Joskus olisin varmasti ollut täysin eri mieltä mutta nyt tuntuu kuin jokin pala kaavasta olisi pois. Toki tämä on Elden Ring eikä Dark Souls 4, joten tuo muutos on helpompi "antaa anteeksi" mutta jos totta puhutaan niin onhan tämä kuitenkin peli, jonka nimi voisi yhtä hyvin olla vaikkapa Dark Souls WorldMinusta on ihan ok, että nuo pelaaja-invaderit on sidottu co-oppiin, jollei muuten osallistu hunter/invader pvp peleihin. Itse sain niitä välillä niskaani kun pelasin jopa kahdella apurilla boss taisteluita, ja ihan riittävästi niitä tuli.
![Big Grin :D :D](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f600.png)
Ja hyvällä siis. Jo pelkkä alkuvalikko ja äänet on niin tuttua soulsia ja sitten se kaikki on nostettu ties kuinka monenteen potenssiin, joten tuntuu ehkä vähän haikealta että yksi merkittävä juttu puuttuu siinä muodossa missä se on yleensä ollut.
Tämän kyllä allekirjoitan täysin. Oikeastaan en siis kaipaa niitä "ammatti-invadereita" vaan sellaista hauskanpitoa, jossa otetaan hahmoista mittaa. Ei sitä että kuka osaa käyttää sitä valmista, netin ohjeiden mukaan kasattua tyyppiä varusteineen parhaiten.Invadereiden ongelma on että ne ovat tyypillisesti netin oppien mukaan optimoituja jollekkin taialle yms. metan mukaiselle arkkityypille, joten tällaiselle rennommalle tyylille pelata pve:tä ne ovat lähinnä ärsyttäviä. Mutta minkäs teet, kun netti on täynnä optimointiohjeita, lopulta sitä pvp:tä on fiksuin pelata valitsemalla sieltä mieleinen arkkityyppi. Paljon hauskempaa tuo olisi epäoptimoidusti pelaavien kanssa, mutta maailma nyt on tällainen.
Ikävän useinhan se toki on aina ollut sitä että sieltä on niitä nettikopioijia tai muita äärioptimoijia tullut vastaan ja siinä ei pysty itse tekemään oikein mitään kun on keskittynyt yksinpeliin ja sen puolella hahmon kehittämiseen eikä siihen, miten saada muita pelaajia kyykytettyä helpoiten, pahiten tai nopeiten.
Kiitos tästä tarpeeksi tarkasta mutta silti spoilerittomasta vihjauksesta. Ja en kuvitellutkaan että olen vielä lähellä mutta kun keskusteluissa tuosta on ollut jo pari sivua aiemmin juttua että on jotain mennyt ohi.Pelissä on yksi kohta joka muuttaa asioita sen verran että jos ei ole siihen menessä kerännyt jotain kamaa niin sitä ei enää saa.
Mahdollisimman spoilerivapaasti muotoiltuna 'Ison kulhon äärellä tehty päätös' on sellainen pieni kynnys, mutta sitä seuraavan alueen loppuboss on se joka isomman muutoksen tekee. Sen perusteella mitä olet bosseja lahtaillut niin et ole lähimaillakaan tuota.
Minä en Mariota edes pitäisi tasohyppelyjen standardina mutta vertasi sitten mihin tahansa niin olen ollut todella yllättynyt kuinka tarkkaa hepalla hyppely silti on. Varmaan silläkin vaikutusta että pelaan tasohyppelyitä todella paljon, joten aika helposti nuo sisäistää ja kenties keskimääräistä parempi siinä on muutenkin mutta se alun varovaisuus on kaikonnut kokonaan kun on tajunnut kuinka helposti ja varmasti ohjattava ratsu tuo Torrent on. Ja on siitä tosiaan todella paljon hyötyä muuallakin.Se on. Mitä nyt tarkkuustasohyppely ei välttämättä ole ihan Mariota tms. Hepan isoin apu musta on ollut nimenomaan paikkojen tutkimisessa, ei tarvitse välittää vihuista joista ei jalan pääsisi millään ohi, sen kun vaan ratsastaa ohi.
Tiedän kyllä olevani hyvinkin alussa mutta parempi aina tietää etukäteen että ei mene sitten joskus liian pitkälleMitä sun teksteistä lukenut olet vielä todella kaukana siitä "no point of returnista", pelissähän on kuulemma jotain 7 tai 8 eri loppua mut vain 3 loppua vaaditaan platinaan, jonka voi tehää yhellä pelikerrallaa kytkemällä "autosave" pois päältä, backup ja teet loput lopuista.
![Smile :) :)](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png)
Minä olen aina tulkinnut tuon "mapin avaamisen" niiden karttapalojen keräämisellä ja ihmetellyt että eihän ne rajoita etenemistä mutta joo, totta kai ymmärrän että siellä on ovia ja muuta esteitä, joista ei ihan noin vain mennä eteenpäin. Ja se on oikein mahtavaa kun pääsee miettimään että miten tästäkin sitten edetään jne.--muut kerättävät tietenkin vaatii sen että olet avannut mappia, täs pelis kun ei vaan tostnoinvaa mennä paikasta toiseen ja monet mestat tarvitsevat avaimia joihin et muuten pääse ollenkaan, jotkut kerättävät vaativat pieniä sivutehtäviä jne jotka ovat suht yksinkertaisia jotkut vähän monimutkaisempia.
Näin olen aikonutkin ja vaikka tätäkin keskustelua vilkuilen niin pyrin olemaan lukematta mitään mikä paljastaisi liikaa. Lähinnä tuota point of no returnia olen ajatellut että jotenkin tietäisi missä kohtaa alkaa miettimään loppuvaiheita eli viimeisiä keräiltäviä ennen kuin etenee liian pitkälle.Itte suosittelen et pelaat rauhas ja yrität avata koko mapin ja salaisia mestoja jne, itte pelasin siihen pisteeseen että koko mappi oli käytettävissä joka sit helpottaa keräilyä, yritin viimeiseen asti välttää spoilereita mestoista joita halus itte löytää, nyt kun koko mappi auki nii voin hyvällä omalla tunnolla kattoo youtubesta tarvittavat keräiltävät.
Juuri parastahan tässä on kun itse löytää, hoksaa ja selvittää asioita. Tai no, aika usein ne viestit auttaa myös mutta nehän kuuluu hommaan. Try fingers, but hole.