Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

aiemmin puhuin siitä valmistautumisesta että se on vaan mun se juttu, että valmistaudun jokaiseen asiaan etukäteen, se on vaan mun tapa toimia niin kun se on todella monen muunkin tapa, sen takia tuo ER Lisäri jäi hyvin etäiseksi koska itse pääpelikin oli niin pahasti kesken. jos olisin aloittanut ER:n vaikka viikkoa ennen lisäri pelikokemus oisi voinut olla erinlainen nyt tosiaan kun jouduin viettämään enemmän aikaa ER:n parissa kun Lisärin niin lähinnä rupesi vituttamaan pelin laajuus, ja halusin vaan saada sen pois päivä järjestyksestä, eli tein virheen siinä kun ostin pelin ilman sitä valmistautumista lisäriin, niin ku sanoin olin ehkä 40-50% pelannut ER:ää ennenkö siirryin lisäriin täällä on moni kahlannut ER:n aikalailla läpi kotaisin ennen sitä Lisäriä joten sillon pelikokemus on myös hyvin erillainen.

ja tuo katkeruus osio oli oikeastaan osoitettu vaan Hutulle, ja noille lapselliselle munanjatke kommenteille, minulle ne näyttäytyy suoraan katkeruutena, ja tulee aina näyttäytymään.
Mitä ihmeen katkeruutta? Kun oneshottaat bossit ja ite painin niiden kanssa? Kaveri, ei toi sun buildis oo mitää salatiedettä, youtube pullollaan salama perfuumipullo/rolling spark ohjeita. Viimeksi ku katoin ni kaikki tarvittavat kamppeet löytyy joten voisin itekki juustota mutta kuten totesin aiemmin, pidän pelin mieluummin haastavana ja mielenkiintoisena. Gaiuskin lopulta kaatui opettelulla ja erehdyksellä. Sitä sinä et ole tehny ja siksi koet katkeruutta ja pettymystä.

Sä ite postitat videoita mite huikeesti tapat bossit ja paukuttelet henkseleitä että voisit tehä vieläkin nopeammin. Se jos mikä näkyy mun silmään aina nettipippelin venyttämisenä :)
 
kyseessähän oli build showcase että mihin sillä buildilla pystyy, eli ei en saa itse henkilökohtaisesti siitä mitään fiilistä että on 3-4 shottasin bossit, vältyin vaan lähinnä vitutukselta, eli melkein sama asia kun täälle näkee että kun peli ei enää kiinnosta niin vaihetaan easyllä ja juostaan läpi, mutta haluaan kumminkin jollain tasolla läpäistä pelin koska siihen on sijoittanut rahaa. näin kävi itselleni lisärin kanssa. ja todennäköisesti en pelaa ER:n pariin pitkään aikaan, ja jos tulee seuraava lisäri niin valmistaudun sitten siihen hyvissä ajoin. ja tuo buildihan ei ole ainoa buildi joka on rikki eräs thorns buildi pystyy lähes täysin samaan ja vaatii vielä vähemmän.
 
Näin sivusta seuranneena, ei tuo mahdollisimman nopea bossin tappo tai speedrunit yms. minusta ole sen kummemmin pippelin jatketta kun vaikkapa donkey kongin tai muiden pelien twin galaxy maailmanennätykset.

Itsekkin tykkään joitakin lähinnä vanhoja arcade pelejä hinkata oman high scoren perässä, joten en näe tuollaisessa fastest boss kill high scoressa sen kummempaa, toisessa vaan lyhennetään sekunteja, toisessa kerätään pisteitä.

Onko siinä sitten jonkun muun mielestä järkeä tai ei, ei ainakaan minua hetkauta. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että sellaisen tekemisessä, mistä ei saa itse nautintoa, en kyllä näe pointtia.

Sosiaaliseen mediaan postaukset, noh, (lähes) kaikki sitä teemme, joten minkä sitten kukakin näkee pippelinvenyttämisenä, eipä facebookkin kukaan juuri huonoja uutisia postaile. ;)
 
Pelistä ja laajennuksesta voi tietysti olla mitä mieltä tahansa ja peliä saa pelata ihan miten haluaa mutta on kyllä varsin erikoinen ja oman ymmärryksen ulkopuolella oleva toimintamalli aluksi googlettaa rikkinäisin ja juustoisin mahdollinen build, käyttää suurin osa ajasta pelissä sen optimoimiseen ja sen jälkeen tulla kertomaan kuinka peli on liian helppo.
Samoin kun se että tekee pelistä tahalleen itselleen huomattavasti vaikeamman, kun se onkaan jos ei suostu käyttämään summoneita, mimic tearia jne. vaan peli pitäisi päästä läpi ”puhtaasti ja ilman apuja”.
Tässä en itse näe itsessään ongelmaa, olettaen siis sen, ettei samaan aikaan valita liiasta vaikeudesta, kun ei suostu kaikkia pelin tarjoamia välineitä käyttämään. Tai vaihtoehtoisesti ylenkatso kaikkia muita perinteisellä "git gud" -meiningillä. Tiedän monia, jotka pelaa kuvaamallasi tavalla ja he saavat ainakin sitä kautta pelistä enemmän irti, kun pakottavat vielä ekstrahaasteen päälle ja bossien aggron suuntautumisen pelkästään pelaajaan koko ajan. Itse en tosin tähän joukkoon kuulu, ainakaan ensimmäisellä läpipeluulla.

Absurdein ryhmä on sitten tosiaan ne, jotka valittavat liiasta vaikeudesta mutta sitten heillä on hahmo levelillä 60, statsit ihan missä sattuu, ei-päivitetty ase, epäloogiset varustevalinnat, eivät suostu summonaamaan ketään, eikä mitään, eivät suostu käyttämään kilpeä jne.
 
mähän en tosiaan ole missään vaiheessa kritisoinut että peli olisi liian helppo, tiedän kyllä että se ei ole itse kun katselen Elan ja MissMikkaan videoita kun he pelaavat peliä ilman blessingejä, lähinnä otin sen avausviestissäni esille ennen tuota last bossia että ihmiset eivät ajattelevat että, en pidä pelistä sen takia että se on liian vaikea, niinkun esim steam rewikoita lukeassa monella on sellainen kuva, eli ei vaikeusaste ei vaikuta millään tasolla omaan mielipiteeseeni pelistä vaan overal peli ei vaan jotenkin iske ja se on monen asian summa, vaikeus ja helppous ei ole yksi niistä asioista.
 
Absurdein ryhmä on sitten tosiaan ne, jotka valittavat liiasta vaikeudesta mutta sitten heillä on hahmo levelillä 60, statsit ihan missä sattuu, ei-päivitetty ase, epäloogiset varustevalinnat, eivät suostu summonaamaan ketään, eikä mitään, eivät suostu käyttämään kilpeä jne.
Varmaankin tässä paljon niitä jotka pelaavat sitten mieluummin God of Waria, Unchartedia tai Tomb Raideria.

Ei toisaalta mikään helppo rasti pelintekijöille mielllyttää kaikkia. Minusta Elden Ring on onnistunut varsin hyvin, sopii pelaajille, jotka haluavat hakata Level 1 hahmolla NG+7:kaan saakka, kuten niillekkin, jotka kehtaavat kutsua muita apuun bosseihin. Kuulun suosiolla jälkimmäiseen ryhmään vaikka Bloodbornen ja Sekiron olenkin pelannut yksin ilman apuja läpi.
 
Tässä en itse näe itsessään ongelmaa, olettaen siis sen, ettei samaan aikaan valita liiasta vaikeudesta, kun ei suostu kaikkia pelin tarjoamia välineitä käyttämään.
Joo aivan samaa mieltä tästä. Meinasinkin lisätä tuon alkuperäiseen viestiin, että jos tuosta tykkää niin tokihan niin saa pelata mutta jos siitä lähtee valittamaan niin sitä en ymmärrä.
 
Jos peli olisi oikeasti helppo niin tuskin kukaan jaksaisi nähdä vaivaa ja katsella YouTubesta oppaita ja suorittaa perässä?

Toki ymmärrän, että osa haluaa mennä sieltä missä aita on matalin. Lopputuloksena on varmasti hyvin lattea kokemus kaiken kaikkiaan.

Vähän sama kuin katsoisi tänään futismatsin kohokohdat YouTubesta, huomenna kattelis pelin kokonaan uusintana. Sit toteais, että tylsä matsi, mut oli pakko kattoo se matsi kuitenkin.
 
Monikohan täälläkin on katsonut Blessingien sijainnut youtubesta, eikä ole jaksanut nähdä itse vaivaa niiden etsimiseen, näinpä! suurin osa sortuu itse samaan kun etsii helpotuksia, joten turha kritisoida sitten muita.
 
Monikohan täälläkin on katsonut Blessingien sijainnut youtubesta, eikä ole jaksanut nähdä itse vaivaa niiden etsimiseen, näinpä! suurin osa sortuu itse samaan kun etsii helpotuksia, joten turha kritisoida sitten muita.
No ihan pikkusen eri asia googlettaa blessingien sijainteja, kun katsella ja kaivaa kaikki optimaalisimmat varusteet ja kikat, että bossit tippuu parilla lyönnillä. :D
 
se hahmon gearaus tuolle tasolle ei ole mikään kovinkaan helppo rasti. että kannattaa ottaa asioista selvää ennenkö kritisoi, minulla on siis min maxed gear tuolla hahmolla.
 
Tässä nyt hieman sivusta seuranneena, niin eihän youtubesta ym buildien katsominen ja niitä matkiminen ole mitään väärää, teen itsekin sitä joissakin peleissä, että mikä nyt olisi paras buildi tai paras ase ja paras yhdistelmä. Division 2 nyt on aikalailla sitä että kaikki menee sillä mikä on paras ja niitä ei kauheen paljon ole, loottia ja aseita on kyllä roskaksi asti mutta lähes käyttökelvottomia jos halua suoritua jostain haastavammasta. Mut sitä en kyllä ymmärrä että otetaa joku rikkinäinen buildi jossa "one shotataan". Siinä menee pelistä mun mielestä koko idea ja hauskuus.

Sit noi pikkuavut tyylii katotaa blessingeja ym aputilperhöörejä on nyt varmasti mitä kaikki tekee.
 
tuntuu että se isoin harmitus on tosiaan se että tuo vaatii niin paljon vaivaa että harvasta on siihen gearaukseen, joo huttu varmaan ehkä hommas kamat mutta itselläni on Mixed Maxed versio siitä, eli tässä näkyy se oma path of exile tausta et mä en tyydä mihinkään välimallin versioon vaan teen buildeista min max versiot. koska se on itelle se yks kiehtovimpia arpg juttuja gearata tehdä se ultimaattisesti paras versio buildeista. eli kun kritisoin että Perus souls peleistä puuttuu tuo Gearaaaminen niin tuossa sai jo jonkun verran nähdä vaivaa, esim helmetin drop chage taitaa 0,5 luokkaa johon voi mennä monia tunteja.

tässä näkyy se oma "Efficient player" Tausta, mistä puhuin tuolla First Descendant ketjussa, eli tuo tehokkuus on se oma tavaramerkki ARPG ja RPG peleissä, enemmän se korostuu sitten just looter shootereissa ja diablo, poe tyylisissä peleissä. niin ku se korostuu lähes kaikessa mitä teen yleensä et pyrin käyttämään aikani mahdollisimman tehokkaasti, tein mitä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:
Nii tokihan näitä voi pelata ihan miten haluaa. Kyllä itsekin katson youtubesta/wikistä neuvoja sitten, kun olen omasta mielestäni kaiken tutkinut tai tulee täysi seinä vastaan. Varsinkin ensimmäisiä Fromin pelejä pelatessani käytin jo alusta asti pelaamisen tukena ohjeita ja silti koin saaneeni niistä sellaisia onnistumisen tunteita mitä harva muu peli on pystynyt antamaan.

Siitä olen kuitenkin muutamien kanssa samaa mieltä, että pelin vaikeusastetta on hieman turha määräänsä enempää lähteä kommentoimaan, jos käyttää jonkun toisen löytämää selvästi rikkinäistä buildia. Kyseisestä buildista en mitään tiedä, joten en sen enempää lähde asiaa puimaan.

Mutta vaikeusasteesta sen verran täytyy itsekin sanoa, että odotin arvostelujen perusteella sen olevan vielä paljon korkeampi. Varsinkin perusvihollisten kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:
Vaikeusasteesta sen verran täytyy itsekin sanoa, että odotin arvostelujen perusteella sen olevan vielä paljon korkeampi. Varsinkin perusvihollisten kohdalla.
Joo sama homma itellä. Pitkään arvoin, että uskallanko dlc:tä edes ostaa, kun tuolla vaikeustasolla peloteltiin niin paljon, että edes rivivihuille ei meinaa pärjätä mutta noiden osalta peli on ollut ihan emopelinsä tasoinen omasta mielestä. Pomotkin on tähän mennessä mennyt ihan ok läpi, viimeisimpänä Messmer. Toki viimeinen bossi pelottaa aika paljon, että miten lie tuon kanssa käy.
 
Täällä tänään kaatui melkeinpä peräkanaa Messmer ja Gaius. Kilpikonnataktiikka yhdistettynä sairaan painaviin panssareihin oli kovaa valuuttaa, koska ensin mainittu kaatui toisella yrityksellä ja jälkimmäinen putosi heti ykkösellä. Blessing-tasot oli tuossa kohtaa 9 ja 7.

Niin, ja aiemmin päivällä Putrescent Knight tipahti heti ensitapaamisella. Vähän meinas itellä kädet tärrätä, kun pariin kertaan olin aivan kuoleman kielissä, mutta ehdin juosta tarpeeksi kauas parantelemaan.
 
Harmi kyllä, kun joutuu tässä pitämään pidemmän tauon Elden Ringistä (ja monista muistakin peleistä, vaikka toki Switchin otin nyt reissuun mukaan). Ensin nuoruuusaikojen Tampereen kavereiden kanssa tavattiin pitkästä aikaa Hangossa, Helsingissä ja Espoossa ja vähän hummailtiin kolme päivää, jolloin ei tullut pelailtua ja nyt sitten lähdettiin 10-vuotiaan poikani kanssa mummolaan Tampereelle. Kotiin palaillaan sitten joskus perjantai-iltana, joten Elden Ringin pelaamista ei tapahdu ennen sitä.

On se nyt sitten myönnettävä, että on tuo nyt sen verran hyvä tuo lisärikin sentään ollut, että nyt on jo alkanut kuumottaa takaisin sen pariin pääseminen. Hyvä seura ja Switch kuitenkin lievittänevät kuumotusta. :)
 
hyvä että monelle peli maistuu, kesä on vaan itselleni huono aika pelata oikeastaan mitään, niin itselleni peli vaan ilmeistyi täysin väärään aikaan, kesällä kun olen tosiaan enemmän Fitness urheilija kun Gamer, eli talvet pelataan ja Kesät sitten treenaillaan ja nautitaan auringosta. siihen päälle vielä nuo futikset EM-Kisat koska oikean "urheilun" lisäksi olen myös intohimoinen penkkiurhelija, niin peli ilmestyi pahimpaan mahdolliseen aikaan, vielä tuo juhannus siihen päälle, aiemminhan tosiaan sanoin että hommaan pelin sitten paremmalla ajalla, mut sit hetken mielijohteesta ostin pelin.

meitsi on siis aika Extreme tason ihminen tuossa treenamisessa kesäsin, kävelen noin 10 kilsaa per päivä 3-5 viikossa, vedän oman vatsalihastreeni rutiinin joka on itseasissa hyvin extreme ja sieltä vaikeimmasta pääästä joka päivä, kyseessä on siis Crossfit ammattilaisen vatsalihas liike, siihen päälle käyn vielä 4-5 kertaa viikossa salilla, mulla on vaan ihan huippu geenit tohon touhuun.

Avaan nyt tässä minkä takia kesä on itselleni huono aika, koska en pysty yhdistämään järkevästi noita kahta asiaa.

Valitettavasti minulla on myös Nivel Reuma Sairaus sitten haitta puolena, joka enemmän näkyy sitten peleissä, eli minuun sormeeni alkaa sattumaan jatkuva liipaisemien käyttö, peukalon käyttö ei niinkään, pahin esimerkki on pelit joissa ei voi vaihtaa buttoneita, kuten esimerkiksi Wuthering Waves siinähän siis väistö on L1,ssa tai R1:ssa ja sitä et voi vaihtaa, sen takia minun oli pakko pistää peli tauolle, koska mun on valittava haluanko treenata vai pelata, pahimissa tapauksessa tuo aiheuttaa minulle niveltulehduksen. eli minun pitää ottaa myös nuo huomioon pelatessa. onneksi myöskin Elden Ringissä pystyi vaihtamaan nappuloita,.

se sitten näkyy myös välillä omassa fiiliksessäkin ja ulos annissa, koska turhauttaa henkilökohtaisesti koska mun pitää valita noista kahdesta, se myös siis määrittelee jonkun verran sen että minkälaisen buildin valitsen, eli mitä vähemmän klickkejä niin sitä parempi, eli minun pitää ottaa myös tällainen asia huomioon. en voi siis pelata mitä tahansa buildeja, niin kun perus terveet ihmiset voivat, koska minulla on toi autoimmuuni sairaus.

oonhan mä siis tästä ennenkin täällä maininnut muistaakseni, mut se vaan tuntuu menevän ihmisiltä ohi.
 
Viimeksi muokattu:
hyvä että monelle peli maistuu, kesä on vaan itselleni huono aika pelata oikeastaan mitään, niin itselleni peli vaan ilmeistyi täysin väärään aikaan, kesällä kun olen tosiaan enemmän Fitness urheilija kun Gamer, eli talvet pelataan ja Kesät sitten treenaillaan ja nautitaan auringosta. siihen päälle vielä nuo futikset EM-Kisat koska oikean "urheilun" lisäksi olen myös intohimoinen penkkiurhelija, niin peli ilmestyi pahimpaan mahdolliseen aikaan, vielä tuo juhannus siihen päälle, aiemminhan tosiaan sanoin että hommaan pelin sitten paremmalla ajalla, mut sit hetken mielijohteesta ostin pelin.

meitsi on siis aika Extreme tason ihminen tuossa treenamisessa kesäsin, kävelen noin 10 kilsaa per päivä 3-5 viikossa, vedän oman vatsalihastreeni rutiinin joka on itseasissa hyvin extreme ja sieltä vaikeimmasta pääästä joka päivä, kyseessä on siis Crossfit ammattilaisen vatsalihas liike, siihen päälle käyn vielä 4-5 kertaa viikossa salilla, mulla on vaan ihan huippu geenit tohon touhuun.

Avaan nyt tässä minkä takia kesä on itselleni huono aika, koska en pysty yhdistämään järkevästi noita kahta asiaa.

Valitettavasti minulla on myös Nivel Reuma Sairaus sitten haitta puolena, joka enemmän näkyy sitten peleissä, eli minuun sormeeni alkaa sattumaan jatkuva liipaisemien käyttö, peukalon käyttö ei niinkään, pahin esimerkki on pelit joissa ei voi vaihtaa buttoneita, kuten esimerkiksi Wuthering Waves siinähän siis väistö on L1,ssa tai R1:ssa ja sitä et voi vaihtaa, sen takia minun oli pakko pistää peli tauolle, koska mun on valittava haluanko treenata vai pelata, pahimissa tapauksessa tuo aiheuttaa minulle niveltulehduksen. eli minun pitää ottaa myös nuo huomioon pelatessa. onneksi myöskin Elden Ringissä pystyi vaihtamaan nappuloita,.

se sitten näkyy myös välillä omassa fiiliksessäkin ja ulos annissa, koska turhauttaa henkilökohtaisesti koska mun pitää valita noista kahdesta, se myös siis määrittelee jonkun verran sen että minkälaisen buildin valitsen, eli mitä vähemmän klickkejä niin sitä parempi, eli minun pitää ottaa myös tällainen asia huomioon. en voi siis pelata mitä tahansa buildeja, niin kun perus terveet ihmiset voivat, koska minulla on toi autoimmuuni sairaus.

oonhan mä siis tästä ennenkin täällä maininnut muistaakseni, mut se vaan tuntuu menevän ihmisiltä ohi.
En muista että olisin lukenu aiemmin. Mun puolisolla on vähän saman suuntainen tilanne niin tiedän vähän mitä koet. Hyvä että pystyt vielä urheilemaan, se on tärkeetä.
 
Ylös Bottom