Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Dying Light

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Routa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Dying Light

Pelin tallennussysteemi on kyllä jotenkin hämärä. Koskaan ei tiedä oikein, missä kohtaa uskaltaa lopettaa.

Nyt olen aivan varma, että ainakin yksi Power-kykypuuhun laitettu piste on hävinnyt taivaan tuuliin ja sillä hankittu ground pound -liike ei ole käytössä, vaikka sitä varten oli ostanut juuri kunnon lekankin. :mad:

Okei no varmaan samaa täälläkin, nimittäin multa on lakannut toimimasta whirlwind-taito, vaatimuksena on kahden käden ase, ja vaikka miten sellaisella kokeilen tehdä niin ei se vaan toimi. Se näyttää silti että se on ostettu.

Pelissä ollaan nyt siinä pisteessä hahmonkehitystä että käytössä on sen verran kovat aseet ettei mistään ole enää vastusta. Eilen Daywalkerin kanssa pelailtiin ja kokeiltiin ihan huvikseen selviytyä yöstä taistellen. Jukoliste, käännettiin asetelma päälaelleen, metsästettävistä tuli metsästäjiä :D Lähdettiin öisille kaduille vaeltamaan ja laitettiin Volatilea poikki ja pinoon ihan huolella, jossain määrin jopa laski sellaista fiilistä pelistä kun tietää että öisin on kuolematon. Kyllä siinä 10 minuutin yö-aikana tuli puoltoista tasoa Poweria, yhdestä Volatilesta saa jonkun 1500-2000xp.
 
Vastaus: Dying Light

Kuinka pitkälle tässä pitää edetä että saa parempia aseita ja semmoisa jotka vähän kestävätkin jotain?
Tällä hetkellä oon 5 levelillä ja aseet kyllä kuluu nopeasti ja eivät ole kovin tehokkaita.
 
Vastaus: Dying Light

Kuinka pitkälle tässä pitää edetä että saa parempia aseita ja semmoisa jotka vähän kestävätkin jotain?
Tällä hetkellä oon 5 levelillä ja aseet kyllä kuluu nopeasti ja eivät ole kovin tehokkaita.

Jossain tasolla 15-20 tienoilla, saat avattua kyvyn jolla on mahdollisuus korjata aseita niin ettei se kuluta sitä korjauskertaa, ja sitten sulla on varaa ja valikoimaa käyttää oranssia tai violettia aseistusta. Mutta tuossa vaiheessa sanoisin että Zombien tappamisesta tulee yhdentekevää, ne kuolee yhdestä iskusta kun sulla on katanaa ja muita uber-teräviä miekkoja riittämiin, samoin ne voimakkaammat Zombiet (volatilet) kaatuu parista lyönnistä ja pelistä tulee kohtuu tylsää, yö-aikaa käytetään tässä vaiheessa ekspan grindaamiseen eikä niinkään pakoiluun.

Tämä sortuu siihen samaan kuoppaan kuin Dead Islandit menivät, ei tarpeeksi vaihtulua eikä Zombeissa ole progressiota -> Tappamisesta tulee tylsää ja merkityksetöntä -> peli menettää sen ainoan asian jonka vuoksi pelata.

Toki seuraavassa kartassa on enemmän niitä nuijamiehiä ja niitä-isoja-joita-en-mainitse-nimeltä tyyppejä, mutta eipä niistäkään vastusta ole kun kaatuvat kahdesta iskusta.
 
Vastaus: Dying Light

Kuinka pitkälle tässä pitää edetä että saa parempia aseita ja semmoisa jotka vähän kestävätkin jotain?
Tällä hetkellä oon 5 levelillä ja aseet kyllä kuluu nopeasti ja eivät ole kovin tehokkaita.
power: lv 6 consertive weapons skilli, survivor taidossa 7lv lucky repair skilli riitää aluksi ihan hyvin ja myöhemmin craftsman lv 14 ja spesialist skillit. Heti pelin alussa slummialueelta kun pääset sinne ja koko alue on avoin niin voit tietty hakea pelinparhaimman aseista Korek Machete jolla zompit kuolee yhdestä osumasta voi hiukan helpottaa selviytymistä. Mutta omalla vastuulla koska peli voi siinä vaiheesa muutua tylsäksi kun zompiesta ei enään päivällä ole vastusta vaikka ase kyllä kuluu ja ei voi korjata mutta pystyy kuminkin tekemään uuden aseen tilalle jos on tarvikkeita tarpeeksi.
 
Vastaus: Dying Light

Onko kukaan lukenut vihollisten skaalautumisesta pelaajan tason mukaan? Eli jos pelaat kahden korkeatasoisen kaverin kanssa co oppia, niin tuleeko eritasoisista pelaajista ongelmia pelin nautittavuuden kannalta porukassa? Koetin etsiä tietoa heikolla menestyksellä...
 
Vastaus: Dying Light

Onko kukaan lukenut vihollisten skaalautumisesta pelaajan tason mukaan? Eli jos pelaat kahden korkeatasoisen kaverin kanssa co oppia, niin tuleeko eritasoisista pelaajista ongelmia pelin nautittavuuden kannalta porukassa? Koetin etsiä tietoa heikolla menestyksellä...

Viholliset skaalautuu. Itse en tiedä skaalautuuko tarinan etenemisen vaiko survivor rankin mukaan mutta kyllähän sen huomaa kun ne vasaranheiluttelijat on ensin vanginasussa ja sitten palomiehen vermeissä jne jne.

Mitään hirveää eroa ei tuo skaalaus kuitenkaan tee.
 
Vastaus: Dying Light

Itellä tuli hieno pugi vastaa. Heitin excaliburilla sellasta isoa zombieta niin siihen jäi ase eikä pois saanut. Oli viimeinen kerta ku heitän niitä aseita :D
Tota miekkaa ei vissii uudestaan saa mistään?
 
Vastaus: Dying Light

Itellä tuli hieno pugi vastaa. Heitin excaliburilla sellasta isoa zombieta niin siihen jäi ase eikä pois saanut. Oli viimeinen kerta ku heitän niitä aseita :D
Tota miekkaa ei vissii uudestaan saa mistään?
Itse sain Expcaliburin myötä myös blueprintin tuohon miekkaan. En muista, tuliko automaattisesti vai poiminko maasta miekan löytöpaikalta. Tosin blueprintistä tehtävä miekka ei ole oranssi vaan harmaa. Damage vissiin on kuitenkin sama.
 
Vastaus: Dying Light

Itse sain Expcaliburin myötä myös blueprintin tuohon miekkaan. En muista, tuliko automaattisesti vai poiminko maasta miekan löytöpaikalta. Tosin blueprintistä tehtävä miekka ei ole oranssi vaan harmaa. Damage vissiin on kuitenkin sama.

Ruumis syttyy tulen kun saat miekan, ruumis palaa hetken jonka alta paljastuu blueprintit.
 
Vastaus: Dying Light

Onko Dying Light ostamisen arvoinen? Dead Island ja mikä se jatko-osa nyt sitten olikaan läpi pelattu aikanaan 360:lla. Olivat hyviä mutta alkoi jossakin välissä toistamaan samaa kaavaa ja mielenkiinto loppui.
 
Vastaus: Dying Light

Onko Dying Light ostamisen arvoinen? Dead Island ja mikä se jatko-osa nyt sitten olikaan läpi pelattu aikanaan 360:lla. Olivat hyviä mutta alkoi jossakin välissä toistamaan samaa kaavaa ja mielenkiinto loppui.

Jos on coop-frendejä niin kannattaa. Yksin pelatessa loppuu varmaan mielenkiinto samalla tavalla. Parkour-puoli on tehty hyvin, pesee AC:in kiipeilyt 3-0.
 
Vastaus: Dying Light

Onko Dying Light ostamisen arvoinen? Dead Island ja mikä se jatko-osa nyt sitten olikaan läpi pelattu aikanaan 360:lla. Olivat hyviä mutta alkoi jossakin välissä toistamaan samaa kaavaa ja mielenkiinto loppui.
Mä pidin paljon Dead islandista ja vihasin Riptideä juurikin sen saman toiston takia. Noista lähtökohdista Dying light on yllättänyt erittäin positiivisesti. Peli on kuin hyvin viimeistelty ja toimiva Dead Island mutta kaupungissa. Toki paljon on tuttuja Dead islandin tylsiä "kuriiritehtäviä" mutta suurelta osin tehtävät vaikuttavat kiinnostavammilta Dying lightissä.

Pelin kaupunki hyvin toteutettu. Hämmästyttävän moniin taloihin pääsee sisälle. Myös parkour on toimiva ja olennainen osa pelaamista, eikä mikään päälle liimattu erikoisuus. Alkuun menee totutellessa ohjaukseen mutta lopulta liikkuminen katoilla on aika helppoa ja vaivatonta.

Suuri ero Dead islandiin on myös dynaaminen vuorokaudenajan vaihtuminen. Yöllä pelaaminen on parhaimmillaan todella pelottavaa ja intensiivistä, kun ainakin alkuun saa juosta kaikkea mahdollista karkuun pilkkopimeässä.

Jos pidit Dead Islandista, et tule pettymään.
 
Vastaus: Dying Light

Ok. Kaippa tätä voisi tsekata. Tuo parkour ainakin tuo jotain uutta. Ja onhan zombimättö aina mielekästä :)
 
Vastaus: Dying Light

Nostellaan hieman tätä topicia kun loistava peli kyseessä, itsellä takana noin 11h ja tarinaa vasta menty 17%. Viihdyttävää ja jännää menoa on ollut, pelistä löytyy myös kauhu elementtejä sen verran komeasti toteutettu tuo ääni maailma. Musiikki tunnelmallista yhdistettynä Zombejen karjuntaan. Yhtä juttua ihmettelin, että mihin on kadonnut mun molotovit? Tilalle tullut heitto tähdet ja eikä tunnu löytyvän valikoistakaan molotoveja. Aseitakin ruvennut saamaan sille tasolle että vähän helpommin tippuu nyt vihut, joka hyvä vaan.
 
Vastaus: Dying Light

Molotovit varmaan kadonneet jos olet heitellyt taskut tyhjiksi niistä. Askartele lisää tai ostele kauppiailta.
 
Vastaus: Dying Light

Ui ui ui, sieltähän se Hard Mode tulee:

2805783-dying.jpg


The highlight of the first free expansion, due in March, is Hard Mode.

In Dying Light's Hard Mode, players will face more difficult nighttime scenarios and deadlier, "more vicious" enemies. In addition, players will find fewer resources and supplies to scavenge, while you'll also need to utilize stealth and silence more than normal.
Lähde: Gamespot
 
Vastaus: Dying Light

Hieno homma, peli alkoiki olee loppua kohden ehkä liianki löysää. Varsinkin coopissa noi yöelukatki pistettii kirveillä ja miekoilla halki poikki ja pinoon. Toivottavasti tuo hard mode tuo sitä oikeeta selviytymisen meininkiä!
 
Vastaus: Dying Light

Ostin peliin koodin jenkki-Amazonista ja ainakin kampanjan se näyttää ladanneen, peli kysyi myös asennuksen alussa kumpi laitetaan ensin multiplayer vai campaign mutta moninpeli ei taida olla vielä auki, jotain 16 Gb se latasi, milloin tuo aukeaa?

Toinen kysymys koskien tuota be a zombie -pelimuotoa, kun eurostoressa se näyttää olevan ladattavissa, mutta jenkkikaupassa ei moista ole. Onko se tuossa paketissa jo valmiiksi mukana?

Kyselen ehkä turhan innokkaana, kun peliä en ole alkuvalikkoa pidemmälle kerennyt käynnistää, mutta jahka tuon illalla aloitan, olis mukavaa jos kaikki olisi jo valmiiksi ladattuna.
 
Ylös Bottom