Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

EA Sports WRC - Clubit yms. online eventit

Hmm, Kreikkaa ei valitettavasti ehtinyt ajamaan. Siinä olisi saanut ekaa kertaa Kreikan ajettua sekä tuntumaa S1600 autoihin. No pitää kokeilla sitä komboa Time Trialissa.

Huomenna voisi taas päästä ratin ääreen, mutta Iberia ja asfaltti ei tällä hetkellä kiinnosta. Eikä myöskään Meksiko oikein houkuta, kun se juuri ajettiin klubissa. Jospa loppuviikolla olisi itseäni kiinnostavia ralleja.

Sinänsä tässä ei kyllä vielä niin hyviä olla, että voisi leikkiä olevansa Ogier ja valita mitä kisoja ajelee...
 
KonsoliFIN 2 ja Katalonia Rally1:llä. Hyvä ajo muuten mutta yksi pahemman luokan munaus pilasi kisan. Unohdin vaihtaa renkaat huoltotauolla, ja lipsuttelin jo valmiiksi kuluneilla saderenkailla kaksi viimeistä pätkää kuivalla kelillä. Mitään mahdollisuuksia ei tietenkään kärkivauhtiin enää ollut, joten aika paineettomassa joskin hieman vittuuntuneessa mielentilassa tämän sai ajella läpi. :D Ensimmäisellä lenkillä olin vain muutaman sekunnin perässä kärjestä, maalissa lähemmäs minuutin.
 
Oli tavallaan vähän virhe hankkia DR2 pc:lle, nyt on motivaatio WRC:n suhteen hiukan kateissa kun DR2 pyörähtää 100+ fps ja clubit toimii niin kuin kuuluu. Ja näyttäähän se myös paremmalta, vaikka ei sillä niin väliä. No, onneksi assutuntuma on sentään WRC:ssä selvästi parempi. Vähän pistää miettimään, että mitenköhän tämä pyörisi omalla pc:llä...

Ajelin Kroatian hyppämällä därrästä suoraan shakelle ja meni kyllä melko nollat taulussa. Jotenkin ei mennyt jakeluun, että märällä alamäkineulansilmään pitäisi jarrutella vähän enemmänkin. Penaa tuli roppakaupalla. Pitkän pätkän puolivälissä alkoi moottori jo vähän pätkiä ja mietin, että kone armahtaa minut keittämällä itsensä, mutta masokistina rupesin varomaan korkeita kierroksia (jos tällä edes on merkitystä) ja pääsin pätkän loppuun.

Seuraavan pätkän startissa auto sammui ennen lähtölaskentaa, mutta niin vaan meni sekin paaliin... maaliin ja pääsin huoltoon köröttelemällä. Huollossa kone ja jäähy kuntoon ja takaisin baanalle. Köröttely oli sen verran jeesannut, että loput kaksi pätkää meni sentään varsin vähillä virheillä vaikka autossa olikin taas kulkua huomattavasti enemmän. Oikeastaan tuo auton lahoaminen toi mukavasti mielenkiintoa tuohon ralliin. Tässähän voisi olla uusi taktiikka?
 
Mr. Sonikk uhkasi minua ja kertoi tekevän muutamia terminaaliin johtavia muutoksia minun autoihin Clubeja varten jos en tuohon ACC:hen paremmin perehdy. Tästä syystä olen nyt pari päivää vääntänyt ratahommia niska limassa ja jäänyt rallit vähän vähemmälle. Leikki leikkinä.

Taskuraketit ja Kreikka jäi välistä viikonlopun rientojen seurauksena. Hauskat rallit edessä ja pitää asennoitua takaisin tuohon maailmaan. Klubi3 on ollut henkilökohtaisesti paras vauhti päällä ja näistä haluan hyviä tuloksia tai voin suosiolla harkita Wolt-kuskin uraa. Rally1-autot Espanjan reiteillä suorastaan houkuttelevat.
 
Tuli muutaman päivän tauon jälkeen palattua puikkoihin. Lämmittelin ensin time trialissa ja eihän siitä tuntunut tulevan taas mitään. Kokeilin sitten vaihtaa nuotit earliest -> normal ja sehän alkoi sujumaan! Ei nuo syherömmät muuten onnistu, menee kokoajan nuotit sekaisin. Tästä rohkaistuneena Norjaan ja kulki ihan kohtuu hyvin, mutta joka pätkällä tuli vähintään yksi hipaisu penkkaan jonka seurauksena se v*tun pulkka oli poikittain jumissa siinä rännissä. Sen verran alkoi tunteet kuumentua ohjaamossa että koirakin luikki korvat luimussa muualle. Noh ehkä se tästä taas, oli jo paikoitellen ihan ajamisen meininkiä.
 
Mulla mennyt ihan toi Scandia ralli ohi, no ei voi mitään. Täytyy katsoa jos torstaina ehtis, ja pystyy. Mitä luultavammin pitäis ohjaimella pelata siinä tapauksessa ja se ei oikein houkuta.
 
Norja ajettu ja olipahan kyllä hukattujen mahdollisuuksien ralli. Tämä lienee reitiltään vähiten tuttu kilpailu tässä pelissä, kun ei Rally Scandiaa ole tullut uramoodissakaan paljoa ajettua. Shakedownia kummempia treenivetoja en tehnyt, vaan talutin Opel Corsan melko kylmiltään lähtöviivalle.

Ensimmäinen pätkä tuli yllättävän hyvällä rytmillä mutta kuitenkin sopivan varovasti, ja maalissa olikin suoranainen yllätys että taululle napsahti pohja-aika. En sitten tiedä menikö tämän takia pasmat sekaisin vai mitä, mutta toisella pätkällä sitten ihan ajatuksen kanssa huomioin tuplahuomion tekemällä kaksi ja puoli kierrosta katon kautta ympäri, päätyen pitkälle penkan väärälle puolelle. Odottelin puoli minuuttia automaattista resettiä (joka siis kuitenkin tuli ollessani ulkona tieltä), ja siitä napsahti vielä penaltyna puoli minuuttia lisää. Loppupätkä meni muutenkin ajollisesti melko lailla reisille, mutta sain juuri ja juuri auton riittävän hyvään ajokuntoon seuraavaa pitkää pätkää ajatellen.

Kun vielä pitkän pätkän parilla ensimmäisellä sektorilla tein lisää aikaa vaatineita virheitä, alkoi vaikuttaa selvältä ettei tästä kisasta ole paljoa pisteitä tulossa. Pätkän puolivälistä eteenpäin sain kuitenkin erinomaisen yrkän päälle, ja ajoinkin EK:lle toiseksi nopeimman ajan. Toiseksi viimeinen pätkä tuli pohja-ajan arvoisesti, ja ilmeisesti muut kuskit olivat kokeneet sen verran isoja vaikeuksia, että huomasin melko satumaisella tuurilla johtavani sittenkin jälleen kilpailua kuudella sekunnilla @Larzi'n edessä ennen viimeistä pätkää.

Corsa oli kokenut tässä vaiheessa sen verran kovia, että lyhyessä huollossa piti päättää mitä osia korjaa. Otin riskin mikä ei kannattanut, ja ylitetystä huoltoajasta napsahti kymmenen sekunnin aikasakko. Tämä tarkoitti että hukkasin johtoasemani ja jouduin lähtemään Powerille neljä sekuntia Larzin perässä. Puhdas vauhti oli kuitenkin ollut tähän mennessä sen verran hyvää, että kaikki oli mielestäni edelleen voitettavissa. Niinpä ajoin heti ensimmäisellä sektorilla kiveen ja kärsin rengasrikon, joka oli tietysti pakko vaihtaa. Kisa voitosta päättyi luonnollisesti siihen, joten kun mitään menetettävää ei ollut, niin loppupätkä oli mahdollista ajaa riskirajalla ja hieman sen ylikin. Päästelin sankassa lumipyryssä kyllä reilusti kovempaa kuin olisin uskaltanut tehdä jos johtoasema olisi edelleen ollut puolustettavana, mutta ihme kyllä pääsin maaliin. Renkaan vaihtamiseen oli kulunut 90 sekuntia ja koko tilanteeseen ehkä 5-10 lisää, kun taas maaliin saavuin 73 sekuntia pohja-ajan perässä. Kilpailun voiton hävisin 67 sekunnilla.

Yritystä oli ja hukattuja mahdollisuuksia tarjottiin takaisin pariinkin otteeseen kultaisella tarjottimella, mutta eipä kelvannut. :D Kyllähän vauhtia löytyi, mutta kun tielläkin pitäisi pysyä.
 
Mr. Sonikk uhkasi minua ja kertoi tekevän muutamia terminaaliin johtavia muutoksia minun autoihin Clubeja varten jos en tuohon ACC:hen paremmin perehdy. Tästä syystä olen nyt pari päivää vääntänyt ratahommia niska limassa ja jäänyt rallit vähän vähemmälle. Leikki leikkinä.

Mulla käynyt sama homma.. ihan piruuttaan aattelin koittaa miten ACC toimii pleikkarilla (vaikka mulla pc versiokin jo on mutta jäi pelaamatta) kun näyttiksen hommaamisessa nyt vähän kestää ja sehän toimii kuin unelma ja on vienyt mun ajoajat. Aattelin että takas rallitteleen kun saan pc:n pelikuntoon tuossa varmaan parin viikon sisään. Taitaa olla ACC ainoa ihan kunnon simu pleikalla.. toki originaali AC on olemassa, mutta se konsoliversio on ihan hiton huono kun senkin kokeilin.. ajotuntuma toai hyvä, muuten ihan kamala oikeastaan joka tavalla.
 
Scandia oli kyllä lokaationa positiivinen yllätys. Muistan kierrelleeni Norjan kallioita joskus rallikoulussa, mutta muuten en ole siellä vieraillut. Oikein kunnon talvirallin tuntua sekä mielenkiintoinen reitti. Paljon parempi kuin Ruotsi. Reccesin taas 3 ekaa pätkää ennen kisaa ja reitin vaarallisuus kävi selväksi. Tämäkin kisa pitää ajaa varoen. Joka pätkällä sähelsin jotain. Esim. sokkona ajoin ykköselle reccessä joku 15s nopeamman ajan, mutta kisaveto meni liikaa eipäs juupas leipomiseksi ja löin perää penkkaan, joka johti joihinkin spinneihin. Rullasin pitkällä pätkällä harmittoman pienestä hipaisusta sisämutkaan. Matkalle jäi ovet ja takaluukku, mutta auto oli tosi hyvä ajaa silti ja täytyyhän moinen toimia ainakin painon pudotuksena :D . Vikalle pätkälle lähdettäessä keltaista ja oranssia kolmiota oli siellä sun täällä. Kokonaisuutena ihan kelpo suoritus, kun muillakin oli ongelmia.

Huom.! Viimeinen viikko menossa Kfin1-klubissa ja seuraava championshippi on varmasti helpompi. Nyt olisi hyvä aika kertoa mielipiteitä mitä haluaisi ajaa. Itseä häiritsi tässä käynnissä olevassa se ettei huollot ole ns. tasapituisia ja tasavälein. Varsinkin hardcoredamagella olisi saanut olla pidemmät huollot. Meni liian extremeksi, eikä se tuonut toivottuja taktisia elementtejä. Palataan takaisin helpompaan vauriomalliin ja isompaan pistelaskuun, jos minusta on kiinni.

Ajetaanko vaihtuvilla luokilla vai pelataanko samalla?
Millä intervallilla ja minkä pituisia ralleja? Kfin3:ssa on menossa 8 pätkän ralleja ja Kfin2:ssa 5-6 pätkän ralleja. Ehkä ykkösessä voisi ajella lyhyempiä. Pari kpl viikkoon n. joulun tienoille asti ja vaihto aina samoina päivinä tyylin ma ja to tai ma ja pe. Ja tällä kertaa tähtään vaihdon niin ettei se ole keskellä iltapäivää. Oon miettinyt että lyhyt-pitkä-lyhyt voisi olla hyvä pätkäformaatti ja laittaa huollot vaikka joka väliin, koska auton pystyy kumminkin resettaa.
Missä ralleissa on pahimmat suorituskykyongelmat? Koitetaan välttää näitä. Mexico ainakin mennee pannaan.

Siellä on tirehtöörioikeudet mun lisäksi myös jäsenillä @JLunen @Tenebrae Aeternae ja tietysti perustaja @Ac3way . Jos haluatte toimia vetäjinä niin sekin sopii hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun WRC löysi tiensä myös tähän talouteen, niin kävin tietysti heti liittymässä klubeihin. Kokeilin ihan suoraan ilman mitään muuta ajoa eilen KonsoliFIN 3:sta padilla. Siitähän ei tullut yhtään mitään. Metsään monta kertaa. Auto paskana. Hidasta menoa, eikä oikein mitään tuntumaa.

Tänään sitten aamutuimaan ratilla. Muutama Moments -pätkä ensin alle että saa testattua rattituntuman ja sitten KonsoliFIN 2:n kimppuun. Ei ainakaan heti kättelyssä vauhti riitä kärkikahinoihin. Kerran ajoin ulos, jossa meni +10s, mutta muuten jäin sellaisen 15 - 20s per ek. Kaikki tietysti ihan uutta, joten ehkä vauhti vähän paranee ajan mittaan. Ehkä. :D
 
Larssilla erinomaista pohdintaa! Jos teet suunnitelmiesi sarjan niin varmasti ajan itsekkin kun esim. reset ei näyttele mitään osaa kun sen noin järjestää. Hc damage sopisi mielestäni hyvin juuri nyt jos huollot 30-45min on joka ek:n välissä.

Flex-pisteet tosiaan ehdottomasti ettei terävin kärki vain saa aina pisteet ja muu kymmenien kuskien joukko on yhtä mössöä ilman järjestystä ja ehkä motivaatiotakin?

Omaan makuun 2 lyhyempää, yks pitempi, 2 lyhempää sopisi yhden rallin mitaksi. Asvaltti ja sora vuorottelee vähintään, sora taitaa olla myös suositumpi? Luokat riittäs itelle parikin, esim vuorotellen tai vaihto keskellä kautta.

Nyt muutkin mielipiteet esiin niin saadaan hyvä sarja tulevasta ja tulevaisuudessa.
 
Nyt muutkin mielipiteet esiin niin saadaan hyvä sarja tulevasta ja tulevaisuudessa.
En uskalla muuten näin tulokkaana kommentoida, mutta KonsoliFIN 2:n viiden erikoiskokeen ralli tuntui sopivan mittaiselta. Kun taas KonsoliFIN 3:n kahdeksan ek:ta tuntui turhan pitkältä. Joten täältä ääni neljän, viiden tai max kuuden erikoiskokeen ralleille.
 
Hyviä ajatuksia itse kultakin. Itsekin kannatan, että kaikki klubit eivät olisi niin vaativia, joten tähän sopisi juuri joku 4-5 eekoota mielestäni ja vaikka normidamagellakin. Jos kfin1 olisi sellainen "entry levelin" klubi. Pari rallia viikkoon kuulostaisi myös hyvältä. Siten varmaan useimmat ehtivät muihinkin klubeihin ja/tai vähän muutakin pelailla.

Ehkäpä yksi klubi voisi olla hc-damagella ja pitkillä huolloilla, mutta ei rallina kovin pitkä. Ja sitten yksi pitempiä ralleja sisältävä klubi normidamagella? Nämä nyt ihan heittoja. Jos huoltoja tosiaan olisi tiuhaan ja ne olisivat kohtuullisen mittaisia, niin sitten päävalikossa käynti ei niinkään tuottaisi enää etua. Tosin sitähän voisi sinänsä tehdä kaikki jo nyttenkin jos haluttaisiin kaikille tasapuoliset mahdollisuudet. Harmi kyllä kun ei tuohon ole fiksiä vielä, viehän se nyt olennaisen osan lajista. Mitenkäs nuo rengasasetukset on klubeissa? En ole yhtään noita vilkaissutkaan, mutta tosiaan se päävalikossa käynti resetoi renkaatkin, joten josko sitäkin kottaisi sitten huomioida?

Lyhyisiin klubeihin ottaisin mieluummin saman luokan läpi kauden, pitemmässä voisi vaihto puolivälissä olla sopivaa vaihtelua. Ja flex-pisteitä kannatan ehdottomasti.

Meksikon lisäksi Montessa oli muistaakseni talvella ongelmaa, mutta jonkun kesäpätkän ajoin ja siinä ei ollut. Sen verran vähän itse ajellut viime aikoina, että ei ole oikein muistissa nämä.
 
Mä oon sitä mieltä että samat autot eikä niin että vaihtuu joka kisaan. Tosin en tiedä tuleeko paljon pelattua nyt tuleva kuukausi kun kävin jalkaleikkauksessa tänään.

Eli jos joku pelaa ohjaimella ja on hyvät asetukset siihen, niin mielenkiinnolla otan vastaan ja kokeilen miten sujuu. :D
 
Eli jos joku pelaa ohjaimella ja on hyvät asetukset siihen, niin mielenkiinnolla otan vastaan ja kokeilen miten sujuu. :D
Kaikki kisat ajettu täällä DualSensellä. Herkkyys satasessa ja lineariteetti kakkosessa, ohjainasetukset pysyneet samana kaikissa luokissa ensimmäisestä päivästä lähtien.

Itse pitäisin kyllä vaihtelusta autoluokkien välillä, koska pelissä on niin hyvä ja laaja autovalikoima. Toki ei sekään haittaisi, mikäli painotus olisi moderneissa nelivedoissa. Toisaalta nyt alkaa olla painetta pelata vähän muutakin välillä kuin WRC:tä, joten katsotaan mikä on oma osallistumisen taso jatkossa. Mennään fiiliksen mukaan joka tapauksessa, ja periaatteessa mikä tahansa luokka kelpaa.
 
Kaikki kisat ajettu täällä DualSensellä. Herkkyys satasessa ja lineariteetti kakkosessa, ohjainasetukset pysyneet samana kaikissa luokissa ensimmäisestä päivästä lähtien.

Itse pitäisin kyllä vaihtelusta autoluokkien välillä, koska pelissä on niin hyvä ja laaja autovalikoima. Toki ei sekään haittaisi, mikäli painotus olisi moderneissa nelivedoissa. Toisaalta nyt alkaa olla painetta pelata vähän muutakin välillä kuin WRC:tä, joten katsotaan mikä on oma osallistumisen taso jatkossa. Mennään fiiliksen mukaan joka tapauksessa, ja periaatteessa mikä tahansa luokka kelpaa.
Mitä hittoa, oon luullut kokoajan että sulla joku pro ratti. :D Suutun jos vedän paremmin ohjaimella kuin ratilla. :D
Nelivedot on ihan jees, tyyliin noi autot jotka konsolifin 3:ssa ja wrc2, noi hybridit ei oikein lähde muuta kuin asvaltilla itsellä.
 
Ylös Bottom