Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Magna Wyrm’s Scaleswordin jälkeen alkoi itsellekin peli taas maistua. Liurnia oli kyllä kehno alue, uusi alue mikä löytyy pohjoiseen Liurniasta on paljon mielenkiintoisempi.

Kirottu Radahn vieläkin kaatamatta, mutta keskityn toistaiseksi uusiin alueisiin. Kyllä tässä pelissä vaan aseella on iso merkitys peliviihtyvyyteen. Hevosen päältä taistelukin alkaa pikku hiljaa sujua kun opin R2/RT pohjassa pitämisen ”niksin” ennen iskua. Levelöinti on hieman hidastunut, mutta eipä tuo niin haittaa kun tiedän tarkalleen mitä haluan levelöidä.

Alkaa olla Soulsbornemaista tunnelmaa, kun kuolin vaikeaan paikkaan useasti n. 40k runen kanssa. Outoa kyllä, se gear jonka pitäisi kadota ja runejen säilyä kuollessa, ei kyllä toiminut. Ehti jos iskeä huoli, mutta lopulta pääsin useamman yrityksen jälkeen runejen kanssa gracelle.

Liekkö tuo gear pitää jotenkin aktivoida vai onko siinä bugi, mutta kuolin ilman runeja vaikka mulla oli se gear päällä jonka piti kuollesssa tuhoutua ja runejen säilyä.
Joo se pitää laittaa siihen talisman slottiin jos haluaa, että se toimii. :)
 
Joo se pitää laittaa siihen talisman slottiin jos haluaa, että se toimii. :)
Kyllä se mulla siinä sormusten slotissa oli, missä on ne kaksi ”sormus” vaihtoehtoa, mutta ei se toiminut. Tai siis minulla kaksi vaihtoehtoa, ilmeisesti niitä voi saada lisääkin.
 
Kyllä se mulla siinä sormusten slotissa oli, missä on ne kaksi ”sormus” vaihtoehtoa, mutta ei se toiminut. Tai siis minulla kaksi vaihtoehtoa, ilmeisesti niitä voi saada lisääkin.
Aaa okei. Tuollai se on ainakin mulla toiminut, kun kerran käytin. Voikohan olla joku bugi? Tai sitten joku muu pelin mekaniikka joka negatoi tuon?
 
Saanko kysyy miks toinen hahmo? Ellei sitten että uusi seikkailu ym, mut eihän näis souls peleis mitää level cappia oo et senkus lykkäät vaa siihen str tai mihii vaa huvittaa niit pisteit jossa lopputulos on että koko ukko on ylivahva sekä kaiken lisäksi vielä tämä statsien nollaus mahdollisuus? Vai oonko täysin ymmärtänyt jotain väärin?

:rolleyes:

Soolona tietty pitää läpäistä, haasteen vuoksi. Eihän se tietenkään ole sama kokemus enää toisella kerralla, kun tietää jo paljon pelimekaniikasta, bosseista ja yleisesti maailmasta ja sen vihollisrakenteesta. Näin tuli toimittua Dark Souls 1-3:ssa ja Demon's Soulsissa, ei pienintäkään apua toisten hahmojen tai ihmispelaajien muodossa.

Alun perin piti lähteä kahdella eri hahmolla matkaan, mutta coop-pelaaminen on vienyt mukanaan. Peliporukan keski-ikä on siinä 45-50 vuoden välissä ja mä taidan olla ainoa, jolta löytyy masokismia yrittää bosseja aivan yksin, meni siihen vaikka 100 yritystä. Kaikki muut haluavat apuja bosseihin ja/tai linnojen sekä dungeonien varrelle. Iän mainitsin sen vuoksi, että vaikka kokemusta kaikilla onkin rutkasti, niin ei ole välttämättä enää sitä nuoruuden aikojen reaktioita ja vireyttä, mitä joskus ennen. Hieman yleistän tässä, ei se kuitenkaan kaikkia pelaajia koske.

Osa pomoista onkin tullut hakattua soolona ja ilman npc-apureita, tähän kerhoon lukeutuu kuitenkin vain noin kolmannes.

Edit. pahoittelut, huomasin vasta jälkikäteen, että kysymys oli osoitettu Kiraille. Noh, tässä nyt myös oma mielipiteeni.
 
Kyllähän tuo ruudunpäivitys tökkii jonkin verran. Silti peli vaikuttaa hyvältä. Bloodbornet ja Dark souls 3 on jääny kesken, mutta tuon pelik tyyppinen vapaus kiehtoo todella paljon.
 
Kävin tuolla mut ei kuulemma ole mitään syntejä :D Kävin uudestaan siellä missä se npc oli, kaks tyhjää arkkua vaan. Ehkä tätä ei saa takasin.

Nii ehkä se ei päde sit kaikkiin ei niin tärkeisiin hahmoihin. Veikkaan et toi ei oo ainoo joka sitä kanankoipee myy tai mitää niin tärkeetä et se ois herättämisen arvoinen :p
 
Nii ehkä se ei päde sit kaikkiin ei niin tärkeisiin hahmoihin. Veikkaan et toi ei oo ainoo joka sitä kanankoipee myy tai mitää niin tärkeetä et se ois herättämisen arvoinen :p
Eikös kauppias-npct kuollessaan tiputa jotain 'bell bearings' jotka on mekaniikaltaan vastaava kuin DS3:n ashes. Eli voi viedä yhdelle myyjälle joka ottaa sitten toisen varaston myyntiin. Sama myyjä myy myös noita smithing stoneja yms kun toimittaa sopivan 'bell bearingin'.

Mitä grindiin tulee ... niin löysin melko hyvän idle grind paikan, jota tarvitsee vähän manageroida välillä. Isoimman (?) bossalueen (arvannette mikä) sisällä on luolan aukko, jossa on respawnaavia keskenään taistelevia vihuja, jotka kuollessaan tiputtaa 1k - 9k. 9k on varmaan samaa ilmiö kun muuallakin tullut vastaan että sama vihu jossain tapauksessa tiputtaa moninkertaisen määrän runeja (ilman että on itsellä mitään bonusboostereita). Tuonne sitten vaan idlaamaan kun itse tekee muuta samalla ja välillä resetoi kun tappelu loppuu.
 
Viimeksi muokattu:
En ole noita grindauspaikkoja oikein löytänyt, mutta en ole etsinytkään. Nyt löysin Halo Scythen, jota voisin kans kokeilla Magna Wyrm’s Scaleswordin ohella. Törmäsin melkoiseen rähinäpaikkaan kun laukkasin yhdestä minibossista ohi, nyt on kahdessa suunnassa minibosseja (toisessa alusta tuttu tuplana), kummatkin tuntuivat varsin haastavilta joten väistin suosiolla. Kolmanessa suunnassakin oli tavallista pahempi NPC mutta sen sain edes hengiltä.

Aika paljon on kartalla vielä nuohoamattomia alueita, mutta pikku hiljaa niitä tulee käytyä läpi. Onhan tämä iso peli kyllä.

Välillä huomaan graafisia glitchejä PC:llä, eritoten maasto näyttäisi yhtäkkiä menevän tummaksi, eka kerralla luulin että jotain isoa on tippumassa taivaalta niskaan. Samaan tapaan nurmikon valoisuus muuttuu suoraan edessä väärällä tapaa joskus pienemmällä alueelta. Frametkin välillä nytkähtelevät, mutta eiköhän näitä patcheilla korjata.

Haarniskoista en ole saanut oikein mitään iloa, enkä ole jaksanut kilpiä tai sealeja upgradeta. Ehkä niitä voisi, huomasin netistä, että seal näköjään paranee scalingissa kun pääsee tietylle tasolle, joten ihan järkevä tuota olisi nostaa.
 


siinä on pelin paras farmauspaikka mutta tuohon 10milj per tunti, ei pääse kun tuolla kyseisellä end bossin weaponilla, itse pystyn ehkä semmoiseen 4-5 miljoonaan per tunti tuolla omalla sorc buildilla :)

ja tuossa sitten ohje miten kyseiseen paikkaan pääsee :)
 


siinä on pelin paras farmauspaikka mutta tuohon 10milj per tunti, ei pääse kun tuolla kyseisellä end bossin weaponilla, itse pystyn ehkä semmoiseen 4-5 miljoonaan per tunti tuolla omalla sorc buildilla :)

ja tuossa sitten ohje miten kyseiseen paikkaan pääsee :)

Kiitos, mutta ajattelin kuitenkin toistaiseksi pärjätä ilman grindausta. Katsotaan josko jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi. :)
 
joo sehän tuossa pelissä ja yleisesti souls gameissa, että jos on vaikka kiinnostunut pvp:stä niin sitten ei kannata melkeinpä yli 120 mennä leveleissä, koska sitten jos on vaikka level 150 niin sitten tuskin löytyy pelaajia pvp:n, tuo on omasta mielestäni ihan hyvä systeemi itsekkään en ole käyttänyt tuota kun sen verran että kun löysin joku viikko sitten Legendary spellin niin, että käytin tuota farmaus paikkaa siihen asti kunnes pystyin sitä käyttämään. eli taisi vaatia 60 inttiä :) mutta mitä ite spelliin tulee niin se on kyllä täysin broken yhden pullo modifierin kanssa. kyseessä siis Azur comet spell ja varmaan netti on täynnä niitä videoita kyseisestä spellistä kun se tuhoaa bosseja yhdellä chargella. sen takia itsellä on vähä peli ollut tauollakin, jospa siihen tulisi jotain balance muutoksia, ja sitten vaihtoehtoisesti buffeja kehnoimille spelleille.

Esim tuossa on video omasta Radahm kokemuksesta kyseisen spellin kanssa :)

 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se mulla siinä sormusten slotissa oli, missä on ne kaksi ”sormus” vaihtoehtoa, mutta ei se toiminut. Tai siis minulla kaksi vaihtoehtoa, ilmeisesti niitä voi saada lisääkin.
Testaamatta asiaa olen itse ymmärtänyt, että tämä estää maahan pudotettujen runejen katoamisen kun kuolee. Ei suinkaan itse runejen maahan tippumista.
 
Radahmi kaatu!! mulla on ehkä toivoa sittenkin :D
Hetkittäin tuntuu että mitä hittoa tekis ku oikee mitää mestaa mihi muka mennä, tunti siitä ja onki vahingossa eksyny ihme paikkoihin ja joku 3h menee uusia paikkoja tutkien. On kyllä ihme peli.
 
Onx siit peeveepeest mittää hyötyä/saako siitä mittää muuta ku että kummalla pelaajalla on isompi muna ja kuka voittaa kenetkin? Mut onx siitä mitää muuta konkreettista hyötyä, aattelin vaa et se ison levelin kasvattaminen olis sit mulle just hyvä ku ei tartte huolehtia invadereista ym.
 
Onx siit peeveepeest mittää hyötyä/saako siitä mittää muuta ku että kummalla pelaajalla on isompi muna ja kuka voittaa kenetkin? Mut onx siitä mitää muuta konkreettista hyötyä, aattelin vaa et se ison levelin kasvattaminen olis sit mulle just hyvä ku ei tartte huolehtia invadereista ym.
Korjatkaa joku jos olen väärässä Elden Ringin suhteen mutta ainaki kaikissa aiemmissa Fromin peleissä inveidauksen palkinnot on suht pieniä, se todellinen palkinto on todellakin isompi muna mitä suurinosa haluaa.

Kohta 50h peliaikaa mutta ei ole ainuttakaan inveidausta tullut, samoin myös sininen rinkula (Dark Soulsin Blue Sentinelsiin verrattavissa oleva online juttu) ollut aktiivisena jo yli 30h mutta vain YHDEN kerran on summonaus tullut. Hiljaista on. Itse en ole inveidausta kokeillut, liekö sama syy muillakin? Vielä liian tuore peli?
 
Coopissa kun on pelannut, niin noita invaidereita on ehkä joku 2-3 tyyppiä per tunti tullut. Noiden tappamisesta on saanut sen itemin millä voi muita pelaajia kutsua mukaan, siis niitä mitä pystyy todella helposti itse craftaamaan. Ja taitaa runejakin saada, mutta siis eipä ainakaan näin defenderinä noista paljoa käteen jää.
 
Korjatkaa joku jos olen väärässä Elden Ringin suhteen mutta ainaki kaikissa aiemmissa Fromin peleissä inveidauksen palkinnot on suht pieniä, se todellinen palkinto on todellakin isompi muna mitä suurinosa haluaa.

Kohta 50h peliaikaa mutta ei ole ainuttakaan inveidausta tullut, samoin myös sininen rinkula (Dark Soulsin Blue Sentinelsiin verrattavissa oleva online juttu) ollut aktiivisena jo yli 30h mutta vain YHDEN kerran on summonaus tullut. Hiljaista on. Itse en ole inveidausta kokeillut, liekö sama syy muillakin? Vielä liian tuore peli?
Itteni on summottu apuun toiselle kun tullut inveidaus aika monestikkin. Riippuu vähän alueesta. Joillain alueilla ei tuu ollenkaan kutsua ja joillakin ollaan koko ajan menossa. Harvoissa on ne tappelut missä kuitenkaan on ehtinyt auttaa koska housti on kuollut melkein samantien kun itse tullut peliin.
 
Vielä jatko kysymys, jos mä oon esim level 150 ja kutsun pelaajia apuun tai jos mä meen auttaa muita pelaajia, niin vaikuttaako siinäkin level? Eli voiko mua tulla auttamaan isompi levunen ja voinko mä mennä auttamaan pienempää levusta?
 
Nyt tuli sitten tämä hommattua ja alkoi heti ärsyttää tämä sama juttu mikä toistuu itellä kaikissa peleissä missä on hahmon luonti. Eli en osaa päättää menenkö dex/int spellswordilla vai ihan perus strength warriorilla.

Puhumattakaan minkä näköisen hahmon teet, vaikka sillä nyt ei tässä pelissä hirveästi ole merkitystä varmaan... Jopa hahmon nimi tuottaa vaikeuksia xD

Tosin en ekan Dark Soulsin jälkeen ole soulsborne pelejä pelannut niin en oikein tiedä millä buildilla lähtis... Jotenkin kyllä tykkään enempi nopeasta dex buildista mutta eikö se liene vaikeampi tälläiselle melkein souls neitsyelle.
 
Ylös Bottom