Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA:n NHL-pelisarjan ihmismoket

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ArGo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Oma pelityyli on ehkä suurempi tekijä kuin mitkään pisteet, ja tietenkin se viisikko siinä edessä. Olen tämän viikon pelannut 193/93 veskarilla ja tilastot viimeisistä about 30 pelistä melkein paremmat mitä koskaan.

Kaikkea on kokeiltu ja oikeastaan samaan tulokseen pääsee millä koolla vaan, kunhan ei alta 180cm pudota. Pääasia on että saat sen liikkumaan mieleiselläsi tavalla koska tuntuu että kaikkien näiden tunerien jälkeen sijoittuminen, täydellinen sijoittuminen on todella tärkeää. Toki tässä on sekin ongelma että liikkuminen saattaa tuntua hyvältä yhdessä matsissa, ja seuraavassa onkin pikku lagi ja sama ukko tuntuu olevan ihan hanurista liikkumisen suhteen.

Ison veskarin etuja L2:sta laukauksissa kättävälle on se ettei se rupea lähellekään niin usein huitomaan sitä kiekkoa selän takaa, tosin tuohon saattaa osiltaan vaikuttaa rebound control 80 mitä nykyään käytän.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Jep, tänään kanssa itse tuli nollapeli pelattua 191/89- ukkelilla. Ihan hyvin sekin otti, jotenkin vakaamman oloinen torjuja, kun ei ole hollywood-torjuntoja viljelemässä jatkuvasti..
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Mitäs kuvakulmaa käytätte maalissa pelatessanne?
Ite käytän klassista.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Pitkän aikaa käyttänyt sitä bap high kameraa. Ainoastaan onetimereissa tämä on huonompi vertailussa classiciin, kun ei välttämättä näe onko takatolpalla vapaana ukko.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Juuri ton takatolpan näkemisen takia oon tota classicia käyttäny, että pystyy vähän ennakoimaan sitä syöttöä. Meidän peleissä ainaki suht usein sinne joutuu ryntäilee :D
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Ihan mielenkiintoinen keskustelu teillä on tällä PS- puolella käynnissä. Tästä saattaisi olla itsellenikin hyötyä. Itsekin olen nyt jo jonkin aikaa harjoitellut tuota mokkena pelaamista. Varmaankin joku noin 45 peliä on vyönalla. Pelaajana sitten huomattavasti enemmän. Alustana toimii kuitenkin Xbox. Katselin noita teidän listaamia arvoja ja totesin, että noihin lukemiin ei ilmeisesti päästä ilman kaikkia kolmen slotin kamoja ja boosteja? Itselläkin kuitenkin tuo legenda löytyy ja arvot jää hyvin kauas noista teidän vastaavista:).

Tällä suunnalla on myös semmoinen vaihe päällä, että olisi pyrkimyksenä hakea mahdollisimman optimaalinen kokoonpano tuolle veskarille. Täytyy varmaan napata uusi maski, maila sekä muutamat boostit EA- storesta matkaan ja lähteä testailemaan. Tuo on ilmeisesti kuitenkin hyvin pelaajakohtaista. Pituuttakin olen vaihdellut aika paljon. Tällä hetkellä tuntuisi, että joko 188 tai 191 olis se mun juttu. Veskarin tyyppinä toimii hybrid. Itse olen pelaillut tuolla bap high kuvakulmalla. Normaalit tilanteet tuolla hahmottaa ainakin omasta mielestäni hyvin. Classic- kuvakulmalla pelaaminen on tosin jäänyt vain testailun asteelle. Sillä saattaisi hahmottaa hieman paremmin noi syöttölinjat ja vastaavat asiat.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Sillä saattaisi hahmottaa hieman paremmin noi syöttölinjat ja vastaavat asiat.

Juu näinhän se on, miinuspuolena classicilla tulee helpommin pieniä sijoittumisvirheitä ihan normaaleissa tilanteissa, esimerkiksi kun kiekkoa vastustaja liikuttaa lähellä siniviivaa. Kyllä sen mahdollisen onetimerin kehittymisen oppii näkemään bap kamerallakin ja kun ukon säädöt on kohdillaan (pituus, paino, angles, agility, speed) liikkumisen osalta niin ei se vaikeaa ole silläkään. Tosin classicilla se on siltikin helpompaa kun näkee jo kilometrin päähän mihin syöttö on menossa. Classicilla on myös hyvin vaikeaa reagoida L2 painalluksella laukauksen aikana varsinkin kaukaa lähteviin laukauksiin, kuitenkin olisi hyvä mielestäni opetella laukauksen lähtiessä käyttämään L2/LT kun se oikeaan aikaa painettuna disabloi maskiefektiä ja myös pidettynä pohjassa sen jälkeen sulkee reboudit kykyjensä mukaan.

Voisi jopa summata asiaa näin että, mitä parempi puolustus edessä niin bap kamera parempi normaalitilanteisiin (esim reboundien tuntumassa huomattavasti parempi mielestäni), ja vastaavasti jos takatolpalla ukkoja liikaa vapaana classic is the way to go:)

Sen verran voin sanoa kun itselläkin on about 200 peliä xboxillakin maalilla NHL10:ssä että samat jutut siellä toimii mistä täällä ollaan keskusteltu. Tosiaan nuo mainitut arvot ainakin itseni osalta sisältävät kolmen slotin kamat ja pääasiassa +5 boosteja ja muutama kolmonen seassa.

EDIT: Tuli testattua classicia äsken ja vois vaikka koittaa sitäkin taas enemmänkin. Voi olla hyväkin kun yhdistää sen asioihin mitä tuossa satojen pelien aikana on oppinut pelatessa bap kameralla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

EDIT: Tuli testattua classicia äsken ja vois vaikka koittaa sitäkin taas enemmänkin. Voi olla hyväkin kun yhdistää sen asioihin mitä tuossa satojen pelien aikana on oppinut pelatessa bap kameralla.

Tuossa viestissäsi tuli todella paljon hyvää asiaa, josta saattaa olla meikäläisellekin hyötyä. Täytynee tosiaan ottaa itsekin tuota classic- kuvakulmaa pienoiseen testiin ja kokeilla, että miten sillä lähteepi kulkemaan. Aika vähäiselle on nimittäin nuo testit sen suhteen jääneet maalivahdin hommissa. Kentällä olen käyttänyt tuota jo alusta alkaen. Teikäläisellä tuota kokemusta näyttäisi olevan sen verran hyvä määrä noista maalivahdin hommista, että tälläisen ummikon on erittäin mukavaa päästä lukemaan tuollaisen veteraanin kokemuksista:).
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Ite tulee juuri tuota "gappia" käytettyä ihan vaan fiiliksen takia ja eipä enään klassiseen siirtyminen parin vuoden jälkeen varmaan onnistuisi. Pari kertaa joskus klassisella tullut väsättyä ja tosiaan one-timerit näkee tosi hyvin, mutta sijoittuminen onkin sitten välillä vaikeampi asia.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Johtuskohan sit meijän puolustuksesta et mul on eniten huippupelastuksia overall ps3 mokeista :D
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Johtuskohan sit meijän puolustuksesta et mul on eniten huippupelastuksia overall ps3 mokeista :D

Kaipa se pelityyliin tuokin liittyy, itelläkin niitä on jonkun verran mutta ne taitaa kaikki olla läpiajoista syöksyjä hyökkääjän jalkoihin R1+oikea tatti yhdistelmällä :D Muuten kuin läpiajoissa oikeaan tattiin ei tule juuri koskettua.

Koitin tänään online puolellakin classic kameraa ja vähän hankalalta tuntui, mutta varmaan tulisi hyvä siitäkin jos uudelleen opettelesi sillä pelaamaan.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Ite oon opetellu sektoreittain sijottumisen helpottamaan tota classicin sijottumisen vaikeutta.
On meinaan totta että siinä voi tyriä sijottumisen jos kiekkoa siirrellään kaukana ja yrittää liikkua mukana. Pyrin tiettyjä kiintopisteitä hyödyntämällä pysymään kiekon ja maalin välissä. Kuulostaa ehkä monimutkaselta tai kummalliselta, mutta on melko helppoa loppuen lopuks.
Ja sit yks mitä pidän kyllä classicin etuna on syvyysnäkö, hahmottaa paljon paremmin oman etäisyyden maaliin ja kiekon etäisyyden myös.
Joitain pelejä pelaillu tolla bapilla mut tosiaan ne poikittais syötöt vähän ankeita ku tiedä missä kohtaa se kaveri on ampumassa.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Tää ketju on ollut jo kuukauden hiljaa, mut eiköhän joku huomaa... Voisko joku teistä huippumolereista selvittää pari asiaa tällaiselle aloittelijalle?

Ensiksi kiinnostaisi tietää, et mikä OVR teidän ukoilla on, kun mulla on superstar-kortti ja jotain buusteja, mut nuo teidän ukkojen attribuutit näyttää tosi suurilta. No, teillä on varmaan legendakortti ja kolmen slotin vitosbuustit kaikissa. Mulla on siis 80 OVR ja tuntuu, että varsinkin hanskapeli on jotenkin jäässä.

Eli, jos esim. siniselta tulee se yläkulmalämäri, niin eikai siinä tarvitse kuin sijoittautua oikein. Vai, painatteko jotain. Mun ukko imuroi niitä suoria vetoja yllättävän paljon vaikka olen mielestäni ihan kohdallaan.

Ja sit kysymys kuvakulmista. Itsekin olen tosiaan huomannut et BAP-high:lla sieltä takatolpalta pääsee helposti kaveri hiipimään siten et sitä ei huomaa. Jos huomais, niin sit pystyis vähän ennakoimaan sitä poikittaissyöttöä. Varsinainen kysymys on kuitenkin sellainen, et oppiiko sen vaan pelien myötä vaan onko muillakin BAP-kameran käyttäjillä vaikeuksia nähdä kaukovetoja. Mulla on tosi tarkka näkö oikeesti, mutta jotenkin peli aukeaa vasta kun kiekko tulee sinisen tuntumaan. Jos sieltä kaukaa lauotaan niin ihan kuutamolla on, jos ei ruutua tosi tarkkaan tapita. Tähänkin varmaan auttais classic-kuvakulma.

Lisäys: Voi näihin kyssäreihin joku muukin kuin huippumolari vastata, et jos itseään sellaisena pidä niin ei tarvii ujostella. Kiitos. ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Joo elikkä mulla on ovr vissiin 90-92 en oo varma voin tarkistaa kuha muistan. Legenda kortti on ja sloteissa ei kaikissa oo vitosia, kolmosia seassa koska oon halunnu tiettyihin osa-alueisiin panostaa enempi. Varmaan sais korkeemmaks tota ovr jos laittas vaan vitosia sinne, mut en usko että ois parempi koska siel on niin paljon turhia juttuja.

Sitte tohon sun siniviiva veto ongelmaan ni en tiiä ku en oo nähny mitä sielä tapahtuu mut jos sulla on pelisilmän arvo alle 90 ni ei tarvi kummosta maskia olla ni veskari tekee tosi kaposen V torjunnan ja usein soi jos ei päin satu tulemaan. Ei siinä siniviiva vedossa tosiaan tarvi kun sijottua oikein ja painaa L2.

Ite pelaan klassisella koska omasta mielestä toi kentän näkeminen on melko tärkeetä. Jos takakulmalla kundi ni voi valmistautua syöttöön tai jos ei ole ni ei tarvi miettiä ku et se etukulma on kiinni. Sijottumisen suhteen ei oo ollu vaikeuksia ton klassisen kanssa. Ja tolla BAP kuva kulmalla jos jengi pyörii maalin takana ni mul ei ainakaa hermo kestä sitä kuvakulman pyörimistä.

Kaukovedoilla tarkottanen jostain puolen kentäs tuntumasta? No jos nii tarkotat ni eipä siinä ku jättää sen veskarin vaa keskelle maalia ni ei pahemmin pitäs uppoilla.

No kysäse jos muuta, koitan vähä enempi vilkuilla tänne jatkos :)
 
EA:n NHL pelisarjassa maalivahtina pelaaminen

Elikkä tähän voisi keräillä mitä hyvää ja mitä huonoa tällä hetkellä tuossa maalivahdin tontilla pelaamisessa on ja sitten joku innokas voisi koota hyvät kehitys ehdotukset ja laittaa noille EA:n foorumeille lontooksi jos vaikka menisi perille jotain näppärää, kerta maalivahtien touhuun lähiaikoina tullaan kajoamaan.

Mailapeliin olisi kiva saada parannusta, eli kun koppaat sen kiekon niin voisit nopsasti liikkua ryysiksestä vähän sivuun jos tilaa on ja avata pelin. Etenkin sillon kun kiekko on räpylässä ainoa syöttä mahdollisuus on joku helvetin frisbee tyylinen heitto?! Tai sitten en taas ole vaan uskaltanut kaikkia nappeja kokeilla :)

Sitten ne kaukaa lipuvat kiekot olisi myös mukava pystyä ottamaan haltuun jotenkin fiksusti, luistelu on niin kömpelöä että jos se kiekko maalia kohti valuu niin ei välttämättä raaski lähteä luistelemaan vastaan..

Ne maski laukaukset, se on hyvä juttu että maskilla on väliä, mutta nyt sinne on kyllä asennettu aivan vääränlainen torjunta minkä mokke tekee automaattisesti jos kiekko tulee maskista.. Elikkä tämän hetken tilanne on että veskari vetää ittensä melko kasaan kapeella V torjunnalla, kun sen pitäisi omasta mielestäni levittää mahdollisimman leveä V, kainalot kiinni ja hartiat ylös -> ei nähdä kiekko niin peitetään niin paljon kun raameja löytyy.

Nenän edestä menevät syötöt pitäisi pysty mailalla katkoa, ei niitä syöttöjä oikeestikkaan mene jäitä pitkin ihan siitä nenän edestä takatolpalle.

Siinä nyt jotain pientä
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Voisi maalivahdin tyyli vaikuttaa vielä enemmän siihen minkälaisia torjuntoja maalivahti tekee. Esim. jos on stand-up veskari kuten joku brodeur, nii sais tulla selkeesti enemmän torjuntoja pystystä ja jos taas tyylinä on butterfly ottais selkeesti enemmän vetoja jään kautta.

Toivottavasti ymmärsitte:)
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Eiköhän se ois jo EA:n aika uudistaa noi maalivahdit kokonaan. on nimittäin polkenu noi animaatiot sun muut jo vuosikausia paikallaan. NHL2k sarja on kyl valovuosia edellä tällä osa alueella. tossa pieni havainto NHL2k8 maalivahdeista.... YouTube - NHL 2k8 TOP 5 Saves.wmv
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Eiköhän se ois jo EA:n aika uudistaa noi maalivahdit kokonaan. on nimittäin polkenu noi animaatiot sun muut jo vuosikausia paikallaan
Joo siis ne maalivahdit uusitaan nhl12 tai 13, viimeistään siis nhl13 on täysin uudistetut. Se on jo ilmoitettu että nhl11 ei muutoksia tule ehkä faceliftiä vähän.
Ja joo tosiaan noi erityylit voisi eritellä muullakin kuin mihin on laitettu eniten pointseja valmiiksi.
Ja tosiaan mielenkiinnolla odotan mitä tuolle veskari pelaamiselle tapahtuu siinä vaiheessa kun uudet fysiikan lait noudattavat myös veskareita. Eli sillon sielä todennäkösesti joutuu oikeesti olemaan sen kiekon tiellä eikä vain sinne päin. No sen näkee sitten vuoden tai kahden päästä.
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Siis ainoa asia mikä ihmetyttää on tuo torjuntanapin painaminen. Annan nimittäin niiden viivavetojen yleensä tulla vaan ja sijoittumalla oikein "autosave" menee päälle. Vain alakulmiin "selvästi" lauotuissa vedoissa painan L2:sta. Olisiko jotenkin parempi jos painaisin L2:sta aina?
 
Vastaus: NHL 10 Ihmismoket

Siis ainoa asia mikä ihmetyttää on tuo torjuntanapin painaminen. Annan nimittäin niiden viivavetojen yleensä tulla vaan ja sijoittumalla oikein "autosave" menee päälle. Vain alakulmiin "selvästi" lauotuissa vedoissa painan L2:sta. Olisiko jotenkin parempi jos painaisin L2:sta aina?
En oo asiaa tarkemmin tutkinu mutta ite painan aina automaattisesti L2 kun veto lähtee. Tekee torjunnan myös ilman mutta tuntuu että hörppää herkemmin silloin. Vois tietty joskus koitella enempiki että toimisko toi vähän niin että jos et paina niin veskari pelaa "standina" ja jos painat ni "perhosena". Kattoo jos kerho buddyt ei hirveesti vastusta pientä kokeilua :D Ni voisin tota vähän tarkkailla. Yks syy myös miks painan yleensä sen napin pohjaan kun veto lähtee on että jos tulee ripari niin se peittää sillä napilla myös, ohjaa vaan tatilla kiekon suuntaan. Jos et paina nappia ja veto putoo jalkoihin niin veskari ei tee mitään ja joku tuikkaan sen siitä sisään.
 
Ylös Bottom