Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dying Light 2

  • Viestiketjun aloittaja Poistettu jäsen 3274
  • Aloituspäivämäärä
Yhtäkkiä kun pelasin niin pelistä katosi äänet sammutin konsolin ei auttanut ja ei viitsi äänettömänä jatkaa peliä ja testasin muita pelejä äänet kuuluu ja varmaan pelissä jotain häikkää nyt äänissä.
 
Viimeksi muokattu:
Yhtäkkiä kun pelasin niin pelistä katosi äänet sammutin konsolin ei auttanut ja ei viitsi äänettömänä jatkaa peliä ja testasin muita pelejä äänet kuuluu ja varmaan pelissä jotain häikkää nyt äänissä.
mulla kävi myös noin tänään 2 kertaa mutta pelin sammuttaminen korjas tilanteen
 
Aina vaan paremmin maistuu edetessään ja kun uusia kykyjä aukeaa. Aika kova openworld-ähky vaivannut jo pidempään, mutta tässä on mukava lähteä varsinkin yöllä seikkailemaan, loottaamaan ja tekemään sivutehtäviä. Pelkästään paikasta toiseen liikkuminen on hyvin viihdyttävää, ja samalla kun sitä tekee niin se myös kehittyy ja monipuolistuu kertyvän expan ja uusien muuvsien myötä. Siistejä "parkour-puzzleja" tullut vastaan joissa saa jo oikeasti miettiä mistä lähteä kiipeämään.

Tarinaakaan en kyllä lähtisi varsinaisesti moittimaan tähän mennessä koetun perusteella. Ei nyt ihan parasta A-luokkaa, mutta ei missään nimessä surkea tai tyhjänpäiväinenkään omasta mielestä. Aivan ok settiä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kanssa vähän enemmän nähty peliä tutoriaalin jälkeen.

Coopissa mentiin kamun kanssa n. 3.5h ja hyvin toimi PS5 kertaakaan mitään oikkuja ollut kuin oma internet joka pätki (varmaan säästä johtuvaa). Edelleen olen sitä mieltä että pelin tarina on ollut todella positiivinen yllätys, tiedä minkälaisia yllätyksiä ja muuta myöhemmin tulee mutta alun perusteella ollut hyvä.

Yö on selkeästi isommassa roolissä kuin ekassa pelissä kun osa aktiviteeteistä on tarkoitettu tehdä vain yöllä, ne on myös tärkeitä tehdä koska hahmon upgrade itemeitä saa niistä paljon, sekä expaa ja muuta. Toistaiseksi ajastettu yö ei ole tuottanut ongelmia mutta eipä niitä ole ihan hirveästi ole tullut tehtyä, tosin ainahan se ajastin siinä ruudulla ahdistaa. Onneksi voi vetää sieniä pään täyteen ja homma paranee, myös pelissä.

Jotkut muutokset kuten parkour stamina vähän närästytti alussa mutta kun siihen tottuu en näe sitä negatiivisena asiana ja tuo aluksi vähän kiireyttä hommaan, kunhan skillejä saa auki niin asiat helpottuu ja peli paranee sitä mukaa. Aivan kuten eka osakin parani paljon kun skillejä sai auki.

Varuste systeemi on ihan jeba, voit tehdä omanlaisensa ukon jolla on omat skillinsä, varsinkin jos partyssä pelaa niin tämä näkyy hyvin jos yksi on vaikka tankki ja yksi on hiileri joku voi olla ranged tyyppi jne.

Yksia asia jonka huomasin niin leveleillä on merkitystä, mentiin heti alussa 1 lvl ukoilla hakkaamaan 2 lvl vihuja ja ne kestää huomattavasti enemmän kuin jos hakkaa oman levelin ukkoja vastaan, joten kannattaa pysytellä niillä alueilla mihin rahkeet riittää.

Toistaiseksi isoista odotuksista huolimatta peli maistuu ja tuntuu lunastavan lähes kaikki, vaikea kuvitella että meno tästä ainakaan huononee.
 
Minkähän takia tämän tyylisessä pelissä ei ole manuaali tallennusta? Tuntuu ihan idioottimaiselta ratkaisulta, että pitää auto saveen luottaa. En edes tiedä missä kulmassa sen save ikonin pitäs välähtää. Olisi edes joku indikaattori, että peli on tallentanut x minuuttia sitten viimeksi, niinkuin jossain peleissä.

Tuossakin tuli bugi, että xp:tä ei enää kertynyt. Uudelleenkäynnistys auttoi, mutta mitäpä jos auto saven ansiosta olisi jäänyt tuo bugi päälle?

Sitten huomasin että esim. dark hollowia tutkiessa nuo ikonit eivät katoa kartalta, vaikka olet lootannut koko paikan. Miksi?
 
Minkähän takia tämän tyylisessä pelissä ei ole manuaali tallennusta? Tuntuu ihan idioottimaiselta ratkaisulta, että pitää auto saveen luottaa. En edes tiedä missä kulmassa sen save ikonin pitäs välähtää. Olisi edes joku indikaattori, että peli on tallentanut x minuuttia sitten viimeksi, niinkuin jossain peleissä.

Tuossakin tuli bugi, että xp:tä ei enään kertynyt. Uudelleen käynnistys auttoi, mutta mitäpä jos auto saven ansiosta olisi jäänyt tuo bugi päälle?

Sitten huomasin että esim. dark hollowia tutkiessa nuo ikonit eivät katoa kartalta, vaikka olet lootannut koko paikan. Miksi?

Jep jos jostain pitäisi marista niin se on tallennus systeemi. Kuvake vilahtaa oikeassa yläkulmassa noin sadasosa sekunnin ajan joten jos et katso kokoajan vilkahtaako se ikoni siellä niin ei sitä ehdi näkemään. Eikä tunnu olevan mitään selkeää systeemiä milloin peli tallentaa.


EDIT:
 
Viimeksi muokattu:
Tässä ei onneksi ole motion blur niin paha, kuin ykkösessä, mutta hyvä että tulee mahdollisuus sen säätöön.

Ykkösessä meinas laatta lentää aina pelatessa sen blurrin takia :D
 
En oo ensimmäistä osaa pelannu. Menettääköhän paljon jos hyppää suoraan tähän toiseen osaan? Ootteko pelanneet myös ensimmäisen osan, jotka ovat aloittaneet tämän pelin?
 
En oo ensimmäistä osaa pelannu. Menettääköhän paljon jos hyppää suoraan tähän toiseen osaan? Ootteko pelanneet myös ensimmäisen osan, jotka ovat aloittaneet tämän pelin?

Muutama viittaus on ollut ykkösen tapahtumiin alussa mutta ei mitään muuta tähän mennessä, introssa selviää mitä ekan osan lopussa tapahtui ja mitkä asiat johti kakkosen meininkiin.
 
Edelleen olen sitä mieltä että pelin tarina on ollut todella positiivinen yllätys, tiedä minkälaisia yllätyksiä ja muuta myöhemmin tulee mutta alun perusteella ollut hyvä.

Mä olen katsonut vain gmanlives arvostelun, mutta se sanoi kuinka tarinassa on niin monta päätöstä jotka vie eri polulle, että harvalla pelaajalla tulee olemaan sama kokemus joten hyvältä tuo kuulostaa vaikka pelaankin tämän sitten joskus vain kerran läpi ja niiden omien päätösten kanssa on vain pakko elää sillä peli tekee auto saven päätösten jälkeen.
 
Hyvin maistuu pienistä virheistä huolimatta tämä peli. Parkour, combat ja paikkojen tutkiskelu on sen verran hyvällä tasolla ettei aika keskinkertainen tarinankerronta hahmoineen pääse lannistamaan mitenkään tunnelmaa. Muutama ärsyttävä bugikin on tullut vastaan, mutta se nyt oli odotettavissakin.

Katsotaan nyt mitenkä tarina tästä etenee, mutta en ihmettele jos ihmisillä on pelin päätteeksi jotain sanottavaa Techlandin suuntaan siitä mitenkä pelin tarinankerrontaa alunperin mainostettiin ja siitä minkälainen paketti se lopulta oli.

Mutta kuten sanoin peli maistuu silti minulle erinomaisesti, ehkäpä juurikin sen takia, että asetin itselleni ennakko-odotukset siten, että tämä jatko-osa on niin kuin Dying Light 1 mutta kaikki hieman parempana. Toisin sanoen tarinan suhteen itselläni ei alunperinkään ollut isoja odotuksia. Mutta sääliksi käy niitä jotka ennakkohypen perusteella odotti tästä jotain Obsidianin tai Biowaren parhaiden päivien kaltaista tykitystä tarinan suhteen ja sillä odotusarvolla lähtevät peliä ostamaan.
 
Bugi vai ominaisuus.. varsin alussa "meet the people of the Bazaar".. ei tämä etene, uusia juttukavereita ei tunnu löytyvän...tutkakään ei näytä ketään, tuntuu että kaikkien alueella olevien edessä olen palloillut mutta kellään ei tunnu enää juttua oleva..
 
Bugi vai ominaisuus.. varsin alussa "meet the people of the Bazaar".. ei tämä etene, uusia juttukavereita ei tunnu löytyvän...tutkakään ei näytä ketään, tuntuu että kaikkien alueella olevien edessä olen palloillut mutta kellään ei tunnu enää juttua oleva..
Tätä samaa ihmettelin, mutta kun meni tekemään ne kaksi sivutehtävää mitkä sieltä Bazaarista sai, niin tuo katosi.
 
Joo siinä pitää vaan tehä niinku käsketään eli porista ihmisten kanssa siellä ja ne on juurikin ne pari tehtävänantajaa, jotka antaa pari sivutehtävää, jotka tehdä. Minusta tuo oli ihan hauska tapa yhdistellä sivutehtäviä päätehtävään, mikä sai ne tuntumaan enemmän osalta kokonaisuutta, kuin vain irrallisilta pikkutehtäviltä. :)
 
No eipä niitä tarvinnut tehdä, menin ulos katselemaan läheltä jotain kerättävää niin hetken päästä se hemmo soitteli.. joku aikaan sidottu juttu siis vähän tyhmästi... ne uudet tehtävät ei siis olleet suoraan tuohon sidottuja. Tuohon olisi voinut niiden jutustelujen jälkeen tulla että "odottele soittoa" tms niin homma olis ollu selkeä.
Itellä jostain syystä silmät väsyy joidenkin pelien kameranäkymään ja tämä on yksi sellainen yökki peli.. jotain fixiähän nuo taisi lupailla tuohon.
 
Tuli tosiaan viikonloppu kaverin kanssa pelattua jokunen tunti, suurin osa ajasta tuli vain pompittua ympäri kyliä. Itse tarina näin alkuun vaikutti olevan sitä perushuttua, ja lähtökohdaksi oli tähänkin valittu se kaikkien käytetyin ja tylsin eli "Etsi hahmo joka on tärkeä pelihahmolle, mutta josta itse et välitä yhtään".
Eipä sillä että tämmöiseen kaipaakaan mitään sen syvempää, kerta se tärkein eli gameplay varsinkin cooppina tuntuu todella hauskalta. Vaikeuttakin löytyy hyvin, yleensä peleissä tämmöiset 1-2 pelaajaa vs 20 vihua tilanteet eivät tunnu yhtään haasteelta, mutta tässä oikeasti täytyy peruuttaa kun väkeä tulee enemmän vastaan. Yö ja tuo immunity aika on tavallaan myös kivoja, mutta voin nähdä että nuo alkaa pidemmän päälle ärsyttää. Semmoinen tilanne oikeastaan tulikin jo, kun menimme aamuyöstä alueelle missä vain öisin on joku spessu vihollinen, mutta sitten kun kesken taistelun aurinko tuli esiin niin tämä mörkö ryömi romukasan alle, taistelu oli ohi ja tehtävä jäi tekemättä.

Näin ensi tuntien jälkeen, arvostelijat tuntuvat aika oikeaan osuneen; Pelattavuus on todella hauskaa, tarina on mälsä, pieniä bugejakin tuli vastaan.

Pari epäselvää juttua:
Uskaltaako sitä "sell all valuables" -toimintoa käyttää kun myy tavaraa? Meinaan voiko siinä mennä jotain resursseja myyntiin mitä tarvitaan esim. craftaamiseen?
Pitäisikö kartalta kadota ne oranssit ja siniset merkit (eli ne loottaus mestat)?
 
En tiedä, että olenko ihan väärässä mutta nyt, kun olen panostanut staminan päivitykseen, niin tuo yöllinen immunitymittari liikkuu mun mielestä hitaammin.

Onko muut huomannut samaa, vai olenko ihan sekaisin :D
 
Ylös Bottom