Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Henkilökohtaisesti on hirmu vaikeaa ymmärtää tuon kaltaista puristista pelaamista. Siinähän peliä rajataan kaikista niistä hienoista mahdollisuuksista mitä se tarjoaa pelaamiseen. Itselleni tuo kuulostaa myöskin aika pakkomielteiseltä tavalta pelata. Toki tapansa kullakin, eikä tuo varmasti sitten ole väärä tapa pelata, jos niin pelattaessa aidosti nauttii pelaamisesta. Minulle tuo ei sinänsä kuulosta nautinnolliselta pelaamiselta, mutta eipä sillä ole väliä, kunhan sinusta ja muista noin pelaavista tuollainen pelaaminen on mielekästä.
Jotenki jääny aikaisemmista tottumuksista Souls-peleistä itselle tuo miekalla huitominen ja rollailu soolona, mutta onneksi käytin Elden Ringissä golden halberdii melkeen koko pelin ajan mikä teki myös holy/faith damagee niin tuli faithiinkin panostettua, vikassa bossissa tajusin vasta että hemmetti mähä voin buffata tätä äijää ihan huolella eri spelleillä :D Samalla meni myös halberdi vaihtoon kun löyty paljon raskaampi ase. Mutta joo, paljon meni kyllä potentiaalia tavallaan hukkaan ekassa playtroughissa...
 
Henkilökohtaisesti on hirmu vaikeaa ymmärtää tuon kaltaista puristista pelaamista. Siinähän peliä rajataan kaikista niistä hienoista mahdollisuuksista mitä se tarjoaa pelaamiseen. Itselleni tuo kuulostaa myöskin aika pakkomielteiseltä tavalta pelata. Toki tapansa kullakin, eikä tuo varmasti sitten ole väärä tapa pelata, jos niin pelattaessa aidosti nauttii pelaamisesta. Minulle tuo ei sinänsä kuulosta nautinnolliselta pelaamiselta, mutta eipä sillä ole väliä, kunhan sinusta ja muista noin pelaavista tuollainen pelaaminen on mielekästä.
No enemmän se on tottumista. Joskus aloitin Dark Soulsin tietyllä tyylillä ja samalla olen pelannut jokaisen Soulsin. Joskus olen totta kai testannut maagibuildia toisella pelikerralla ja ei se ole tuntunut omalta jutulta tai ei siihen ole päässyt sisään tms. Tuntui myös että taistelu ei ole soulsia kun jostain kilometrin päästä vain painaa hyökkäysnappia ja porukka lakoaa taikapalleroihin tms.

Enemmän saan siis sitä onnistumisen elämystä siitä että oikeasti joudun opettelemaan vihulaisten liikkeet ja väistelemään ne sekä löytämään oikeat kohdat joissa iskeä takaisin.

Lisäksi oma kynnys esimerkiksi vaikeustason laskemiseen on melko korkealla, joten jaksan kyllä yrittää aika kauan ennen kuin alan turvautua apukeinoihin. Ja niitähän tässä riittää kun ottaa huomioon kuinka rajatusti olen pelannut tähän asti :D

Sekin vielä että myös esimerkiksi Horizon Forbidden Westissä oli niin paljon uusia pelimekaniikkoja ja aseita että en jaksanut niitä kauheasti testailla ja pelasin kuten ykköstäkin. Itse asiassa käytin ykkösessä ansoja, jotka jäi kokonaan jatko-osassa käyttämättä koska niille ei tuntunut olevan mitään tarvetta.

Eli jonkinlainen runsaudenpula ajaa tuttuun ja turvalliseen. Lisäksi pilasin ensimmäisen hahmoni soulseissa sillä että yritin kaikkea, joten on ihan loogista keskittyä tiettyyn juttuun ja minulla se on ollut strenght-buildi. Aiemmin se oli vielä vähemmän näin tarkka mitä nyt kun päätin että isken nyt todella tarkasti pisteet tiettyyn "luokkaan".

Jotenki jääny aikaisemmista tottumuksista Souls-peleistä itselle tuo miekalla huitominen ja rollailu soolona, mutta onneksi käytin Elden Ringissä golden halberdii melkeen koko pelin ajan mikä teki myös holy/faith damagee niin tuli faithiinkin panostettua, vikassa bossissa tajusin vasta että hemmetti mähä voin buffata tätä äijää ihan huolella eri spelleillä :D Samalla meni myös halberdi vaihtoon kun löyty paljon raskaampi ase. Mutta joo, paljon meni kyllä potentiaalia tavallaan hukkaan ekassa playtroughissa...
Sama homma tosiaan että tottumuksella on todella iso rooli.
 
Aiemmin tuskailin sitä kun on kaksivaiheisia pomotaistoja useampi edessä. No niitähän on nyt jo neljä kun Lord of Blood löytyi. Jumitin jo aiemmassa "versiossa" tuosta ja nyt tällä on toinen vaihe, jossa on useampi todella ärsyttävä ominaisuus.

Ei tässä pelissä mikään seinä tule vastaan vaan muuri. Sellainen kaiken ympäröivä muuri kun kohta ei oikein mitään muuta tekemistä enää ole :D
 
Pienen pelitauon jälkeen tulin "bakkiin" ja hoksasin että tässä menee koko kesä jos en tee jotain myönnytyksiä. No, nyt on sitten Malekith hoidettu mimic tearin ystävällisellä avustuksella.

Huvittava kuinka järkyttävä ero oli pelata soolona ja tuon mimicin kanssa. Meni toisella tai kolmannella yrityksellä mimicin kanssa ja kun iskin viimeisen lyönnin niin en edes tajunnut että homma oli jo ohi.

Mitä tulee taistelun ensimmäiseen vaiheeseen, oli se jo ihan naurettava homma mimicin kera. Se meni todella nopeasti.

Sain myös sekä ykkös- että kakkosvaiheessa pomon stunnattua, joten sekin vielä auttoi taistoa.

Tuon jälkeen sitten päätin mennä Dragonlordia koittamaan (Lord of Blood ja Malenia ei oikein inspaa nyt) ja nyt pääsin soolona niin lähellä useamman kerran että taidan jättää mimicin pois tuosta taistosta jatkossakin. Olisin varmaan jo päässyt sen jos en olisi ahnehtinut/panikoinut lopussa. Ehkä 2-3 lyöntiä ja homma olisi ollut ohi. Tosin minullakin oli elämäpullot lopussa ja vajaa puolet palkista jäljellä, joten yritin pätkiä loput lyönnit nopeasti sisään. Ei vain onnistunut kun se sähkö-AOE iski.
 
Tietyistä loppupuolen pomoista kyllä huomaa, että tarkoitus on todellakin joko summota kaveri tai henki avuksi tai muuten tulee olemaan todella vaikeata.

Mielestäni yksi pelin huonoja puolia on tuo kuinka iso hyppy vaikeusasteeseen tulee loppumetreillä. Julkaisussa ainakin osa pomoista oli todella ärsyttäviä tapella vastaan, etenkin 2H aseilla jolloin lähes väistämättä otti myös itse osumaa jos meni lyömään. Nythän peliin on tullut useampikin balance patch, joten ehkä tuokin on muuttunut paremmaksi.

Toivottavasti pian kuullaan DLC:stä. :)
 
Nonnih! Dragonlord kaadettu eikä siihen mitään mimicejä tarvittu. Ja täytyypä sanoa että tuo taistelu on ehkäpä yksi eeppisimmistä koko pelissä. Tai mitä hittoa, ehkäpä missään soulslikessä tai ylipäänsä missään pelissä. Se kun Lord vetää pilvistä esiin ja sen oneshottaavan ohilennon väistää vain juostakseen sen kimppuun takomaan on jotain niin eeppistä. Ja entä se kun se lyö sen miekkansa(?) maahan ja musiikki ja koko äänimaailma hiljenee koska nyt on tulossa jotain pahaa. Ja sitten on vielä useampi muu yhtä eeppinen kohta, jossa viime hetken väistöt on jotain niin tyydyttävää.

Myönnän että turhautti jo välillä koska olin useamman kerran todella lähellä voittoa ja välillä taas en päässyt edes kunnolla vauhtiin mutta koko ajan oli fiilis että se kyllä menee.

Ja se RNG oli myös iso tekijä tässä. Välillä oli vain aukkoja, tilaisuuksia ja tuuria enemmän mukana ja välillä homma meni pieleen heti alussa.

Nyt olisivat vuorossa Lord of Blood ja Malenia. Lord of Blood ottaa jo valmiiksi niin paljon päähän että lähden heti mimicin kanssa sinne. Malenian kanssa teen saman mutta saatan harkita että summonoin jonkun kaveriksi jos ei mimicin kanssa ole näkyvää eroa.

Niin, nythän on jotain huhuja lisäristä. Olisi ihan jees pistellä tämä pakettiin ja pelailla jotain muutakin välissä :D
 
Nonnih! Dragonlord kaadettu eikä siihen mitään mimicejä tarvittu. Ja täytyypä sanoa että tuo taistelu on ehkäpä yksi eeppisimmistä koko pelissä. Tai mitä hittoa, ehkäpä missään soulslikessä tai ylipäänsä missään pelissä. Se kun Lord vetää pilvistä esiin ja sen oneshottaavan ohilennon väistää vain juostakseen sen kimppuun takomaan on jotain niin eeppistä. Ja entä se kun se lyö sen miekkansa(?) maahan ja musiikki ja koko äänimaailma hiljenee koska nyt on tulossa jotain pahaa. Ja sitten on vielä useampi muu yhtä eeppinen kohta, jossa viime hetken väistöt on jotain niin tyydyttävää.

Myönnän että turhautti jo välillä koska olin useamman kerran todella lähellä voittoa ja välillä taas en päässyt edes kunnolla vauhtiin mutta koko ajan oli fiilis että se kyllä menee.

Ja se RNG oli myös iso tekijä tässä. Välillä oli vain aukkoja, tilaisuuksia ja tuuria enemmän mukana ja välillä homma meni pieleen heti alussa.

Nyt olisivat vuorossa Lord of Blood ja Malenia. Lord of Blood ottaa jo valmiiksi niin paljon päähän että lähden heti mimicin kanssa sinne. Malenian kanssa teen saman mutta saatan harkita että summonoin jonkun kaveriksi jos ei mimicin kanssa ole näkyvää eroa.

Niin, nythän on jotain huhuja lisäristä. Olisi ihan jees pistellä tämä pakettiin ja pelailla jotain muutakin välissä :D

Sul on kyl mennyt tän pelin parissa kunnoittavan paljon aikaa, tuntuu et oot pelannut tätä jotain 6kk putkeen, ite kun pelasin jotain kuukauden ehkä vähän päälle nii tuntui ettei silloin elämässä ollut mitään muuta. Lisäri kyl kelpais mut en usko että ihan pian semmonen ois tulossa? Tekis mieli kyl palata peliin, uutta kierrosta en heti perään enää jaksanut/huvittanut alottaa.
 
Sul on kyl mennyt tän pelin parissa kunnoittavan paljon aikaa, tuntuu et oot pelannut tätä jotain 6kk putkeen, ite kun pelasin jotain kuukauden ehkä vähän päälle nii tuntui ettei silloin elämässä ollut mitään muuta. Lisäri kyl kelpais mut en usko että ihan pian semmonen ois tulossa? Tekis mieli kyl palata peliin, uutta kierrosta en heti perään enää jaksanut/huvittanut alottaa.
Lisäri on viimeisimpien huhujen mukaan tulossa ensi vuoden kolmannella neljänneksellä. Eli karkeasti noin vuoden päästä.
 
Sul on kyl mennyt tän pelin parissa kunnoittavan paljon aikaa, tuntuu et oot pelannut tätä jotain 6kk putkeen, ite kun pelasin jotain kuukauden ehkä vähän päälle nii tuntui ettei silloin elämässä ollut mitään muuta. Lisäri kyl kelpais mut en usko että ihan pian semmonen ois tulossa? Tekis mieli kyl palata peliin, uutta kierrosta en heti perään enää jaksanut/huvittanut alottaa.

Minä yritin palata pelin pariin heti sen läpäistyäni, mutta oli tullut ilmeisesti ähky ja nurkkien koluaminen ilman syytä tuntui tarpeettomalta. Olihan tarina kuitenkin jo nähty. Vähän tuntuu sellaiselta peliltä, että on vaikea lähteä enää jonkin lisäpalikan myötä uudelleen pelaamaan. Yksi pitkä ja yhtenäinen matka taitaa riittää minulle.
 
Minä yritin palata pelin pariin heti sen läpäistyäni, mutta oli tullut ilmeisesti ähky ja nurkkien koluaminen ilman syytä tuntui tarpeettomalta. Olihan tarina kuitenkin jo nähty. Vähän tuntuu sellaiselta peliltä, että on vaikea lähteä enää jonkin lisäpalikan myötä uudelleen pelaamaan. Yksi pitkä ja yhtenäinen matka taitaa riittää minulle.

Juu vähä sama mulla, lisäosan myötä taidan vasta palata pelin pariin. Ekalla kerralla tuli koluttua kuitenkin mestat sen verran huolella että jos huone tai pari jäi näkemättä nii ei riitä intoa lähtee koluamaan mestoi mitkä on jo lähes kaikki käynyt.
 
Sul on kyl mennyt tän pelin parissa kunnoittavan paljon aikaa, tuntuu et oot pelannut tätä jotain 6kk putkeen, ite kun pelasin jotain kuukauden ehkä vähän päälle nii tuntui ettei silloin elämässä ollut mitään muuta. Lisäri kyl kelpais mut en usko että ihan pian semmonen ois tulossa? Tekis mieli kyl palata peliin, uutta kierrosta en heti perään enää jaksanut/huvittanut alottaa.
Selailin viestejä taaksepäin ja 29.3. olen kirjoittanut ensimmäisiä fiiliksiä, joten ei edes vielä neljää kuukautta :D Ja on tässä muutakin pelaillut (ja tehnyt) eikä tuntien määrä päivässä ole keskimäärin kuin varmaan kahden ja kolmen välillä. Tuota on itse asiassa vaikea arvioida kun välillä saattaa pelailla vain puolisenkin tuntia mutta joskus niitä puolikkaita tulee useampia päivässä. Ja alussa ne sessiot oli pidempiä, järjestään jotain yli tunnin.

Ei tuolla taida vielä pelin sisäisessä laskurissa olla edes 150 tuntia rikki. Tai en ainakaan muista että olisi. Menee aina hahmon taso ja tunnit sekaisin kun näitä muistelee mutta jompi kumpi oli vasta 140 paikkeilla.

Minä yritin palata pelin pariin heti sen läpäistyäni, mutta oli tullut ilmeisesti ähky ja nurkkien koluaminen ilman syytä tuntui tarpeettomalta. Olihan tarina kuitenkin jo nähty. Vähän tuntuu sellaiselta peliltä, että on vaikea lähteä enää jonkin lisäpalikan myötä uudelleen pelaamaan. Yksi pitkä ja yhtenäinen matka taitaa riittää minulle.
Minulta tuskin tarinan jo kokemisen takia kiinnostus vähenee mutta sen osalta kyllä että tuota on pelannut niin antaumuksella tutkien että jos siellä jotain piilossa vielä sitten on, niin on meinaan aika hyvin piilotettu. Tosin onhan noita hyvin piilossa olleita ja ihan vahingossakin sivuutettuja paikkoja ollut, joten hyvin niitä siellä silti voi olla.

Juu vähä sama mulla, lisäosan myötä taidan vasta palata pelin pariin. Ekalla kerralla tuli koluttua kuitenkin mestat sen verran huolella että jos huone tai pari jäi näkemättä nii ei riitä intoa lähtee koluamaan mestoi mitkä on jo lähes kaikki käynyt.
Tämä tosiaan minullakin. Kartta on merkattu täyteen merkkejä että "tutki vielä tämä paremmin" jne. joten ne kun käy läpi niin aika hyvin kammattu kartta pitäisi olla.
 
Tänään menin mimicin kanssa Lord of Bloodia tapaamaan ja olikohan se toinen yritys kun tyyppi jo oli hoideltu. On tuo kyllä ihan eri maailmasta kun käyttää mimiciä apuna, on kuin easy-modella pelaisi.

No, sitten menin Maleniaa tapaamaan ja voi hyvänen aika että se sen miekan kyky on typerä. Eikä vain se, vaan myös se että sen huitomishurrikaaneja on niin helvetin vaikea väistää. Onko tuossa nyt siis tuon kyvyn vuoksi tarkoitus pelata koko pomo läpi ottamatta osumaa tai ainakin niin että ei ota kauhean paljon?

Siinä ei enää edes "easy-modet" auta kun tuon kanssa yrittää pärjätä. Ei saa kuin lähelle puolet elämäpalkista pois ja sitten tulee takapakkia.
 
Tänään menin mimicin kanssa Lord of Bloodia tapaamaan ja olikohan se toinen yritys kun tyyppi jo oli hoideltu. On tuo kyllä ihan eri maailmasta kun käyttää mimiciä apuna, on kuin easy-modella pelaisi.

No, sitten menin Maleniaa tapaamaan ja voi hyvänen aika että se sen miekan kyky on typerä. Eikä vain se, vaan myös se että sen huitomishurrikaaneja on niin helvetin vaikea väistää. Onko tuossa nyt siis tuon kyvyn vuoksi tarkoitus pelata koko pomo läpi ottamatta osumaa tai ainakin niin että ei ota kauhean paljon?

Siinä ei enää edes "easy-modet" auta kun tuon kanssa yrittää pärjätä. Ei saa kuin lähelle puolet elämäpalkista pois ja sitten tulee takapakkia.
Malenia on bleedingille heikko, joten bleeding-loitsua vaan kehiin (nimeä en enää muista), ja jos olet niin fiksoitunut, että kaikki vihut pitää ehdottomasti vetää meleellä lähitaistelulla (kuten muistelisin sinun olevan), niin sitten aseeseen bleeding artia kehiin. Luultavasti helpottaa meleelläkin merkittävästi. Noita huitomishurrikaaneja olen mennyt karkuun ihan juoksemalla. Sen pitäisi sinänsä toimia, kun vaan pitää juoksunappia pohjassa siihen asti kun hurrikaani loppuu. Hetkittäisiä lyhyitä levähdyksia väliin, jos stamina uhkaa loppua.
 
Viimeksi muokattu:
Malenia on bleedingille heikko, joten bleeding-loitsua vaan kehiin (nimeä en enää muista), ja jos olet niin fiksoitunut, että kaikki vihut pitää ehdottomasti vetää meleellä lähitaistelulla (kuten muistelisin sinun olevan), niin sitten aseeseen bleeding artia kehiin. Luultavasti helpottaa meleelläkin merkittävästi.
Eihän se ole pelkästä omasta fiksoitumisesta kiinni jos hahmon kehityksessä ei ole yhtään panostettu loitsuihin :D Ei paljon varmaan ole loitsuissa tehoa jos nyt ylipäänsä saa edes loitsittua kun ei pojot riitä :D Nyt riittää pariin alkupään plöräyksiin, joilla lähinnä olen kiinnittänyt vihujen huomion itseeni niin että tulee vain yksi kerralla kimppuun.

Respeksausta en jaksa tehdä, joten summoneilla ja coopilla täytyypi yrittää pärjätä.
 
Puhtaana meleenä Maleniaan toimi hyvin sellainen "hyppyisku ja vetäydy"-taktiikka. Hyppyiskulla pysty hyvin pidemmältäkin rangelta tekemään sen ensimmäisen damagen samalla kun Malenia horjahti ottaen samalla sitä "stagger damagea". Ja samantien vetäytyessä ei ollut niin isoa pelkoa sitten, että pomo ehtii hiilaamaan takaisin sen mitä alunperin menetti.

Ainakin isolla miekalla (Radahnin miekat oli itsellä) ei tarvinnut muistaakseni kuin 3-4 kertaa toistaa tämä niin sai pomon jo polvilleen kriittistä iskua varten. Jos on haamu käytössä, niin kannattaa kriittisen iskun sijaan vain spämmätä R1 jolloin haamukin pystyy tekemään damagea tämän stunnin aikana. Silloin on kokonaisvahinko isompi kuin yksittäisellä pelaajan kriittisellä iskulla.

Mutta joo, ei se pomo edes tuolla juustotaktiikalla mikään läpihuutojuttu ole. Tsemppiä!
 
Puhtaana meleenä Maleniaan toimi hyvin sellainen "hyppyisku ja vetäydy"-taktiikka. Hyppyiskulla pysty hyvin pidemmältäkin rangelta tekemään sen ensimmäisen damagen samalla kun Malenia horjahti ottaen samalla sitä "stagger damagea". Ja samantien vetäytyessä ei ollut niin isoa pelkoa sitten, että pomo ehtii hiilaamaan takaisin sen mitä alunperin menetti.

Ainakin isolla miekalla (Radahnin miekat oli itsellä) ei tarvinnut muistaakseni kuin 3-4 kertaa toistaa tämä niin sai pomon jo polvilleen kriittistä iskua varten. Jos on haamu käytössä, niin kannattaa kriittisen iskun sijaan vain spämmätä R1 jolloin haamukin pystyy tekemään damagea tämän stunnin aikana. Silloin on kokonaisvahinko isompi kuin yksittäisellä pelaajan kriittisellä iskulla.

Mutta joo, ei se pomo edes tuolla juustotaktiikalla mikään läpihuutojuttu ole. Tsemppiä!
Itellä meni maku just tuossa vaiheessa kun juustottamalla lyö ja peräänny taktiikalla vihdoin sait sen tapettua niin toinen vaihe jäljellä. Ei vaan jaksanu sitä ensimmäisen vaiheen grindausta aina vaan uudestaan. Muuten ihan hieno bossi mutta halusi vaan nopeasti saada pelin päätökseen kun oli ajautunu just samanlaiseen tilanteeseen kuin Shamaniac, eli kolme viimeisimpiä vaikeita bossi ovia jäljellä... Siihen mahtuu monta kyyneltä kun nuo putkeen suorittaa.:D
 
Viimeksi muokattu:
Itellä meni maku just tuossa vaiheessa kun juustottamalla lyö ja peräänny taktiikalla vihdoin sait sen tapettua niin toinen vaihe jäljellä. Ei vaan jaksanu sitä ensimmäisen vaiheen grindausta aina vaan uudestaan.:D
Juuri tuo että pitää joka hiton kerta laahata läpi pomon eka vaihe että pääsee edes toista yrittämään on todella rasittavaa ja turhauttavaa. Tätä samaa oli Lord of Blood sekä Malekith. Kummankaan eka vaihe ei ole sellainen etteikö sitä pääsisi läpi melkeinpä joka kerta mutta se on täysin turha siinä vaiheessa kun sen hallitsee ja pitäisi vain päästä opettelemaan ja testailemaan toista vaihetta.

Plus Dragonlordissa, jolla ei ole toista vaihetta, oli sitten helvetin pitkä matka sen luo. Mikä siinäkin on ollut ideana kun Malenian luo on lähinnä portaat Gracelta alas ja Lord of Bloodin oven edessä on Stake of Marika vaikka Grace on sekin huomattavasti lähempänä kuin mitä Dragonlordin lähimmät on.

Vaikka olenkin sitä mieltä että haaste kuuluu tähän peligenreen, niin tuollainen turha pitkittäminen on taas täysin turhaa. Voisi olla vaikka sellainen optio että jos pääsee kymmenen kertaa peräkkäin ykkösvaiheen läpi kuolematta niin sen voi skipata jatkossa. Siinä olisi tavallaan todistanut pelille että ykkösvaihe on hallussa, joten voisi mennä kakkosvaiheeseen suoraan. Ja lisäksi tuossa voisi olla vaikka sellainen että peli laskee keskiarvon sille, montako "flaskia" on yleensä ollut kakkosvaiheen alussa jäljellä ja antaa sen verran niitä siihen skipattaessa ykkösvaiheen.

Eli jos pelaaja pääsee 10 kertaa läpi ykkösvaiheen kuolematta ja ykkösvaiheessa menee pääosin vain kaksi "flaskia", niin skipattuna kakkosvaiheessa on aina kulunut kaksi "flaskia" valmiiksi ettei pelaaja saa tuosta skippauksesta mitään ekstrahyötyjä verrattuna siihen että pelaa ykkösvaiheen, jonka aikana menee "flaskeja". Ja jos taas ei tuossa 10 kerran "todisteluvaiheessa" mene, niin sitten pääsee skippauksella tietenkin kakkosvaiheeseen täysien "flaskien" kera.
 
Jotenkin itse miettinyt että onko pelin alkupään helppous (mene minne mene ja tule siten takasin) vähän muuttanut kuitenkin peliä siihen suuntaan että sitten kun ne oikeasti vaikeat bossit tulevat (mitä edellisessä oli myös) niin peli tuntuu jotenkin liian vaikealta.

Jos vaikka miettii Dark Souls 3 DLC bosseja. Jotka ei olleet todellakaan helppoja.
 
Jotenkin itse miettinyt että onko pelin alkupään helppous (mene minne mene ja tule siten takasin) vähän muuttanut kuitenkin peliä siihen suuntaan että sitten kun ne oikeasti vaikeat bossit tulevat (mitä edellisessi oli myös) niin peli tuntuu jotenkin liian vaikealta.
Minulla ei tullut kuin muutamissa bosseissa sellaista liian vaikeuden tuntua. Tässä on kuitenkin niin paljon apukeinoja ja kun maailma on vapaasti tutkittavissa, niin aina voi mennä jonnekin levuttamaan ja tulla vahvempana yrittämään uudelleen.
 
Ylös Bottom