Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

hyvä että monelle peli maistuu, kesä on vaan itselleni huono aika pelata oikeastaan mitään, niin itselleni peli vaan ilmeistyi täysin väärään aikaan, kesällä kun olen tosiaan enemmän Fitness urheilija kun Gamer, eli talvet pelataan ja Kesät sitten treenaillaan ja nautitaan auringosta. siihen päälle vielä nuo futikset EM-Kisat koska oikean "urheilun" lisäksi olen myös intohimoinen penkkiurhelija, niin peli ilmestyi pahimpaan mahdolliseen aikaan, vielä tuo juhannus siihen päälle, aiemminhan tosiaan sanoin että hommaan pelin sitten paremmalla ajalla, mut sit hetken mielijohteesta ostin pelin.

meitsi on siis aika Extreme tason ihminen tuossa treenamisessa kesäsin, kävelen noin 10 kilsaa per päivä 3-5 viikossa, vedän oman vatsalihastreeni rutiinin joka on itseasissa hyvin extreme ja sieltä vaikeimmasta pääästä joka päivä, kyseessä on siis Crossfit ammattilaisen vatsalihas liike, siihen päälle käyn vielä 4-5 kertaa viikossa salilla, mulla on vaan ihan huippu geenit tohon touhuun.

Avaan nyt tässä minkä takia kesä on itselleni huono aika, koska en pysty yhdistämään järkevästi noita kahta asiaa.

Valitettavasti minulla on myös Nivel Reuma Sairaus sitten haitta puolena, joka enemmän näkyy sitten peleissä, eli minuun sormeeni alkaa sattumaan jatkuva liipaisemien käyttö, peukalon käyttö ei niinkään, pahin esimerkki on pelit joissa ei voi vaihtaa buttoneita, kuten esimerkiksi Wuthering Waves siinähän siis väistö on L1,ssa tai R1:ssa ja sitä et voi vaihtaa, sen takia minun oli pakko pistää peli tauolle, koska mun on valittava haluanko treenata vai pelata, pahimissa tapauksessa tuo aiheuttaa minulle niveltulehduksen. eli minun pitää ottaa myös nuo huomioon pelatessa. onneksi myöskin Elden Ringissä pystyi vaihtamaan nappuloita,.

se sitten näkyy myös välillä omassa fiiliksessäkin ja ulos annissa, koska turhauttaa henkilökohtaisesti koska mun pitää valita noista kahdesta, se myös siis määrittelee jonkun verran sen että minkälaisen buildin valitsen, eli mitä vähemmän klickkejä niin sitä parempi, eli minun pitää ottaa myös tällainen asia huomioon. en voi siis pelata mitä tahansa buildeja, niin kun perus terveet ihmiset voivat, koska minulla on toi autoimmuuni sairaus.

oonhan mä siis tästä ennenkin täällä maininnut muistaakseni, mut se vaan tuntuu menevän ihmisiltä ohi.
Ikävää kuulla sairaudestasi. En nyt silti muista täällä lukeneeni sinulta asiasta aiemmin. Joka tapauksessa kovasti tsemppiä tuon haasteen kanssa.
 
Tää vaikeus on kyllä aika suhteellista. Ainakin nuo minibossit ja NPC invaderit kaatuu suht. helposti, isommat bossit, kuten yleistä Frommilla, sitten haastavia. Olen kuollut useimmiten lähinnä siksi, että en ole vain jaksanut kovin tarkasti pelata joka ikistä taistelua.

Isoista bosseista vastaan on vasta tullut leijona, siihen hain apuja niin nopeasti meni. En silti yhtään epäile, etteikö pahempaa ole tiedossa.

Mutta en kyllä minäkään allekirjoita ainakaan näin alussa tätä ihmeellisen vaikeaksi. Tietysti jos valittajat on pääosin olleet jollain level 300 hahmolla niin parkumisen ymmärtää kun skaalaus toimii eri tavalla. Isona plussana tällaiselle alle 150 levelin hahmolle on, että DLC tarjoaa nopeasti expaa, jota hyödyntää pääpelissä.
 
Täälläkin ollut kiirettä pelimaailman ulkopuolella, kun ostimme puolisoni kanssa asunnon, jota olemme remppailleet, niin on kaikki pelailut jääneet lähes tyystin.

Nyt kuitenkin alkaa tilanne tasaantua ja tällä viikolla pääsee vihdoin tämänkin lisärin korkkaamaan.

Kovat on odotukset ja ilmeisesti porukka täälläkin on pääosin tykännyt. Haastetta ainakin ymmärtääkseni piisaa :D. Itseäni hieman huolettaa se, mikä pääpelinkin lopussa alkoi ärsyttämään, että vaikeustaso nostettiin tappiin ihan vain, jotta saadaan pelaajille lisähaastetta.

No, saa nähdä. En ole ukkooni koskenut sitten julkaisun jälkeen, joten ei mitään muistikuvaa leveleistä tai mistään muustakaan.
 
Tää vaikeus on kyllä aika suhteellista. Ainakin nuo minibossit ja NPC invaderit kaatuu suht. helposti, isommat bossit, kuten yleistä Frommilla, sitten haastavia. Olen kuollut useimmiten lähinnä siksi, että en ole vain jaksanut kovin tarkasti pelata joka ikistä taistelua.

Isoista bosseista vastaan on vasta tullut leijona, siihen hain apuja niin nopeasti meni. En silti yhtään epäile, etteikö pahempaa ole tiedossa.

Mutta en kyllä minäkään allekirjoita ainakaan näin alussa tätä ihmeellisen vaikeaksi. Tietysti jos valittajat on pääosin olleet jollain level 300 hahmolla niin parkumisen ymmärtää kun skaalaus toimii eri tavalla. Isona plussana tällaiselle alle 150 levelin hahmolle on, että DLC tarjoaa nopeasti expaa, jota hyödyntää pääpelissä.
Ei minulla ole ainakaan ollut mitään valittamista jotenkin erityisestä vaikeudesta Fromsoftin aiempiin teoksiin tai Elden Ringin emopeliin nähden. Ja olen siis itse pelannut juurikin level 300 hahmolla. Ymmärtääkseni suuremmasta levelistä on hyötyä, kunhan noita scadutree blessingejä keräilee myös hyvin. Jos et niitä keräile paljoa, niin sitten ei myöskään se levelöinti kovin paljoa auta. Samalla scadutree blessingien määrällä olevien kesken se, jolla on enemmän leveliä on siis kuitenkin vahvemmilla lisärissä. Mutta esim. korkeammalla levelillä oleva häviää hahmon tasossa toki helposti sellaiselle, jolla alempi leveli mutta enemmän scadutree blessingejä kerättynä. Toki leveleistä on joissakin asioissa aina hyötyä. Esim. jos on staminaan satsannut, niin se on aina sen mukainen millä levelillä siihen on satsannut. Sama pätee käsittääkseni HP:tä ja manaa. Omien iskujen voimakkuus ja oman hahmon iskujen kestävyys sitten skaalautuvat ensin sen mukaan, paljonko sacadutreetä on kerätty, ja sitten vasta sen jälkeen määräytyy levelin perusteella tuleva vaikutus. Eli scadutree blessingit toimivat ikäänkuin pohjamomenttina useissa ominaisuuksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Pakko kysäistä. Onko kukaan muu huomannut ps5:lla pelatessa että tuolla kun panee menemään kaikessa rauhassa niin ohjain antaa ilman mitään syytä 2 voimakasta täräystä? Kerran on tainnut tulla 3 tai 4. Onkohan tällä jokin merkitys mahdollisesti? Muistaakseni ei ole ollut mitään tärkeää loottia tms lähettyvillä eikä mitään speciaalia vihua myöskään.
 
Pakko kysäistä. Onko kukaan muu huomannut ps5:lla pelatessa että tuolla kun panee menemään kaikessa rauhassa niin ohjain antaa ilman mitään syytä 2 voimakasta täräystä? Kerran on tainnut tulla 3 tai 4. Onkohan tällä jokin merkitys mahdollisesti? Muistaakseni ei ole ollut mitään tärkeää loottia tms lähettyvillä eikä mitään speciaalia vihua myöskään.

Juu muutaman kerran on käynyt noin enkä ole keksinyt syytä sille.
 
Pakko kysäistä. Onko kukaan muu huomannut ps5:lla pelatessa että tuolla kun panee menemään kaikessa rauhassa niin ohjain antaa ilman mitään syytä 2 voimakasta täräystä? Kerran on tainnut tulla 3 tai 4. Onkohan tällä jokin merkitys mahdollisesti? Muistaakseni ei ole ollut mitään tärkeää loottia tms lähettyvillä eikä mitään speciaalia vihua myöskään.

Tällaisen artikkelin löysin missä asiasta spekuloidaan ihan kunnolla. Jopa teorioita, että liittyy jotenkin syvemmin loreenkin. No, kuka tietää, mielestäni todennäköisintä on, että kyseessä on vain yksinkertaisesti bugi, jolle yritetään väkisin keksiä jotain selitystä.
 
Okei. Kiitti linkistä. Jotenkin noi tuntuu kyllä liian tarkoituksenmukaisilta, mutta voivathan ne tosiaan olla pelkkä glitchi. Olis kyllä aika tylsää jos näin. No eiköhän tuokin selvinne jossain vaiheessa.
 
No mulla viimeisin tuli jossain tuolla Ellac Greadbridgen lähellä. Muistaakseni seurailin sitä kallion reunaa sen joen mukaisesti.

edit)

Kävinpä vilkaisemassa ja siellähän on tosiaan joen tuolla puolen iso mylly käynnissä. Bloodfiendit versus Messmer knights. Oisko sitten siihen liittyvä. Toisaalta hapero muistini sanoo että näitä tärinöitä olis tullut muuallakin. Mut mut. Oliko siellä sitten näitä samoja, en...muista :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin tuossa konsolia käynnistäessäni että mulla 387 tuntia ps5 versiota pelattuna, ja 430 tuntia ps4 versiota, eli yhteensä 817 tuntia Elden Ringiä pelattuna. Onko niitä nyt 4 täyttä läpipeluuta tyyliin "kaikki nurkat nuohotaan" Siihen nyt tämä lisäri päälle.

Ei ole mikään muu peli Fallout 4sta lukuunottamatta koukuttanut näin. Onhan tuolla immeisiä jotka ovat tuhansia tunteja tätä pelanneet (kai?) Mutta on tää mulle kyllä melkoinen tuntimäärä.

Mahdollisesti paras peli, ikinä. Minulle!
 
Huomasin tuossa konsolia käynnistäessäni että mulla 387 tuntia ps5 versiota pelattuna, ja 430 tuntia ps4 versiota, eli yhteensä 817 tuntia Elden Ringiä pelattuna. Onko niitä nyt 4 täyttä läpipeluuta tyyliin "kaikki nurkat nuohotaan" Siihen nyt tämä lisäri päälle.

Ei ole mikään muu peli Fallout 4sta lukuunottamatta koukuttanut näin. Onhan tuolla immeisiä jotka ovat tuhansia tunteja tätä pelanneet (kai?) Mutta on tää mulle kyllä melkoinen tuntimäärä.

Mahdollisesti paras peli, ikinä. Minulle!
Ja minulle! :)
 
Luulin tutkineeni tuon Shadow Keepin jo ja mietin et mihinköhän ihmeeseen oikein "tarinan" mukaan pitäis seuraavaks mennä, mutta eikä mitä kyllähän sieltä löytyi vielä luultavasti koko paikan pääbossi Mesmer. Muutaman kerran kävin kuolemassa ja aika tappelu on taas, mut blessingit näyttäis olevan sen verran ok tasolla tälle bossille et eiköhän se tuosta mene, kun hiukan oppii väistelemään. Aika sama homma kyllä kaikessa et ite tuntuu tekevän hyvää lämää, mut toisaalta kaikki bossit järjestään tyyliin 2-shottaa :D
 
Rennala oli yllättävän helppo.
Astrologilla ei meinaa millään mennä läpi. Samurailla kahella Uchigatanalla tippu melko nopeesti. Julkaisun aikoihin Astrologilla peli on kyl läpäisty, mut ei siitä juuri mitään muista.

Ei oo mitään tietoa montako sataa tuntia ja monellako hahmolla peliä on Boksilla pelattu. Mutta joo, olen nyt SotE-Editionia pelannu PS5:lla ja sain sen vasta viikko julkaisun jälkeen, vaikka sen ennakkotilasin.

Ihan perkeleen hyvä peli!
 
Huomasin tuossa konsolia käynnistäessäni että mulla 387 tuntia ps5 versiota pelattuna, ja 430 tuntia ps4 versiota, eli yhteensä 817 tuntia Elden Ringiä pelattuna. Onko niitä nyt 4 täyttä läpipeluuta tyyliin "kaikki nurkat nuohotaan" Siihen nyt tämä lisäri päälle.

Ei ole mikään muu peli Fallout 4sta lukuunottamatta koukuttanut näin. Onhan tuolla immeisiä jotka ovat tuhansia tunteja tätä pelanneet (kai?) Mutta on tää mulle kyllä melkoinen tuntimäärä.

Mahdollisesti paras peli, ikinä. Minulle!
Onhan tämä kova. Taidan kuitenkin vielä sijoittaa Bloodbornen edelle, lähinnä kompaktiuden vuoksi. Tuli siitä mieleen, että ainakaan vielä (kuuluisat viimeiset sanat) ei ole tullut sellaista bossiseinää eteen mitä herrat Ludwig ja Lawrence tarjosivat.
 
No niin, peliä itse nyt koittanut aiempien yritysten jälkeen saada uudelleen innostamaan ja kyllä tämä alkaa jo maistua kun saanut edes vähän jo aikaan jotain itse pelissä. Open World antaa hienosti mahdollisuuden tutkia ja levuttaa hahmoa jos ja kun se pienikään bossi ei tunnu vajaa viiskymppisellä jo refleksit menettäneellä pelaajalla kaatuvan sitten millään.

Mutta sitten kun kaatuu niin onhan fiilikset, voi että!
Edelleen opetellaan ja apuja ja vinkkejä satelee ja pikkuhiljaa vanhuskin oppii uusia temppuja :)
Soulslike peleistä voinee siis nauttia kun antaa oikeasti mahdollisuuden. Itselleen ja pelille :D
 
Onhan tämä kova. Taidan kuitenkin vielä sijoittaa Bloodbornen edelle, lähinnä kompaktiuden vuoksi. Tuli siitä mieleen, että ainakaan vielä (kuuluisat viimeiset sanat) ei ole tullut sellaista bossiseinää eteen mitä herrat Ludwig ja Lawrence tarjosivat.
Itsellekin Bloodborne on kaikkien aikojen paras videopeli mutta pelatuissa tunneissa Elden Ring on skaalansa takia varmaan jo edellä vaikka BB:n käytännössä joka vuosi läpi pelaankin.

Bossiseinistä puheen ollen nyt on kolme iltaa hakattuna DLC:n vikaa bossia vastaan ja melko toivoton meno juuri nyt. Toisaalta, on näin aiemminkin käynyt juuri Bloodbornen DLC:n viimeisen bossin ja Malenian kohdalla, että kyllä se väkisin jossain kohtaa kaatuu.
 
Ylös Bottom