Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon Age: Origins

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Acoustic
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Olenkohan todellakin niin onnekas että olen ainoa joka tämän on kokenut kun en ole missään moiseen fatalityyn tai sen hehkutukseen törmännyt?

Joutuuko tuota lohikäärmettä vastaan taistelemaan kun tuhoaa sen uurnan? Itsehän pidin sen ehjänä jolloin jouduin taisteleemaan sitä kultin johtajaa vastaan.

24h pelattu ja (jo) 32% läpi. On se vaan hieno peli.

Omassa partyssa:
Minä Human mage -Puhdas war mage varsinkin nyt kun sain ton arcane warrior spessu unlockattua.
Wynne- Puhdas healeri.
Shale-Aina niin iloinen, Tankki
Sitten pidän mukana myös Brankan miestä jonka nimeä ei nyt tule mieleen. -Aina iskemässä Wynneä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Onko kyseessä pakollinen taistelu?

Minä ainakin taiteilin erään tehtävän siten, että skippasin siitä lohikäärmetaistelun. Tehtävän jälkeen lohikäärmeen saa kuitenkin halutessaan paikalle jolloin taistelu alkaa. Kertaalleen sitä koitin ja totesin, etteivät jätkät ole ollenkaan siinä kunnossa että vielä pystyisivät moista petoa kaatamaan.

Mielessäni kävi, että jos joutuu pakosti taistelemaan lohikäärmettä vastaan, niin sitä kyllä skaalataan partyn kunnon mukaan. Sen sijaan taas tämä vapaaehtoinen tappelu luultavasti on tarkoituksella todella haastava ja sen on tarkoitus toimia palkintona, joka poimitaan sitten myöhemmin. Eli 10 leveliä myöhemmin party voi sitten lopulta lähteä kukistamaan tätä mahtavaa lohikäärmettä, jonka tietää asuvan siellä ja siellä.

Kyseessä on tämä Urn of Sacred Ashes tehtävä.
Itse ainakin käsitin niin, että lohari on pakko suomustaa jo haluaa saada uurnan käsiinsä. Sain eilen jo useaan otteeseen melkein kuskitettua loharin, mutta aina se pirulainen vei voiton. Parhaimmillaan lohari olisi ollut muutamaa kirveeniskua vaille kuollut.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kyseessä on tämä Urn of Sacred Ashes tehtävä.
Itse ainakin käsitin niin, että lohari on pakko suomustaa jo haluaa saada uurnan käsiinsä. Sain eilen jo useaan otteeseen melkein kuskitettua loharin, mutta aina se pirulainen vei voiton. Parhaimmillaan lohari olisi ollut muutamaa kirveeniskua vaille kuollut.

Spoileria kyseisen tehtävän vaihtoehtoisesta suoritustavasta:

Paha sanoa. Itse kuvittelin, että lohari olisi kovastikin helpompi, jos se tulee pakollisena vastaan. Itsehän pelasin tehtävän näin:

Tein sopparin tämän kultin kanssa, että menen sekoittamaan lohikäärmen veren tuhkan sekaan. Tämän takia kultin johtaja esti lohikäärmettä käymästä kimppuuni, kun olin menossa tähän temppeliin, jossa uurna on. En kuitenkaan pitänyt omaa puoltani sopimuksesta, vaan tuhkat saatuani jätin uurnan rauhaan ja teurastin kultin. Lohikäärmettä ei näkynyt missään.

Temppelin edustalla olevalla kongilla saa kutsuttua lohikäärmeen paikalle, jolloin taistelu alkaa. Tällöin ainakin lohikäärme tuntui todella vaikealta, mutta kuvittelin että se on niin vaikea, koska sitä ei ole pakko kohdata. En siis osaa sinua auttaa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kyseessä on tämä Urn of Sacred Ashes tehtävä.
Itse ainakin käsitin niin, että lohari on pakko suomustaa jo haluaa saada uurnan käsiinsä. Sain eilen jo useaan otteeseen melkein kuskitettua loharin, mutta aina se pirulainen vei voiton. Parhaimmillaan lohari olisi ollut muutamaa kirveeniskua vaille kuollut.

Spoileri vielä toisesta mahdollisuudesta:

Itse hoitelin Ruinissa sen kultti äijän jonka jälkeen menin vartijan puheille. Puhuttuani hetken pääsin todistamaan itseni sen arvoiseksi, että saan nähdä uurnan sekä ottaa pienen hyppysellisen siitä itselleni. Todistin lopulta itseni sen arvoiseksi ja palasin takaisin Genetivin luo kohtaamatta lohikäärmettä. Näin kyllä kongin, mutta olin varma että se kutsuu lohikäärmeen paikalle niin en uskaltanut siihen koskea.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Urn of Sacred Ashes tehtävästä
Itse olen pelannut tehtävän molemmilla vaihtoehdoilla.(Achievements!)
1. Tapoin Kultin ja menin vartijan luo --> pääsin Uurnaan käsiksi. Ei lohikäärmettä.
2. Sovin Kultin kanssa että lorautan verta Uurnaan, näin tein. Ei lohikäärmettä.

Kaiken järjen mukaan lohikäärme on vapaaehtoinen vastus ja tulee esiin vain kongia kumauttamalla. Hieno taistelu se silti oli. Käy varmasti edellisestä viestistäni selväksi :)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Kiitokset neuvoista, mutta lohkäärme on suomustettu ja makaa nyt kuolleena. Taisin olla yöllä väsynyt, sillä nyt lohikäärme kukistui ensimmäisellä yrittämällä. Maagini hoitivat homman loppuun, enkä siksi päässyt näkemään sitä eeppisen kaunista lopetusiskua. Damn. Olen kuitenkin enemmän kuin iloinen onnistumisestani.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Koittakaa nyt ymmärtää, että pienimmätkin spoilerit ovat tulenarkoja tässä threadissa.

Pahoitteluni pahoitteluni. Tuntuu vain siltä, että jos tuota spoileria ei johdattele mitenkään, niin eipä sitä ketään uskalla lukeekkaan, ja asia jää sitten käsittelemättä. Tämä oli tosin vain täysin ajattelematon lipsahdus.

En yleensä ole pelien julkaisuaikana missään foorumeilla keskustellut ja siksi tämä tulee vahingossa spoilailtua. Olen jatkossa huolellisempi.

Päivitystä tilanteeseen: 26h pelattuna, 24% läpäistynä, maailmaa tutkittu 45%.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pieni jäähyn poikanen ei varmasti tekisi Acousticille pahaa noista jatkuvista spoilereista ;)

Ihan yleisisti on fiksua aina kuvailla spoileria esim. tehtävä nimikkeellä, kohtauksen peli prosenteilla, alueella jne.
Mitä järkeä siinä on muilta pilata peli iloa jos voi muutamalla harkitulla sanalla vihjata siihen spoilerin sisältöön?

Nuo prosentit ovat muuten melko harhaan johtavia. Peli ei suinkaan pääty kun lukema on se täysi 100%, vaan enemmänkin siinä 40-60% paikkeilla. Lopulliseen lukemaan vaikuttavat kuulemma suuresti nuo matka tovereittesi tutkitut taustat ja tietenkin sivu tehtävät. Tarina kokonaisuudessaan on vain päälle se reilu 40% koetusta ajasta.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Spoilereita vältteleville:

Elkee lukeko Pelaaja-lehden arvostelua. Käsittämättömän suuria spoilereita pelin lopusta.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Spoilereita vältteleville:

Elkee lukeko Pelaaja-lehden arvostelua. Käsittämättömän suuria spoilereita pelin lopusta.

Juuh, vahvistan tämän. Itse menin typeränä miehenä sivusilmällä vilkuilemaan tuota arvostelua. Kauhistuin viimeistään siinä vaiheessa, kun lopputaistelua alettiin kuvailemaan. Samalla loppui kyllä myös kyseisen arvostelun lukeminen. En voi ymmärtää, että miten ammattimainen pelitoimittaja voi lipsautella noin pahoja spoilereita tekstin sekaan. Sitä kun voisi luulla, että ilmankin noita spoilauksia olisi selvinnyt. Onneksi ymmärsin lopettaa lukemisen suhteellisen ajoissa.

Onhan noita spoilereita tosin ennenkin tullut vastaan varsinkin videoarvosteluissa, joten siinä mielessä ei tosiaan ole aivan uusi ilmiö. Varovaisena saa kuitenkin tosiaan olla noita arvostelujakin selaillessa.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pahimmat spoilerit taisit sitten ottaa vastaan, jos lopputaistelun kuvaamiseen pääsit. Mielestäni tuo oli kyllä aivan liikaa.

Lisäksi kun kirjoittaja vielä väittää tuntevansa Bioware-fanit ja kuinka he ovat tarkkoja tarinasta, ja sitten menee ja spoilaa sitä noin pahasti. WTF?
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Spoilereita vältteleville:

Elkee lukeko Pelaaja-lehden arvostelua. Käsittämättömän suuria spoilereita pelin lopusta.

Tuossa pöydällä tuo Pelaaja-lehti odottelee lukemista. Olipa hyvä että kävin ensin täällä. Täytyy lukaista lähti muuten mutta sivuuttaa tuo Dragon Agen arvostelu. Jos nyt sen numeron vaan vilkaisee...
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pahimmat spoilerit taisit sitten ottaa vastaan, jos lopputaistelun kuvaamiseen pääsit. Mielestäni tuo oli kyllä aivan liikaa.

Lisäksi kun kirjoittaja vielä väittää tuntevansa Bioware-fanit ja kuinka he ovat tarkkoja tarinasta, ja sitten menee ja spoilaa sitä noin pahasti. WTF?

Juuh, no lukeminen loppui itseasiassa siinä vaihessa, kun tuo lopputaistelu edes mainittiin. Alkoi hälytyskellot soimaan sen verran pahasti. Tosiaan vaan sivusilmällä tuota silmäilin, joten en ollut tuota edes ajatuksen kanssa lukenut alusta tuonne loppupuolelle asti. Oli tossa illalla duunin jälkeen onneksi sen verran unettava fiilis. Jokatapauksessa tuo jos jokin on aivan käsittämätöntä ja hyvin tuomittavaa toimintaa varsinkin kun kyse on tälläisestä vahvasti tarinaan tukeutuvasta roolipelieepoksesta.

Tosiaan kaikki, jotka ovat vielä tuolta välttyneet, niin välttäkää ihmeessä jatkossakin ennen pelin läpäisemistä. Numeron voi toki käydä vilkaisemassa. Tosin sen voin tännekin pastettaa ettei tule vain vahingossakaan enempää "henkilövahinkoja".

Sivustolle tutuksi tulleeseen tapaan. Pelaajan numero:
9/10
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pieni jäähyn poikanen ei varmasti tekisi Acousticille pahaa noista jatkuvista spoilereista ;)

Eiköhän tästä selvitä vain selvällä huolellisuudella. Melko mautonta olisi pistää porukkaa panniin pienistä spoilerivirheistä. Kyseessä kun ei ollut mitään mikä olisi verrattavissa esim. noihin mainitsemiinne Pelaaja- lehden spoilereihin. Enkä minä ainakaan omasta mielestäni "jatkuvasti" spoilannut, joten tuollainen kirjoittaminen on mielestäni vähintäänkin ajattelematonta. Perkele.

Ja sitten mehustelua Brecilian Outskirts tehtävästä:
Oli kyllä todella loistava tehtävä. Miljöö viihdytti ja nuo uudet viholliset piristivät mukavasti tunnelmaa - yleensä kun on tottunut vain rumiin ja tylsiin Darkspawneihin. Nyt myös minä sain kokea ensimmäisen todellisen lopetusliikeen. Sankarini iski ensin kirveellään Ogren kurkun auki, jonka jälkeen hyppäsi hänen päälleensä ja viimeisteli teoksen upeiden hidastuksien kera. Tämä tosin olikin jo tullut nähtyä noista pelivideoista ja sitten jälkeenpäin hieman harmitti. Olisi varmasti ollut suu vaahdossa jos tämä olisi ensimmäisä kertaa tullut nähtyä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

En jaksa koko ketjua lukea läpi joten pahoittelut jos asiasta on ollut jo puhetta, mutta noista vaikeustasoista - miten vaikea se hard on jos haluaisin haastetta, mutten mitään hermojen menetystä? Aloitin human-thiefillä, normaalilla vaikeustasolla ja ensimmäisten reilun kolmen tunnin aikana viholliset kuolleet vaikka olen taisteluissa pääasiassa sählännyt vain käyttöliittymän kanssa. Mietin jos tämän aloittaisi alusta hardilla.

Itse peli on vaikuttanut varsin positiiviselta yllätykseltä, mitä nyt yhden illan pelaamisella osaa sanoa. Taistelusta en tosin pidä kun olen tottunut vuoropohjaisiin ja hidastempoisiin ropeihin (lue: vanhoihin hyviin peleihin). Tässä homma vaikuttaa turhan epämääräiseltä ja nopeatempoiselta huitomiselta. Kaipaisin jonkinlaista taktista näkymää mistä saisi laajemman kuvan taistelusta ja voisi rauhassa käskyttää tyyppejä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Pelissä on vaikeuspiikkejä mm. bossien muodossa, jotka voivat olla normalillakin todella hankalia. Vaikeustasoa pystyy mielestäni kuitenkin säätämään ilman penaltya (acheja ei ole muistaakseni sidottu vaikeustasoihin) kesken pelin, joten vaihda vain hardille, jos haluat ja sitten takaisin, jos siltä tuntuu.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ai vaikeustasoa voi vaihtaa kesken pelin. Hienoa. Pikaisen googlaamisen perusteella vaikeustaso ei vaikuta saatavien kokemuspisteiden määrään samaan tapaan kuin jossakin peleissä.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Ai vaikeustasoa voi vaihtaa kesken pelin. Hienoa. Pikaisen googlaamisen perusteella vaikeustaso ei vaikuta saatavien kokemuspisteiden määrään samaan tapaan kuin jossakin peleissä.

Normal on kyllä haastava vaikeus. Aluksi peli tuntui todella helpolta, nyt kuitenkin voin todeta että asiat ovat muuttuneet. Jotkut taistelut pistävät hermot ja aivonystyrät koetukseen. Eli haastetta kaipaavalle Dragon Age on oiva valinta. Muutaman kerran olen sortunut alentamaan vaikeustasoa, ja tämä on luonnollisesti myöhemmin harmittanut.

Jos Hardilla jaksat ensimmäisen kerran pelata, niin hattua nostan sinulle! ;)
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Oi kun oli hienoa. Ensimmäistä kertaa hahmoni sai viimeisteltyä Ogren kahdella tikarillaan hidastusten kera. Ensiksi toisella isku Alpha Ogren rintaan jonka voimasta Ogre kaatui ja sitten hyppy rinnan päälle ja viimeistelevä isku silmään. Ei muuten Alistairkaan ole mikään ihan turha jäbä, kaveri hoiteli Ogren yksinään.

Sacred Urn of Ashes tehtävässä ounastelinkin tuota kohtaamista katsottuani Sacred Ashes trailerin.

30 tuntia ja risat pelailtu ja Orzammaariin päästy nyt seikkailemaan. 24% mennyt tarina läpi, mikä on oikeasti luultavasti noin 30% ottaen huomioon tekemättä jääneet sivutehtävät.
 
Vastaus: Dragon Age: Origins [X360]

Eri vaikeustasoilla läpäisemisestä ei saa Achievementteja, joten tasoa voi vaihdella ihan vapaasti mieleisekseen.
Nyt kyllä vaihtuu easyyn - ei vain aika riitä normalilla pelaamiseen kun peliaikaa on max. 2 tuntia illassa muksujen nukkumaanmenon jälkeen.

Eilenkin ensimmäiseltä vastaantulleelta Revenantilta tuli turpiin niin että soi - toisella kertaa joukko pysyi täpärästi hengissä mutta käytti kerralla 10 (!) potionia. Siinä olikin sitten lopussa Redcliffen linnassa tekemistä kun kauppaankaan ei helposti päässyt lisää hakemaan. ;)

Tämän jälkeen tiellä vastaan tuli random-susilauma joka teurasti koko sakin mennen tullen. Eihän tommosessa ole järjen häivääkään, randomeina siis. :P
 
Ylös Bottom