Varmasti osittain tämäkin mutta eivät ne pelkästään tunnu vaikealta vaikka pelin alku onkin souls-mittapuulla helppo vaan ne ovat vaikeita ihan verrattaessa muihinkin soulseihin. Soulsit on täynnä helppoja tai helposti handlattavia/opittavia pomoja ja sitten on ne tietyt tapaukset, jotka eivät sitä ole. Paitsi jos on joku pelijumala tai sattuu sopiva build pomolle. Onhan se Pinwheelkin joillekin oikeasti ollut vaikea
Sanoisin siis että kyllä ne Elden Ringin lopun pomot on ihan oikeastikin haastavia eikä vain siksi että peli on muutoin helpohko.
Nyt on vähän huono vertauskohde kun puhutaan nimenomaan lisäristä, joiden idea on laajentaa, lisätä ja pistää panoksia kovemmaksi. Verrataan sitten vaikka Elden Ringin lisäriä muihin souls-lisäreihin, jos on pakko. En itse vertailisi ollenkaan koska puhe oli Elden Ringin sisäisestä vaikeudesta.
Sama minullakin ja en ole käyttänyt edes asheja kuin kahdessa pomossa koko pelin aikana. Lopun pomot on kuitenkin selvästi tehty haastavimmaksi.
Yritin myös "auttaa" muita pelaajia ja en kertaakaan päässyt Maleniaa läpi edes kolmen ihmispelaajan voimin. Että kertonee sekin jotain.
Lichdragonista piti tarkistaa trophyistä että olenko voittanut sen ja olen. Oli kai helppo kun ei ole jäänyt mieleen. Silti Malenia ja muut loppupään veikkoset on olleet todella haastavia/vaikeita. Paitsi Dragonlord. Oikeastaan kaikki lohikäärmeet on olleet tässä pelissä helppoa viimeistään kun saa niiden liikkeet haltuun. Mutta Maleniat ja muut on sellaisia että oma strenght-build ei oikein riitä/auta. Toisaalta taisteluväsymyskin jo painaa eikä jaksa enää opetella ja jauhaa. Plus että suurimmassa osassa pelin pomoista ei ollut mitään erityistä opettelemista kun soulsien perustaktiikat toimivat (tässäkin) pääosan ajasta.
Aika kovia mielipiteitä. Olen pelannut Sekirot, soulsit, Bloodbornet ja muut platinalle asti mutta voin sanoa että ainakin minulle nuo Malenia ja muut lopun kaverukset on silti ihan oikeasti vaikeita/haastavia.
Minusta tuollaisia kommentteja laukovat unohtavat pari perusseikkaa soulseista: peliä voi pelata hyvin erilaisilla buildeilla, varusteilla jne. josta vaikeus tai helppous lopulta muodostuu.
Nimenomaan sen takia on viihdyttävä katsoa muiden pelaamista kun siellä voi olla ihan eri asiat haastavia tai helppoa kuin itsellä.
Ja väitän yhä että Elden Ringin helppous ei tule pelkästään siitä "menenpäs sitten muualle"-kaavasta vaan peli oikeasti on pääosin helpompi kuin pääosa muista soulseista. Tämä päteen erityisesti niiden kohdalla, joille soulsit on tuttuja.