Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

No niin jos ehtii täksi vuodeksi niin on selvä GOTY ja kaikenmaailman starfieldit, spidermanit ja zeldat voi heittää suosiolla romukoppaan. :D

Ei vaan, mutta on kyllä tosi kova uutinen siinä mielessä, että nämä FromSoftwaren pelien DLC:t ovat tähän mennessä jokainen ollut vielä astetta laadukkaampaa tekemistä mitä itse pääpeli tarjoten mielenkiintoisimmat aseet ja bossit. Ja varmaan sen verran uskaltaa jo veikata, ettei tämä tule olemaan ihan mikään viikonlopun aikana läpipelattu DLC vaan pelitunteja tämä lisäri oystyy varmaan tarjoamaan enemmän kuin moni täyden hintalapun peli. :)
 
Täälläkin päästy nyt vihdoin ottamaan ensipuraisu.
Bloodborne, sekä Dark Souls 1&3 aiemmin pelatut Souls-pelit, joten hieman tietää mitä odottaa.
Yhtään pelivideota en ole katsonut ja muutenkin onnistunut välttymään juuri kaikelta peliin liittyvästä.
Samurai hahmo luotu ja pari tuntia takana. Tuntuu juurikin niin hyvältä kun uskalsin odottaa. Eiköhän tämän kanssa alkuvuosi ja talven pimeät illat suju mukavasti.

Lävitse meni. Huh huh mikä kokemus. Reilut 100h ja 133 lvl kertyi mittariin. Otin tavoitteeksi edetä pelissä täysin ilman internetin apuja ja siinä pysyinkin. Yhden vinkin sain tutulta, en tiedä olisiko muuten yksi paikka löytynyt. Kartta ainakin kokonaan avattu ja mielestäni kolunnut kaikki paikat täysin. Täytyy ottaa nyt hieman lepoa ja palata ehkä sitten tuon lisärin myötä ihmettelemään mitä kaikkea sitä on jäänyt löytämättä.
Malenia oli ainut bossi joka tuotti niin pahoja ongelmia jopa tuon todella hyvän Mimicin kanssa, että piti turvautua cooppiin. Ei tuo helppo ollut kyllä tuolloinkaan, vaan vaati sen noin kymmenen yritystä.

Nyt voikin sitten keskittyä muihin lyhyempiin teoksiin ennen Zeldan tuloa. Kyllä tämä yhdeksi suosikkipeleistäni nousi.
 
Miten nämä DLC on aiemmin toiminut souls peleissä? Pitääkö olla tietty lvl että pääsee DLC osioon vai onko tuo käytännössä täysin uusi osio jonka voi aloittaa alusta?
 
Tulihan se dlc:n julkistus sieltä.

My body is ready!


Eipä tuossa sinänsä mitään uutta tietoa saatu. Sehän on ollut tiedossa jo aika kauan, että DLC on ollut jo tekeillä. Olisin kaivannut tarkempaa ilmestymisajankohtaa, mutta sellaista ei sitten saatu. Kielii yleensä siitä, että vielä on kovin kaukana julkaiseminen, ikävä kyllä.
 
Miten nämä DLC on aiemmin toiminut souls peleissä? Pitääkö olla tietty lvl että pääsee DLC osioon vai onko tuo käytännössä täysin uusi osio jonka voi aloittaa alusta?
DS3:ssa on yksi hahmo ilmestynyt pelimaailmaan jolle juttelemalla aukeaa DLC-alueet, muistaakseni ei ole mitään level-vaatimuksia. DLC-alueet on ollut edellisissä peleisessä hieman "piilossa" Souls-pelien hengen mukaisesti, tuskin siis Elden Ringissäkään löytyy alkuvalikosta klikkaamalla.
 
Eipä tuossa sinänsä mitään uutta tietoa saatu. Sehän on ollut tiedossa jo aika kauan, että DLC on ollut jo tekeillä. Olisin kaivannut tarkempaa ilmestymisajankohtaa, mutta sellaista ei sitten saatu. Kielii yleensä siitä, että vielä on kovin kaukana julkaiseminen, ikävä kyllä.

Joo en tiie miten jotkut otti tän asian jotenki "shokkina" tiedossa tosiaan oli ja nyt oisin itekin toivonut jotain julkaisuajankohtaa mut saatiinkin vain "in development" joka varmasti meinaa sitä ettei ihan tässä lähiaikoina oo tulossa. Nyt saatiin lähinnä vain nimi dlc.lle.
 
Eipä tuossa sinänsä mitään uutta tietoa saatu. Sehän on ollut tiedossa jo aika kauan, että DLC on ollut jo tekeillä. Olisin kaivannut tarkempaa ilmestymisajankohtaa, mutta sellaista ei sitten saatu. Kielii yleensä siitä, että vielä on kovin kaukana julkaiseminen, ikävä kyllä.
Tiedossa ja tiedossa. Pitihän Sekiroonkin se Tomoe DLC tulla mutta ei kuulunut eikä näkynyt. Bandai Namcon julkaisemissa peleissä toki tähän asti ollut aina DLC eikä tämäkään peli ollut poikkeus. Mutta hyvähän tälle on nyt saada varmistus ja nyt sentään nimestä ja tuosta konseptitaiteesta tietää vähän, että minkälainen DLC sieltä tulee.

Nythän kun tämä julkistus on saatu pois alta, niin veikkaisin Keighleyn esittelevän tämän kesällä E3:n korvikkeessaan ja sieltä saadaan sitten pelikuvaa ja julkaisupäivä. En usko, että peliä olisi nyt julkistettu jos se ei viimeistään syksyllä ole ulkona. Olisi aika kreisiä jos lisäri ensi vuoden puolelle venähtäisi ja saisimme lopulta odottaa täydet kaksi vuotta jotta pääpeli saisi jonkinlaista jatkoa. :D
 
Osaltani jää kyllä kaikki trailerit ja muu katsomatta ja mennään täysin sokkona lisäriin. Tai niin sokkona mitä voi kun kuitenkin tätäkin ketjua lukee. En kuitenkaan jaksa ihan täysin pelätä jokaikistä spoileria mutta tosiaan videoita en Elden Ringin lisäristä tarvitse. Se on varma ostos.
 
Sitten Dark Souls ykkösen en ole dlc-sisältöä pelannut FromSoftwaren peleissä, mutta tässä palataan taatusti niiden pariin. Laatua on lähes varmasti tulossa, joten sama se miten kauan tuon saapumisessa menee aikaa. Etukäteen kutkuttaa ajatus, että lisäsisältö olisi tehty sadistisen vaikeaksi, eli pahempaa kuin mitä pääpelissä olisi kuunaan tullut vastaan.
 
Sitten Dark Souls ykkösen en ole dlc-sisältöä pelannut FromSoftwaren peleissä, mutta tässä palataan taatusti niiden pariin. Laatua on lähes varmasti tulossa, joten sama se miten kauan tuon saapumisessa menee aikaa. Etukäteen kutkuttaa ajatus, että lisäsisältö olisi tehty sadistisen vaikeaksi, eli pahempaa kuin mitä pääpelissä olisi kuunaan tullut vastaan.
Tämä on mielikuva DS-dlc:stä. Yhtä olen joskus kokeillut. Kehuttujahan ne toki ovat.
 
Tuore v1.09-päivitys toi Ray Tracing -tuen PC:lle, PS5:lle ja Series X:lle. Series S ja edellisen sukupolven konsolit saavat siis vain tukun korjauksia ja muita hienosäätöjä.

 
Tuore v1.09-päivitys toi Ray Tracing -tuen PC:lle, PS5:lle ja Series X:lle. Series S ja edellisen sukupolven konsolit saavat siis vain tukun korjauksia ja muita hienosäätöjä.


Ainakin konsolipuolella testanneet sanovat että "unplayable stuttering mess". Sinällään uskomatonta että studio joka tekee palkintoja ahmivia pelejä ei omaa kummoista teknistä tietotaitoa vaan häviää tällä alueella monille studioille.
 
Ainakin konsolipuolella testanneet sanovat että "unplayable stuttering mess". Sinällään uskomatonta että studio joka tekee palkintoja ahmivia pelejä ei omaa kummoista teknistä tietotaitoa vaan häviää tällä alueella monille studioille.
Tuossa ihan muutaman minuutin Series X:llä kokeilin RT-moodissa, ja mitään epäpelattavaksi asti menneitä tutinoita en huomannut. Mutta en myöskään kuvanlaadussa sellaista eroa, että olisi kannattanut uhrata ruudunpäivitystä sen vuoksi.
 
Tuossa ihan muutaman minuutin Series X:llä kokeilin RT-moodissa, ja mitään epäpelattavaksi asti menneitä tutinoita en huomannut. Mutta en myöskään kuvanlaadussa sellaista eroa, että olisi kannattanut uhrata ruudunpäivitystä sen vuoksi.

Voihan se toki olla että jos hyppäävät 60 fps modista ray tracing modiin se voi vaan tuntua siltä.
 
Voihan se toki olla että jos hyppäävät 60 fps modista ray tracing modiin se voi vaan tuntua siltä.
Voi hyvinkin olla. Ite starttasin pelin ekaa kertaa kuukausiin ja valitsin RT-tilan ennen kuin olin varsinaisessa pelissä edes. Kyllä sitä siis pystyi pelata (sen minkä lähes unohtuneilta kontrolleiltaan osasi), mutta varsinaisia säteenseurannan aikaan saamia efektejä ei oikeastaan näkynyt. Toisin sanoen peli näytti jotakuinkin samalta kuin muistikuvissani, mutta ruutu ei enää päivittynyt yhtä sulavasti.
 
Sinällään uskomatonta että studio joka tekee palkintoja ahmivia pelejä ei omaa kummoista teknistä tietotaitoa vaan häviää tällä alueella monille studioille.
Eihän tuossa nyt mitään ihmeellistä ole. Kaikki ei ole seppiä joka alalla.

Tietenkin se ihmetyttää että miksei palkata niitä seppiä sinne, jotka tuon saisivat kuntoon. Ehkä ei ole niin yksinkertaista.
 
Voi hyvinkin olla. Ite starttasin pelin ekaa kertaa kuukausiin ja valitsin RT-tilan ennen kuin olin varsinaisessa pelissä edes. Kyllä sitä siis pystyi pelata (sen minkä lähes unohtuneilta kontrolleiltaan osasi), mutta varsinaisia säteenseurannan aikaan saamia efektejä ei oikeastaan näkynyt. Toisin sanoen peli näytti jotakuinkin samalta kuin muistikuvissani, mutta ruutu ei enää päivittynyt yhtä sulavasti.
Niitä ilmeisitä paikkoja missä RT vissiin parhaiten tulisi esiin ei isommin pelissä ole, eli isoja kiiltäviä pintoja ja kaipa se valaistuksessakin näkyy. Mutta jos ei ole harjaantunut analysoimaan (hep!) niin jää kyllä huomaamatta.
Ainakin konsolipuolella testanneet sanovat että "unplayable stuttering mess". Sinällään uskomatonta että studio joka tekee palkintoja ahmivia pelejä ei omaa kummoista teknistä tietotaitoa vaan häviää tällä alueella monille studioille.
Blight Townin ensimmäinen versio. Köh.
 
Niitä ilmeisitä paikkoja missä RT vissiin parhaiten tulisi esiin ei isommin pelissä ole, eli isoja kiiltäviä pintoja ja kaipa se valaistuksessakin näkyy. Mutta jos ei ole harjaantunut analysoimaan (hep!) niin jää kyllä huomaamatta.

Blight Townin ensimmäinen versio. Köh.

Totta, olin tuon hirvityksen jo unohtanut. Tosin itse pelasin PCllä niin tuota ongelmaa ei ollut. Eli onhan niistä ajoista tultu eteenpäin kun pelit melkeen jo pyörii 60 fps. Pikkuhiljaa hyvä tulee. :D
 
Ylös Bottom