Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

Kaikista tärkeimpänä mainittakoon, että Maleniaa buffittiin nyt siten, että tämä parantaa itseään silloinkin kun väistät iskun täydellisesti. Pitäisiköhän FromSoftwaren miettiä tätä hieman uusiksi. :D
Ilmeisesti ei sit ollut tarpeeks kärsimystä, luojan kiitos sain sen ennen böffiä läpi. Meinaan silloinkin sai yrittää toistakymmentä kertaa yksin ja apulaisten kanssa, suolasin ja veemäisin taitselu koko pelissä imo. Jos joskus otan toisen kierroksen en kyl odota innoissaa kyseistä tappelua.
 
Ilmeisesti ei sit ollut tarpeeks kärsimystä, luojan kiitos sain sen ennen böffiä läpi. Meinaan silloinkin sai yrittää toistakymmentä kertaa yksin ja apulaisten kanssa, suolasin ja veemäisin taitselu koko pelissä imo. Jos joskus otan toisen kierroksen en kyl odota innoissaa kyseistä tappelua.
Itse taas farmasin Maleniaa montakymmentä kertaa auttamalla toisia. Ei ollut kyllä kovin vaikea taistelu, jos co-op-kaverit tiesivät mitä tekivät. Sai silloin suhteellisen helposti ja usein kuitenkin hyvät runet ja rune arcin. Toki onnistumisprosentti pyöri varmaankin vain hieman yli 50%:issa, koska kyllähän tuo Malenia aika nopeasti rankaisee jos kukaan alkaa tötöilemään taistelussa. Sen koin useita kertoja henkilökohtaisestikin, kun yhtään erehdyin ylimielisyyteen kyseistä vihua vastaan.
 
Tänään tuli käytyä ottamassa uutta "käsitystä" tästä pelistä erään kartanon alueella. Voi että oli ärsyttäviä vastuksia vaikka löysinkin kyllä niihinkin aika varmat tavat hoidella ne. Samoin niiden "maidenien" suhteen hoksasin puolivahingossa että missä se niiden heikko kohta on ja milloin sinne pystyy iskemään. Oli hyvin helppo pomotaistelu sekin, jossa oli niitä kaksi kimpussa.

Sitten siellä tuli yksi ancient etuliitteellä varustettu elukka vastaan, joka hoiteli yhdellä koko ruudun kokoisella huitaisulla hahmoni manan maille, joten napsautin karttaan merkinnän että tänne sitten joskus uusiksi myöhemmin :D

Yhä ollut melkoisen helppoa käppäilyä siinä mielessä että mikään yksittäinen vastus tai tilanne ei ole muodostunut seinämäksi. Margit oli edelleen se, jossa tuntui vähän sellaista olevan mutta sekin sitten meni melko kivuttomasti kun oli ehtinyt seikkailla muualla ja nostella leveleitä.

Niin ja ei ole muuten tullut käytettyä spiritejä ollenkaan mutta en kyllä pystyisikään kun en tiedä missä se kello oikein on. Onko se asevalikossa vai siellä missä ne "estukset"? Pari kertaa koittanut nopeasti katsella että missä se on mutta ei ole osunut silmiin. En ole ihan varma missasinko sen tyypin joka sen alussa antaa. Saatoin missatakin kun oli niin kiire heti seikkailemaan. Tai siis barbaroimaan :D

Ilmeisesti sen saa sieltä roundtablesta mutta enpä ole kaivannut kun melko sutjakasti menee muutenkin.

Physick on jo yksistään melkoisen loistava lisuke perinteiseen souls-varustukseen verrattuna ja sitten voi vielä summonoida spiritejä ja/tai ihmispelaajia ja/tai npc-hahmoja kaveriksi niin eiköhän tämän jokainen pääse läpi jos vain haluaa.

Joku juttu minulla kuitenkin on näissä aina ollut että mieluusti pelaan yksin jos ei oikeasti ole sellainen vastus että "pää räjähtää" ja menee ikä ja terveys. Vielä ei ole tullut vastaan vaikka kovia on toki ollut varmasti jokaisessa pelissä. Bloodborne ja Nioh taisivat olla ne pahimmat. Sekirokin turhautti ja oli vaikea kunnes tuli jokin valaistuminen ja alkoi osata pelata. Ja siitä huolimatta että Sekirossa oli parry-maisteri niin en vain jaksa opetella soulseissa ja tässä Elden Ringissä niitä parryja. Testasin kerran ja tuntui siltä että en pysty tekemään yhtä varmasti kuin Sekirossa, joten jatkan riehumista muulla tavoin. Ja sitä Shield Counteria testasin myös. Ihan kiva mutta ei se ainakaan siinä yhdessä pomossa auttanut mitään.

Siitä tulikin mieleeni että onhan siellä tavallaan nyt yksi "seinä" edessä niiden kahden kaveruksen toimesta, joista ensimmäisestä ei ole mitään vastusta mutta toinen oli hankala jo silloin kun oli aiemmin yksin vastassa. No, tässä on mukava kun stopista huolimatta on vähän liikaakin reittejä ja etenemissuuntia minne mennä. Se alun kartano, josta sai paljon lämmistä kättä, jäi toiselle "gracelle".
 
Hyviä balance muutoksia joo, mutta aika rikki on tällä hetkellä tietyt elementit pelistä. :D

 
Täällä aiemminkin jo hieman valittelin souls-pelien questien suoranaista typeryyttä, jota joku ehkä sanoisi salamyhkäisyydeksi tms. Minusta tuo on vain todella rasittavaa että voi käydä vaikkapa näin:
-Menet johonkin, josta pääsetkin jonnekin ihan muualle ja koska menit sinne, niin jokin quest tai kenties useampi on nyt ohi
-Et huomannut jotain hahmoa jossain ja kun kävit muualla tai teit jonkin asian niin joku toinen hahmo on kuollut
-Saat tehtäviä mutta useimmiten ilman minkäänlaista vinkkiä tai suuntaa mitä pitäisi edes tehdä tai mihin mennä

Tämän vuoksi menee sitten google-pelailuksi kun tajuaa että jotain selvästi puuttuu kun maa on täynnä merkkejä mutta esim. tuoli on tyhjä. Sitten googlailun perusteella selviää että koska seikkaili jossain liian aikaisin niin homma on nyt näin että se tyyppi on poissa. Kaiken huippu on se että näissä ei ole edes mitään logiikkaa. Tajuaisin ja tajuan jos löytyy edes jokin logiikka, vaikkapa että koska tappoi jonkun tyypin niin se sama tyyppi ei voi vaikuttaa jossain muussa asiassa mutta kun nämä on täysin ennalta-arvaamattomia juttuja, joita ei voi tietää mitenkään ilman googlailua. Usein näitä juonia ei tajua edes sitten vaikka asiat menisi oikein.

Eikä uusintapeluu nyt maailmanloppu olisi jos olisi kyseessä normi-souls mutta tämä on valtava, kymmenien tuntien open world. Ei sillä etteikö myös ns. perussoulseihin menisi helposti satakin tuntia. Tuntuu rasittavalta että ei oikein itse voi kunnolla vaikuttaa siihen että pystyykö tekemään kaikki tehtävät ja valinnat. Eikä sekään haittaa jos itse kämmää jonkin valinnan mutta kun usein niihin ei edes pääse koska hahmot on ragequitanneet koska menin väärään paikkaan.

Noin muutenpa tämä on yhä oikein mahtava teos ja yhä vain tulee ylläreitä ja hienoja maisemia vastaan.

Ärsyttää vain että jos jo aiemmissa soulseissa meni näitä questeja ohi niin nyt on vielä jättimäinen maailma, jossa nämä voi mennä ohi vielä niin paljon helpommin kun pääsee entistä vapaammin moneen paikkaan ja hahmoja on helpompi sivuttaa täysin vahingossa.

Edelleenkään en kaipaa mitään alleviivaamista jne. mutta pitäisi vähän miettiä että onko järkevää kytkeä jotain tehtävien "triggereitä" siihen että menee tiettyyn paikkaan. Millä juonilogiikalla tuo edes toimii? Onko ne hahmot siellä kiikaroimassa että "voihan perhana, se päätti lähteä nyt tuonne, no minäpä tästä kuolen pois sitten".
 
Viimeksi muokattu:
Pystyykö furlcalling finger remedyllä kutsumaan apua noissa "secret" bosseissa? Lichdragon fortissax....Dragonlord plocidusax...Shardbearer Malenia ja Shardbearer Mohg....olen niiden kanssa vähän helisemässä ja finger kyllä toimii mutta en saa näkyviin ketään...ja hei olen tässä peligenressä vähän noviisi että olisin kiitollinen asiallisista vastauksista. :)
 
Dragonlordista en oo varma et pystyykö, malenian ja mohg pystyy ku itse pyytänyt. Dragonlord sen takia ku siinä ei ole sitä "sumuovea" ennen tappelua niin en tiedä mitenkä sen kanssa, toiset senkus kutsut ennen sumuovea.

Sama se lichdragon en oo siitäkään varma ku ei ole sumuovea.

Lisätää viel sen verran et käytätkö sä sitä kilkutinta minkä nimee en muista, kuitenkin mitä voi craftaa? Joku finger jotain jolla kutsut apuja, ja sit on se toinen joku finger jolla kirjoitat maahan jolloin sä meet itse toisten maailmaan auttaa, eli "kutsuminen ja auttaminen", kaksi eri asiaa.
 
Viimeksi muokattu:
Dragonlordista en oo varma et pystyykö, malenian ja mohg pystyy ku itse pyytänyt. Dragonlord sen takia ku siinä ei ole sitä "sumuovea" ennen tappelua niin en tiedä mitenkä sen kanssa, toiset senkus kutsut ennen sumuovea.

Ainakin siinä juuri ennen sinne siirtymistä on mahdollisuus kutsua, itse koitin kun sitä yritin mutta aina epäonnistui (eli joku ilmeisesti ehti ensin). Itse alueella en nähnyt summonointi merkkejä, vaikka se matsi ei alakaan ennenkuin siirtyy sinne lähemmäs, sisärinkulan sisään.
 
Tänään tuli käytyä sitten backtrackailemässä ja kävin ostamassa nyt vajaa 80 levelisenä ja yli 50 pelitunnin jälkeen lopulta sen spirit bellin. On kai tuo ihan kiva olla olemassa edes. Sitten kävin hoitelemassa sen kristallitrion, joka olikin oikein helppo taistelu kun tiesi mitä odottaa. Odotin tosin pidempää taistelua ja useampia yrityksiä koska netissä porukka tuntui kiroavan tuota taistelua ihan kunnolla. Omalle hahmolle ja levelille oli aika leppoisa tapaus ja ainoa syy miksi jäi aiemmin väliin oli se että kun tuntui ettei niihin tehnyt damagea. No, olisi pitänyt takoa hetki pidempään niin olisi salat auenneet.

Sitten kävin vihdoin myös siellä alun pienellä saarella. Miten voi mennä ohi noin selvä reitti sinne. Oli aika huvittava se pomotaistelu siinä välissä kun selvästi oli tarkoitettu aika alussa pelattavaksi. Meni melkein yhdellä lyönnillä per pomo :D

Mutta sitten siellä Redmane Castlessa edensin juonta ja tulikin sellainen pomo että jee jee. Ne kaksi aiempaa siis hävisivät koska kävin liian pitkällä muualla (ja koska logiikka, joka ei aukene minulle) mutta ilmeisesti niitäkin saa vielä yrittää tuon nykyisen jälkeen. Tuosta on ollut käsittääkseni myös jotain juttua netissä että kenties turhauttava tai vaikea tapaus mutta pääsin jo aika lähelle voittoa. Pelkäsin jopa etten olisi nähnyt vielä ns. ultimate-muotoa mutta eipä se puolivälin jälkeen juuri kummoisemmaksi mennyt.

Hävisin lopussa vain sen takia että ei ollut "estuksia" ja heppani oli lyöty kanveesiin. Yritä siinä sitten viimeisiä hetkiä juosten ja kävellen. Jos heppa olisi säilynyt niin olisi voinut onnistuakin vaikka elämä oli about 25% ja sitä en saanut mistään lisää. Aika hyvin sen liikkeet oppi, joten en hoksannut miksi tuo olisi jotenkin erityisen hankala tai ärsyttävä. Huvitti myös kun niitä sen jättinuolia voi olla suojassa niiden maisemassa olevien romujen takana :D

Tätä ennen kävin myös tosiaan siellä roundtablessa ja sielläkin oli asiat muuttuneet.
 
Kaikenlaisia buildeja sitä kehitetäänkin tähän peliin! Pakko oli vähän tälle nauraa. :D En tiedä onko homma jo sitten nerfattu, mutta ainakin jossain vaiheessa on näköjään toiminut näpsäkästi.

 
Kaikenlaisia buildeja sitä kehitetäänkin tähän peliin! Pakko oli vähän tälle nauraa. :D En tiedä onko homma jo sitten nerfattu, mutta ainakin jossain vaiheessa on näköjään toiminut näpsäkästi.


Ennen viimeisintä patchia tuli tuo koettua kun käytin sinistä sormusta. Yhdellä invaderilla oli tuo sähköpässi ashes of war ja vissiin max heavy armor, aika tehokkaasti se kyllä toimi.
 
Kaikenlaisia buildeja sitä kehitetäänkin tähän peliin! Pakko oli vähän tälle nauraa. :D En tiedä onko homma jo sitten nerfattu, mutta ainakin jossain vaiheessa on näköjään toiminut näpsäkästi.
Mahtavaa viihdettä! Muutamassa kohdassa nauratti, kivoja lisäyksiä. Etenkin tuo "high five!".

Viikon tauko Elden Ringistä teki hyvää, alkanut taas maistumaan. En ole suostunut katsomaan ohjeita puuttuvien bossien löytämiseksi, se pitää mielenkiintoa yllä. Eilen tuli koluttua Leydellin katakombeja ja niissä riittää pengottavaa. Pakko tuolta on löytää yksi pääpahis, paikka vain sattuu olemaan aikamoinen mehiläiskennosto.
 
Huh.Huh.Olipa reissu tälläselle joka ei ole ennen pelannut tän genren pelejä.185 tuntia siinä meni ja level kipusi 205:teen.Kolme kertaa tuli vedettyä päätarina läpi ja 1000 achievementtiä olis sitten plakkarissa.En olisi uskonut kun tää pelin aloitin että alkuvaikeuksien jälkeen sen joskus vielä läpäisisinkin.On kyllä mahtava seikkailu kaikenkaikkiaan :) ja voin suositella myöskin noviiseille koska tässä avoimessa maailmassa voi muuttaa suuntaa ja etsiä helpompia alueita jos ei levelit ja taidot riitä.Jäi vielä paljon tutkimatta mutta nyt vähän tähän peliin ottaa etäisyyttä ja jotain kevyempää välillä jossa ei kuolema odota joka kulmat takana vaikka SE TAVALLAAN ON ELDENIN SUOLA.Taidan hypätä nyt Tiny Tinan Wonderlanssin pariin jos se olisi vähän "keveämpi"
PS.. Lichdragon fortissax....Dragonlord plocidusax...Shardbearer Malenia ja Shardbearer Mohg..Niissä kaikissa toimii furlcalling finger remedy
 
Mä tiedän ihan 100% vaikka tunteja kertyi lähemmäs 300 ja platina että mulla on jäänyt vaikka ja mitä mestoja vielä käymättä, ihan jo kartassa näkyviä linnoja joihin en ole päässyt. Et aivan uskomatonta miten paljon täs on kaikkea ja vieläkin ällikällä lyöty. Tuli vaan niin ähky et pakko oli pistä tauolle, kattoo jos horizonin jälkee alottais uuden seikkailun ja kävis mestoja taas läpi.
 
Jahas. Sata tuntia tuli täyteen. Sen kunniaksi uudelle alueelle. Mountaintop of the giants. Näyttää siltä että nyt homma alkaa menemään todella mielenkiintoiseksi...

Strenght buildilla menty tähän asti (str 60. 70 rune arcin kanssa) aseena ruins greatsword +9 (kellään vinkkiä että mistähän löytyisi viimoinen, somber ancient dragon smithing stone?) ja oikein hyvin pärjätty mutta jostain syystä vähän kutittelisi nyt tuo larval tear.
 
Viimeksi muokattu:
Näin fire giantin jälkeen on kyllä pakko todeta että kaiken muun kestää. Absurdin elämänpalkin, ärsyttävät rollaamiset ympäriinsä, kaiken tuleen liittyvän. Mutta se &@&%#^"^÷>×^ KAMERA!!!!

Mikä v***u siinä on että Fromin on näihin pakko tunkea näitä jättibosseja joista näkee parhaimmillaankin vain varpaankynnet. Kamera kauemmaksi, taikka pienemmät bossit. Ei ole korkeampaa tiedettä tämä. Tajusin juuri että senkin takia sekiro oli niin nautittava, että ei tainnut yhtään ylisuurta bossia olla.

Se siitä nillityksestä. Kohti seuraavia pettymyksiä. Mars mars.FRDtMoIX0AACIXf.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom