Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports WRC - Clubit yms. online eventit

Hyvin tehty Larzi! Ainut mikä mietityttää on tuo pistelasku? Oon jäsenenä monessa klubissa ja jos 90% porukasta jää ilman pisteitä koko championshipin ajan niin eihän se motivoi/ole hauskaa. Flexible pistelasku on anteliaampi ja voittaja/paras löytyy niinkin! Tietenkin jos tavoitellaan realistisuutta niin eihän se käy. HC damagesta plussaa, pistää ajamaan tarkasti!

Senverran himottaa nämä clubit, että teen itekki yhden. Laitan linkkiä kun voitte liittyä. Wrc+wrc2, lyhtitä kisoja aikataululla kuten kfin 1 ja championship just pari kolme viikkoa.
Olet täysin oikeassa ja nyt kaduttaa :oops:. Kfin 1 klubissa on nyt 105 jäsentä ja koko ajan kasvaa. Pisteitä tosiaan saa näemmä vain 10 parasta. Nostan käden virheen merkiksi! Halusin kovasti Power Stagen mukaan pisteiden laskuun ja ainut tapa siihen oli muuttaa se WRC-tyylikseksi. Flexible scoring ei olisi sitä antanut tehdä. Power Stage systeemi kumminkin antaa jotain panosta niille, jotka ovat rallinsa pilanneet, mutta tämäkin tietysti laskee suoraan nopeimpien kuskien laariin. Tekisin toisin jos olisin harkinnut asioita pidempään. En kehtaa kumminkaan tehdä tätä uusiksi. Siellä on jo tuloksia pöydässä. Otetaan kumminkin huomioon että vaikka klubissa on yli 100 jäsentä, niin edellissä kisassa, Keniassa, osallistujia oli 41 kpl. Muissa kisoissa oli 46 ja 48 kuskia mukana. Eli kaikki eivät osallistu jokaiseen kisaan. Harmikseni myös huomasin, että en voi pakottaa vain yhtä autoa kaikille, vaan koko kyseisen luokan autot ovat aina valittavissa.

Lisäksi alkuperäisestä sanomisista poiketen olinkin laittanut viikkorallit 3 päivän mittaisiksi ja viikonloppurallit 4 päivän mittaisiksi. Eli rallit vaihtuvat maanantaisin ja torstaisin iltapäivällä puoli kuuden jälkeen!
 
Olet täysin oikeassa ja nyt kaduttaa :oops:. Kfin 1 klubissa on nyt 105 jäsentä ja koko ajan kasvaa. Pisteitä tosiaan saa näemmä vain 10 parasta. Nostan käden virheen merkiksi! Halusin kovasti Power Stagen mukaan pisteiden laskuun ja ainut tapa siihen oli muuttaa se WRC-tyylikseksi.

Mä huomasin saman kun tein ton Konsolifin 3 klubin, meinasin ottaa power stagen mukaan mutta en sit ottanut, ihan vain sen takia kun 10 parasta olis vaan saanut pisteitä silloin.

Pitäis kyl itse treenata paljon enemmän asvaltilla ajamista, ei vaan luonnistu mitenkään, se eka Japanin pätkäkin jäin melkein 30 sekunttia vaikka ei nyt mitään kauheita virheitä tullut, muuta kuin että jarrut meni lukkoon vähän väliä. :D
 
Joo, flexible on parempi systeemi isoihin klubeihin. Varsinkin, jos pisteet kiinnostaa.

Itse olen klubeja lähinnä käyttänyt pelin pätkien ja autojen opetteluun vielä tässä vaiheessa. Joten olen ihan vain ajamisen ilosta niitä ajanut, ilman isompia tavoitteita tai pisteiden seuraamisia. Joten tuskinpa tuo pisteytys haittaa itseäni.

DR2.0:ssa tuli enemmän tosissaan ajettua klubeja, kun aika äkkiä oppi eri maat sekä autot ja pystyi hyökkämään pätkillä. EA WRC:ssä joutuu vielä nostelemaan kaasua, kun tässä vaiheessa taidot on lähempänä Jourdan Serderidistä kuin Takamoto Katsutaa.
 
Nousevan auringon maan pätkät sain juuri päätökseen. Selkeesti paras eventti minulta tähän mennessä. Ensimmäinen eventti myös mitä reenasin edes vähän ja pätkiä ajellessa alkoi oppimaan miten autoa viedä asfaltilla mutta eiköhän siellä vielä sekunteja ole pankissa jos vaan osaisi luottaa autoon ja omaan tekemiseen enemmän. On kyllä todella hauskaa ajaa näitä pätkiä muita vastaan. Time trialia kun ajelee pelissä kun pelissä niin harvemmin jännittää kun aina uusi yritys. Klubeja ajellessa sydän kyllä pomppa kurkkuun jos meinaa lähteä laitteet kirjoittamaan.
 
Saadaan hiottua nämä klubit hyviksi vielä hyvinkin kunhan kuskeja kiinnostaa ajaa. Aika hyvä suomiporukka on tosiaan jo kasassa kun klubeja katsoo.

Toivotaan, että CM päivittelee nykimiset, nuotit ja graffojakin niin kehtaa ajella kunnes seuraava painos tulee.
 
Nousevan auringon maan pätkät sain juuri päätökseen. Selkeesti paras eventti minulta tähän mennessä. Ensimmäinen eventti myös mitä reenasin edes vähän ja pätkiä ajellessa alkoi oppimaan miten autoa viedä asfaltilla mutta eiköhän siellä vielä sekunteja ole pankissa jos vaan osaisi luottaa autoon ja omaan tekemiseen enemmän. On kyllä todella hauskaa ajaa näitä pätkiä muita vastaan. Time trialia kun ajelee pelissä kun pelissä niin harvemmin jännittää kun aina uusi yritys. Klubeja ajellessa sydän kyllä pomppa kurkkuun jos meinaa lähteä laitteet kirjoittamaan.
Jätkäoletettu vetää kyllä hyvin :D Omat turailut asfaltilla tuntuu siltä että jatkuvasti joko liikaa tai liian vähän vauhtia, ei löydy rytmiä. Noh nyt pääsi lyhyemmillä pätkillä jo 10 sek sisään kärjestä.

Japanin syheröissä meni kuuppa aivan oikosulkuun kun nuottia tulee siihen tahtiin ettei millään pysty enää sisäistämään. Siinä sitten pujottelee puolikaasulla ja toivoo ettei ollut neulansilmä tulossa.
 
Jätkäoletettu vetää kyllä hyvin :D Omat turailut asfaltilla tuntuu siltä että jatkuvasti joko liikaa tai liian vähän vauhtia, ei löydy rytmiä. Noh nyt pääsi lyhyemmillä pätkillä jo 10 sek sisään kärjestä.

Japanin syheröissä meni kuuppa aivan oikosulkuun kun nuottia tulee siihen tahtiin ettei millään pysty enää sisäistämään. Siinä sitten pujottelee puolikaasulla ja toivoo ettei ollut neulansilmä tulossa.
En osaa eventin säätä ennustaa mutta sen tiedän, että kun tuollainen takatuuppari laitetaan meikäläisen alle tuonne Monte Carloon, niin siellä käsketään katsojia siirtymään 50m kauemmaksi ladulta. Terminaalin uhka on valitettavasti korkea ja tapahtuma saatetaan keskeyttää henkilövahinkojen seurauksena. Katsotaan onko joku pikataipale ennestään tuttua mutta tämä sattaa vaan lisätä lähimmäisteni tuskaa, kun ei ole malttia ajaa maaliin asti. Mielelläni ajaisin kunniakkaasti maaliin asti mutta en sitä kakkosvaihteella haluaisi tehdä. Treeniä vaaditaan, enkä edes häpeä.
 
No nyt tuli sitten vedettyä se ns. elämäni ajosuoritus. Historic-klubissa vuorossa oli 34 kilometriä Chilen soratietä pimeässä S2000:lla. Valitsin autoksi Opel Corsan, jota en ollut aiemmin pelissä kokeillut. Pari shakedown-vetoa alle ja pätkälle.

Aloitin varovasti, mutta pikku hiljaa vauhti kiristyi kuin itsestään ajamisen sujuessa. Flow-tilan löytäminen ajamiseen on ollut käytännössä mahdotonta viime aikoina, mutta tällä pitkällä yöpätkällä se vihdoinkin löytyi. Ajaminen vain sujui eikä oikeastaan mitään isompia tilanteitakaan matkan varrelle osunut. Maaliin tullessani sijoituin maailmanlistalla kolmanneksi, ja voin kyllä rehellisesti myöntää että se on kaukana normaalin tasoni yläpuolella. Kyllä tuli hieno fiilis puolen tunnin mittaa lähennelleen pätkän jälkeen! :)

Chilestä kyllä muutenkin olen pitänyt kovasti tässä pelissä. S2000-luokan autolla nuottikaan ei ehdi tulla hirveämmin myöhässä, minkä tämä nyt syntynyt yöllinen ajosuorituskin todistaa. En todellakaan muistanut pätkää tai isompia osiakaan siitä ulkoa, joten luotin nuottiin ja hyvällä tuloksella. Jos pitäisi nimetä yksi ja ainoa suosikkipätkä tähän mennessä, niin tämä se olisi. Ohessa video koko pätkästä.

 
KFIN2
Tuli jaappanissa kurvailtua ja ei se kyl vaan omaan käpälään istu ajaa rallia kestopäälysteellä. Rallia ajetaan hiekassa/mudassa/lumessa/jäällä, mutta ei asfaltilla. Ei vaan saa mitään tuntumaa siihen. Hetkittäin tuntuu että pitoa on vaikka muille jakaa ja seuraavassa mutkassa niin puskee vaan.

Montea sitten jos on listalla jossain kohtaa, niin se tulee luultavasti jäämään väliin. Kypäräkamerasta pelattuna kun peli kippaa joka kerta monteen mentäessä, niin ei toi moti riitä kokeilemaan edes. Kuulema auttais jos pelais jollain muulla kameralla, mutta kun niillä ei sitten pysy sitäkään vähää ladulla.. :D
 
KFIN2
Tuli jaappanissa kurvailtua ja ei se kyl vaan omaan käpälään istu ajaa rallia kestopäälysteellä. Rallia ajetaan hiekassa/mudassa/lumessa/jäällä, mutta ei asfaltilla. Ei vaan saa mitään tuntumaa siihen. Hetkittäin tuntuu että pitoa on vaikka muille jakaa ja seuraavassa mutkassa niin puskee vaan.

Montea sitten jos on listalla jossain kohtaa, niin se tulee luultavasti jäämään väliin. Kypäräkamerasta pelattuna kun peli kippaa joka kerta monteen mentäessä, niin ei toi moti riitä kokeilemaan edes. Kuulema auttais jos pelais jollain muulla kameralla, mutta kun niillä ei sitten pysy sitäkään vähää ladulla.. :D
Minulla ei ole valtuuksia ohjeistamaan mutta yhden vinkin haluan antaa, mikä toimii ainakin itsellä. Jalka pitää olla 95% ajasta jarrulla, kaasulla ja usein molemmilla samaan aikaan. ”Feathering brake”, noilla tiukoilla osuuksilla saa nokan kääntymään hyvin, kun pitää esim. 30% jarrupainetta läpi mutkan ja tunnustelee kaasua. Jopa kovissa jarrutuspaikoissa annan välikaasua tai pidän jalkaa tasaisesti kaasulla, niin pysyy ohjattavuus ja ei mene perä lukkoon. Tietyissä 5 ja 6 mutkissa pidän lapun lattiassa läpi kurvin ja tunnustelen jarrulla milloin on riittävästi pitoa eturenkailla.
 
Minulla ei ole valtuuksia ohjeistamaan mutta yhden vinkin haluan antaa, mikä toimii ainakin itsellä. Jalka pitää olla 95% ajasta jarrulla, kaasulla ja usein molemmilla samaan aikaan. ”Feathering brake”, noilla tiukoilla osuuksilla saa nokan kääntymään hyvin, kun pitää esim. 30% jarrupainetta läpi mutkan ja tunnustelee kaasua. Jopa kovissa jarrutuspaikoissa annan välikaasua tai pidän jalkaa tasaisesti kaasulla, niin pysyy ohjattavuus ja ei mene perä lukkoon. Tietyissä 5 ja 6 mutkissa pidän lapun lattiassa läpi kurvin ja tunnustelen jarrulla milloin on riittävästi pitoa eturenkailla.
Täytyy testata. Dirtissä tuli tota jarrulla sitomista käytettyä aika paljon, niin voi olla että se dirtissä opittu setti on niin syvällä selkäytimessä ettei sen takia meinaa tässä saada toimivaa settiä aikaiseksi.
 
Sitten kun kaikki sujuu muuten niin peli kettuilee. Olipas lystiä ajella Montea, uskomattoman liukasta.. joka mutka sivuluisussa. Hidasta mutta hiton viihdyttävää. :D

Pari ekaa pätkää, ei virheen virhettä.. kolmannessa sama homma suht pitkälle, kunnes yhdessä mutkassa liusuin ihan hiukan kävelyvauhtia ulos radalta. Resettiä meinasin painella, niin pelihän tuumasi että "parempi ilman, kuin Hillman.. terminal damage". En pääse edes rallia jatkamaan että olis power stagelta voinut pisteitä ehkä saada. Ei se mun Hillman nyt sentään noin heikkoa tekoa kai ollut!

Hiton hyvä yhdistelmä kyllä, taitaa Ranskalainen sammakkoauto olla aika kurko noihin olosuhteisiin.. en viitsinyt itse ottaa kun DR2:ssa sillä tuli jo ajeltua niin pirusti.

Kaikesta huolimatta, HC damage on hyvä lisämauste ja on ihan kiva että on vaihtelua ajokeissa paljon. Kyllä lämmitti vanhan mieltä takavedot, ihan silkan ajamisen ilon takia harmitti että loppui liian lyhkäseen. :)

Plääh.. tässä olis ajohalut ja vireystila kohdillaan niin tokihan sitä pitää lähteä töihin palaveriin. :(
 
Mulla vähän eri fiilikset tosta montesta :D kahden pätkän jälkeen totesin, etten todellakaan käytä mun aikaa tämmöseen. Jostain syystä tuli suorastaan vittumainen olo, kun ei ollut mitään tunnetta missään. Hetken ajattelin, että tässä on joku bugi eikä talvirenkaat mennyt alle, mutta eipä tainnu olla. Sama kuin oisi ilmassa leijuvaa koivunlehteä yrittänyt ohjata laivan ruorilla. Jääradat siis skippaan tästä lähtien ihan suoraan :D ehkä joskus pitkällä tulevaisuudessa, kun oon oppinut ajamaan asfaltilla tai alkanu edes tykkäämään asfaltilla ajamisesta tässä pelissä, niin voin käydä kokeilemassa uudestaan.

Toki voi olla tämä viidennen päivän koronassa olo vetänyt hermot pintaan ja siksi ralli tuntui niin kauhealta :D
 
Viimeksi muokattu:
Kukaan ei taida olla yllättynyt että mulla Monten kisa päättyi terminal damageen. :D Eka EK meni hyvin, taisin olla kolmas, tokakin meni ok. Kolmas alkoi hyvin ja olin neljä ekaa splittiä ihan kärjen tuntumassa, mutta sitten...jää yllätti ja menin kalliolta alas. :D

Mutta jotain positiivista että vauhtia näytti olevan, kun yleensä mulla noi asvalttikisat ei onnistu ollenkaan.
 
Joo hauska oli vetää takavedolla jäällä ja jollain pätkällä taisin olla jopa neljäs sillä hetkellä, mutta yksi jarrutus pitkäksi ja terminaalin kautta kotimatkalle :D
 
Tykkää jäästä/lumesta tai ei niin Fanatec csl + loadcell, rattina bmw 32cm, niin on kyllä aivan mahtava tuntuma, parempi ku DR2.0. Ei ole myöskään valittamista asfalttituntumasta, hyvin tuntee jousituksen taivutukset ja renkaiden väännön.

Taitaa uusinta faneteckiä pleikalle saada jo Thrustmasterin hintaluokassakin, suosittelen.

Kaikenlisäksi ite ajan aivan törkiän kevyillä rattiasetuksilla, koska sessiot on pitkiä ja helpottaahan se reagointia esim. jäisellä kun ei tarvi hiessä vääntää. Tuohon vaikuttaa tietysti se kun tuntoa on niin kevytkin riittää.
 
Tykkää jäästä/lumesta tai ei niin Fanatec csl + loadcell, rattina bmw 32cm, niin on kyllä aivan mahtava tuntuma, parempi ku DR2.0. Ei ole myöskään valittamista asfalttituntumasta, hyvin tuntee jousituksen taivutukset ja renkaiden väännön.

Taitaa uusinta faneteckiä pleikalle saada jo Thrustmasterin hintaluokassakin, suosittelen.

Kaikenlisäksi ite ajan aivan törkiän kevyillä rattiasetuksilla, koska sessiot on pitkiä ja helpottaahan se reagointia esim. jäisellä kun ei tarvi hiessä vääntää. Tuohon vaikuttaa tietysti se kun tuntoa on niin kevytkin riittää.
Ootko tehnyt säätöihin muutoksia? Itsellä on fanatecin gt dd pro 8nm enkä mä tuntenut yhtään mitään :D oon kokeillut muutamia säätöjä mitä on löytynyt, mutta ei ole oikein ollut hyviä. Vai olenkohan mä vaan niin tottunut turismon tuntumaan että siksi tää vaikuttaa niin tunnottomalta. Pidän siinä aika kovaa vastusta. Tai sitten on jotain vikaa jossain.
 
Monte: Ei nyt helvetti, ajattelin jo, että eka ralli ilman spinniä. No tokavikalla, tuli sulalla sit heti kaksi. Olihan sitä virhettä muutenkin lopulta ihan riittävästi, jotenkin ei keskittyminen pysy edes viittä pätkää. Powerihan tuntui menevän sit aika hyvin, jossain vikan splitin kohdalla innostuin, että nythän sujuu. No, eipä siitä mennyt varmaan kilsaakaan, kun pitkä kutosen vasuri ja perästä lähti pito ja 113 km/h aitaan ja terminaalit :rolleyes: mutta olipahan kunnon Monte, hauskaa oli niin kauan kuin sitä kesti.

Aikaisemmasta Virosta täytyy mainita, että sama pirun nelosen vasuri + hyppy onnistui koijaamaan molemmilla kerroilla ja puolen minuutin penaltyt aina kouraan. Siellä oli kyllä tuskaa nuotin kanssa, vaikka muuten kyllä tykkäsin kovasti reitistä. Japanissakin meinasi tulla spinnivapaa-ralli, mutta kyllä siellä loppupuolella yksi tuli. Mutta suunta on sentään vähenemään päin.

Meinaa ajelut olla joka toinen päivä ja n. 1-1,5h kerralla, niin ehkä se vähän estää kehittymistä myös. Mutta jahka saa AW II pelailtua läpi, niin ehkä sitten säännöllisemmin. Rattipäivitys kiinnostaisi kanssa, mutta peppu ei taida kestää Fanaa oikein tällä hetkellä. Thrustmaster olis varmaan sinänsä ihan fiksu kyllä jos sen tosta blackista sais tohon hintaan. Voisi saada kohtuu hyvin rahoja takaisin, jos Fanaan innostuisi sitten päivittämään ja toisaalta ei olisi nii paljoa rahaa kiinni jos innostus tästä laantuu. DD kyllä kiinnostaisi selvästi paremman tuntuman lisäksi myös hiljaisuuden puolesta, tässä G29-kilinkolinissa ei kehtaa pitää hirveästi palautteita päällä kun kun muut nukkuu.
 
Mietin pitkään Alpinen ja Abarthin välillä, koska näistä minulla eniten kokemusta. Suhteellisen tuntematon luokka minulle ja valitsin Alpinen pienemmän tehon perustella.

Minulle Monte Carlon tarina oli kuin Tuntematon Sotilas. Hyvää nousujohteista tekemistä kunnes tulikin turpaan, kuten vaimot vastaanottivat 50-luvulla.

Noh, ekalle pohjat, toisella pätkällä toiseksi ja kolmannella pätkällä kosautin sitten viimeisen kurvin ulostulossa suoraan tolppaan ja täällä mainitsema ranskalainen sammakko muuttuikin rupikonnaksi, harmitti. Yksi toinenkin huomattava virhe tapahtui kolmannella pätkällä ennen tätä, josta tuli penaltia.

Varikolla pojat saivat taas hommia ja korjautin ohjauksen, jousituksen kevyesti ja valot… seurauksena 0:40 sakko. Miksi valot? Kuvittelin, että seuraava pätkä olisi myös hämärällä. Olen tyhmä. Loput pätkät ajelin sitten jousituksella mikä melkein irroitti rattini liitoksistaan ja Suomessa havaittiin historian ensimmäinen maanjäristys. Katsokaa uutiset. Auto oli liukkaalla vielä ajettava matalista nopeuksista johtuen mutta asfaltin nopeilla osuuksilla ja jarrutuksissa ei ollut mitään kontrollia. Perä oli mutkiin sisään tultaessa levottomampi, kun 2013 syntynyt somelapsi. Maaliin ajoin ja joku sijoitus sieltä toivottavasti tuli.

Kokemusta rikkaampana mutta henkisesti köyhempänä. Seuraavia eventtejä odotellessa. Onko kukaan kiinnostunut Rally1 clubista vai onko tämä vasta tulevaisuudessa, kun enemmän tatsia koko hommaan?
 
Näistä olen lähtenny ja keventänny vielä tästäkin ja tuntumaa löytyy tiestä ja autosta niin, että annan 10/10.
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20231114_214218_YouTube.jpg
    Screenshot_20231114_214218_YouTube.jpg
    614,3 KB · Lukukerrat: 13
  • Screenshot_20231114_214140_YouTube.jpg
    Screenshot_20231114_214140_YouTube.jpg
    585,2 KB · Lukukerrat: 13
Ylös Bottom