen vedetyn mestan loppuu, josta voit jaktaa sitten niillä saamilla voimilla pomoihin asti. Sellanen 10 min meni mulla jokaisessa. Heti ku oot ne saanut voit alkaa niitä kolmea Nightmare mestoja vetämään, jossa pelastat tiimiläisiäs. Niitten jälkeen keskellä olevaan viimeiseen mestaan kukistamaan pomo. Aika kieroutunu mesta eikös? (niin kuin tekstini, yritä saada selvää!)

Kiitoksia vinkeistä, menihän se läpi kun jaksoi kaikki nurkat koluta. :) Tämän pakkopullalta tuntuneen kohtauksen jälkeen itse peli tuntuukin taas astetta viihdyttävämmältä! :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mättääköhän tuolla Social Networkissa joku, koska jostain omituisesta syystä en saa ainakaan omaa hahmoani tuonne sivustolle näkymään:

The requested player does not have any Dragon Age data uploaded.

Pelin koodin ym. olet sivustolle syöttänyt. Perkele.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Jospa siellä on nyt servuissa ongelmaa, kun heittää pelissäkin sitä erroria. Ei mullakaan ole hahmon tiedot päivittynyt tässä pariin päivään.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

vinkkinä kaikille, kannattaa niitä lahjoja antaa ihmisille jos niitä vain repusta löytyy. Suurinosa lahjoista on ihan peruskamaa, mutta ilmeisesti jokaiselle hahmolle löytyy se uniikki lahja.

Vissiin jokaiselle löytyy useampikin erikoisesine (stennistä en tiedä mutta muilla ainakin on)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Se siitä pelin helppoudesta.

Pääsin tuonne Haven temppeliin (vai mikä lie olikaan) ja voihan jysäri sentään, ensimmäinen taistelu tuotti todellisia vaikeuksia. Muutamalla kuolemalla siitä selvisin, mutta eipä aikaakaan kun törmäsin seuraavaan vihujengiin. Muistaakseni kokeilin noin 6-7 kertaa tappaa heidät, epätoivoisten yritysten kera. Nyt todellakin rupesi v*tuttamaan. Tuo vihujoukko vaikuttaa todella haastavalta, ja pitää varmaankin palata sivistyksen pariin ostamaan potioineita ja etsimään kenties täydennystä ryhmääni.

Sten nimittäin on tiessään. Hyypiö yritti haastella minua luopumaan johtajuudestani hänelle, mutta selkäsaunan ryöpytyksessä hän kuitenkin lopetti ja nöyrtyi edessäni. Lähetin tyypin tiehensä, ei kunnianhimoinen kääpiöni moista toimintaa siedä.

Plääh...

Onko kenelläkään havaintoja Ohgren nimisestä kääpiöstä? Siis tyypistä joka tuossa avatarissani lymyää.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Sten nimittäin on tiessään. Hyypiö yritti haastella minua luopumaan johtajuudestani hänelle, mutta selkäsaunan ryöpytyksessä hän kuitenkin lopetti ja nöyrtyi edessäni. Lähetin tyypin tiehensä, ei kunnianhimoinen kääpiöni moista toimintaa siedä.

Nyt kyllä spoilasit tuota Steniä pahasti. Shame on you.
---------------

Peli on tosiaan edelleen ihan naurettavan vaikea minunlaiselleni FPS-pullamössölle. Pieni ja kasuaali, pelintäytteeksi tarkoitettu kahina muuttuu Normal-vaikeustasollakin minun ohjaksissa Partyni armottomaksi teurastukseksi. Eikä juuri auta minkäänlainen kikkailu Radial Menussa, vaan vakiosti tulee turpaan. Kyllähän nuo tappelut sitten ennen pitkää saan setvittyä, mutta väkisinkin kuonoonoton ohessa tulee mietittyä, että onko tämä sittenkään minun pelini?

Onneksi moiset ajatukset hälvenevät kuin eilisen illan leirinuotion savu taistelun alettua, kun peli naksauttaa eeppisyysvaihteen päälle.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Peli on tosiaan edelleen ihan naurettavan vaikea minunlaiselleni FPS-pullamössölle. Pieni ja kasuaali, pelintäytteeksi tarkoitettu kahina muuttuu Normal-vaikeustasollakin minun ohjaksissa Partyni armottomaksi teurastukseksi. Eikä juuri auta minkäänlainen kikkailu Radial Menussa, vaan vakiosti tulee turpaan. Kyllähän nuo tappelut sitten ennen pitkää saan setvittyä, mutta väkisinkin kuonoonoton ohessa tulee mietittyä, että onko tämä sittenkään minun pelini?
Onnistuneen taistelun salaisuus on rankka Radial Menun käyttö ja jäseniä tukevat skriptit.

Etenkin onnistuneet skriptit helpottavat varmasti rupeamaa. Agressiivinen lähestyminen harvoin tuottaa tulosta ja skripteistä kannattaa käyttää ainakin Default - Passive - Ranged vaihtoehtoja. Skripteissä muiden tukeminen, healttien ja tukien automaattinen käyttäminen on taistelu skriptejä tärkeämpää koska ne komennot on helpompi ohjata itse oikeaan osoitteseen Radial Menulla. Näihin kannattaa tutustua ja löytää ryhmässäsi kulkeville jäsenille toisiaan parhaiten tukevat skriptit.

Parannukseen erikoistunut maagi helpottaa taisteluita myös huomattavasti.

---

Ja tosiaan, etenkin Acousticille:

KÄYTTÄKÄÄ OIKEASTI NIITÄ SPOILERI-TAGEJA!

---
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Aika kovat taikavoimat Flemethillä kun voi muuttua lohikäärmeeksi.
Onko kukaan Flemethiä tappanut? Ensimmäisellä yrittämällä sain otettua häneltä puolet hänen elämistään pois, kun hän tappoi kaikki tyyppini. Toiselle yrityksellä muutin hieman puolulaisteni taktiikoita ja johan kukistin Shapeshifterin.
Harmi että Morrigania ei taisteluun saanut ottaa mukaan, joten Wynne joutui tulemaan mukaan.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pahoittelen etten merkannut spoikkaa, en vain tulkinnut asiaa suoranaisesti spoilaavaksi. Jälkiviisaus kannattaa aina, ja sitä paitsi, tekijälle sattuu.

Olen pelannut melko kauan jo liiemmin tutustumatta taktiikoihin - koska homma on rullannut toivotulla tavalla, en ole sille mitään syytä nähnyt. Turpaanotto alkoi kuitenkin tänään. Noin 12h pelailin vain muutaman kuoleman turvin ja uskossa normalin helppoudesta. Kaikki kuitenkin muuttui ja sain turpaan jatkuvalla syötöllä. Oli pakko tutustua taktiikoihin ja tunsin ensimmäisten säätöjen jälkeen itseni todella typeräksi - miksen tehnyt tätä aikaisemmin? Customin iskin kehiin ja sitä sitten muuttelin mieleni mukaiseksi. Ja johan rupesi vijuha kaatumaan. Helpoksi tämä ei silti muuttunut, mutta huomattavasti avartavammaksi. Noiden taktiikoiden luominen vain kun osaa olla hauskaa puuhaa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kylläpä nyt ottaa pientä ihmistä päähän, kun ihmiset juttelee eeppisyydestä. Itsellä aivan uskomattoman kova opiskelutahti päällä jouluun asti, ei voi juurikaan hellittää missään, muuten ei tule kuin täsmäläpäisyjä. Peli vaikuttaa aivan mahtavan hienolta. Harmittaa vaan, et tämä tulee ostettua siinä joulun alla ja ei aikaakaan kun tulee ME2 ovista ja ikkunoista. Perkele minkä tekivät. Ja sitten vielä Assassin's Creed 2. Ei saatana. :D
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Aika kovat taikavoimat Flemethillä kun voi muuttua lohikäärmeeksi.
Onko kukaan Flemethiä tappanut? Ensimmäisellä yrittämällä sain otettua häneltä puolet hänen elämistään pois, kun hän tappoi kaikki tyyppini. Toiselle yrityksellä muutin hieman puolulaisteni taktiikoita ja johan kukistin Shapeshifterin.
Harmi että Morrigania ei taisteluun saanut ottaa mukaan, joten Wynne joutui tulemaan mukaan.

Jep, tapoin myös Flemethin, mulla oli mukana Koira, Sten ja Alistair.

En ihan odottanut että typykkä muuttuu täysikasvuiseksi lohikäärmeeksi :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Noniin, tuossa eilisen yön pelissä tuli viimenkin saatua se romanssi Morriganin kanssa kukoistamaan. On kyllä kipakka mimmi! Paljon särmikkäämpi kun tuo kristillisen tylsä Leliana. ;)

Foeman sanoi:
Vinkkejä taisteluun
Kiitoksia, ehkäpä jo tuollaisella alkaisi taistelut luistamaan.
Onhan tuossa turpaanotossa itseasiassa kääntöpuolensakin: jos ja kun voitan taistelun vaikeusastetta alentamatta, fiilis on aivan mielettömän palkitseva. Parempi, kuin MVP:n saaminen multiplayer-shoottereissa.

Acoustic sanoi:
Pahoittelen etten merkannut spoikkaa, en vain tulkinnut asiaa suoranaisesti spoilaavaksi. Jälkiviisaus kannattaa aina, ja sitä paitsi, tekijälle sattuu.
Oliko kyseessä sellainen tapaus, jossa Approve/Disapprove valui Stenin kohdalla syvälle Disapproveen, jolloin heppu päätti ruveta kapinoimaan?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Täytyy kyllä päivitellä tuota lisähärpäkkeiden määrää; Aivan käsittämätön määrä tuli yhteensä jo alussa tuota tavaraa (9 kappaletta). Toivottavasti Hard-vaikeustaso kompensoi tuon tavaran määrää. Collector's Editionin boksi on odotettua huonolaatuisempi, kuinka monella avaus on erittäin tiukka? Hyvä jos uskaltaa edes avata tuota koteloa, eikä tuo metallin ja muovin yhteensovituskaan aivan ongelmaton ole ollut. Karttakin on odotettua pienempi, mutta on muuten ihan tyylikäs. Ei tuo keräilyversio aivan kaikkia odotuksia täyttänyt, mutta loppujen lopuksi ihan mielekäs plussa verrattuna tavalliseen versioon. Tässä siis ihan ensimmäisiä fiiliksiä pelistä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Oliko kyseessä sellainen tapaus, jossa Approve/Disapprove valui Stenin kohdalla syvälle Disapproveen, jolloin heppu päätti ruveta kapinoimaan?

En pahemmin puhunut Stenin kanssa, mutta en pitäisi tuota yhtään mahdottomana. Sten ei pitänyt suunnitelmistani ja yritti siten haastaa minut. Tämä kaikki tapahtui kun olin saapumassa ensimmäistä kertaa tuonne Haveniin. Eli olet varmaankin pidemmällä ja jos Sten ei ole vielä tehnyt teniä, niin voi olla että kääpiöni ja Stenin kemiat eivät oikein täsmänneet.

Ja niin, vaikka näin kävisikin, voit silti ottaa hänet ryhmääsi. Itse lähetin matkoihinsa, ja tyyppi itse asiassa kunnioittikin tekoani (+10 Approvee).
 
Ylös Bottom