Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dreams - Luo unelmasi

Hoh hoh, nyt kyllä Dreams yllätti, suurin osa tuotoksista lienee ainakin mahdollista käynnistää oikeassa VR tilassa mutta moodi vaihtuu ns. 2d elokuvateatteritilaan jos ruudunpäivitys kyykkää liikaa (mikälie liikaa..)
Mutta joo, uskomattoman vedon on kyllä MM tässä tehnyt, omat pikkutekeleet meni kaikki heittämällä VR tilaan ja mitään pätkimistä ei näkynyt niissä.
Grafiikan laatu on PSVR mittakaavassa erinomainen, sahalaitaa ei silmille hypi ainakaan PS4 Prolla.
Odotin VR laajennukselta vähemmän, tämä on todella laadukkaan ja toimivan oloinen ja ainutlaatuinen tässä mittakaavassa olipa mikä tahansa VR vertailuna.

Huhhuh, tämä varmistikin ostopäätöksen nyt, kun peli on alessa.
 
Tuo tuli pelattua silloin kun vr moodi tuli ja oli yllättävän hyvä.
Silloin tuota sisäkameraa ei vielä tosin ollut tarjolla.
Tuossa on yksi rata ja kolme moodia.
Ensin vaan ajetaan kaksi kierrosta omaa tahtia ja toisella kierroksella rata muuttuu maanjäristyksen takia joka oli varsin siistiä.
Tuon jälkeen aukeaa pommi moodi jossa pitää ehtiä aina seuraavaan checkpointiin ennen kuin aika loppuu ja siitä kolmannesta en oikein osaa sanoa sillä se oli joku timed moodi, mutta tuossa vaiheessa pelin mekaniikka oli jo niin hyvin hallussa, että en edes huomannut onko siinä joku aikaraja.

 
Yksi toteutusongelma tuossa VR "comfort" moodissa on noissa monissa peleissä jotka ei ehkä ole VR:ään tehty ja se on se että pelaaja menee siihen teleportti moodiin olipa pelin kameratyyli mikä vaan. Eli kun koetin tuota Wingsuit Worldia niin lentäessä kamera jäi paikalleen ja pelihahmo lensi eteenpäin, kamera taisi hypätä eteenpäin sitten kun pelihahmo oli edennyt esim. 20m.
Tämä toki tekee monet ei-vr pelit mahdottomaksi pelata (Siis minunlaisilla matkapahoinvointi pelaajilla)
Se ei-comfort/teleport moodi käsitääkseni on sitten kiinni peruspelienkin normikamerassa.. en ole vielä kokeillut miten helposti yrjö lentää

Joku shortcut olisi kiva saada noiden vapaa/teleport moodien välillä noihin normi peleihin, ehkä sinne ohjainen Options napin takaa tulevaan valikkoon.
 
Tämä on kyllä oikeasti aika hulppean huikea tuotos ! löytää aivan mahtavia tuollaisia mainioita ns. hetkisen hupia teoksia ja aina mahdollisuus kun pelin käynnistää että jokin aivan uusi juttu siellä joka loksauttaa leukaa tai tempaisee jalat alta….

...myös tuollaisia ikään kuin ”mini”pelejä joita voi pelata kaveriaan vastaan joko vuorotellan tai samanaikaisesti niin on kyl huisia ideoita ja toteuskin monessa ihan kelpo luokkaa… hupaisia hetkiä tuolta kyllä löytyy kivasti :D

Media Molecule crafts music video for Noah Cyrus’ song July entirely in Dreams
*See how the ethereal project came together step by step.
https://blog.playstation.com/2020/0...-for-noah-cyrus-song-july-entirely-in-dreams/


 
Dreams - Dreaming With… Advice From Experience
Hear from the likes of San Monica Studio, Insomniac Games and Bend Studio as they share the benefit of their experience in game development
 
VR kiipeilyä.
Tuli tuo tron setti testattua muutama päivä sitten ja olihan se vr versiona aika pirun siisti.

 
PS5:llä tarvittavan kamera-adapterin voi saada, vaikkei PSVR:ää omistaisikaan. Riittää, että ilmoittaa Pleikkarin teknisele tuelle käyttävänsä Move-ohjaimia Dreams-pelin kanssa. (Koska se sovitinpalikkahan on oikeasti nimenomaan sitä PS Cameraa varten.)

 
Oho, Dreamsin PS4-versio toimii loistavasti PS5 yhteensopivuus tilassa. Saa nähdä tuleeko vielä lisäksi oikein päivitystä PS5 versioksi.

Pelin valikot ovat vain 30fps, mutta pelit pyörii tasaista 60fps. Jopa ne kaikkkista raskaimmat pelit, jotka olivat vaikeuksissa PS4 Prolla, pyörivät hyvin PS5:lla.

Dreamsista löytyy analyysityökalut kuinka raskasta luomasi peli on laittelle, löytyy graphics ja gameplay palkkia. PS4 Prolla saatta raskaimmissa kohdissa olla jopa 150% ja usein ne palkit on vähintään puolessavälissä, jos vähänkin on luonut sisältöä peliin. PS5:lla ne on 0% kokoajan! (yksittäinen piikki näkyi videolla olevan 26%)
 
Viikonloppuna 6-vuotias poikani halusi taas pelailla Dreamsia. Yleensä hän vaan aika lailla summanmutikassa kokeilee sitä sun tätä muutaman minuutin kerrallaan, mutta tällä kertaa kohdalle osuikin kerrassaan poikkeuksellinen teos. Kyseessä on Pig Detective 3 - Death on Detox Island, joka osoittautui täysiverisimmäksi peliksi sitten Dreamsin oman Art's Dream -yksinpelikampanjan. Tämä "possuetsiväpeli" (niin kuin meillä sitä kutsuttiin) oli noin 6 tunnin point-n-click-seikkailu, joka on täysin ääninäyteltykin. Värikkäälle hahmokaartille äänensä on antanut kolmattakymmenettä harrastelijaa, ja sivurooleissa kuullaan sekä Greg Milleriä että jopa itse Troy Bakeria!

Vaikka animaatiot on paikoin aika kökköjä, en voi kuin ihailla sitä määrää työtä ja vaivaa, joka tuon eteen on nähty. PD3:ssä on huumoria, hyviä puzzleja, minipelejä, vaihtoehtoista dialogia ja niin edelleen. Pienellä hiomisella tämä voisi olla ihan itsenäinen pelinsä.

Pelaaminen on varsin rentoa ja Detox-saarta saa tutkia aika lailla vapaassa järjestyksessä tiettyjen tapahtumien nytkäyttäessä pääjuonta aina hieman eteenpäin. Varsinaista epäonnistumisen pelkoakaan ei ole, koska jos vaikka johonkin minipeliin tai toimintakohtaukseen meinaa jäädä jumiin, muutaman yrityksen jälkeen peli tarjoaa mahdollisuutta skipata sen yli. Pientä tavoitteellisuutta PD3 tarjoaa ns. Detective Pointsien muodossa, eli hoitamalla etsivän tointaan hyvin ja keräämällä johtolankoja, saa pisteitä, jotka lähinnä kai vaikuttavat vain lopussa tulevaan yhteenvetoon. Tosin en yhtään ihmettelisi, vaikka tässä olisi esim. vaihtoehtoinen loppu, jos saa kerättyä täydet pinnat.

Ja kuten nimestä näkyy, tämä on jo sarjan kolmas osa. Täytyy ehdottomasti tutustua myös aiempiinkin osiin.
 
Kuten videon alussa sanon niin en koskaan kuvitellut tekeväni videota jostain yksittäisestä dreams pelistä, mutta tässä sitä ollaan.
Yurei the sacred bells on kauhupeli joka on ottanut inspiraation project zerosta ja muistuttaa sitä niin paljon, että jos aseena olisi kamera niin olisin aivan varmasti laittanut tuohon jonkun kunnon clickbait otsikon.

 
Viimeksi muokattu:
Media molecule on tehnyt ghostbusters pelin. Luonnollisesti tuo on pelattavissa myös ihan telkkarin kautta.

 
Trips voyage oli kyllä hemmetin hyvä ja jos tässä olisi reippaasti enemmän kenttiä niin tämä olisi ihan hyvä haastaja bowsers furylle, koska tämä matkii siitä ja 3d worldista melkein kaiken, mutta toisin kuin monissa muissa fani peleissä niin tässä kaikki oikeasti toimii todella hyvin aina ohjauksesta lähtien.

 
Media Molecule ilmoitti, että Dreamsin osittainen alasajo on alkamassa. Ensimmäisessä vaiheessa eli toukokuun loppupuolella koko palvelinpuoli pistetään uusiksi, ja sen myötä liuta ominaisuuksia poistuu. Viimeiset sisältöpäivitykset tulevat kesän aikana, ja syyskuun 1. päivän jälkeen peliin julkaistaan korkeintaan kriittisiä bugikorjauksia. Pelaajat voivat tuon jälkeenkin kyllä luoda ja jakaa uutta sisältöä (huomioiden kuitenkin uusien servereiden asettamat rajoitukset).

As we continue to evaluate and evolve our priorities for the studio and Dreams, we’ve made the difficult decision to discontinue live support for Dreams after 1st September, 2023 to shift our focus to an exciting new project. You’ll continue to be able to play, create and share Dreams with others after September, but we won’t be releasing any more updates to the game or events such as DreamsCom, All Hallows’ Dreams or the Impy Awards. We’re incredibly proud of the work we’ve done in developing Dreams - such as our content releases, Create updates and live events - and we are endlessly grateful to the community for their belief and continuous contributions since launch.

Although this is challenging news we do have a few more updates on the way, including the much anticipated Tren, and a significant improvement to animation and our last Create mode update.

Samalla ammuttiin alas viimeisetkin haaveet siitä, että Dreamsistä tulisi oikea PS5- tai PSVR2-versio. Myös pitkään työlistalla ollut moninpeli on kuopattu.

Will Multiplayer/PS5/PSVR2/3D printing support come to Dreams?

No, the planned releases for Dreams do not include multiplayer, PS5/PSVR2/3D printing support. There will be an update to animation and Create mode and Tren.

Sääli sinällään. Jotkut ovat saaneet Dreamsillä loihdittua aivan hämmentävän hienoa kamaa, mutta pelin kaupallinen menestys on kai jäänyt varsin vaatimattomaksi. Joka tapauksessa Media Molecule on työstämässä jotain uutta projektia, joka ei kuitenkaan liity Dreamsiin mitenkään.

Lähde: InDreams.me
 
Studio lopettaa live service osuuden 2023 syyskuussa, loppuu community kisat ja muutkin vastaavat.. myös muita kuin bugipäivityksiä ei tule tuon jälkeen. Hieno tuote mutta kärsi kovasti ahtaasta hiekkalaatikostaan -> tuonne oli turha tuoda liian hyviä peli ideoita tms. kaikki oli lukittu tuonne. Avoimempana PC puolella jos tuolla olisi saanut ns. ajettavaksi tehtyä niin olisi ollut melko mullistava lisä pelikehitys ympyröihin.
 
Media Molecule ilmoitti, että Dreamsin osittainen alasajo on alkamassa. Ensimmäisessä vaiheessa eli toukokuun loppupuolella koko palvelinpuoli pistetään uusiksi, ja sen myötä liuta ominaisuuksia poistuu. Viimeiset sisältöpäivitykset tulevat kesän aikana, ja syyskuun 1. päivän jälkeen peliin julkaistaan korkeintaan kriittisiä bugikorjauksia. Pelaajat voivat tuon jälkeenkin kyllä luoda ja jakaa uutta sisältöä (huomioiden kuitenkin uusien servereiden asettamat rajoitukset).



Samalla ammuttiin alas viimeisetkin haaveet siitä, että Dreamsistä tulisi oikea PS5- tai PSVR2-versio. Myös pitkään työlistalla ollut moninpeli on kuopattu.



Sääli sinällään. Jotkut ovat saaneet Dreamsillä loihdittua aivan hämmentävän hienoa kamaa, mutta pelin kaupallinen menestys on kai jäänyt varsin vaatimattomaksi. Joka tapauksessa Media Molecule on työstämässä jotain uutta projektia, joka ei kuitenkaan liity Dreamsiin mitenkään.
Märkä päiväuni olisi LBP4, LBP2 oli peli mitä pelasin tyyliin pelkästään ja omia kenttiä tuli tehtyä "liukuhihna" tyylillä, LBP kolmosesta puuttui se MM taika, mut veikkaan että Media Molecule ei enää tee tätä kun joskus kai sanoivat että LBP oli meidän osalta tässä. Ajat ja asiat kuitenkin muuttuu.

Sackboy a big adventure jossa olisi create mode toimisi jo periaattees lbp nelosena. Semmosta siinä ei kuitenkaa ole eikä varmaa tule.
 
Yksi syy vähän pienempään suosioon on mielestäni myös Sonyn huono markkinointi Dreamsia kohtaan ja varsinkin miten vähän se on ollut esillä PS Storessa.

Tuote sinänsä oli ihan laadukas ja se tarjosi myös jopa ihan kelvollista pelattavaa, vaikka ei itse pelien tekeminen kiinnostaisikaan.

Toki kokonaisuutena hankala projekti saada tästä mitään jymy menestystä millään keinoilla, mutta mielestäni olisi silti voinut paremminkin toimia. Toki helppo se on täältä huudella!
 
Ylös Bottom