Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dragon's Dogma 2

Oli pakko googlaa toi kyseinen kohta ja husp, olin just menos sen tekee :D Ei mitää jääkööt toi tohon. Eilen oli niin huikeit seikkailuja, tuli eksyttyä Medusan luolaan ja vaikka en voittanu sitä niin ennen ku pääpawni muuttu kiveksi niin tää ehti pöllimään Medusan jousen. Täytyy koittaa archeria ton kanssa.

Sitte etelästä.löytyi joku ihme linna jossa oli perkeleen kova lohikäärme bossi rauniolinnan huipulla ja spearhand äijä auttelemas. Pääpawni pöllis tolta spearhandin loppupuolen aseen Deadringerin.

Sitte tuli vielä avattua Battahlin kaupunkiin seppäkauppias joka myy kohtuu loppupelin varusteita, nyt on Arisen ja pawni aika tikis :)

Ja vielä on paljon tutkittavaa!
 
Oli pakko googlaa toi kyseinen kohta ja husp, olin just menos sen tekee :D Ei mitää jääkööt toi tohon. Eilen oli niin huikeit seikkailuja, tuli eksyttyä Medusan luolaan ja vaikka en voittanu sitä niin ennen ku pääpawni muuttu kiveksi niin tää ehti pöllimään Medusan jousen. Täytyy koittaa archeria ton kanssa.

Sitte etelästä.löytyi joku ihme linna jossa oli perkeleen kova lohikäärme bossi rauniolinnan huipulla ja spearhand äijä auttelemas. Pääpawni pöllis tolta spearhandin loppupuolen aseen Deadringerin.

Sitte tuli vielä avattua Battahlin kaupunkiin seppäkauppias joka myy kohtuu loppupelin varusteita, nyt on Arisen ja pawni aika tikis :)

Ja vielä on paljon tutkittavaa!
Just eilen samat mestat ja taistelut nuohosin, olipa kyl lystiä!

Ehdin jo mielessäni kirota tuota aavikkoa että onpa tylsä miljöö, mutta sitte löyty nää paikat ja muutama tosi iso luola/raunio. Melko eeppistä menoa oli kyl kieltämättä.

Tuli myös resetoitua pääpawn kissamiehestä haltiatytöksi, ja johan rupes riftissä muilleki kelpaamaan :D törmäsin eilen ekaa kertaa lisäksi tohon dragonsplagueen kun pääpawn sen oli jostain saanu. Huomasin punaiset sykkeet silmissä, niin pieni uintireissu puhdisti synnit pois.
 
Just eilen samat mestat ja taistelut nuohosin, olipa kyl lystiä!

Ehdin jo mielessäni kirota tuota aavikkoa että onpa tylsä miljöö, mutta sitte löyty nää paikat ja muutama tosi iso luola/raunio. Melko eeppistä menoa oli kyl kieltämättä.

Tuli myös resetoitua pääpawn kissamiehestä haltiatytöksi, ja johan rupes riftissä muilleki kelpaamaan :D törmäsin eilen ekaa kertaa lisäksi tohon dragonsplagueen kun pääpawn sen oli jostain saanu. Huomasin punaiset sykkeet silmissä, niin pieni uintireissu puhdisti synnit pois.
Toi aavikko muute ok mut jumalauta noi gore harpyt käy hermoil ku nakkaavat kuiluun aika herkästi. Vihasin niit ykkösessäkin
 
Oli pakko googlaa toi kyseinen kohta ja husp, olin just menos sen tekee :D Ei mitää jääkööt toi tohon. Eilen oli niin huikeit seikkailuja, tuli eksyttyä Medusan luolaan ja vaikka en voittanu sitä niin ennen ku pääpawni muuttu kiveksi niin tää ehti pöllimään Medusan jousen. Täytyy koittaa archeria ton kanssa.

Sitte etelästä.löytyi joku ihme linna jossa oli perkeleen kova lohikäärme bossi rauniolinnan huipulla ja spearhand äijä auttelemas. Pääpawni pöllis tolta spearhandin loppupuolen aseen Deadringerin.

Sitte tuli vielä avattua Battahlin kaupunkiin seppäkauppias joka myy kohtuu loppupelin varusteita, nyt on Arisen ja pawni aika tikis :)

Ja vielä on paljon tutkittavaa!

Vaikka mielestäni nuohoon mestat suurennuslasil ja käyny ihme mestois jne toi sun seikkailu kuulostaa siltä että miten multa nyt on tommoset mennyt täysin ohi, noh ei muuta kun lisää seikkailee. Jokainenhan tässä lähtee omille poluille ja jotkut asiat löytää ensin kun toiset jne.
Just eilen samat mestat ja taistelut nuohosin, olipa kyl lystiä!

Ehdin jo mielessäni kirota tuota aavikkoa että onpa tylsä miljöö, mutta sitte löyty nää paikat ja muutama tosi iso luola/raunio. Melko eeppistä menoa oli kyl kieltämättä.

Tuli myös resetoitua pääpawn kissamiehestä haltiatytöksi, ja johan rupes riftissä muilleki kelpaamaan :D törmäsin eilen ekaa kertaa lisäksi tohon dragonsplagueen kun pääpawn sen oli jostain saanu. Huomasin punaiset sykkeet silmissä, niin pieni uintireissu puhdisti synnit pois.

Voisin omanki archer pawnin kokeilla vaihtaa haltijatytöksi ku löysin jotain armoreitaki sille luokalle ja myssyjä ym.
 
Iso yllättäjä kyllä itselle tämä peli, odottelin FF7 Rebirthin korjaavaa patchia ja sitten tulikin tämä ja FF7 jäi nyt sitten vielä odottamaan tämän läpäisyä.

Dragons Dogmassa minua ei ole jostain syystä niin häirinnyt tuo seilaava ruudunpäivitys. Kaupungeissahan mennään helposti jopa alle 30fps. Nyt kun patch toi siihen mahdollisuuden, niin kannattaa ottaa ray tracing pois käytöstä, se paransi omaa pelikokemusta ainakin vähän.

Aluksi tuskastelin että minkä Vocationin hahmolleni valitsisin, kunnes tajusin että pelihän nimenomaan vain rohkaisee pelaajaa pelaamaan ja kokeilemaan niitä ihan vapaasti. Ja niin olen sitten tehnytkin. Vocationit eroavat toisistaan selkeästi ja on aina kiva hyppiä ammatista toiseen ja sovitella erilaisia varusteita, joita sitten riittääkin ihan hemmetisti.

Yksi asia mitä kaipaisin on että hahmolla olisi aina käytössä jonkinlainen dodge/evade mekaniikka. Tuntuu että tietyillä Vocationeilla ei ole oikein kunnon puolustus tai väistökykyä ollenkaan. Muuten taisteleminen on tosi hauskaa ja fysiikkaan perustuva taistelusysteemi saa monesti aikaan hullunkurisia tilanteita, joskus tahallisesti, mutta usein tahattomasti.

Diggailen kovasti pelin lähestymistavasta questeihin ja avoimeen maailmaan. Peli ei ole questien suorittamisen kanssa niin vaikeasti lähestyttävä kuin Elden Ring, mutta antaa silti pelaajalle mahdollisuuden käyttää omia hoksottimiaan. Peli ei myöskään useimmiten kerro minne tarkalleen pitää mennä, tai mitä pitää tehdä, vaan antaa informaatiota juuri sopivan verran. Muutenkin tykkään kun ei tarvitse mennä sillä Ubisoft-kaavalla laput silmillä markkeria tuijottaen vetäen vain ruksia vierailtujen paikkojen ja tehtävien päälle.

Pelin kanssa onkin hauskinta, kun vain hyväksyy sen että välillä ollaan aivan eksyksissä ja katsotaan mitä tuleman pitää. Siitä että jotain jäisi löytämättä ja suorittamatta ei kannata ottaa stressiä, kyllä sieltä jotain kuitenkin aina vastaan tulee. Parasta pelissä on seikkailun tuntu, pelissä on paljon samaa fiilistä kuin esim. Skyrimissä.

Pelin lähestymistapa pikamatkustamiseen on myös mielestäni plussa, sen ollen todella rajoitettua. Tosin täytyy sanoa että sen suhteen ollaan menty ehkä hiukan liian pitkälle, olisin toivonut että niitä ihan perus "teleporttauksen päämäärä kristalleja" olisi sentään laitettu jokaiseen isompaan setlementtiin.

Yöt ovat pelissä todella jänniä, sillä pimeässä vain soihdun valossa tarpoessa ympäröivät maastot tuntuvat suorastaan klaustrofobisilta. Monesti onkin saanut yllätyttyä kun on viimein löytänyt sopivan leiripaikan ja aamun kajastaessa olikin kuvitellut ympäröivän maaston ihan erilaiseksi kuin pimeässä haparoiden.

Miinuksena että vihollislaumoja on ehkä hieman liikaa jokapuolella. Tuntuu että ei voi viittä sekuntia pidempää jatkaa matkaa, kun on taas jo seuraava ryhmä goblineita perseessä kiinni. Tokihan sitä voi vaan juosta läpi, mutta peli voisi ehkä hieman enemmän tarjoilla mahdollisuuksia rauhallisempaan etenemiseen ja fiilistelyyn.

Pawnit toimivat pelissä hyvin, vaikka niiden heittämä läppä hieman toistaakin itseään. Ihan joka perkeleen tikkaista ei kyllä tarvitsisi huomauttaa joka ikinen kerta :D Pawnien tekoäly combatissa myös toimii varsin hyvin, vaikka tiettyjen vihollisten, esim. niiden limalöllöjen kanssa ne eivät oikein kykene operoimaan.

9
 
Iso yllättäjä kyllä itselle tämä peli, odottelin FF7 Rebirthin korjaavaa patchia ja sitten tulikin tämä ja FF7 jäi nyt sitten vielä odottamaan tämän läpäisyä.

Dragons Dogmassa minua ei ole jostain syystä niin häirinnyt tuo seilaava ruudunpäivitys. Kaupungeissahan mennään helposti jopa alle 30fps. Nyt kun patch toi siihen mahdollisuuden, niin kannattaa ottaa ray tracing pois käytöstä, se paransi omaa pelikokemusta ainakin vähän.

Aluksi tuskastelin että minkä Vocationin hahmolleni valitsisin, kunnes tajusin että pelihän nimenomaan vain rohkaisee pelaajaa pelaamaan ja kokeilemaan niitä ihan vapaasti. Ja niin olen sitten tehnytkin. Vocationit eroavat toisistaan selkeästi ja on aina kiva hyppiä ammatista toiseen ja sovitella erilaisia varusteita, joita sitten riittääkin ihan hemmetisti.

Yksi asia mitä kaipaisin on että hahmolla olisi aina käytössä jonkinlainen dodge/evade mekaniikka. Tuntuu että tietyillä Vocationeilla ei ole oikein kunnon puolustus tai väistökykyä ollenkaan. Muuten taisteleminen on tosi hauskaa ja fysiikkaan perustuva taistelusysteemi saa monesti aikaan hullunkurisia tilanteita, joskus tahallisesti, mutta usein tahattomasti.

Diggailen kovasti pelin lähestymistavasta questeihin ja avoimeen maailmaan. Peli ei ole questien suorittamisen kanssa niin vaikeasti lähestyttävä kuin Elden Ring, mutta antaa silti pelaajalle mahdollisuuden käyttää omia hoksottimiaan. Peli ei myöskään useimmiten kerro minne tarkalleen pitää mennä, tai mitä pitää tehdä, vaan antaa informaatiota juuri sopivan verran. Muutenkin tykkään kun ei tarvitse mennä sillä Ubisoft-kaavalla laput silmillä markkeria tuijottaen vetäen vain ruksia vierailtujen paikkojen ja tehtävien päälle.

Pelin kanssa onkin hauskinta, kun vain hyväksyy sen että välillä ollaan aivan eksyksissä ja katsotaan mitä tuleman pitää. Siitä että jotain jäisi löytämättä ja suorittamatta ei kannata ottaa stressiä, kyllä sieltä jotain kuitenkin aina vastaan tulee. Parasta pelissä on seikkailun tuntu, pelissä on paljon samaa fiilistä kuin esim. Skyrimissä.

Pelin lähestymistapa pikamatkustamiseen on myös mielestäni plussa, sen ollen todella rajoitettua. Tosin täytyy sanoa että sen suhteen ollaan menty ehkä hiukan liian pitkälle, olisin toivonut että niitä ihan perus "teleporttauksen päämäärä kristalleja" olisi sentään laitettu jokaiseen isompaan setlementtiin.

Yöt ovat pelissä todella jänniä, sillä pimeässä vain soihdun valossa tarpoessa ympäröivät maastot tuntuvat suorastaan klaustrofobisilta. Monesti onkin saanut yllätyttyä kun on viimein löytänyt sopivan leiripaikan ja aamun kajastaessa olikin kuvitellut ympäröivän maaston ihan erilaiseksi kuin pimeässä haparoiden.

Miinuksena että vihollislaumoja on ehkä hieman liikaa jokapuolella. Tuntuu että ei voi viittä sekuntia pidempää jatkaa matkaa, kun on taas jo seuraava ryhmä goblineita perseessä kiinni. Tokihan sitä voi vaan juosta läpi, mutta peli voisi ehkä hieman enemmän tarjoilla mahdollisuuksia rauhallisempaan etenemiseen ja fiilistelyyn.

Pawnit toimivat pelissä hyvin, vaikka niiden heittämä läppä hieman toistaakin itseään. Ihan joka perkeleen tikkaista ei kyllä tarvitsisi huomauttaa joka ikinen kerta :D Pawnien tekoäly combatissa myös toimii varsin hyvin, vaikka tiettyjen vihollisten, esim. niiden limalöllöjen kanssa ne eivät oikein kykene operoimaan.

9

Hyvä teksti ja samaa mieltä pelistä ja olenkin tässä monesti jo omat kehuni antanut, miinuksista myös samaa mieltä varsinkin ne heidän jatkuvasti toistavat "Arisen look! A LADDER!" :eek: Joo on ladder, tarviiko siitä joka kerta mainita kun sen ohi juoksee? :D En oo ihan varma että toistaako ne sitä vaikka siel ladderil on jo käynyt ja poiminut sen itemin, mun mielestä ei. Vaikka oot nuohonnut kaiken niin jännin asia kaupungis tai missä tahansa pawneille tuntuu olevan " A LADDER".

Sekä muutenkin toistavat niitä samoja juttuja, jokseenkin niihin suhtautuu jo huumorilla. Ainahan näissä RPG peleissä jossa on puhuvia tekoälyjä mukana alkaa heidän jutut toistelee, vihujen määrän liian tiheesti on ehkä liioteltua kuten sanoit, eihän niistä ole mitään vastusta ne vaan lähinnä hidastavat/häritsevät sitä rauhallista etenemistä. Täältä myös 9 Ja loppuun vielä... "Arisen look! A LADDER". Veikkaan että tästä saattaa tulla yhtä suuri hitti ku skyrimin legendaarinen "I used to be an adventurer like you. Then I took an arrow in the knee...",

ALADDER.jpg
 
Mitesne pawnien "käytöstavat" pitääkö joka kerta ostaa uusiks mikä maksaa se 2000RC, eli nyt kun vaihoin main pawnin loitsumimmiks nii sille on hyvä olla simple tai kindhearted eli hiilaa ja on vähän kauempana ja tukee muita jne, kun taas archeril oli hyvä olla se calm joka ei sit rynni päälle ku on taustatukena. Leiris niille juttelee ja sit saa antaa sen uuden roolin, mut en sit tiie miten jos haluan sen archeriks tai mikskä vaa takas nii en oo keksinyt mistä sen voi vaihtaa, ei ainakaa leiris. Ei siinä oo muuten mitää järkee niitä koko ajan vaihella kun tulee kalliiks.

Nin ainakin jossain oli selitetty mikä rooli milleki luokalle on hyvä, vai onko se nyt vaa että tyylii ääni muuttuu eikä niillä oo sit kauheesti loppujen lopuks merkitystä? Kyl mä ainakin huomasin kun archer oli ku tein sen hahmoeditoris "straightfoward" nii se vaa juoksi siel päälle sen jousensa kanssa vaikka ei oo mitää lähitaistelutaitoja. Mut joka kerta ku haluaisin vaihtaa en viittis 2000RCrystallia semmosee laittaa. :rolleyes:
 
Tuli nyt itekki nyt eksyttyä jo täälä mainittuun medusaluolaan, kuumottava mesta ja nyt oli pitkästä aikaa myös jotain haastetta siinä taistelussa vaikka voitto tulikin. Toivottavasti jatkossaki tulee edes hieman vaffempia vihuja, ei tän nyt mikää souls peli tarvii olla mut kuitenkin. Nyt level 51 nii en tiie vaikuttaako sekin, ne pari lohikäärmettäki tippunut suhteellisen helposti mut se mitä ymmärtänyt on niitäki jotain eri nimisiä ja vahvuuksia ellen ihan väärin ymmärtänyt, sit yks lohikäärme mitä ollaan alettu pieksee jo varmaa 3 kertaa lähtee joka ikinen kerta karkuun, et joko siinä on joku "aikaraja" et pitää ehtii pieksee tai sit se tulee vastaan myöhemmin tai jotain.

Mun aikasempi viesti niin ymmärsiköhän tääl porukka mistä puhuin? Yritin googlella ettii vastausta mutta mitään en löytänyt vaikka miten järkevästi yritin kirjoittaa siihen hakuun mitä haen, se maksaa se 2000RC ja siinä myyjän kohalla lukee viel että "sold out" niin siitä päätellen se ei oo mikään kertakäyttökamaa mut en vaa ole keksinyt mistä niitä voi vaihtaa.
 
Mun aikasempi viesti niin ymmärsiköhän tääl porukka mistä puhuin? Yritin googlella ettii vastausta mutta mitään en löytänyt vaikka miten järkevästi yritin kirjoittaa siihen hakuun mitä haen, se maksaa se 2000RC ja siinä myyjän kohalla lukee viel että "sold out" niin siitä päätellen se ei oo mikään kertakäyttökamaa mut en vaa ole keksinyt mistä niitä voi vaihtaa.
Sitä pawnin käytöstapaa voi vaihtaa ainaki siellä parturissa ku ostaa sen 500 RC:n muokkausjutun ja muokkaa pawnia ihan juuria myöten. Siihen alkuun tulee se missä on pawnin nimi, vocation ja ääni yms nii siitä pysty klikkaamalla vaihtamaan sitä käytöstä. Siitä iteki vaihdoin omani Straightforwardista Calmiksi. En tiiä onko muuta keinoa mistä se vaihtuu. Ostin kyl iteki sen 2000 RC jutun mut en keksiny miten sitä oikein käytetään, nii en tiiä pitääkö se olla ostettuna että tuon voipi vaihtaa. Mut tuolla sen ite vaihdoin onnistuneesti.

En oo niitä muita muokkausvaihtoehtoja parturissa kattonu että mitä niistä voi säätää, eli kannattanee ne eka kurkata ennenku ostelee ton 500 RC turhaan. Ite siis ostin sen ku tosiaan vaihdoin kissamiehestä haltiatytöks ja samalla vaihdoin sen käytöksen toiseksi.
 
Sitä pawnin käytöstapaa voi vaihtaa ainaki siellä parturissa ku ostaa sen 500 RC:n muokkausjutun ja muokkaa pawnia ihan juuria myöten. Siihen alkuun tulee se missä on pawnin nimi, vocation ja ääni yms nii siitä pysty klikkaamalla vaihtamaan sitä käytöstä. Siitä iteki vaihdoin omani Straightforwardista Calmiksi. En tiiä onko muuta keinoa mistä se vaihtuu. Ostin kyl iteki sen 2000 RC jutun mut en keksiny miten sitä oikein käytetään, nii en tiiä pitääkö se olla ostettuna että tuon voipi vaihtaa. Mut tuolla sen ite vaihdoin onnistuneesti.

En oo niitä muita muokkausvaihtoehtoja parturissa kattonu että mitä niistä voi säätää, eli kannattanee ne eka kurkata ennenku ostelee ton 500 RC turhaan. Ite siis ostin sen ku tosiaan vaihdoin kissamiehestä haltiatytöks ja samalla vaihdoin sen käytöksen toiseksi.

Okei, no tota en tullut edes ajatelleks et noinkin voi. Se minkä ostaa sillä 2000Rceel nii se vaihetaa ku menee leiriin, juttelee main pawnille ja "give mikä käytöstapa onkin" ja se muuttaa sen sieltä. Ei tos vaa oo sit mitää järkee ostaa niitä noin kalliita ku kerta parturis pääsee halvemmal. Tai sit on joku helpompi tapa kun ne on ostanut mut en oo vaan keksinyt et miten ja mistä. Mä sain yhen käytöstavan jostain tehtävästä ja yhen ostin, siitä ne vaa sit leiristä vaihetaan, mut kerran kun sen ostetun on sille antanut nii ei sitä enää voi ainakaa leiristä vaihtaa takas edelliseen jne.

Mut pitää käydä viel siel parturis jos tosiaan ne ostetut käytöstavat sit tulee sinne jotenkin kätevästi ja helposti.
 
Noniin tuli nyt peli läpäistyä. 71 tuntia siihen lopulta meni. Lvl oli lopussa 65 ja kaikki endingit tuli sahattua läpi, ihan jo trophyjenki takia. Toi end game oli lopulta iha hauska lisä, joskin ei kyl enää jaksanut hirveesti hinkata.

Nyt NG+ että saa loput trophyt ja platinan hyllyyn tästäkin. Platinaan ei onneksi tällä kertaa tarvi kaikkia sivutehtäviä yhdellä läpipeluulla tehdä niinkö ekassa, joten suht helposti toi pitäs tulla.

Tähän vielä plussat ja miinukset pelistä:
+ Seikkailu
+ Taistelu
+ Sivutekeminen ja vapaus
+ Uudet vocationit
+ Ei liikaa kädestä pitelyä

- Pelin suorituskyky
- Päätarina
- Liian vähän varusteita
- Ei kunnollista haastetta (end game)
- Melko köykäinen valikoima vihuja

DLC:tä odotellassa. Arvosana pelille sellainen 8/10
 
Mullaki nyt tehtävissä enää se yks ellei jotain uusia tipu lisää, just saavuin "haltijametsään" upean näköinen, se taitaaki kai mulla ainakin mapin mukaan ne viimeiset mustat alueet, nyt vedän warfare vocationilla, putsaan alueet ja eiköhän sitä vois itekki pistää peli pakettiin, kattoo ny riittääkö into ihan platinaa. Nyt level 60.
 
Noniin tuli nyt peli läpäistyä. 71 tuntia siihen lopulta meni. Lvl oli lopussa 65 ja kaikki endingit tuli sahattua läpi, ihan jo trophyjenki takia. Toi end game oli lopulta iha hauska lisä, joskin ei kyl enää jaksanut hirveesti hinkata.

Nyt NG+ että saa loput trophyt ja platinan hyllyyn tästäkin. Platinaan ei onneksi tällä kertaa tarvi kaikkia sivutehtäviä yhdellä läpipeluulla tehdä niinkö ekassa, joten suht helposti toi pitäs tulla.

Tähän vielä plussat ja miinukset pelistä:
+ Seikkailu
+ Taistelu
+ Sivutekeminen ja vapaus
+ Uudet vocationit
+ Ei liikaa kädestä pitelyä

- Pelin suorituskyky
- Päätarina
- Liian vähän varusteita
- Ei kunnollista haastetta (end game)
- Melko köykäinen valikoima vihuja

DLC:tä odotellassa. Arvosana pelille sellainen 8/10

Semmosta piti kysyy et jos menettää/missaa jne jotain ekalla kerralla nii siirtyykö kaikki kamat ja kerättävät (seekers tokenit) NG+ mukana? Sekä voiko mahollisesti missatut tehtävät jne tehää myös?
 
Semmosta piti kysyy et jos menettää/missaa jne jotain ekalla kerralla nii siirtyykö kaikki kamat ja kerättävät (seekers tokenit) NG+ mukana? Sekä voiko mahollisesti missatut tehtävät jne tehää myös?
Juu kyllä siirtyy. Tää on aika armollinen sen suhteen että kaikki edistyminen näyttää olevan mukana NG+ -moodissa. Eli ei haittaa vaikka jotain missaa, ne voi tehdä loppuun NG plussassa. Ja kaikki tehtävät nollaantuu eli voit tehdä missatut tehtävät.

Seeker's tokenien määrä jonka kerää ekalla kerralla säilyy, mutta kaikki tokenit respawnaa siitä huolimatta, ootko sen jo keränny vai et. Eli voit samat käydä noukkimassa toistamiseen ja se lasketaan sun kokonaiskerättyihin. Ainoastaan tehtäviin sidotut tavarat häviää. Kaikki port crystalit saa takas itelle ja ne voi viedä uudestaan kartalle. En vielä tiiä saako niitä uusia pelatessa normaalisti.

Samoin esim trophyja keräävät pääsee helpommalla. Esim mulla puuttu se trophy missä piti saada syvä yhteys 50 eri henkilön kanssa, mulla puuttu siitä ehkä joku 10. Niin vaikka kaikki pelin sisällä nollaantu, eikä kukaan esim kaupungissa seurannu tai punastellu, nii riitti että vahvistin tuota 10 hahmolle nii se huomioi mun aiemman läpipeluun tekemiset ja sain trophyn. Olin jo varautunu että noi kaikki nollaantuis, mut onneks ei.
 
Hyvältä kuullostaa, ettei tartte kauheesti ressata jos nyt ekalla kerralla jotain missaa ku oon pelannut nyt ihan sokeena mitä nyt varovaisia googletuksia. Jotain luolia ym vielä joku 3 käymättä mut taidan ne puuttuvat jättää NG+ koska kuulemma koko mapista se "sumu" häviää NG+ myötä nii on helpompi paikantaa kun nyt siel on sekas mustia alueita mihin ei edes pääse ja jotain mihin vois ehkä päästä jne.
 
Menin kanssa end game maailmaan kun kartta alko olee avattu ja tehty paaaaaaljon tutkimista. Hahmot nyt jotain lv55 tienoilla ja se eka plus kaksi muuta pilaria suoritettu. Ne pilarin lohharipomot olleet helvetin helppoja, tykitin molemmat kuoliaaksi muutamilla meteoriloitsuilla. Ne satunnaiset lohharit on olleet pahempa ja niistä saa murto-osan kristalleja mitä pilaribosseista saa.

Eikö noita muute pitäny olla tutorial + neljä pilaria? Nyt on vaa kaks näkyny ja suoritettu. En ole vielä kertaakaan nukkunut tavernas. Vermundi evakuoitu ja haltiakylä vissii kans.
 
Menin kanssa end game maailmaan kun kartta alko olee avattu ja tehty paaaaaaljon tutkimista. Hahmot nyt jotain lv55 tienoilla ja se eka plus kaksi muuta pilaria suoritettu. Ne pilarin lohharipomot olleet helvetin helppoja, tykitin molemmat kuoliaaksi muutamilla meteoriloitsuilla. Ne satunnaiset lohharit on olleet pahempa ja niistä saa murto-osan kristalleja mitä pilaribosseista saa.

Eikö noita muute pitäny olla tutorial + neljä pilaria? Nyt on vaa kaks näkyny ja suoritettu. En ole vielä kertaakaan nukkunut tavernas. Vermundi evakuoitu ja haltiakylä vissii kans.
Noista pilareista, laitan spoilertägeihin jos joku ei halua nähdä.


Yks niistä pilareista on piilossa kartalta, jos oot sen Gigantuksen hoidellu nopeesti ja se ei ehdi tehdä tuhojaan. Sen pilarin cutscenen saa aktivoitua ku kävelet sen jättiläisen jähmettyneen ruumiin luo kartalla. Taloksen nimellä se kai pelissä näkyypi.

Muutoin muistaakseni niitä pilareita on vaan 4, joista yks on se mikä tehään siinä tutoriaalina. Eli ei oo enempää ku noi kaks mitä oot tehny + se tutorial ja sit tää piilossa oleva. Mut niistä pitäs se saavutus sitte tulla ku oot kaikki tehny nii siitä tietää.
 
Noista pilareista, laitan spoilertägeihin jos joku ei halua nähdä.


Yks niistä pilareista on piilossa kartalta, jos oot sen Gigantuksen hoidellu nopeesti ja se ei ehdi tehdä tuhojaan. Sen pilarin cutscenen saa aktivoitua ku kävelet sen jättiläisen jähmettyneen ruumiin luo kartalla. Taloksen nimellä se kai pelissä näkyypi.

Muutoin muistaakseni niitä pilareita on vaan 4, joista yks on se mikä tehään siinä tutoriaalina. Eli ei oo enempää ku noi kaks mitä oot tehny + se tutorial ja sit tää piilossa oleva. Mut niistä pitäs se saavutus sitte tulla ku oot kaikki tehny nii siitä tietää.
Aaa okei joo no sitte on se Talos vaan, kiitos. Tietkö muute kun tossa on se aikaraja, niin kun kaikki pilarit on hoidettu, saako sitten nukkua ja tutkia niin paljon kuin haluaa?
 
Aaa okei joo no sitte on se Talos vaan, kiitos. Tietkö muute kun tossa on se aikaraja, niin kun kaikki pilarit on hoidettu, saako sitten nukkua ja tutkia niin paljon kuin haluaa?
Ei saa nukkua siltikään loputtomasti, ite tein kaikki noi ja se sumu pysähtyi, mutta restien määrä on rajallinen ja ku ne tuli täyteen en enää voinu missään nukkua. Samalla hävisi kaikki isot möröt maailmasta. Tän takia mulla jäi paljon end gamesta tutkimatta ku en tuota tiennyt.

Muutoin voi kyl vapaasti sit tutkia, kunhan ei loputtomiin käy nukkumassa. Se määrä on kai joku 12-16 restiä mitä peli sallii.
 
Joku 20 tuntia pelattu. On ollut ilo pelata taas vähän erilaista avoimen maailman peliä, jossa ei pidellä kädestä liikaa eikä suoriteta loputtomia checklistejä. Kuten ykkösessä, seikkailu ilman kunnon fast travelia, yön vaarallisuus jne. tuo oikeaa seikkailun tuntua. Ehdottomasti pelin parhaimpia puolia se TUNNE mitä maailma aiheuttaa.

Oikeestaan ainoa ja isoin huolen aihe on että onko tää sitten lopulta liian samanlainen kuin ykkönen?? Harvoin tulee sellainen fiilis mutta tässä vaan on perusjutut niin samasta puusta. Ja sen mitä netistä lukenut että hirviöiden monipuolisuus on niukka niin... vähän huolettaa että jaksaako Dragons Dogma 2 pitää otteessaan. Tästä sais varmasti enemmän irti jos ykköstä ei olisi pelannut kolmea kertaa läpi, tai ollenkaan.
 
Ylös Bottom