Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikös siellä ollut ongelmia suorituskyvyn suhteen vähän joka konsolilla?

Tämä taitaa pyrkiä 1440p resoluutioon Series S:llä, mikä on minusta Series S:lle hyvä targetti. Se, että onko sitten ongelmia pitää ruudunpäivitys kohdallaan, mutta ihan yhtälailla onko ongelmia PS5:llä ja Series X:llä pitää 4K resoluutiossa ruudunpäivitys kohdallaan.

Tai jos oikein lähdetään purkamaan, niin mitenköhän PS4:llä ja Xbox Onella suorituskyky pysyy?





Tästä päästään vähän kertaamaan missä mentiin betan suhteen, S konsolilla mentiin framejen suhteen tosi alhaalle ja hauskuudella PlayStation 4 versio joka pyöri PlayStation 5:llä taaksepäin yhteensopivuuden ansiosta pyöri parhaiten. Lähdetään kuitenkin siittä että jos Day 1 patch korjaa isoimmat frame ongelmat ja muut konsoleilla ja muilla niin sehän on vaan hyvä asia eikä suurempia kompromissia jouduta tekemään S konsolillakaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Siitä vähän infoja Preloadi pitäisi alkaa 22-23.2 joten todennäköisesti voitaisiin jo 13.00 (NZ preload time) saada varmistus PS5 file sizeen, huhuissa ollut että se olisi peräti 80 gigaa. tai eiköhän tämän päivän aikana se ainakin selviä :)

 
Tästä päästään vähän kertaamaan missä mentiin betan suhteen, S konsolilla mentiin framejen suhteen tosi alhaalle ja hauskuudella PlayStation 4 versio joka pyöri PlayStation 5:llä taaksepäin yhteensopivuuden ansiosta pyöri parhaiten.
Tätä juuri meinasin. Eli oli tehokonsoleillakin ongelmia pysyä kuudessa kympissä. Eikä siellä pysytäkään muuten kuin ajamalla PS4 Pro versiota PS5:llä. Series S:llä framet tippuu aika pahasti frameratemoodissa, mutta näyttää pysyvän yli kolmen kympin qualitymoodissa. Eli 1440p@30fps tai 1008p -1440p@40-60fps. Ei tämä optimi ole, mutta parempi tilanne kuin esim. Dying Light 2:n kanssa.

Tosin kun kyseessä on beta, niin oletus nyt ainakin on että tätä on optimoitu julkaisuun. Kohtahan se nähdään. Taitaa silti PC olla se paras valinta, jos haluaa sekä korkean resoluution että korkean ruudunpäivityksen parhaimmalla silmäkarkilla. Tosin Gigantin tarjous houkuttelee aika pahasti ostamaan Xbox version. :)
 
Tätä juuri meinasin. Eli oli tehokonsoleillakin ongelmia pysyä kuudessa kympissä. Eikä siellä pysytäkään muuten kuin ajamalla PS4 Pro versiota PS5:llä. Series S:llä framet tippuu aika pahasti frameratemoodissa, mutta näyttää pysyvän yli kolmen kympin qualitymoodissa. Eli 1440p@30fps tai 1008p -1440p@40-60fps. Ei tämä optimi ole, mutta parempi tilanne kuin esim. Dying Light 2:n kanssa.

Tosin kun kyseessä on beta, niin oletus nyt ainakin on että tätä on optimoitu julkaisuun. Kohtahan se nähdään. Taitaa silti PC olla se paras valinta, jos haluaa sekä korkean resoluution että korkean ruudunpäivityksen parhaimmalla silmäkarkilla. Tosin Gigantin tarjous houkuttelee aika pahasti ostamaan Xbox version. :)

Pidetään peukkuja että tulee hyvin optimoitu kokonaisuus, itsellä oli vastakohtainen reaktio kun hinta tippuu kahdesti ennen julkaisua ja nyt tuli tuo Digital Foundryn twiitti että katsella vielä mitkä on mallit julkaisun jälkeen.
 
ohhoh ilmeisesti 44,97 gigaa näyttäisi olevan vain Elden Ringin koko PS5lla :), tiedä sitten tuleeko joku day one patch sitten vielä joka nostaa tuota kokoa versio näkyy olevan 1.001.000.-

perhana twichissä siellä jo pelailee porukka jo peliä eli pari tyyppiä saanut jo pelin tänään, hyvin näyttäisi pyörivän

Edit vai onko nää sittenkin jotain feikkejä. eli pelailee jotain demon soulssia
 
Viimeksi muokattu:
ohhoh ilmeisesti 44,97 gigaa näyttäisi olevan vain Elden Ringin koko PS5lla :), tiedä sitten tuleeko joku day one patch sitten vielä joka nostaa tuota kokoa versio näkyy olevan 1.001.000.-

perhana twichissä siellä jo pelailee porukka jo peliä eli pari tyyppiä saanut jo pelin tänään, hyvin näyttäisi pyörivän

Edit vai onko nää sittenkin jotain feikkejä. eli pelailee jotain demon soulssia
Tuskin kukaan vielä pelailee, kun ei arvostelujen embargotkaan ole vielä rauenneet.
 
Tossa on noi file infot Ps5:sta jotka joku postas tuonne discordiin :), ilmeisesti New Zealand version koko, siellähän ilmeisesti alkoi 13.00 tuo preloadi, ite tällä kertaa ostin jenkki version kun ei viitti yöllä pelata ja sitten tosiaan niin pahasti kesken HFW, että ei torstaina vielä ehdi pelaamaan :), kun viihdyn molempien pelien parissa :), eli 7.00 aamulla perjantaina pääsee sitten itse aloittamaan.


elden ring.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tossa on noi file infot Ps5:sta jotka joku postas tuonne discordiin :), ilmeisesti New Zealand version koko, siellähän ilmeisesti alkoi 13.00 tuo preloadi, ite tällä kertaa ostin jenkki version kun ei viitti yöllä pelata ja sitten tosiaan niin pahasti kesken HFW, että ei torstaina vielä ehdi pelaamaan :), kun viihdyn molempien pelien parissa :), eli 7.00 aamulla perjantaina pääsee sitten itse aloittamaan.


Näytä liitetiedosto 8247
Hieno homma kun noin pieneen tilaan saatu peli sopimaan :)
 
Tämä näyttää upealta. Jos olisin nössömpi/itsekkäämpi toteaisin, että olisipa tässä vaikeusasteet niin voisin kokea maailman ja tarinan helposti.
Mutta koska en ole, niin pitää joskus sitten lainata kaverilta tai ottaa kokeiluun alennuksesta.
Toivottavasti tämä vastaa jengin korkeisiin odotuksiin!
 

Siitä vähän infoja Preloadi pitäisi alkaa 22-23.2 joten todennäköisesti voitaisiin jo 13.00 (NZ preload time) saada varmistus PS5 file sizeen, huhuissa ollut että se olisi peräti 80 gigaa. tai eiköhän tämän päivän aikana se ainakin selviä :)


Nämä koteloissa lukevat gigamäärät on muuten aika usein saatettu ilmoittaa sen pohjalta mitä itse peli, ja kehittäjällä jo tiedossa olevat DLC-matskut yhteensä tulevat viemään kovotilaa. Tässäkin saattaa tällaisesta jopa olla kyse.
 
Näin tarinoi eräs Dark Souls veteraani :), kun katsoin hänen videon "mitä mieltä hän on siitä että kuinka vaikea Elden Ring tulee olemaan. Hänellä myös network testiä takana kymmeniä tunteja ja katsonut kaikki haastattelut ja muut. ja tämmöiseen lopputulokseen hän on tullut.

Elden Ringin main quest polku on Controlled vaikeusasteeltaan, tämä tarkoittaa sitä, että Elden ringin mainquest pitäisi olla läpäistävissä, suurimmalle osalle pelaajista, tämä on hyvä myös hyvä niille jotka pelaa pelejä pelkän mainquestin/tarinan takia, mutta tämä ei tarkoita millään tavalla sitä että se olisi helppo vaan sitä että se ei ole mahdoton eli läpäistävissä.

Mutta Mainquest on vain pinta-raapaisu, Sen sijaan jos eksyt Sivupoluilla tämän controlled vaikeusaste bossian, vihollisten ja Areoiden suhteen on unohdettu tarkottaen että pelintekijöiden message on tämä Git gud :D, toki varmasti löytyy myös niitä helpompia bosseja ja alueita, mutta ns pääasissa Sidecontent, open world ja exploring on suunniteltu pääasiassa Souls veteraaneille :), ja niille jotka haluavat mitata oman taitotasonsa todella vaikeiden bossien. vihollisten tai muuten vaan vaikeiden miljöön/arean kanssa.

ei voi kun tykätä tästä erittäin paljon :)
 
Ylös Bottom