Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Tuohon Omi3rin linkkaamaan pomoon tilasin pari apuria ja toinen oli joku maagi joka ampui jotain dark magic tyyppistä pursketta. Bossi oli henkihieverissä ja apurit kuolleet ekan 10 sekunnin purskeen aikana, seuraava purske tappoi sitten bossinkin. Sanoisin että ei paljoa yli 30 sekuntia tuohon mennyt.

Mikä lie ubertaika tai muuten vain haavoittuvuus tuossa bossissa että noin tehosi.
 
Totta tuokin, mutta itselle pelin loppuvastus on koko matkan huipennus, jossa opitut taidot ja taktiikat niputetaan mukavasti yhteen. Nyt kliimaksi oli juoksemista ympäri kenttää, koska voin tehdä niin.

Otetaan nyt vaikka Final Fantay 7 Remake loppuvastus niin eroa toteutukseen on kuin yö ja päivä.
Joo, kokeilin nyt äsken ekaa kertaa tuota loppumatsia. On kyllä sieltä hv/vmp-osastolta se loppumatsi. Ehkä siinäkin vielä sitten oppii väistelemään niitä isoja hyökkäyksiä mutta pitäisi sitä vihuunkin osua välillä.

Nialin tein itse mimicin ja hoarfrost stompin kanssa. Tosin oli ennen nerfiä, mutta kyllä se edelleen on ihan käyttökelpoinen, ei sitä onneksi ihan täysin turhaksi tehty.
 
Tuohon Omi3rin linkkaamaan pomoon tilasin pari apuria ja toinen oli joku maagi joka ampui jotain dark magic tyyppistä pursketta. Bossi oli henkihieverissä ja apurit kuolleet ekan 10 sekunnin purskeen aikana, seuraava purske tappoi sitten bossinkin. Sanoisin että ei paljoa yli 30 sekuntia tuohon mennyt.

Mikä lie ubertaika tai muuten vain haavoittuvuus tuossa bossissa että noin tehosi.
Olisiko ollut Azur Comet-uberloitsu? Sillä ainakin sulaa moni bossi jopa sekunneissa, jos sen vain osaa ajoittaa ja kohdistaa oikein. Tuossa edellisessä kommentissani mainitsemassani Night and Flame-miekassa on tuon loitsun kevennetty versio, joka tekee nerffauksenkin jälkeen (kunhan on korkea intelligence) varsin hyvää damaa moniin vihuihin. Lisäksi stunnaa ja staggeroi myös monia vihuja.
 
Viimeksi muokattu:
Olisiko ollut Azur Comet-uberloitsu? Sillä ainakin sulaa moni bossi jopa sekunneissa, jos sen vain osaa ajoittaa ja kohdistaa oikein. Tuossa edelllisessä kommentissani mainitsemassani Night and Fire-miekassa on tuon loitsun kevennetty versio, joka tekee nerffauksenkin jälkeen (kunhan on korkea intelligence) varsin hyvää damaa moniin vihuihin. Lisäksi stunnaa ja staggeroi myös monia vihuja.
Mielestäni oli tummempi, tämä oli enempi sinivihreä, mutta voin olla väärässäkin.
 
Mitä pidemmälle peliä etenin sitä enemmän annoin luvan käyttää kaikki juustoja joita valikoimasta vaan löytyy, jotta bosseista pääsee nopeasti läpi.

En ite varmaa ole vielä lähelläkään loppua, sinne kohti kuitenkin menossa. Mut itellä sama että alkuun sitä oli ns. motivaatiota yrittää jotain pomoa vaikka toistakymmentä kertaa, nykyään sit todellakin itekin käytän kaiken maailman apuja ja boosteja. Niallin kanssa meinas mennä närvit ku yrityksiä alkoi olee jotain 10, ei sekää nyt ihan hauskaa tietenkää oo että huitasee kahella iskulla mut en valita jos jotkut meniski munia raptsuttelemal läpi. Ite näen asian niin että jos panostan ukkoon ja leveliin ja aseisiin ja saan kaikkia herkkuja käyttöön niin niitä kans kuuluu käyttää, vähän niiku pelin idea että tulee vahvemmaks.
 
Tein nyt erään tarinan kannalta oleellisen jutun Erdtreen kanssa. Seuraava paikka puolestaan toi vahvoja viboja Dark Souls kolmosen Ringed Citystä, ainakin sen alku.

Olen edennyt todella rauhallisesti ja tonkinut paikkoja, mutta sivutehtävissä olen edennyt kehnonlaisesti, en ole ihan varma olenko suorittanut muita kuin Rannin jonka lunttasin netistä.

Level on 130 ja tunteja karvan vähemmän. Kyllä tämä maistuu edelleen ja muutamat pähinät ovat yhdellä piilotetulla aluella ihan ovelia. Pomoissa vaikeus vaihtelee hurjasti, osa alueiden pahemmistakin minibosseista on aika helppoja. Ei hirveästi haitannut etten ole grindannut, tällä piilotetulla alueella tulee aika helposti 100k vaan kiertelemällä paikkoja ja se tällä hetkellä leveliin vaadittava määrä.
 
Viimeksi muokattu:
Itse oon melko lopussa, taitaa viimeinen paikka olla silausta vaille valmiina. Läksin tässä kohti netin avulla metsästämään loput trophyn antavat bossit, jotka on välistä jääny. Ja onpahan olleet piilossa! Vaikka olevinaan olen omasta mielestä joka nurkan kolunnu, niin sieltä vaa joku huomaamaton kallionkieleke viekin uuteen lääniin vielä.

Platinaa huvittais tästä hinkata, ei vaatisi ku noi endingit ja sitte noi legendaariset aseet ja jutut kerätä.

Lvl on nyt 155 ja yllättävän helposti on bossit kaatunu, myös tuo todella vaikeaksi täälläkin todettu vapaaehtoinen demigod.
Malenia. Kaatui lopulta jo kolmannella yrittämällä. Mimic Tearin kanssa bleed-buildi tehosi tosi hyvin, ja viimeisen vaiheen sai aika helposti juustoiltua swarm of fliesilla mimicin viedessä aggrot. Se lentävä miekkakyky oli kuoleman syy kahdella aiemmalla, mutta tämänkin väistö onnistuu kun satuin näkemään pari päivää sitte tiktokissa simppelin niksin miten iskun voi väistää, niin se pelasti kyllä parit kerrat.
 
On se vaa kiva nährä että edelleen tyypeille maistuu peli näinkin "pitkän" ajan jälkeen julkasusta, no joo ohan tää vielä uusi mut monesti tuntuu sen alkuhuuman eli kuherruskuukauden jälkeen alkaa paljastuu se ns "meh" meininki. Tottakai ymmärettävää et alkaa tulee taisteluväsymystä ku peli on niin perkeleen massiivinen, ite oonkin nyt tehnyt niin että olen alkanu pelaa pienemmissä erissä eikä enää mitään 12h maratonei, alkuillasta hieman elden ringiä ja loppuillasta lepposta gta onlinee, tai päinvastoin. Monesti täs vaa alkaa törmää uusiin mestoihin niin ei sitä malta lopettaa, olin just saapunut pohjoiseen mut aattelin silti vielä tutkia aikasempia mestoja, nii kas kumma siel olikin joku äijä antamassa tehtävää joka johti taas ihan uudelle alueelle johonkin pienempään linnaan siinä punaisella mönjäalueella.

Noh siinä sit meitsi oli et, pohjoinen saa näköjää taas hetken odotella. Platina on vain kaukainen haave, mut mitä ymmärtänyt nii se on suht "helppo" lähinnä aikaa vievää ja mun puolesta saakin viedä aikaa. RDR2 platinaan meni semmoset 3vuotta (toki en sitä niin ahkerasti yrittänytkään) mut kuitenkin, mikäs kiire täs nyt on.

:p
 
On se vaa kiva nährä että edelleen tyypeille maistuu peli näinkin "pitkän" ajan jälkeen julkasusta, no joo ohan tää vielä uusi mut monesti tuntuu sen alkuhuuman eli kuherruskuukauden jälkeen alkaa paljastuu se ns "meh" meininki. Tottakai ymmärettävää et alkaa tulee taisteluväsymystä ku peli on niin perkeleen massiivinen, ite oonkin nyt tehnyt niin että olen alkanu pelaa pienemmissä erissä eikä enää mitään 12h maratonei, alkuillasta hieman elden ringiä ja loppuillasta lepposta gta onlinee, tai päinvastoin. Monesti täs vaa alkaa törmää uusiin mestoihin niin ei sitä malta lopettaa, olin just saapunut pohjoiseen mut aattelin silti vielä tutkia aikasempia mestoja, nii kas kumma siel olikin joku äijä antamassa tehtävää joka johti taas ihan uudelle alueelle johonkin pienempään linnaan siinä punaisella mönjäalueella.
On kyllä pieniä laantumisen merkkejäki ollu, ja välissä oli viikon tauko pelistä. Nyt taas maistuu pienin annoksin. En tiedä onko juuri tuota ähkyä vai mistä kyse. Toisaalta myös on ajatus päässä että pitää nyt saada valmiiks tämä. En mie silti joka päivä tätä enää pelaile. Kyllä tämä silti on ehdottomia top3-pelejä itelle kautta aikain ja varmasti tulee läpäisyn jälkeen uusia pelikertoja. Luultavasti kuitenkin pienellä tauolla höystettynä ;)
 
Hulluksha sitä tulis pelata yhtä peliä koko ajan on se sitten kuinka hyvä mestariteos tahansa. Varsinkin tämä peli ku ei ole semmonen "lepponen" peli jossa vaan chillataan ja katotaa kympin uutiset samalla, vaan joutuu väkisinkin keskittymään enemmän ja kuolemat ja bossitaistelut ym kuormittavat lisää. Joten itte otan just sen takia sen alkurytinän jälkeen vähän iisimmin etten alkais "vihamaan" peliä ihan vaan sen takia et se pitäs nyt saada pakettiin.
 
Hulluksha sitä tulis pelata yhtä peliä koko ajan on se sitten kuinka hyvä mestariteos tahansa. Varsinkin tämä peli ku ei ole semmonen "lepponen" peli jossa vaan chillataan ja katotaa kympin uutiset samalla, vaan joutuu väkisinkin keskittymään enemmän ja kuolemat ja bossitaistelut ym kuormittavat lisää. Joten itte otan just sen takia sen alkurytinän jälkeen vähän iisimmin etten alkais "vihamaan" peliä ihan vaan sen takia et se pitäs nyt saada pakettiin.

On tässä tavallaan sekin ulottuvuus. Grindailin itselleni lupsakasti runeja muutaman miljoonan edestä viikonloppuna samalla kun katsoin NHL-pelejä ja UFC-jaksoa.
 
Itsekin alan olla loppupuolella peliä ja pieni turnausväsymys kyllä alkaa tulla bossien osalta. Varsinkin kun tuntuu että bossien osalta on menty muutama steppi huonompaan suuntaan liikkeiden osalta, esim joidenkin pomojen iskujen tracking on vähän turhan silmiin pistävä. Soulsien kiehtovuus on aina ollut pelimekaniikan "reiluus", jolloin saa vaan syyttää itseään kuolemasta. Nyt kun on vaihtuvat viiveet ja tracking, niin ollaan menty mielestäni huonompaan suuntaan reiluuden kantilta katsoen.

Tämä tosiaan pieni tahra hyvässä kokonaisuudessa, joten plussalla ollaan noin muuten DS-sarjan osalta.
 
Itselleni tämä on iskenyt edelleen kuin ainakin puoli miljoonaa volttia. Toki se huuma joka aivan alussa oli, on hieman laskenut lähinnä siitä syystä, että suurin osa alueista on todennäköisesti jo koluttu ja loppuratkaisun aineksia alkaa jo häämöttää, jolloin se mahtava tuntemus valtavasta maailmasta, jossa on huikeasti vapautta ja salaisuuksia joka puolella piilotettuina, on jäänyt jo taustalle. Toki hahmosta on saanut varsin vahvan ja monipuolisen, joten taisteluista nauttiminen on noussut alkupeliä suurempaan rooliin. Ei tarvitse ainakaan ihan niin paljoa ”git gud”-tyyliin hinkata, joten nyt on siis ollut varsin nautinnollista pelata. Toki edelleen pirun pahoja bosseja on tullut vastaan, joilta on ensin kättelyssä tullut edelleen huolella pataan - kuten esim. eilen ensiyrittämällä oli fire giant. Toisella yrittämällä menikin sitten kepoisesti pätevän co-op-kaverin kanssa.

Tässähän tulee lähinnä suru puseroon, kun näin huikea peli on jo lähestymässä loppuaan. Taas kerran itse matka on ollut itselleni paljon tärkeämpi kuin päämäärä. Yli 200 tuntia on tätä jo tahkottu, mutta ähkyä ei ole ollut näköpiirissä missään vaiheessa. Miksipä olisikaan, kun kyseessä on itselleni paras peli koskaan, ja vieläpä selvästi näin. Huikea peli, johon tulee sitten DLC-kamaa odotettua oikein tosissaan vesi kielellä!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla toi toka pääpahis tuottaa suuria vaikeuksia. En pärjää ton botin kanssakaan sitä vastaa, kerran oli toinen apuri ja voitto oli sentin päässä. Oon yrittänyt joku 40x. Mistä sellaisen toisen apurin voisi saada uudestaan? Vai onko muita apuleinoja. Levelit ja miekatkik on aika kohdallaan.
 
Mulla toi toka pääpahis tuottaa suuria vaikeuksia. En pärjää ton botin kanssakaan sitä vastaa, kerran oli toinen apuri ja voitto oli sentin päässä. Oon yrittänyt joku 40x. Mistä sellaisen toisen apurin voisi saada uudestaan? Vai onko muita apuleinoja. Levelit ja miekatkik on aika kohdallaan.
Tarkoittaneet Godrickia. Yhtä oikeata taktiikkaa ei ole, mutta voit esim. jutella Nephelin kanssa, jolloin sen saa summonattua apuriksi ja sitten käytät vaikka jellyfish spiritiä mykyttämään pomon. Sitten takoo bossia selkään minkä kerkiää kun se on noiden kimpussa, muuten vaan väistelee. Kakkosvaiheen alussa juokse heti suoraan päin pomoa oikealta niin ehtii tulen alta pois ja antamaan vähän rankaisua. Tarkemmin joudut katsomaan googlesta, jos nuo apurit ei ole tuttuja.

Tässä viime viikkoina ollut paljon kritiikkiä ja jotain positiivistakin pelistä. Allekirjoitan oikeastaan nämä kaikki. Peli muuttuu puuduttavaksi lopussa(koska haluaa nähdä kaiken), mutta kun aloittaa uudella hahmolla ja skippaa kaiken ylimääräisen mitä ei tartte niin kokemus on parempi. Vika pomo kakkosvaiheessa on kyllä joku aivopieru.

Tässä nyt pelaillut level 1 ukkelilla +0 aseilla ja pelin lopussa ollaan. Ja siis ei mitään git guuud menoa vaan osan pomoista saa alas tarkkaan mietityllä taktiikalla ja osan voi puhtaasti juustottaa. Lisäksi pitää jaksaa hinkata samoja kohtia naurettavuuteen asti. Mimic+10 ei auta koska sekin on level1 ja ottaa kuokkaan heti. Nyt ollut Oleg+10 auttamassa. Tässäkin pitää olla tietty physick, että fp riittää spiritiin. Ainakin peli tulee tutuksi kun joutuu miettimään aika tarkkaan miten pääsisi vielä eteenpäin pomo kerrallaan.

Se miksi pelaan tuollaisella niin haluan parhaat mahdolliset kamat kun tulee invadea harjoitettua pelin alussa. Siellä on käytännössä joka kerta 2-3 pelaajaa gankaamassa. Niillä lähtökohtaisesti korkeammat levelit ja great runet aktiivisena. Inveidaajia ei voi käyttää runea, mutta host voi. Monella vielä treidattuna loppupelin varusteitakin. Ei ihan reilu tilanne

Olisivat mielummin laittaneet pelissä niin, että myös yksin pelaavien peliin voi tunkeutua, mutta vaikka 30 leveliä huonommalla hahmolla. En ole kovin kaksinen pvp:ssä, mutta voittojakin tulee joskus jopa kolmea pelaajaa vastaan. Silti ei aina tarvitsisi olla niin, että kukaan ei pelaa peliä vaan ainoastaan odottavat tunkeutujia.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on taas hieman edetty mitä maailman tutkimiselta olen ehtinyt.

Rennala olikin sen verran helppo pomo, että meni eka yrityksellä ilman flaskeja. Radahnin sen sijaan sain teilattua toisella yrityksellä, se puolenvälin komeettaisku koitui tuhoksi ekalla yrityksellä.

Tuo tasoloikka elementti aika ajoin on kyllä turhauttava kokemus, Caelidin divine towerin kiipeäminen ylös ja alas oli kyllä mielenkiintoista.

En tiedä teenkö tästä itselle vaikeaa loppua ajatellen mutta en ole vieläkään käyttänyt muita aseita kuin aloitusasetta. Estoc jotenkin sopii omaan pelityyliin ja on se kumminkin tällä hetkellä +15 .. Tosin aloitus staffin vaihdoin Carian Glintstone staffin joka boostaa Carian sword magiccia ja sekin on +15. Löysin myös jonkun Lusat(?) Glintstone staffin joka on kuulemma tehokas mutta ei ole vielä smithing stoneja sitä upgradeamaan kunnolla.

Mutta kaipa tuo peli läpäistävissä on tollaisillakin kamoilla.
 
En tiedä teenkö tästä itselle vaikeaa loppua ajatellen mutta en ole vieläkään käyttänyt muita aseita kuin aloitusasetta. Estoc jotenkin sopii omaan pelityyliin ja on se kumminkin tällä hetkellä +15 .. Tosin aloitus staffin vaihdoin Carian Glintstone staffin joka boostaa Carian sword magiccia ja sekin on +15. Löysin myös jonkun Lusat(?) Glintstone staffin joka on kuulemma tehokas mutta ei ole vielä smithing stoneja sitä upgradeamaan kunnolla.

Mutta kaipa tuo peli läpäistävissä on tollaisillakin kamoilla.
En usko että aseella on lopulta suurta väliä. Tokihan jotkin aseet on varmasti ns. parhaita, mutta eiköhän pelin voi läpäistä millä miekalla tahansa. Ja sillähän sitä pitääkin mennä mikä omaan käteen parhaalta tuntuu. Ja Estoc on ainaki muissa Souls-peleissä ollut varsin hyvä ase liikkeiltään, eli ei varmaan huonoin vaihtoehto.

Ite vedän muiden mukana dual-wield katanoilla. Tykästyin näihin liikkeiden myötä, ja bleedin ollessa hyvin tehokas varsinkin bosseihin. Tällä hetkellä molemmat +25 ja occult-viritelmällä. Statsit Arcanea + Dexiä, suurempi pääpaino Arcanessa. Taikuuden jätin taakse, joskin bleediä aiheuttava kärpäsparvi on oiva apu välillä.

Tullut monenlaista keppiä kokeiltua ja ideoita eri buildeihin ois vaikka miten. Ongelma vaan on että oon suht kaikki Larval Tearit jo käyttänyt ku oon hionu ja kokeillut eri statseja ja resetointi ei enää onnistu :D jää toiseen pelikertaan sitten ne ideat.
 
En tiedä teenkö tästä itselle vaikeaa loppua ajatellen mutta en ole vieläkään käyttänyt muita aseita kuin aloitusasetta. Estoc jotenkin sopii omaan pelityyliin ja on se kumminkin tällä hetkellä +15 .. Tosin aloitus staffin vaihdoin Carian Glintstone staffin joka boostaa Carian sword magiccia ja sekin on +15. Löysin myös jonkun Lusat(?) Glintstone staffin joka on kuulemma tehokas mutta ei ole vielä smithing stoneja sitä upgradeamaan kunnolla.

Mutta kaipa tuo peli läpäistävissä on tollaisillakin kamoilla.
Menin itse pitkään Estocilla kanssa, tuntui kilven takaa kivalta tökkiä monta kertaa. Sittemmin vaihdoin vanhaan tuttuun claymoreen (joka on nyt +25), mutta nyt käytössä Death Poker +10, sen skillset on aika hyvä, tekee aika reippaasti vahinkoa vihuille ja bosseillekin.
Tullut monenlaista keppiä kokeiltua ja ideoita eri buildeihin ois vaikka miten. Ongelma vaan on että oon suht kaikki Larval Tearit jo käyttänyt ku oon hionu ja kokeillut eri statseja ja resetointi ei enää onnistu :D jää toiseen pelikertaan sitten ne ideat.
Mulla on niitä vaikka muille jakaa (no en jaa!), kun ei vaan ole oikein viitsinyt arpoa uusia statseja, toki tekisi mieli speksata Comet Azuria yms varten. Nyt kun on 40/40/40/40/40/40/20/20. Ja sitten vielä usein käytössä talismanit jotka nostaa +5 str/dex ja sitten käytön mukaan joko int tai faith +5.
 
Ilmeisesti nuo bleedit ja rotit ym. statukseen vaikuttavat taiat ja ihmeet skaalautuvat arcanen mukaan, eli täytynee harkita arcanen nostamista, jotta aseista ja dragoneista saisi enemmän irti, toisaalta ilmankin niitä pärjään.

Omat statsit omalla Vahva Usko hahmolla nyt: (mukana statseja nostavaa gearia)
1648488697271.jpeg
 
Nyt kaatui Radahan, vai miten se kirjoitetaankin. Useamman yrityksen vaati, enkä edes halua tietää kuinka vaikea tuo oli ennen patchia. About 60-70h takana ja onpa peli.

Alussa aloitin faith/str ukolla, joka toimi ihan hyvin kunnes löysin suht alussa winged scythen, johon täytyi dexiä lisätä. Tuo on edelleen käytössä. Tämän jälkeen ei ole löytynyt kuin muutama faith ase vs. Int miekkoja ja kirveitä tuntuu olevan joka kiven ja kannon takana. Faith taikoja ei tunnu myöskään löytyvän samalla tahdilla kuin maagien taikoja. Vähän tekisi mieli respekata ukko, mutta katsotaan vielä. Alussa oli ajatuksena rakentaa paladin isolla miekalla ja faith taijoilla. En ole vielä löytänyt vielä hyvää ashes of waria jolla saisi aseeseen faithia. Vinkkiä voi laittaa.

Olen ehkä puolivälissä peliä, jos sitäkään mutta tällä hetkellä menee itsellä helposti top kolmoseen kaikkien aikojen peleistä, ja tämä tulee varmasti pelattua uusiksi myöhemmin. Far cry 6 olisi ollut ilmaisena pelattavana tänä viikonloppuna, mutta ei tullut edes kokeiltua koska meni kaikki aika Eldenin kanssa, vaikka Far Cry onkin yksi suosikki pelisarjoistani. Muissa vastaavissa pitkissä avoimissa peleissä kuten fallout, skyrim ja Far cry loppuu kiinnostus loppua kohden kun pelistä tulee liian helppoa. Tässä vaikeus pysyy, mutta ei ole keinotekoisesti skaalattu vaikeutta. Muuten en yleensä vaikeista peleistä pidä, mutta tässä on jotenkin kaikki kohdillaan kun on ihan omista taidoista kiinni.

Harmi kun täällä ei ole pelistä enempää keskustelua. Viime vuonna pelasin dark souls ykkösen ensimmäistä kertaa läpi ja tuli luettua myös täällä siitä ketju läpi. Fromin peleistä on mukava lueskella porukan kokemuksia kuinka pääsivät eri paikoista ja pomoista läpi. Mielellään luen läpi jos porukka haluaa kirjoitella pitempääkin raporttia omista seikkailuista.
 
Ylös Bottom