Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ArGo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Ei se mitään maksa kokeilla:) itse en huomaa muuta kuin positiivisia asioita kun pelisilmä on noin pieni, tosin nyt se on 67 hybrid mokella. Yhtään sen enempää ei ole maskista mennyt laukauksia kuin ennenkään mielestäni, plussana se ei myös yritä sulkea kiekkoa niin usein turhaan kun mukamas tietää missä se on. Sieltä jenkkifoorumilta joskus bongailin et monet pelailivat jollain 80 visionilla ja väittivät ettei juurikaan eroa ole +90 arvoon, siitä sitten kokeilemaan ilman ettei laita muuta kuin jäännöspisteet sinne.

Itsekin kuulun siihen ryhmään joka ei uskaltanut alle 92 arvoa siellä periaatteessa pitää ennen tätä kokeilua. Onhan tässä jo nyt tavallaan murrettu sekin myytti että angles pitäisi olla aina 99. Läpiajoista en oikein tiedä, pidän noita muita reflekseissä kuitenkin niin paljon tärkeämpänä uhratakseni pinnoja läpiajoihin, eihän läpiajoja pitäisi edes joutua torjumaan kovin usein. Itse kyllä joudun nykyisessä porukassa noin 3-4 kertaa pelissä jos on vastassa vähänkin parempi joukkue, silti tuolla matalalla arvolla joskus saa kiinni joskus ei, ihan kuin isommallakin arvolla. Läpiajoissa on kuitenkin huomattavasti enemmän kiinni siitä mitä itse teet.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Thanks Erzacille hyvästä veskakamppailusta!

Meikäläisen buildi toimii nyt aikas hienosti, joten listaanpa sen tähän muitten nähtäville.

(Arvot ovat arvioita, eivät tarkkoja)

Angles 85
Breakaway 85
Loput joko 93/94

Syöttö ~85
Reboundit ja Shot Recovery ~90

Vision 89
Agility 90
Speed 89

Ja veskarilla kokoa 1,86 ja rapiat 86kg. Huippubuildi!
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Thanks Erzacille hyvästä veskakamppailusta!

Meikäläisen buildi toimii nyt aikas hienosti, joten listaanpa sen tähän muitten nähtäville.

(Arvot ovat arvioita, eivät tarkkoja)

Angles 85
Breakaway 85
Loput joko 93/94

Syöttö ~85
Reboundit ja Shot Recovery ~90

Vision 89
Agility 90
Speed 89

Ja veskarilla kokoa 1,86 ja rapiat 86kg. Huippubuildi!

Vielä kun pienennät maalivahtisi 1,7X alkavaksi niin tuohan on loistava ;)

Onko muuten minkä tyylin maalivahti kyseessä?
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Nyt on tullut nykyisessä kerhossa pelattua veskaria ja on toiminut ukko ja peli kiitettävästi. N. 70 peliä torj% 81,5, PMK 2,82.

Legenda 2 (pari peliä vaille 3, kohta kaikki boostit, joilla hanska paremmaksi)
Standup
Kokonaisuus: 89
Pituus: 198 cm
Paino: 91,3 kg

Laukasukulmat: 92
Läpiajot: 88
Jalkojenväli: 83
Hanska korkea: 90
Hanska matala: 89
Maila Korkea: 92
Maila matala: 95

Syöttäminen: 80
Kiekonriisto: 88
Reboundit: 85
Torjunnasta pal.: 84

Aggressiivisuus: 80
Ketteryys: 89
Kestävyys: 80
Kunto: 81
Nopeus: 91
Pelisilmä: 89

Kommentteja?
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Nyt on tullut nykyisessä kerhossa pelattua veskaria ja on toiminut ukko ja peli kiitettävästi. N. 70 peliä torj% 81,5, PMK 2,82.

Legenda 2 (pari peliä vaille 3, kohta kaikki boostit, joilla hanska paremmaksi)
Standup
Kokonaisuus: 89
Pituus: 198 cm
Paino: 91,3 kg

Laukasukulmat: 92
Läpiajot: 88
Jalkojenväli: 83
Hanska korkea: 90
Hanska matala: 89
Maila Korkea: 92
Maila matala: 95

Syöttäminen: 80
Kiekonriisto: 88
Reboundit: 85
Torjunnasta pal.: 84

Aggressiivisuus: 80
Ketteryys: 89
Kestävyys: 80
Kunto: 81
Nopeus: 91
Pelisilmä: 89

Kommentteja?

Liian iso mun makuun, jalkojen väli liian matala ja kiekonriisto on dead attribute.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Heittäkääs nyt buildinne, oma imee taas vaihteeksi kaikki vaikka ammutaan suoraan päin.. Viikko takaperin kaikki tarttui ja torjuntarossa hipoi 90, nyt 80.... :mad:
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Torjuntaprossa on tässä pelissä kyllä aika turha statistiikka, välillä tulee kolme peliä putkeen ettei tule yhtään vetoa, ja harvoissa peleissä tulee yli kymmentäkään. Vetoja menee välillä läpi ja välillä taas saa mahdottomatkin kiinni, ei tästä ota oikein selvää :D Mutta kysynpä, että mitä kuvakulmaa kukakin käyttää?
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Torjuntaprossa on tässä pelissä kyllä aika turha statistiikka, välillä tulee kolme peliä putkeen ettei tule yhtään vetoa, ja harvoissa peleissä tulee yli kymmentäkään. Vetoja menee välillä läpi ja välillä taas saa mahdottomatkin kiinni, ei tästä ota oikein selvää :D Mutta kysynpä, että mitä kuvakulmaa kukakin käyttää?

Melko turha, joo, mutta oishan se kiva saadayli 80 nostettua. Noissa just teitä vastaan pelatuissa peleissä, tuntu, että vaikka mitä teki meni kaikki läpi vaikka sama ollu vähän aikaa jo muutenkin. Yhessä kohtaa niinkun sanoin, tarttu kaikki.. Hiton oudon pelin ovat tehneet. Korkeaa käytän.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Torjuntaprossa on tässä pelissä kyllä aika turha statistiikka, välillä tulee kolme peliä putkeen ettei tule yhtään vetoa, ja harvoissa peleissä tulee yli kymmentäkään. Vetoja menee välillä läpi ja välillä taas saa mahdottomatkin kiinni, ei tästä ota oikein selvää :D Mutta kysynpä, että mitä kuvakulmaa kukakin käyttää?

Näinhän se nimenomaan on..

Mutta korkealla kuvakulmalla tosiaan pelaillaan myös :)
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Olin sortunut nostamaan ukkoni kokoa 1,91, mutta nyt tiputin sen 1,83. Laitoin myös tyyliksi seisovan, saa nähdä miten sujuu. :cool:
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

1,91 hyi mikä torni :D

Tosimiehet pelaa 1,7X pitkillä vahdeilla ;)!!

Joo-o testasin tossa tota 1,83 ja on se kivaa kun sijoitut TÄYDELLISESTI eteen niin kaveri laittaa limpun silti etukulmasta maaliin.. Hirveetä tuskaa tuo veskana pelaaminen tällä hetkellä, pelattiin 3v2 ja olin siinä maalissa, ja kaverin botti laukoo limppua häkkiin niin perkeleesti.. Ihmelääkkeitä kaivataan :(

EDIT: Niin ja Jaahas pistähän vähän osviittaa tosta sun buildistas, niin voisin testailla vähän samanmoista. Ei tarvitse olla tarkkoja arvoja.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Itelle ei sovi ollenkaan noi alle kaksmetriset moket. Lähes kaikki pelit on tullut pelailtua 2,01 cm pitusella mokella ja siinä se on tälläkin hetkellä. On tullut kokeiltua jos jonkinmoista buildia viimeaikoina mutta tämä nykyinen tuntuu nyt sopivan parhaiten käteen. Seisoskelen melko rauhallisesti maalin suulla, mikä tuntuu toimivan. Tyylinä perhonen ja pyrinkin olemaan aina jäissä, kun kiekko on omalla alueella.

Buildeja on yhtä monia kuin on molareitakin. Jokaiselle löytyy kyllä omansa kun jaksaa hakea. Harvoin jonkun toisen buildi sopii suoraan omaan käteen mutta jonkinlaista osviittaa voi tietenkin aina saada.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Miksiköhän kaikki eivät pelaa 17x mokeilla jos ne niin hyviä on? Kyllähän sillä refleksejä riittää ei siinä mitään mutta samassa isompi ukko ei niitä tarvitse yhtä paljon kun on kiekon tiellä vähemmällä liikkumisella, ja virheiden määrä vähenee samalla. Itselle on porautunut takaraivoon ajatus ettei mokke voi tässä pelissä olla yli 193 cm pitkä sen yhden päivityksen jälkeen mikä NHL09 pelissä poisti nuo kaapit. Silloinhan noita 206 veskoja oli paljonkin liikkeellä jotka suurinpiirtein vetivät vasenta tattia koko ajan taaksepäin ettei vahingossakaan irtoa maaliviivalta. Kympissä ja ehkä jopa yhdessätoista ei edelleenkään saanut kentälle asti yli 193cm mokkea, pystyi kyllä tekemään sen 206 mutta kentällä oli max 193. Nykyäänhän se näköjään taas on mahdollista, joskin refleksipenalttia tulee ihan riittävästi. Jättimokke on siis 193cm pitkä minun mielestä:D

Kuten tuossa edelläkin sanottiin niin tärkeintä on kunhan se omaan lapaseen sopii, eli pistät sen liikkumaan niinkuin haluat niin hyvä tulee. Jos et paljoa liiku niin isolla veskarilla saatat pärjätä paremmin, jos taas tulet etukulmaa peittämään ilman tolppahalausta (niinkuin itse teen) niin tarvitset kyllä jonkin verran liikkuvuutta että pääset sieltä takaisin. Muutamat pisteet sinne tänne eivät paljoakaan merkitse, varsinkaan kun sieltä tulee näitä top tiimejä vastaan jotka lähelle päästessää pistävät tavalla tai toisella sen kiekon maaliin ilman että voit siihen juuri vaikuttaa. Suurin osahan noista maaleista tehdään siitä metrin päästä, ja niitä ei oikein mikään buildi tahdo ottaa kiinni. Mikä tahansa buildi ottaa kyllä siniseltä ilman maskia lähtevät vedot kiinni.

Monesti on käynyt niin että joku buildi rupeaa tuntumaan hyvältä, mutta siinä rupeamassa ei ole pelattukaan kovia joukkueita vastaan ollenkaan. Sitten kun rupeaa tulemaan kunnollisia vastustajia niin huomaakin että ukko muistuttaa reikäjuustoa ja juuri hankittu itseluottamus on tipotiessään ja taas täytyy lähteä hokishopin kautta tuunailemaan ukkoa:D

Edelleenkin omat ukot pyörivät välillä 186-193 siten että paino on suhteutettu pituuteen aina samalla tavalla, esim nyt kun käytän jättiläismokkea niin se on 193/93. Otin sen pelisilmän takaisin käyttöön vaikkei suoria laukauksia juurikaan mennyt ilmankaan sitä, niin se tekee kyllä kokonaisuuutena muita asioita yhdessä autocoverin kanssa joista on hyötyä pitkässä juoksussa. Otin myös angles takaisin käyttöön, jotenkin tuntuu vain varmemmalta torjujalta sillä tavalla.

Ja sitten ne pinnat, hybrid 193/93 (koko vaihtelee vähän väliä mutta nuot atribuutit ovat säilyneet jo jonkin aikaa):

angles 94
breakaway 70
5 hole 90 (+8)
glove/stick high 93 (+5)
glove/stick low 93 (+8)

rebound control 75 (+5) Isompi arvo vain jättää joskus sen kiekon jalkojen väliin josta se poketetaan sisään.
shot recovery 99

agility 93 (+8)
speed 93 (+8)
vision 93 (+8)

Tuo on nyt toiminut jotensakin hyvin parikolme päivää, mutta todelliseen testiin se ei ole joutunut joten saattaa lähteä roskakoriin hyvinkin nopeasti:D
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

angles 94
breakaway 70
5 hole 90 (+8)
glove/stick high 93 (+5)
glove/stick low 93 (+8)

rebound control 75 (+5) Isompi arvo vain jättää joskus sen kiekon jalkojen väliin josta se poketetaan sisään.
shot recovery 99

agility 93 (+8)
speed 93 (+8)
vision 93 (+8)

Tuo on nyt toiminut jotensakin hyvin parikolme päivää, mutta todelliseen testiin se ei ole joutunut joten saattaa lähteä roskakoriin hyvinkin nopeasti:D

Vihdoin joku tajuaa että breakaway statti ei ole tärkeä.. Mitään muuta ei tarvitse läpiajossa tehä kuin "flying pokecheck" se yllättää vastustajan, mutta huono puoli on se jos läpiajoja sattuu useampaan otteeseen niin vastustajat oppivat sen, silloin vain "feikki" eli näytät että vedät päin, mutta yhtäkkiä peruutat ja seuraat kiekkoa.

4:36-> NHL 12: EASHL/OTP Tips & Tactics - Basic Goaltending - YouTube
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Vihdoin joku tajuaa että breakaway statti ei ole tärkeä.. Mitään muuta ei tarvitse läpiajossa tehä kuin "flying pokecheck" se yllättää vastustajan, mutta huono puoli on se jos läpiajoja sattuu useampaan otteeseen niin vastustajat oppivat sen, silloin vain "feikki" eli näytät että vedät päin, mutta yhtäkkiä peruutat ja seuraat kiekkoa.

4:36-> NHL 12: EASHL/OTP Tips & Tactics - Basic Goaltending - YouTube

Juu sitä ei voi oikein käyttää kuin kerran pelissä, tuttuja/taitavia ukkoja vastaan ei kunnolla sitäkään, mutta jäähän siinä optioksi tosiaan vielä feikata tuo heittäytyminen.

Jotkuthan väittävät että shot recovery olisi myös merkityksetön, mutta omat kokemukset osoittavat kyllä ihan muuta. Kyllä se vaan liikahtaa reboundin perään torjunnan jälkeen ihan eri tavalla kun on tarpeeksi pinnoja sijoitettu sinne.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Vihdoin joku tajuaa että breakaway statti ei ole tärkeä.. Mitään muuta ei tarvitse läpiajossa tehä kuin "flying pokecheck" se yllättää vastustajan, mutta huono puoli on se jos läpiajoja sattuu useampaan otteeseen niin vastustajat oppivat sen, silloin vain "feikki" eli näytät että vedät päin, mutta yhtäkkiä peruutat ja seuraat kiekkoa.

4:36-> NHL 12: EASHL/OTP Tips & Tactics - Basic Goaltending - YouTube

Aika turha laittaa tollanen Basic Goaltending video tänne, ollaan me jo sen verran kokeneita. :D

Toinen melko hyvä läpiajotekniikka on se, että aluksi "imeydyt" maaliin ja kun vastustaja tulee tarpeeksi lähelle, nopeasti vastaan ja normaali pokecheck. Myös tolppahalaus toimii ihan jees.

Pitää kyllä nyt testailla tuota buildia ja yrittää hakea ne huippsäädöt.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Aika turha laittaa tollanen Basic Goaltending video tänne, ollaan me jo sen verran kokeneita. :D

Niin, mutta toimii se kokeneimmellekin muistuksena siitä ettei veskarina tarvitse sentään ihan kaikkea tehdä, vaan pitää huoli ettei ns. helppoja mene. Siinä ei tosin yhtään auta jos kiekot menee läpi kun peittää etukulmaa:D

Mutta joo, eipä tässä pelissä ole veskareille mitään sankarinviittoja teetettynä. Koskaan aikaisemmin ei ole tämän pelisarjan ja EASHL historian aikana yhtä epäkiitollista hommaa ollut. Kympin aikoihin varsinkin pystyi joskus kyllä ihan selkeästi voittamaan pelejä joukkueelle siinä missä se nykyisellään on melkein mahdotonta.
 
Vastaus: EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

Niin, mutta toimii se kokeneimmellekin muistuksena siitä ettei veskarina tarvitse sentään ihan kaikkea tehdä, vaan pitää huoli ettei ns. helppoja mene. Siinä ei tosin yhtään auta jos kiekot menee läpi kun peittää etukulmaa:D

Mutta joo, eipä tässä pelissä ole veskareille mitään sankarinviittoja teetettynä. Koskaan aikaisemmin ei ole tämän pelisarjan ja EASHL historian aikana yhtä epäkiitollista hommaa ollut. Kympin aikoihin varsinkin pystyi joskus kyllä ihan selkeästi voittamaan pelejä joukkueelle siinä missä se nykyisellään on melkein mahdotonta.

Totta turiset. Kympissä aloitin EASHL:än ja muistan miten muutamaan otteeseen pelit kääntyivät voitoksi, ainoastaan hyvän veskarin takia. Oi niitä aikoja... :rolleyes:
 
Ylös Bottom