Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Itselläni on varsin kaiken karvainen joukko ja olen kyllä ollut tyytyväinen. :p

-Oma rogue duelist taitaa kahdenkäden miekkailun ja kiertää selkään, jos pystyy
-Koira on elfin paras ystävä. Vankkumaton seuralainen, joka häärii vihollisen jaloissa niin etteivät ne tiedä mihin iskeä
-Shale on todellinen tankki ja kestää kovaakin kuritusta. Tarvittaessa pystyy myös jakamaan damagea niin suurelle joukolle kuin myös kohdistetusti
-Moriganille lankeaa suurin vastuu, sillä hänen täytyy hoitaa paitsi taistelumagia, myös huolehtia partyn healtista

Melko melee painotteinen partyhan tuo tietysti on. Koiran voisi tehokkaasti paikata jousimiehellä tai maagilla, mutta irl koiraihmisenä moinen ei tule kysymykseenkään.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

-Shale on todellinen tankki ja kestää kovaakin kuritusta. Tarvittaessa pystyy myös jakamaan damagea niin suurelle joukolle kuin myös kohdistetusti
Shale on myös yksi hauskimmista kumppaneista :D Juttua riittää niin cutsceneissä kuin niiden ulkopuolella.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Shale heittää kyllä kuivan sarkastista läppää ja ehkä hauskemmin kuin esim. Morigan tai Alistair. Ja pelkää lintuja. :p Stolen Thronen lukijoille Shale tietysti kuuluu vieläpä vahvasti loreen, mikä lisää ennestään hahmon tenhoa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Meikäläisellä taas on kierrossa hahmot, koska kaikkia haluan käytellä, mutta yleisin on:

-Minä, eli Human Noble Warrior. Tehokkaalla miekalla ja kilvellä mennään. Myöskin kaikkein suurin uhka taistelukentällä =vetää viholliset tehokkaasti puoleensa.
-Morrigan, eli Mage. Yleensä se kaikkein tehokkain jäsen Partyssa, aiheuttaa huomattavat määrät damagea viholliselle, eikä perään tarvitse liioin katsoa. Tekoäly toimii Morriganilla oikein mahtavasti, ja helpottaa taisteluita todella paljon.
-Shale, eli Golem/Warrior. Vahva kuin peruskallio, ja todella hankala kellistää. Tietyt erikoisiskut tekevät kunnolla tuhoa vihulaiseen. Tehokas etenkin isompia elikoita vastaan, kuten Ogrea.
-Lelianda, eli Rogue. Osaa kiertää mallikkaasti selustaan, ja luo nopeaa damagea daggereilla. Vaatii tosin pientä huolehtimista, kun on sen verran kevyt.

Näiden lisäksi myös tuo Mabari-koirani Tungsten on aktiivisessa käytössä. Pääasiallisesti en kuitenkaan koiraa käytä, koska mokomalla ei juuri ole erikoisiskuja. Tosin Dread Howl on osoittautunut välillä todella tehokkaaksi.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Enkä tiedä muista, mutta meikä saa järkyttävät kiksit näyttävistä lopetusliikkeistä.
Kun Zorn kiskaisi ensimmäiseltä viholliselta pään irti, putosin miltein polvilleni. Parempaa lienee silti tulossa...
Pakko nostaa esille tämä aikaisempi postaukseni liittyen lopetusliikkeistä mahtavimpaan,
Pahaa spoileria Urn of Sacred Ashes-tehtävän pomo matsista:

The Most Epic Shit Ever:
Ensimmäinen kohtaamiseni täysikausvuisen lohikäärmeen kanssa:

Taistelu "temppelin vartijaa" vastaan oli tähän saakka kohdatuista taisteluista se eeppisin ja haastavin. Uuvuttava taistelu palkittiin kuitenkin aivan uskomattomalla lopetusliikkeellä - Sankarini teki lohikäärmeseen viimeisen iskun jonka seurauksena kaveri hyppäsi kuolevan käärmeen päähän rodeoimaan. Tästä alkoi suunnaton miekkojen survominen kohti käärmeen kasvoja. Verta suihkusi kaikkialle. Käärme riuhtaisee viimeisillä voimillaan minut ilmaan, metrien korkeuksiin! Hidastuksessa käännyn kohti kuolevaa käärmettä, kohdistan miekkani tätä päin ja aloitan vapaapudotuksen jonka lopputuloksena käärme kaatuu suihkuavan verisateen saattelemana maahan. Lohikääreme on kuollut.
Olenkohan todellakin niin onnekas että olen ainoa joka tämän on kokenut kun en ole missään moiseen fatalityyn tai sen hehkutukseen törmännyt? Itse en tosin ole kokenut tuota Ogren super tyylikästä loparia mutta näin sen tyttöystävän pelittäessä. Jokaiselle vihollis tyypille on varmasti omat lopetusliikkeensä.

---

Morriganista vielä, Stammy kun tuossa ohimennen mainitsit niin onko typystä mahdollista saada oikein kunnon parantajaa?
En ole pahemmin pitänyt kaveria ryhmössö kun muistaakseni tällä ei ollut minkäänlaista revive-toimintoa?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Minkä isot edellä, sen pienet perässä:

Oma posseni tomii oikein mukavasti. Kääpiöni Zorn on urhea berserker, jonka kirveen varassa nojaa Alistarin miekan lisäksi koko nelihenkisen tiimimme lähitaistelutaidot. Morrigan hoitaa viholliset tappavan tehoikkailla loitsuillaan, ja mahtava spirit healer Wynne kohentaa ryhmäläisteni energiaa taisteluissa ja taisteluiden jälkeen.

Nyt 24h pelattuna, ja 18-19% prosenteissa. Taisi olla tismalleen samat kuin Coustillellä.

Hassua muuten se, että Dragon Age on herättänyt kiinnostukseni ME:tä kohtaan. Tuo scifistely ei ole koskaan iskenyt roolipelien muodossa meikäläiseen, mutta kun kerran luvassa olisi suhteellisen halpaan hintaan lisää tälläistä nannaa mitä DA on, niin perskules. En ole silti vieläkään täysin varma Mass Effectistä, mutta pakko on päästä kokeilemaan. Ensin kuitenkin Dragon Age ainakin muutamalla Originillä läpi. Tarkoitus olisi myös seuraavalla läpipeluulla kokeilla Hardilla.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Olenkohan todellakin niin onnekas että olen ainoa joka tämän on kokenut kun en missään ole moiseen fatalityyn törmännyt? Itse en ole kokenut vielä tuota Ogren super tyylikästä loparia mutta näin sen tyttöystävän pelittäessä. Jokaiselle vihollis tyypille on varmasti omat lopetusliikkeensä.

Keskiverto spoileri Orzammarin viimeisistä taisteluista, ei mitään kriittistä:
Tuolla Deep Roadsissa, sen toiseksi viimeisessä alueessa tulee ainakin ihan törkeän siisti, Slow-Mo-fatality.

Acoustic sanoi:
Hassua muuten se, että Dragon Age on herättänyt kiinnostukseni ME:tä kohtaan. Tuo scifistely ei ole koskaan iskenyt roolipelien muodossa meikäläiseen, mutta kun kerran luvassa olisi suhteellisen halpaan hintaan lisää tälläistä nannaa mitä DA on, niin perskules. En ole silti vieläkään täysin varma Mass Effectistä, mutta pakko on päästä kokeilemaan. Ensin kuitenkin Dragon Age ainakin muutamalla Originillä läpi. Tarkoitus olisi myös seuraavalla läpipeluulla kokeilla Hardilla.
Jos DA:O iskee täysillä, niin Mass Effect saa vähintään kalsarit pyörimään jalassa. Trust me. ;)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Morriganista vielä, Stammy kun tuossa ohimennen mainitsit niin onko typystä mahdollista saada oikein kunnon parantajaa?
En ole pahemmin pitänyt kaveria ryhmössö kun muistaakseni tällä ei ollut minkäänlaista revive-toimintoa?
No ilmeisesti se revive on spirit healer specializationin puussa, joten vasta levelillä 14 Morigan voisi sen teoriassa saada, jos edes silloinkaan. Tähän mennessä olen pärjännyt taisteluissa potioneilla + perus parannusloitsuilla.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mulla on alemmuuskompleksi, koska en pääse tuossa lohikäärmeen tappamisessa edes alkuun. Tosta hommasta ei tule yhtään mitään. Soturini eivät saa iskujaan perille lohikäärmeen potkiessa, ja maagini heittävät henkensä lähes yhtä nopeasti. Jotenkin koko homma vaikuttaa naurettavan vaikealta, tai sitten en vain osaa peltata tätä peliä.

Olisiko joku halukas antamaan muutamia vinkkejä?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ihan kipeästi vetoa tässä pelissä. Taas venähti sessio viisituntiseksi, vaika piti olla ajoissa nukkumassa. Orzammarin pääsin viimein läpi ja ihan uskomaton fiilis kun viimeisiä päätöksiä tehdessä normaali peli olisi jo loppuhuipennuksessaan ja tästä on pelattuna vasta vajaa neljännes. Nautittavan ristiriitaisia päätöksiä pääsi tekemään.

Käytättekö muuten paljonkin noita pikavalintatoimintoja? Itse en ole niitä alun jälkeen oikeastaan ollenkaan käyttänyt, vaan kaikki toiminnot tulee tehtyä liipasinten takaa. Pienellä harjoittelulla ihan riittävän nopeaa ja pause-tilassa on tosi vänkää pyöritellä kameraa. Turpiin tulee kyllä ihan kiitettävään tahtiin, mutta varsinaisesti epäreiluja tappeluita ei ole vielä osunut kohdalle.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Mulla on alemmuuskompleksi, koska en pääse tuossa lohikäärmeen tappamisessa edes alkuun.
Onko kyseessä pakollinen taistelu?

Minä ainakin taiteilin erään tehtävän siten, että skippasin siitä lohikäärmetaistelun. Tehtävän jälkeen lohikäärmeen saa kuitenkin halutessaan paikalle jolloin taistelu alkaa. Kertaalleen sitä koitin ja totesin, etteivät jätkät ole ollenkaan siinä kunnossa että vielä pystyisivät moista petoa kaatamaan.

Mielessäni kävi, että jos joutuu pakosti taistelemaan lohikäärmettä vastaan, niin sitä kyllä skaalataan partyn kunnon mukaan. Sen sijaan taas tämä vapaaehtoinen tappelu luultavasti on tarkoituksella todella haastava ja sen on tarkoitus toimia palkintona, joka poimitaan sitten myöhemmin. Eli 10 leveliä myöhemmin party voi sitten lopulta lähteä kukistamaan tätä mahtavaa lohikäärmettä, jonka tietää asuvan siellä ja siellä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Täytyy tosiaan sanoa, että itse en mitenkään osaa mieltää peliä kuten MW2 yhtä syväksi tai nautittavaksi kuin Dragon Age: Origins.

Tässähän voidaan jo verrata pelejä elokuviin: Origins kuten taidokas mestariohjaajan teos, jonka juoni kulkee monella tasolla, MW 2 taas edustaen Hollywoodin action-mössöä. :)

Minusta taas tuo MW2 edustaa kaikkea mitä vihaan konsolipelaamisessa: huutavia teinejä, fanittavia teinejä, räiskintää, skriptattua putkijuoksua, sisältöä ei nimeksikään, naurettavat hahmot ja vielä naurettavampi juoni tyyliin maailman pelastus terroristeilta, hirveää hypetystä ja rahastusta. Aargh.

Aukuisten oikeasti toivoisin että DA:n kaltaisia pelejä tulisi enemmän konsoleille. Tosin en ole vielä ehtinyt pelata koko peliä joten sekin voi paljastua pökäleeksi. Mutta tänään postin pitäisi se minulle kiikuttaa niin pääse ottamaan selvää.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Olenkohan todellakin niin onnekas että olen ainoa joka tämän on kokenut kun en ole missään moiseen fatalityyn tai sen hehkutukseen törmännyt?

Joutuuko tuota lohikäärmettä vastaan taistelemaan kun tuhoaa sen uurnan? Itsehän pidin sen ehjänä jolloin jouduin taisteleemaan sitä kultin johtajaa vastaan.

24h pelattu ja (jo) 32% läpi. On se vaan hieno peli.

Omassa partyssa:
Minä Human mage -Puhdas war mage varsinkin nyt kun sain ton arcane warrior spessu unlockattua.
Wynne- Puhdas healeri.
Shale-Aina niin iloinen, Tankki
Sitten pidän mukana myös Brankan miestä jonka nimeä ei nyt tule mieleen. -Aina iskemässä Wynneä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Onko kyseessä pakollinen taistelu?

Minä ainakin taiteilin erään tehtävän siten, että skippasin siitä lohikäärmetaistelun. Tehtävän jälkeen lohikäärmeen saa kuitenkin halutessaan paikalle jolloin taistelu alkaa. Kertaalleen sitä koitin ja totesin, etteivät jätkät ole ollenkaan siinä kunnossa että vielä pystyisivät moista petoa kaatamaan.

Mielessäni kävi, että jos joutuu pakosti taistelemaan lohikäärmettä vastaan, niin sitä kyllä skaalataan partyn kunnon mukaan. Sen sijaan taas tämä vapaaehtoinen tappelu luultavasti on tarkoituksella todella haastava ja sen on tarkoitus toimia palkintona, joka poimitaan sitten myöhemmin. Eli 10 leveliä myöhemmin party voi sitten lopulta lähteä kukistamaan tätä mahtavaa lohikäärmettä, jonka tietää asuvan siellä ja siellä.

Kyseessä on tämä Urn of Sacred Ashes tehtävä.
Itse ainakin käsitin niin, että lohari on pakko suomustaa jo haluaa saada uurnan käsiinsä. Sain eilen jo useaan otteeseen melkein kuskitettua loharin, mutta aina se pirulainen vei voiton. Parhaimmillaan lohari olisi ollut muutamaa kirveeniskua vaille kuollut.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kyseessä on tämä Urn of Sacred Ashes tehtävä.
Itse ainakin käsitin niin, että lohari on pakko suomustaa jo haluaa saada uurnan käsiinsä. Sain eilen jo useaan otteeseen melkein kuskitettua loharin, mutta aina se pirulainen vei voiton. Parhaimmillaan lohari olisi ollut muutamaa kirveeniskua vaille kuollut.

Spoileria kyseisen tehtävän vaihtoehtoisesta suoritustavasta:

Paha sanoa. Itse kuvittelin, että lohari olisi kovastikin helpompi, jos se tulee pakollisena vastaan. Itsehän pelasin tehtävän näin:

Tein sopparin tämän kultin kanssa, että menen sekoittamaan lohikäärmen veren tuhkan sekaan. Tämän takia kultin johtaja esti lohikäärmettä käymästä kimppuuni, kun olin menossa tähän temppeliin, jossa uurna on. En kuitenkaan pitänyt omaa puoltani sopimuksesta, vaan tuhkat saatuani jätin uurnan rauhaan ja teurastin kultin. Lohikäärmettä ei näkynyt missään.

Temppelin edustalla olevalla kongilla saa kutsuttua lohikäärmeen paikalle, jolloin taistelu alkaa. Tällöin ainakin lohikäärme tuntui todella vaikealta, mutta kuvittelin että se on niin vaikea, koska sitä ei ole pakko kohdata. En siis osaa sinua auttaa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kyseessä on tämä Urn of Sacred Ashes tehtävä.
Itse ainakin käsitin niin, että lohari on pakko suomustaa jo haluaa saada uurnan käsiinsä. Sain eilen jo useaan otteeseen melkein kuskitettua loharin, mutta aina se pirulainen vei voiton. Parhaimmillaan lohari olisi ollut muutamaa kirveeniskua vaille kuollut.

Spoileri vielä toisesta mahdollisuudesta:

Itse hoitelin Ruinissa sen kultti äijän jonka jälkeen menin vartijan puheille. Puhuttuani hetken pääsin todistamaan itseni sen arvoiseksi, että saan nähdä uurnan sekä ottaa pienen hyppysellisen siitä itselleni. Todistin lopulta itseni sen arvoiseksi ja palasin takaisin Genetivin luo kohtaamatta lohikäärmettä. Näin kyllä kongin, mutta olin varma että se kutsuu lohikäärmeen paikalle niin en uskaltanut siihen koskea.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Urn of Sacred Ashes tehtävästä
Itse olen pelannut tehtävän molemmilla vaihtoehdoilla.(Achievements!)
1. Tapoin Kultin ja menin vartijan luo --> pääsin Uurnaan käsiksi. Ei lohikäärmettä.
2. Sovin Kultin kanssa että lorautan verta Uurnaan, näin tein. Ei lohikäärmettä.

Kaiken järjen mukaan lohikäärme on vapaaehtoinen vastus ja tulee esiin vain kongia kumauttamalla. Hieno taistelu se silti oli. Käy varmasti edellisestä viestistäni selväksi :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kiitokset neuvoista, mutta lohkäärme on suomustettu ja makaa nyt kuolleena. Taisin olla yöllä väsynyt, sillä nyt lohikäärme kukistui ensimmäisellä yrittämällä. Maagini hoitivat homman loppuun, enkä siksi päässyt näkemään sitä eeppisen kaunista lopetusiskua. Damn. Olen kuitenkin enemmän kuin iloinen onnistumisestani.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Nyt kyllä taas lipsutaan spoileritageista ja lujaa. En minä todellakaan olisi halunnut tietää, että
Urn Of The Sacred Ashesissa pääsen taistelemaan lohikäärmettä vastaan. Thanks alot.

Koittakaa nyt ymmärtää, että pienimmätkin spoilerit ovat tulenarkoja tässä threadissa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Koittakaa nyt ymmärtää, että pienimmätkin spoilerit ovat tulenarkoja tässä threadissa.

Pahoitteluni pahoitteluni. Tuntuu vain siltä, että jos tuota spoileria ei johdattele mitenkään, niin eipä sitä ketään uskalla lukeekkaan, ja asia jää sitten käsittelemättä. Tämä oli tosin vain täysin ajattelematon lipsahdus.

En yleensä ole pelien julkaisuaikana missään foorumeilla keskustellut ja siksi tämä tulee vahingossa spoilailtua. Olen jatkossa huolellisempi.

Päivitystä tilanteeseen: 26h pelattuna, 24% läpäistynä, maailmaa tutkittu 45%.
 
Ylös Bottom