Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ArGo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Kyllä nopeasti veskana kehittyy. En saanut mitään kiinni ekoja veskapelejä pelatessa sparrissa aikoinaan, mutta nyt äsken voitettiin Sinister Otters 8-4 ja Rock n Roll jatkoajalla 3-2. Nappasin niissä kyllä muutaman paraatitorjunnan. Tuppaa kyllä olemaan niin, että vaikka pelaisi miten loistavasti, niin se torjuntaprosentti pyörii kerhopeleissä kovia tiimejä vastaan siellä 70%:n paikkeilla, kun vetoja ei tule ja hyviä peittämisiä ei lasketa torjunnoiksi ja sparreissa 82-83%. Etenkin nuo vanhanaikaisrunkkaukset syö miestä... :mad:

Rohkeasti vain pelaamaan maalivahtia ja treenaamaan, vaikka se ei alussa onnistuisikaan. Vähän sekavaa tekstiä tuli, mutta tarkoitus oli rohkaista uusia maalivahteja pelaamaan.

Pakkien armoillahan tässä ollaan kuten on jo niin moneen kertaan sanottu. Ihmisveskan homma on ottaa vedot ja etukulmat kiinni, pakit hoitaa maalinedustan. Kun tämä toimii niin kovatkin joukkueet kaatuu.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Itselle ei oo menny ku yks vanhanaikanen, joten ei ne vaivaa. :)

Itseäni eniten syö alkuvaihessa (missä minäkin vielä olen) se että ne poikkisyötöt ovat niin "tappavia". Tuleeko tähän parannusta? Jätän leikin kesken nimittäin, jos pääsääntöisesti jokainen poikkisyöttöone menee vaikka oot "mukana", koska joku attribuutti (oisko vision?) on pieni. Tosi palkitsevaa ehtiä etukulmalta takakulmalle ja katsoa vedon uppoavan sisään kun ukko ei tee hanskalla mitään poikkiliikkeessä.

Hmm.. Angles vaikuttaa siihen kuinka nopeasti veskari kääntyy syötön vastaanottajan suuntaan. Millasella tasolla se on sulla? Mulla oli samaa ongelmaa alussa, mutta kun kortit avautuivat ja arvot nousivat niin nyt saan jo todella hyvällä prosentilla one-timereitä kiinni, jos ne eivät tule aivan takatolpalta. Joskus jopa nekin.

Edit: Niin ja vision vaikuttaa siihen miten hyvin veskari näkee maskin takaa tulevat vedot.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Hmm.. Angles vaikuttaa siihen kuinka nopeasti veskari kääntyy syötön vastaanottajan suuntaan. Millasella tasolla se on sulla? Mulla oli samaa ongelmaa alussa, mutta kun kortit avautuivat ja arvot nousivat niin nyt saan jo todella hyvällä prosentilla one-timereitä kiinni, jos ne eivät tule aivan takatolpalta. Joskus jopa nekin.

Edit: Niin ja vision vaikuttaa siihen miten hyvin veskari näkee maskin takaa tulevat vedot.
En edes tiedä kuinka huono se on. :D Mulla on nimittäin 50 peliä, ja just aukeamassa veteraanikortti. Kokonaisuus -a tällä hetkellä - voitoista on aina ollut seuraava kortin avautuminen "kiinni". Nyt on varmaan kahden voiton päässä se. Saisi helposti auki mut oon päässy pelaa viimeisen parin viikon aikana varmaan <5 peliä, kun oli ohjainkin rikki (ei keskustella täällä varakapuloista yms. - ei nyt vaan ollut toimivaa). Suosittelen kaikille silti veskarin hommia - ne on hauskoja kuitenkin.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Poikkisyötöt ovat tappavia maalivahdille kuin maalivahdille, kortista ja attribuuttien tasoista riippumatta. Vaikka kuinka hyvin olisi mukana, niin sen vedot uppoavat silti silloin tällöin. Ja kuten Jormis jo totesikin, pakkien pitäisi parhaansa mukaan katkoa poikittaissyötöt -> eli siis iskostamaan omille puolustajille ajatusta siitä, että seisovat siinä syöttölinjalla. Ja mikäli botit ovat pakkeina, paras keino lienee rukoilla EA-jumalilta että ne tekevät muutakin kuin pakittavat perä edellä omaan maaliin...

Ja totta, tiukat 6v6-väännöt ovat parasta antia, mitä EASHL voi tarjota :)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Mikäs on meno suomen ja miksei muunki maailman mokke rintamalla? Ja onko tullu paljon parannus ehdotuksia?
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Mikäs on meno suomen ja miksei muunki maailman mokke rintamalla? Ja onko tullu paljon parannus ehdotuksia?

Ihan hyvä meininki, nykyään saa enää kuus kymmenestä kiinni keskimäärin, hyvempiä joukkueita vastaan ei sitäkään:)

aika experimentaalisella buildilla mennään tosin.

EDIT: Mainittakoon sen verran että joko vain näyttää siltä, tai sitten jos vastapuolella on ihmisveska, niin useimmiten se on melkoinen jättiläinen. Ruotsalaiset varsinkin tuntuvat suosivan sellaista >198cm veskaria.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

EASHL jäänyt nyt vähän taka-alalle meikäläisellä. Ei vain yksinkertaisesti ole jaksanut sitä pelailla. Mutta eiköhän tuossa viimeistään parin kuukauden päästä ala taas virtuaalijää kutsumaan. :)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Tänään tuli pelailtua illalla pari peliä EASHL:ää maalivahtina. Ensimmäisestä pelistä 4-2 tappio ja toisesta pelistä 3-1 voitto. 83 pelattua ottelua maalivahtina, 35 voittoa ja torjuntaprosentti keikkuu siinä 85.00 paikkeilla, eli paremminkin voisi mennä. :D

Allekirjoittaneen ongelma on ylipelaaminen. Esimerkiksi viivakudin tullessa tulen oikeaoppisesti pari metriä maalilta vastaan peittämään laukausta, mutta mikäli rebound ilmestyy maalin eteen alkaa armoton sähellys ja edellä mainittu ylipelaaminen. Pari kertaa olen vastaavassa tilanteessa liukunut etutolpalta takatolpalle aivan turhaan ja vastustaja on rokottanut kiekon tyhjään rysään. :D

Olen huomannut myös sen, että 85% ihmismaalivahdeista yrittävät leikkiä jotain saatanan seinää olemalla maalin sisällä koko pelin ajan? Mitä helvetin järkeä siinä on!? Eipä tuo tosin haittaa allekirjoittanutta yhtään, sillä suurella prosentilla ollaan nämä jengit voitettu, sillä helppohan noiden taakse on maaleja iskeä.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Nuo maaliviivalla heiluvat kaapinkokoiset maalivahdit olivat ilmeisesti NHL11 aikaan vielä melkoisia muureja, onneksi nykyään noille uppoaa aika helposti vedot. Itse tykästyin nyt semmoiseen Rinteen kokoiseen sekatyylin maalivahtiin, ja rupesin vielä käyttämään yläpuoli-kuvakulmaa. Totuttelu oli hieman tuskaa, mutta on kyllä isoa plussaa että näkee avoimet syöttölinjat ja vastaavat hieman etukäteen ja pystyy varautumaan mahdollisiin onetimereihin.

Nyt on seuranvaihdon myötä taas tullut pelattua vähän enemmän, voittoja tilillä 213 ja tappioita 97. Torjuntaprosentti laskee hitaasti mutta varmasti kohti kahdeksaakymppiä, mille ei oikein mitään voi kun vetoja ei välttämättä tulee edes yhtä per erä. Torjuntaprosentti ei sinänsä kelpaa mihinkään vertailuun tässä pelissä, käytännössä ainoat tilastot, millä on merkitystä ovat GAA ja W/L ratio. Niin paljon riippuu siitä, miten oma joukkue puolustaa :) Voittavista maalivahdeista tuntuu kuitenkin olevan jonkin sortin pula, postilaatikkoon sataa liittymiskyselyitä riesaksi asti...

Ja vielä asiasta kukkaruukkuun, ilmeisesti jokin EA:n developeri julkaisi listan, missä lukee tarkalleen mitä mikäkin attribuutti tekee... Ei hirveästi mitään erikoista, mutta sen mukaan laukaisukulmilla EI olisi mitään vaikutusta ihmisveskoihin. Siitä rohkaistuneena laskin sen 80:iin, enkä vielä ole muutosta 99:ään verrattuna huomannut.

Tulipahan pitkä posti :D
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Rinteen kokoiseen sekatyylin maalivahtiin

No kyllähän tuo 196 myös voidaan luokitella kaapin kokoiseksi:) NHL10 esimerkiksi, vai tuliko jo päivtyksessä NHL9:iin oli sellainen juttu ettet voinut tehdä
yli 193cm veskaria. Pystyit kyllä tekemään vaikka sen 206cm, mutta silti se oli peliin mentäessä max 193cm.

Mutta joo, eipä nämä isot veskarit ongelmaksi ole, tuntuu olevan refleksipenaltti aika suuri kun maalivahdin koko kasvaa, ihan omienkin testien perusteella. Iso veskari saattaa tuntua hyvältä ja peittävältä kun on heikompi jengi vastassa mikä ei pääse läheltä ampumaan, mutta sitten kun tulee osaava jengi vastaan niin rupeaa reikiä löytymään oikein urakalla kun se ei vaan kerkiä.

Aikaisemmin kun noista statseista oli puhetta niin niihinhän ehkä suurin vaikutus on sillä mihin aikaan pelaat, päivällä, myöhäisillasta ja yöllä vastustajat tuppaavat olemaan yleensä aika köykäisiä. Kun taas tuossa 17-21 välillä jos itse pelataan kuudella niin tulee vastaan melkeimpä pelkästään näitä joukkueita jotka joko haluavat kuljettaa sen maaliin tai sitten pakotetaan onetimeria paikasta kuin paikasta. Jos pelissä vastustajalla on kymmenen maalipaikkaa mistä kaksi on läpiajoja, kahdesti noustaa maalin takaa maalin eteen vapaasti, ja viisi random onetimer lämäriä niin kyllä siinä melkeimpä väkisinkin verkko heiluu aika useasti:(
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Ei liity varsinaisesti tähän aiheeseen mitenkään, mutta annan esimerkki tilanteen mihin toivon vastausta :)

Olen esim joukkueessa ''nakki'' tehnyt tehopisteet 4+3, vaihdan uuteen seuraan ''muussi'' näänkö tällöin enään joukkueessa nakki tehtyjä pisteitä mistään, eli ns. historiaa aikasemmista seuroista?

Kiitos :)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Ei liity varsinaisesti tähän aiheeseen mitenkään, mutta annan esimerkki tilanteen mihin toivon vastausta :)

Olen esim joukkueessa ''nakki'' tehnyt tehopisteet 4+3, vaihdan uuteen seuraan ''muussi'' näänkö tällöin enään joukkueessa nakki tehtyjä pisteitä mistään, eli ns. historiaa aikasemmista seuroista?

Kiitos :)

No ei tosiaankaan liity. Mikset vain kirjoittanut tätä tuonne EASHL-keskusteluun?

Ja et nää.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Jaa-a.. Enpäs tiedä, hyvä kysymys:) Mutta palaten asiaan niin, mitkä nykyään ovat tärkeimpiä arvoja ihmismokeilla? mitä tekee kiekonriisto veskalla?
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Jaa-a.. Enpäs tiedä, hyvä kysymys:) Mutta palaten asiaan niin, mitkä nykyään ovat tärkeimpiä arvoja ihmismokeilla? mitä tekee kiekonriisto veskalla?

Kai se hieman vaikuttaa poke-checkien onnistumiseen tai sitten ei mihinkään. Tärkeimmät arvot, räpsä, kilpi, längit, reboundit, shot recovery, agility, vision ja speed sitten vähän mieltymyskysymys. Pisteitä laitan myös breakawayhin ja anglesiin sekä hieman syöttöön ja pokeen.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Eipähän uni vielä tullut silmään, niin kirjoitanpa tänne postin noista attribuuteista. EA:n foorumien syövereihin oli kätketty developerien vahvistukset siitä mitä mikäkin tekee.

Räpsä/Kilpi/Puikot = Kuinka hyvä(nopea) maalivahti on torjumaan kyseisille alueille tulevia vetoja.

Ketteryys = Toimii jonkinsorttisena kertoimena yllämainituille arvoille, sekä määrittää yleisesti ottaen sen, kuinka nopeasti maalivahti liikkuu ja kääntyy maalin edustalla.

Laukauskulmat = EI ilmeisesti vaikutusta ihmismaalivahteihin, vaan on sisällytetty ketteryyteen. (Vaikuttaa bottimokeilla siihen, kuinka nopeasti veska kääntyy).

Nopeus = Nopeuttaa maalivahdin liikettä sivuttaissuunnassa sekä miten nopeasti maalivahti luistelee maalialueen ulkopuolella.

Pelisilmä = Vähentää maskin vaikutusta.

Kiekonriisto = Ei vaikutusta ihmisveskoihin. (Määrittää bottimokeilla sen, kuinka hanakasti pokettavat, ihmismokella poket ovat täysin manuaalisia - arvot eivät vaikuta)

Syöttäminen = Toimii aivan kuten kenttäpelaajillakin, eli parantaa maalivahdin syöttämistaitoa - syötön nopeutta, tarkkuutta ja kuinka helppo se on ottaa vastaan.

Aggressiivisuus = Ei vaikutusta ihmisiin. (Määrittää kuinka rohkeasti bottiveska tulee vastaan maalilta - taaskin ihmisillä tämä täysin itsestä kiinni)

Läpiajot = Laskee tai nostaa räpylä/kilpi/puikot + ketteryysarvoja läpiajoissa ja rankkareissa, riippuen siitä onko arvo korkea vai matala.

Reboundit = Vaikuttaa siihen, miten hyvin maalivahti osaa ohjata reboundit vaarattomiin paikkoihin.

Torjunnasta palautuminen = Mitä isompi arvo, sitä nopeammin veska pystyy suorittamaan uuden torjunnan edellisen perään, vaikuttaa myös siihen, kuinka nopeasti nousee jäistä esim. heittäytymisen jälkeen. Pienillä arvoilla mokke voi "lamautua" hetkeksi torjuttuaan kovan laukauksen.

Kunto/kestävyys = Ei vaikutusta EASHL/onlinepeleissä, mutta vaikuttaa Be A Prossa, samoin kuin kenttäpelaajiin.


Toivottavasti en unohtanut mitään... :D Kaivelen sen linkinkin tuohon EA:n foorumiin kunhan joku päivä innostun sen taas etsimään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Oisko sielä ollu mahollisesti tietoa noista buildeista ja veskarin pituuden ja painon vaikutuksista? Eli eroaako noi buildit muulla tavalla kun alkupisteiden jaossa ja sillä et standi on vähä hömelön kömpelön olonen noustessaan ylös vai oisko sieläkin jotku kerroin systeemit, eli esim perhonen jäissä on x2 ja seisoessaan x1 ja standi polvillaan x1 ja seistessään x2? Ite oon aina ton painon ja pituuden kanssa elänyt siinä uskossa että paino vaikuttaa nopeuteen ja pituus ketteryyteen. Mutta onko siitä painosta esim mitään haittaa vetää ihan alas vai vaikuttaako se siihen peittävyyteen mitenkään?
Mukava huomata ettei moket täysin oo kypsyny jo tähän peliin ja näistä infoista saa taas intoa lisää, kiitos niistä erzac:)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Voi olla että vain tuntuu siltä, mutta jos tekee liian kevyen veskarin suhteessa pituuteen, esim 193cm ja 75kg tai sinnepäin, niin reikiä tuntuis löytyvän etenkin kainaloista. Mulla taas on mielikuva että että pituus vaikuttaa nopeuteen ja paino ketteryyteen, mitä kevyemmän veskarin teet sitä nopeammin se ainakin vaihtaa suuntaa. Oli miten oli niin eiköhän tuossa edelleenkin ole pääasia se että se liikkuu omaan kätöseen sopivasti.

Kyllä laukaisukulmat edelleenkin vaikuttavat siihen kuinka nopeasti ukko ottaa rintamasuunnan kiekkoon nähden, tosin toimii se ihan hyvin jollain 80 arvoilla varsinkin pienemmillä veskareilla, mutta isolla ukolla tulee ihme viiveitä noiden kulmien kanssa nopeissa syötöissä. Vaikea sanoa kumpi on tärkeämpää esim hybridillä saada hanskat ja kilvet 2 pinnaa isommaksi (esim 94 -> 96) vai investoida nuo pinnat laukaisukulmiin, kumpikin tuntuu toimivan.

Itse olen lovestunut nopeuteen viime aikoina, ei voisi enää pelata nopeus jossain 70-75 tietämillä.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Miten itse olen ymmärtänyt, niin veskan koko, sekä pituus että paino vaikuttavat molemmat ketteryyteen. Mitä sinne nopeuteen sitten pisteitä laittaa, tuo se ikään kuin extrana sitä sivuttaisliikenopeutta. Sekin hyöty siitä kuitenkin skaalautuu sitten ukon kokoon perustuen.

Noista laukaisukulmista - uskoakseni tämä straniuksen mainitsema viive isoilla veskoilla tulee juuri siitä, että se rankaisee ketteryyttä. Itse pelaan 196 cm, 90,4kg "kaapilla", mutta ketteryys on survottu 99, ja laukaisukulmat ovat vain 81. Eikä ole vaikeuksia ollut minkäänlaisiin poikittaissyöttöihin reagoidessa. Ilmeisesti myös pelisilmä ei vain vähennä maskin vaikutusta, vaan myös "vaikuttaa siihen kuinka maalivahti osaa asemoida itsensä kiekkoon nähden" Sitä en sitten uskalla sanoa että olisiko tuollakin jotain vaikutusta siihen kääntymiseen...

Sitten noista tyyleistä, kaikilla on eri animaatiot perhosesta nousemiseen, standuppi tietenkin nousee hitaimmin näistä. Tähän mielestäni vaikuttaa myös paino, ainakin kun vertailin eri painoja, niin painavat veskat ovat vähän kuin suosta nousisivat, ainakin seisovaa tyyliä käyttävät. Jokaisella tyylillä on myös joitain eri torjunta-animaatioita, joita ei muilla tyyleillä nää. Mitä vähän on itse testaillut, niin perhostyylillä (yllättäen) pysäyttää paremmin jäänpinnassa ollessaan kuin esimerkiksi standupilla. Standup taas hoitaa hommaa paremmin pystyssä. Luultavasti tuossa joitain kertoimia on pelissä, mutta en uskalla kyllä lähteä yhtään arvailemaan tarkemmista vaikutuksista.

Syy siihen, miksi EA on niin hiljaa näistä attribuuteista, taitaa johtua valitettavasti vain siitä, että EA saisi myytyä pahaa-aavistamattomille pelaajille täysin hyödyttömiä boosteja... Julkaisupäivänähän OLI auki foorumi, jossa selitettiin mitä mikäkin attribuutti tekee, mutta EA sulki sen pari tuntia kyseisen foorumin avaamisen jälkeen, eikä ole vieläkään syytä kertonut. Koetan vielä etsiä sitä löytämääni foorumia, olettaen ettei sitäkin ole poistettu, ja että löydän sen runsaan 30000 topicin joukosta :D Sieltä suunnalta ei varmaan koskaan tule tulemaankaan mitään virallista ilmoitusta maalivahdin attribuuteista, sillä sittenhän kaikki olisivat ruinaamassa turhiin boosteihin käyttämiään rahojaan takaisin.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Vähän menee off topiciksi, mutta onko vinkkejä mitkä specsit kannattaa laittaa tarkalle laukojalle tai pelinrakentajalle.? olen ymmärtäny että jotkut skillit on suhteellisen turhia ni ei viitsisi käyttää pisteitä niihin.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Vähän menee off topiciksi, mutta onko vinkkejä mitkä specsit kannattaa laittaa tarkalle laukojalle tai pelinrakentajalle.? olen ymmärtäny että jotkut skillit on suhteellisen turhia ni ei viitsisi käyttää pisteitä niihin.

Aaarghh... Eikö näitä oikeasti voi laittaa sinne EASHL-keskusteluun, joka löytyy "Turnaukset ja peliseura" otsikon alta? Ärsyttää, kun bongaat "ahaa lisää veskakeskustelua!" ja löytyykin tälläistä. :mad:
 
Ylös Bottom