Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Nyt on sen verran saatu potkua lisää ukkoon, että vois ottaa tuon akatemian työn alle kunnolla. Moonveil +5 ja Meteorite staff aseina, ja levuja olisko jotain vajaa 50. Todella harvoin tunkeudun kenenkään maailmoihin missään peleissä, mutta nyt kävin parit hostit tappamassa. Eipä tuosta ainakaan vielä saanut mitään mitä ei saisi coopissa, mutta en tiedä onko tässä sit jotain pvp covenantia (tai ylipäätään niitä).
 
Olin yllättänyt kun pelailin itseni Liurna of the Lakes alueen linnaan ja olin varustautunut kunnon boss taisteluun. Kutsuin tapani mukaan apurin jo ennen eka yritystä, mutta eipä olisi tarvinnut, tein damagea joka lyönnillä niin paljon että olisin varmaan tiputtanut itsekkin ko. bossin helposti. Sen verran hämmennyin helppoudesta että en edes tullut muistaneeksi bossin nimeä, mutta kyseessä oli ratsun päällä linnan perukoilla oleva boss, liekkö oli kuitenkin mini-boss.

No jatkoa varmaan seuraa ja seuraavat bossit eivät ole yhtä helppoja. Aika kohdillaan vaikeus on näin ei-grindaajalle. Välillä tulee kuolemia mutta millään Soulsbornen kymmenien toistojen tasolla ei olla. Tuo taisi olla tähän saakka helpoin (mini-)bossi.
 
Siitä lucaria academy porteista mikä onkaan reippaasti ylöspäin pohjoisee mesta nimeltään abandoned coffin, siinä on 3 trollia jotka tiputtaa 1100 runee per tappo ja jos kilkutin niin 1333 per tappo tjsp, lähes 4k per rundi ja melko nopeeta touhuu. Ennen grindasin sitä yhtä trollia siinä mikä on third church of marikan vieressä alkumappi joka antaa tonnin per tappo, seki ihan ok ja nopee. Oha nää grindit siis hitaita mut kyl siinä kun pariki tuntii vääntää nii saa jo ihan kivan summan.

Mut mitään ihanteellista en itekkä viel oo löytänyt mitä oli esim DS remakes tai bloodbornes josta saa tyylii 10k per lyhyt rundi, ehkä täs viel semmosiaki tulee vastaan mut toistaseks ei oo ollut tarvetta. Tosin nyt alkaa olee per levu jo niin kallista et saa kyl tovin näit trollei hakata, enkä ala ellei oo ihan pakko. Toisaseks pärjännyt nyt näillä grindeillä mainiosti.

Edit: Pistin pari kuvaa niin ei tartte pohtia et mikä ylöspäin mistä mikä pohjoinen. Nii tos mestas ne 3 trollia mitä oon grindannu.

Näytä liitetiedosto 8329Näytä liitetiedosto 8330
Okei, no mä oon itseasias pyöriny tuol Caelidin pohjoisosas siel Beast Sanctuarys. Ovesta ulos vasemmalle ku lähtee tekee kierrost niin on sopivan tasasesti vulgar-ukkoja, jokasest saa noin 1000 runee ja oisko niit siel joku 10 yht. Pari minsaa per kierros, tylsää kyl
 
Missä oot grindannu muute? Koittanu ettiä hyvää paikkaa mut ei viel tullu vastaan.
Jos tekee uuden hahmon niin tämä paikka on hyvä kun ei tarvi tappaa ketään ja saa melkeen 2k



Tässä on se teleport millä pääsee sinne pohjoiseen suoraan ja siitä vain sitten etelään missä on tuo paikka missä grindata
 
Jos tekee uuden hahmon niin tämä paikka on hyvä kun ei tarvi tappaa ketään ja saa melkeen 2k



Tässä on se teleport millä pääsee sinne pohjoiseen suoraan ja siitä vain sitten etelään missä on tuo paikka missä grindata


LOL, tää on muuten hyvä ja helppo. Eri asia sit jaksaako tota pallon väistelyy montaa tuntia :p Ton mestan löysin joskus aikoinaan ku se teleportti on just siinä marikan kirkon vieressä missä grindasin sitä yhtä trollia. Toi palloki mut tappoi sit ku lähin ihmettelee mut en tienny et tosta saa runei :D

Huvittavaa kattoo ku kanssa haamupelaajat tekeemäs ihan samaa balettia pallon ympärillä.

Edit: Lyhyen laiskan matikan mukaan jättimetallikuula grindillä tekee noin 140+k runee puolessa tunnissa. Eli, ei huono. Ottaen huomioon et koko kierros kestää se muutaman sekunnin. Eri asia sit tietenkin miten kauan on valmis vetää sitä aivotonta rundia, mut välil on pakko.
 
Viimeksi muokattu:
Onko muilla sellaista fiilistä että peli on liian pitkä? Vai onko teidän mielestä vaan hyvä että matskua on hurja määrä jota käydä ja napostella mahdollisesti kuukauden verran putkeen?
Ei ole ensimmäinen Souls peli itellä kyseessä. Nyt 33h pelattu, level 102 ja loppu lähestyy.

Platina tarkoitus samalla saada, huomasin äsken kun trophy listaa tutkin, etten ehkä olekkaan kussut paria npc questia. (Helpommaks tehty kuin yleensä Dark Soulseissa nuo questit)1

En sanoisi peliä mahdottoman pitkäksi. Meneehän sitä aikaa jos jokaisen vihollisen kanssa taistelee ja tutkii kaikki mahdolliset kolot.

Alusta loppuun menty Heavy Claymorella jonka sain nyt kehitettyä +25. Ehkä jollakin Maagilla olisi mennyt jotku bossit helpommin..

Itselle ainakin paras peli mitä julkaistu moneen vuoteen, todella hyvää vaihtelua Warzoneen mitä on koko korona aika hinkattu.
 
Käytitkö tässä niitä taistelukentällä löytyviä sankareita? Heti kun huomasin, että niitähän ilmestyy lisää taistelun edetessä koko homma muuttui huomattavasti helpommaksi. Muut ottavat aggroa ja itse voi keskittyä täsmäiskuihin ja staggerointiin.

Radahn on myös omia lemppareita koko From Software -historiassa. Ihan mielettömän eeppinen taistelu, joka toi Final Fantasy -pelit mieleen parhaimmalla mahdollisella tavalla.
Sainpa tuonkin nyt sitten kaadettua. Vaihdoin asetta kun katsoin että mitäs aiempien souls-pelien yksi suosikkiase tässä toimisi boostattuna eli Claymore. Sehän onkin aika kova ja paljon parempi pakastus-arvo kuin isomman levelin estocilla. Radahnkin jossain vaiheessa vähän pakastui ja jäykistyi niin hakattiin sitten porukalla ja lujaa. Kesti muutama yritys ennenkuin oppi että miten tuossa alussa kannattaisi edetä, sitten kun sen oppi niin pari kertaa yritystä ja valmista tuli.
 
Ne jotka on vetänyt täst pelist platinan viikos tai alle ovat varmasti läppäri vieres kattonut youtubee, wikii ja googlee ja mennyt just niiden ohjeiden mukaan mitä mikäkin quide on antanut. Eikä siin mitään, kukin tyylillä olen itsekin rophy keräilijä mut pelit kuten tämmönen eepos niin eiks siin mee vähä niiku fiilis et spoilaat itseltäs kaikki salaisuudet ja bossit ja mitkä mestat nyt pitää missäkin järjestyksessä käydä. Kyl nyt ainakin se eka maaginen pelikerta pitäs ihan vaan naattia ja sit ehkä kattoo googlesta et mitä sitä missas jos silloinkaan. Noh kuka mä oon sanomaan kuka mitenkin pelit pelaa mut twitteris oli tyylii 4 päivän jälkeen jo näitä platinan juhlijoita. Siinä vielä kommentit että "It was so haaaaard to find all the stuff and I didnt sleep at all". Tosi haaaard kattoo quidesta kaikki etukäteen ja juosta mestat läpi ja sit viel kommentti perään "need dlc asap" spoilaa itteltää kaikki ja sit haluu heti lisää, kantsisko jotkut eepokset ihan vaa nauttia eikä kusten juosta. Sori offtopic avautumiset.

:p
 
Tässä on nyt jauhettu tätä peliä enemmän kuin itse elämää, kellossa lienee 70+ tuntia. Fiilikset edelleen arvosanojen osalta melko samat kuin muutaman tunnin jälkeenkin, eli itse pisteyttäisin lähemmäksi yhdeksääkymmentä pojoa kuin sataa. Maailma ja sen tutkiminen on tehnyt vaikutuksen. Alareunassa ei ole geepeeässää, joka neuvoisi koko ajan oikeaan suuntaan, mistä se löytämisen ilokin sitten tulee. Youtubeen tai oppaisiin en ole turvautunut kertaakaan, enkä muutenkaan ole pahemmin pelistä lukenut. Jotenkin tuntuu, että aika paljon menettäisi tämän pelin hyvistä puolista opiskelemassa jonkun toisen kirjoittamaa opasta. Ehkä siitäkin syystä löysin vasta nyt kunnollisen farmauspaikan. Katsoin ihan sekuntikellolla aikaa, niin noin 5k runea tulee hyvin vaivattomasti kahden minuutin aikana. Ja siihen päälle tietty kaikki roina mitä tipahtelee.

Se mistä tiputan pisteitä Metacriticin pistemäärään nähden, ovat melko yhdentekevät hahmot. Vaikka hahmoja on tullut yllättävän paljon vastaan, ei niiden tarinoista tai kohtaloista oikein välitä. Ei tekemisellä muutenkaan tunnu olevan suurtakaan merkitystä. Musiikki ei myöskään pahemmin säväytä, mutta ei se toisaalta ärsytäkään. Ei sentään ole pierupörinää. Teknisesti peli tosiaan kyykähtelee alueesta riippuen ei ollenkaan, vähän tai paljon. Kerran peli kaatuikin, mutta näillä tuntimäärillä en koe ongelmaksi.

Helppo tätä peliä on suositella hyvin monelle pelaajalle.
 
Itellä napsahti 60h täyteen ja pääsin
Nekron Eternal Cityyn.
Lvl nyt joku 80 ja suht helposti kaikki kaatuu nykyisellä buildilla.

Radahniin oma miete että itse boss oli oikein vaikuttava, mutta ei jumaliste ne nuolet :D kuolin lähinnä siihen matkalle Bossin luo toistuvasti. Siinä huomas hyvin miten äesyyntyneenä tuli vain juostua samaan kuolemaan koko ajan. Pieni tauko maailmaa tutkien auttoi ja toisena päivänä uusi yritys ja kaatui varmaan toisella yrittämällä.

Joitain sivutehtäviä oon saanu vietyä loppuun, joskin ovat melko vaikeita tehdä kun peli ei tosiaan hirveesti kerro minne ja miten tehtävä jatkuu. Aika paljon tulee käytyä vanhoilla mestoilla vain katsomassa oisko joku npc nytkähtäny johonkin suuntaan.
 
Redditissä törmäsin vinkkiin, jota itse olisin ainakin kaipaillut jo kauan sitten :D.

DC74F238-1824-48B1-9690-B190E6149507.jpeg

Voit siis inventorystä etsiä viimeksi loottaamiasi tavaroita. Olen kuluttanut vaikka kuinka paljon aikaa siihen, että etsin jotain minkä lootin enkä löydä sitä mistään :D.
 
Tänään törmäsin ihan mielenkiintoiseen questlineen mutta en tullut kovinkaan tarkkaan lukeneeksi tekstejä ja kun niitä ei mistään näe jälkikäteen, niin piti netistä käydä lunttaamassa mistä kyseisen Blaidd nimisen hahmon löytää. Samalla kun sitten paikansin minne mennä, tulin huomanneeksi että kyseisen veijariin olisi voinut tutustua aiemminkin, mutta olin missannut tämän osuuden vinkit.

Näköjään pitäisi kaikki nuo kauppiaiden neuvot ja sanomiset muistaa, mutta eipä noita tahdo muistaa kun pidemmälle pelaa. Paitsi questin salamyhkäisyydessä, tämä on kyllä sikälikin täyttä Soulsbornea että jatkuvasti olisi 2-3 statsia joita tekisi mieli kehittää, mutta on pakko tehdä valintoja. Toistaiseksi viihdyttävää mutta onhan tämä melkein turhankin laaja. Varsinkin nuo maanalaiset alueet ovat häkellyttävän isoja, kun ne eteen sattuvat. Taidettiin laittaa Blackreachiakin paremmaksi.

Olen kyllä muutoin pääsääntöisesti vältellyt videoita ja guide oppaita, poikkeuksena nyt ihan pelinsisäiset vinkit, mutta nehän kuuluvat peliin. Paljon siellä on mainioita neuvoja niiden finger but holejen lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Ei sentään ole pierupörinää.

:D
Tänään törmäsin ihan mielenkiintoiseen questlineen mutta en tullut kovinkaan tarkkaan lukeneeksi tekstejä ja kun niitä ei mistään näe jälkikäteen, niin piti netistä käydä lunttaamassa mistä kyseisen Blaidd nimisen hahmon löytää. Samalla kun sitten paikansin minne mennä, tulin huomanneeksi että kyseisen veijariin olisi voinut tutustua aiemminkin, mutta olin missannut tämän osuuden vinkit.

Näköjään pitäisi kaikki nuo kauppiaiden neuvot ja sanomiset muistaa, mutta eipä noita tahdo muistaa kun pidemmälle pelaa. Paitsi questin salamyhkäisyydessä, tämä on kyllä sikälikin täyttä Soulsbornea että jatkuvasti olisi 2-3 statsia joita tekisi mieli kehittää, mutta on pakko tehdä valintoja. Toistaiseksi viihdyttävää mutta onhan tämä melkein turhankin laaja. Varsinkin nuo maanalaiset alueet ovat häkellyttävän isoja, kun ne eteen sattuvat. Taidettiin laittaa Blackreachiakin paremmaksi.

Olen kyllä muutoin pääsääntöisesti vältellyt videoita ja guide oppaita, poikkeuksena nyt ihan pelinsisäiset vinkit, mutta nehän kuuluvat peliin. Paljon siellä on mainioita neuvoja niiden finger but holejen lisäksi.

Mä en vieläkää tiedä noist sivutehtävist muuta ku et npceet juttelee ja sit oot et no mitä ny sitte? Iteki eilen just alotin sen blaidd questin ja sen verran muistan et se mainitsi olevansa siel jossain alkumapissa mut missä sielä nii ei mittää hajuu. Enkä tiedä oonko ees mittää sivutehtävii vielä tehnyt, siel roundtabelis oli jotain janttereit ja jotain otin vastaan ja joskus niihin törmänny enkä tiedä teinkö jotai oikein vai väärin. Seikkailu uusissa paikoissa ja sitten vanhoissa, noh ehkä toisella peluukerralla sit joskus 600h jälkeen ollaan viisaampia. Menettääks niistä sit jottain jos ei niitä tee? Jotain herkkuu varmaa! o_O
 
Viimeksi muokattu:
:D


Mä en vieläkää tiedä noist sivutehtävist muuta ku et npceet juttelee ja sit oot et no mitä ny sitte? Iteki eilen just alotin sen blaidd questin ja sen verran muistan et se mainitsi olevansa siel jossain alkumapissa mut missä sielä nii ei mittää hajuu. Enkä tiedä oonko ees mittää sivutehtävii vielä tehnyt, siel roundtablis oli jotain janttereit ja jotain otin vastaan ja joskus niihin törmänny enkä tiedä teinkö jotai oikein vai väärin. Seikkailu uusissa paikoissa ja sitten vanhoissa, noh ehkä toisella peluukerralla sit joskus 600h jälkeen ollaan viisaampia. Menettääks niistä sit jottain jos ei niitä tee? Jotain herkkuu varmaa! o_O
En osaa sanoa mitä tuosta saa mutta Blaidd löytyy Limgravesta erään metsän keskellä olevan hissin alla olevalta alueelta kun tuo Quest käynnistyy. Ei sitten ole ihan pieni alue, niin Blaiddia en vielä löytänyt, mutta jossain siellä se on. Vasta tosin sinne tulinkin.

Pari sivutehtävää olen tehnyt, mutta esim. se ruukkuheebo katosi johonkin, enkä enää edes muista mitä se sanoi tai pyysi. Useammankin tapaamani hahmon olen löytänyt kuolleena, tässä on näköjään Soulsborne henkisesti surkeita kohtaloita myös.
 
En osaa sanoa mitä tuosta saa mutta Blaidd löytyy Limgravesta erään metsän keskellä olevan hissin alla olevalta alueelta kun tuo Quest käynnistyy. Ei sitten ole ihan pieni alue, niin Blaiddia en vielä löytänyt, mutta jossain siellä se on. Vasta tosin sinne tulinkin.

Pari sivutehtävää olen tehnyt, mutta esim. se ruukkuheebo katosi johonkin, enkä enää edes muista mitä se sanoi tai pyysi. Useammankin tapaamani hahmon olen löytänyt kuolleena, tässä on näköjään Soulsborne henkisesti surkeita kohtaloita myös.

Ainakin siel roundtable hoodis alkuu oli muutama jantteri jotka selitti ja tais jotain tehtäviä antaa nii nyt sielt on kaikki häipynyt paitsi joku muija selittää sitä sen samaa tarinaa ja yks joku masentunut äijä jolta voi oppia pari jotain taikahommaa. En sit tiedä mihii ne on häipynyt, joku ritari oli siel ja kerran näin sen jossain järvellä manaamas. Ehkä ne on vaa sit lähteny seikkailee ja kuollu johonki? En kyl mielestäni oo päätarinassakaa nii pitkällä että ne nyt ois häippässy vai onko sillä ees merkitystä. Noh, enpä niistä nyt alaa ressaa. Lähinnä vaa ois kivaa tietää edes melkein miten nää sivutehtävät toimii, alku nyt meni lähinnä ihmetelles muutenkin niin ei siin ees varmaa tajunnut et onko nyt joku antamas jotain tehtäviä mulle vai mitä nää haluu.
 
Ainakin siel roundtable hoodis alkuu oli muutama jantteri jotka selitti ja tais jotain tehtäviä antaa nii nyt sielt on kaikki häipynyt paitsi joku muija selittää sitä sen samaa tarinaa ja yks joku masentunut äijä jolta voi oppia pari jotain taikahommaa. En sit tiedä mihii ne on häipynyt, joku ritari oli siel ja kerran näin sen jossain järvellä manaamas. Ehkä ne on vaa sit lähteny seikkailee ja kuollu johonki? En kyl mielestäni oo päätarinassakaa nii pitkällä että ne nyt ois häippässy vai onko sillä ees merkitystä. Noh, enpä niistä nyt alaa ressaa. Lähinnä vaa ois kivaa tietää edes melkein miten nää sivutehtävät toimii, alku nyt meni lähinnä ihmetelles muutenkin niin ei siin ees varmaa tajunnut et onko nyt joku antamas jotain tehtäviä mulle vai mitä nää haluu.
Sulla voi olla tuossa erikin Blaidd tehtävä mikä mulla. Sain tuon Liurna of the Lakes alueelta. Mulla tuo ainakin toimii niin että yleensä nuo NPC:t antaa selken vinkin tyyliin: pitäs vallata linna tai toimittaa kirje. Sitten täytyy vaan keksiä mikä linna tai missä ko. henkilö on. Nuo tehtävien loput on hyvin From-maisia, yhtäkään varsinaista iloista loppua en ole tainnut saada. Yhden luulin tehneeni ihan oikein, mutta siitäkin tuli jutteluksi epämääräistä mutinaa, ehkä se oli tarkoituskin, tai missasin jotain.
 
Voi sanoa, että peli on edistynyt kovin hitaasti cooppailun myötä. Vaan mikäpä siinä, kiva auttaa kavereita eteenpäin, vaihtaa kokemuksia ja tutkia yhdessä eri paikkoja. Yksi valituksen aihe kuitenkin – jostain syystä tietyillä alueilla ei pysty enää liittymään kavereiden peliin spirittinä. Tai no, tämä koskee vain Limgravea. Paikka on (omalta osaltani) lähes täysin tutkittu ja bosseja ei enää ole. Sen toki tiedän, ettei bossittomalle alueelle voi enää pyytää apuja, mutta eikös tämä koske vain host of fingersiä? Vai myös spirittiä? Limgraven ulkopuolella kyllä onnistuu molempiin suuntiin.

Grindauksesta oli puhetta aikaisemmissa viesteissä. Jonkin verran tullut levelöityä tai hankittua "ostosrahaa" Limgraven "lohikäärmejärven" itäpuolella, jossa on bossitaistelu "kurpitsapäätä" vastaan. Kamppailun jälkeen tuonne aukeaa paikka ostaa loitsuja – gracen nimi on Waypoint Ruins. Kun bossialueelta juoksee portaat ylös ja kaartaa vasemmalle tietä kohti (oikealla on myrkkykukkia), niin tiellä menee kahden trollijättiläisen vetämät vaunut. Jätit lahtaamalla tienaa 2000 runea noin 45-50 sekunnissa.

Nykyisin kierros kestää vain n. 30 sekuntia (huomioiden PS5-latausajat), loitsuissa on jo sen verran potkua. Kun molemmat kaatuvat, niin saman tien kartta auki ja teleporttaus samalle gracelle, mistä lähdettiin liikkeelle ja eikun uudestaan. On varmasti parempiakin alueita, mutta tuota on tullut käytettyä paljon. Tunnissa pystyy hyvillä kaukoloitsuilla tekemään 240 000 runea.

Melee-taistelijalle tuo ei oikein sovi, sillä trollien tallomiset häiritsevät ja toisaalta jos menet trollien taakse ja liian lähelle vaunuja, niin takana tuleva ratsumies ja sen myötä myös muutama sotilas käyvät kimppuun. Muu porukka kun ei ole runejen ja ajan kannalta yhtä arvokasta.

Niin, ja iso kiitos @Mossy tuosta inventaario-vinkistä! Välillä ollut rasittavaa epätietoisuutta, jos saa jotain uutta tavaraa.
 
Sen toki tiedän, ettei bossittomalle alueelle voi enää pyytää apuja, mutta eikös tämä koske vain host of fingersiä? Vai myös spirittiä?
Onkohan tuo noinkaan? Itse olen sekä auttanut että saanut apua alueilla, joissa bossi jo kaadettu.
 
Varmaan tuossa tarkoitettiin että ei pysty kavereita jeesaan salasanalla jos molemmat on tappanu alueen pääbossit.

Ja näin se taitaa olla ainakin tuolla Limgraven alueella.
 
Varmaan tuossa tarkoitettiin että ei pysty kavereita jeesaan salasanalla jos molemmat on tappanu alueen pääbossit.

Ja näin se taitaa olla ainakin tuolla Limgraven alueella.
Niin joo, itse pelaillut vain randomien kanssa.
 
Ylös Bottom