Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elden Ring

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noobeinstein
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mitenkäs tää mappi? Onko lääniä tutkittavaks vai onko enemmän putkijuoksu meininkiä, onko tutkittavaa ja ihmettelemistä emopelin tapaan?
 
Mitenkäs tää mappi? Onko lääniä tutkittavaks vai onko enemmän putkijuoksu meininkiä, onko tutkittavaa ja ihmettelemistä emopelin tapaan?

On todellakin tutkittavaa ja ihmettelemistä! En nyt osaa oikein verrata emopelin mappiin, mutta tuskin missään DLC:ssä ikinä on ollut näin valtavasti sisältöä. Toki hintakin oli sen mukainen ;) Omalla kohdalla on muutenkin ylittänyt kyllä kaikki odotukset näin 10-12 tunnin perusteella.
 
On todellakin tutkittavaa ja ihmettelemistä! En nyt osaa oikein verrata emopelin mappiin, mutta tuskin missään DLC:ssä ikinä on ollut näin valtavasti sisältöä. Toki hintakin oli sen mukainen ;) Omalla kohdalla on muutenkin ylittänyt kyllä kaikki odotukset näin 10-12 tunnin perusteella.
Kyllä sitä tutkittavaa toki DLC:ksi on. Mutta on tuo aika pieni sitten kuitenkin emopeliin nähden. Toki emopeli onkin melkoisen massiivinen. Itselleni tuo DLC:n mappi on kuitenkin jonkin verran pienempi kuin olisin toivonut. Mutta juu, ei tässä pelattava ihan heti lopu, eikä ole mikään putkikaan kyllä todellakaan. Ihan yhtä avointa ja mahtavaa seikkailun fiilistä en silti tässä ole saanut kuin emopelissä. Toki alueen pienempi koko johtaa tähän ainakin jollakin tavalla väistämättä.
 
Kirottua, mulla ei ole tuota viiden ritarin summonia, olisin halunnut kokeilla sitäkin. Melkein olen tullut siihen lopputulokseen, että ei tuota loppubossia ilman summonia/summoneita mennä. Peli-ilo kuitenkin palasi, kun lähdin samoilemaan tuntemattomille alueille ja sain pari uutta (pomojen) päänahkaa ripustettua vyölle. Tai sitten vain kerään poskettoman varaston blessing-esineitä, josko se helpottaisi.
 
Mitenkäs tää mappi? Onko lääniä tutkittavaks vai onko enemmän putkijuoksu meininkiä, onko tutkittavaa ja ihmettelemistä emopelin tapaan?
On tää tavallaan iso mut sitten tavallaan ei. Paljon nimittäin joutomaata jossa ei ole kuin joku yksi pikkuinen luola tai dunkkis sen sen alueen pääpaikan lisäksi. Tutkia saa kyllä ihan huolella, eilen lähdin kattelemaan yhtä rinnettä, olin että mikäs mestä tämä on, ihan varjon peitossa oleva metsä. Ajattelin ensin ettei siellä ole mitään, mutta sieltä löytyikin sisäänkäynti yhteen katakombiin joka täysin pilkkopimeä ja tavoitteena oli löytää valokytkin samalla kun mentiin aina vain syvemmälle ja syvemmälle. Lopun bossin jälkeen leuka tippui lattiaan kun luulin sen olevan siinä, mutta siitä aukesikin uusi alue, Abyssal woods, hulluuden riivaama antiikkinen metsä. Siellä seikkailtua löysin jonkun vanhan jättimäisen kartanon jossa ilmeisesti elelee sen alueen bossi.

Vastaavia esimerkkejä peli täynnä, aina tuntuu löytyvän uutta mihin vaa lähtee.
 
Huuh nyt taitaa olla koko kartta avattu sillee että pääsee gracean avulla minne vaan tutkimaan. Messmeriä en ole viel päihittäny tosin. Nyt on hyvä mennä alue kerrallaa tutkimas luolat yms. Blessingejä 12 hahmol ja 10 spiriteil.
 
Huuh nyt taitaa olla koko kartta avattu sillee että pääsee gracean avulla minne vaan tutkimaan. Messmeriä en ole viel päihittäny tosin. Nyt on hyvä mennä alue kerrallaa tutkimas luolat yms. Blessingejä 12 hahmol ja 10 spiriteil.
Eilen kävin itsekin kerran kokeilemassa toisen pelaajan pelissä ensimmäistä kertaa tuota Messmeriä. Pataan tuli ja huolella. Siis montaa sekuntia tuo toinen pelaaja ei hengissä pysynyt, ja teki itsellenikin siinä ajassa jo paljon damaa. Tosin, kun se hosti kuoli, niin en voinut taistelua jatkaa. Vaikutti joka tapauksessa erittäin kovalta vihulta. Olikos tuo nyt se loppubossi, vai onko vielä muualla jotain kovempaa tiedossa?
 
Viimeksi muokattu:
^On kovempaa tiedossa ;) Messmer on kyllä yks perkele. Ekaa kertaa kävi mielessä hahmon uudelleen speksaaminen toiseen pelityyliin.
 
^On kovempaa tiedossa ;) Messmer on kyllä yks perkele. Ekaa kertaa kävi mielessä hahmon uudelleen speksaaminen toiseen pelityyliin.
Arvelinkin, että tuskin sentään loppubossi vielä olisi. Siksi en kuitenkaan ollut varma, kun oli ennakkoon eniten ja näyttävimmin esillä pelin ennakkovideoissa.
 
Arvelinkin, että tuskin sentään loppubossi vielä olisi. Siksi en kuitenkaan ollut varma, kun oli ennakkoon eniten ja näyttävimmin esillä pelin ennakkovideoissa.
Ei oo loppubossi ja noilta muilta sivualueilta löytyy jos jonkinlaista kuspäätä pelaajan iloksi :D Oon nyt koittelemas Kenraali Gaiusta, possulla laukkaavaa mulkeroa. Mun paras ennätys on 6 sekuntia hengis :D kaveri on siis heti päällä enkä ehi edes kutsumaan Torrentia apuun, kerran sain tosin mutta siitä tuli semmonen Benny Hill show että. En pystyny tekee muuta ku laukkaamaan ja possumies ihan kintereillä koko ajan. Hitboxit taitaa olla tolla jotenki rikki ku selkeesti pystyn rollaan sen ohi mut kuolen jälkikätee ku kaveri on jo ohittanu mut.

Toi on viel hyvä kun ekalla kerralla menee niin se kaveri spawnaa jostain kaukaa, eli sillo ois ollu hyvä sauma valmistautua. Nyt kuoleman jälkeen kun menee niin toi on iha oven edessä.
 
^On kovempaa tiedossa ;) Messmer on kyllä yks perkele. Ekaa kertaa kävi mielessä hahmon uudelleen speksaaminen toiseen pelityyliin.
On kyllä aikamoinen seppä tuo Messmer. Mulla kävi näiden pelien klassikkotapaus, että oisinko tokalla tai kolmannella yrityksellä saanut kuin ihmeenkaupalla jampan jonnekin 15-20% HP:sta mutta sen jälkeen on hakattu päätä seinään ja kunnolla. Tuo on kyllä jännä miten usein ainakin minulla From Soft-peleissä joku ensimmäisistä yrityksistä on ihan maaginen mutta sen jälkeen jumittuu pahasti.
 
Ei oo loppubossi ja noilta muilta sivualueilta löytyy jos jonkinlaista kuspäätä pelaajan iloksi :D Oon nyt koittelemas Kenraali Gaiusta, possulla laukkaavaa mulkeroa. Mun paras ennätys on 6 sekuntia hengis :D kaveri on siis heti päällä enkä ehi edes kutsumaan Torrentia apuun, kerran sain tosin mutta siitä tuli semmonen Benny Hill show että. En pystyny tekee muuta ku laukkaamaan ja possumies ihan kintereillä koko ajan. Hitboxit taitaa olla tolla jotenki rikki ku selkeesti pystyn rollaan sen ohi mut kuolen jälkikätee ku kaveri on jo ohittanu mut.

Toi on viel hyvä kun ekalla kerralla menee niin se kaveri spawnaa jostain kaukaa, eli sillo ois ollu hyvä sauma valmistautua. Nyt kuoleman jälkeen kun menee niin toi on iha oven edessä.

Tää tuli nyt hoideltua. Otti 7 yritystä. Greatshieldit tietty keräämässä aggroa ja meteorite staff vasurissa ja Rock Sling loitsuna sen sitten pudotti. Huomasin muuten että hepalla ei kannata yrittää. Ei mitään mahdollisuuksia karata senvertaa että ehtisi jotain loitsua heittää. Kokeilin kyllä Stars of Ruinia samaanaikaan heppa henkihieverissä ravaten pakoon yrittäen, muttei tehnut tarpeeksi vahinkoa. Greatshield jäbät kehiin ja sitten itse sinne sekaan pyörimään jalkaisin. Tää siis caster hahmolla. Melee-harrastajilla on varmasti omat metkunsa tän nappaamiseen.

Toi oli tosiaan raivostuttavaa että ekan yrityksen jälkeen tää veijari ryntää suoraan silmille kuin possulla ratsastava pikajuna. Tai siis no, pikajuna. Just ehtii ashit ladata niin bang, olet muussia. Ei tossa oikeen minkäänlainen rollaaminenkaan alta pois oikein tuntunut toimivan, ainakaan mulla. Tyypillistä Fromia, sanoisin :D
 
Kertoo paljon pelistä(tai itsestä) kun kanssapelaajien kärsimystarinoiden lukeminen saa tämän hommaamisen menemään kaikkien muiden teosten edelle.
 
Leijonaan asti pääsin itsekkin, täytynee vähän opetella. Nyt kutsuin heti alussa apureita ja kuolin aika nopeasti. Parempi treenata itse ensin ja sitten uutta yritystä. Aika vaikeita nämä isot bossit ovat. Pari pienempää hoitelin, ritarin mausoleumissa ja lohharin järvessä.
 
Jotenkin tuntuu, että olen onnistunut olemaan löytämättä nuo DLC-spesifit päivitykset aika hyvin (ne Scadutree Blessingit ja Reverd Spirit Ash Blessingit). Messmerissä mennään tällä hetkellä ja ne on tasolla 9 ja 6.

Edit: Aikamoinen kompletionistin helvetti tämä DLC muutenkin kun joka helvetin nurkassa on jotain löydettävää. Siis oikeasti tämä on hyvä asia mutta koko ajan on huolissaan, että jotain isoa jää näkemättä kun taas aiemmissa putkimaisemmissa From Soft-peleissä kykeni luottamaan siihen, että ainakin melkein kaikki on bongattu.
 
Viimeksi muokattu:
Tää tuli nyt hoideltua. Otti 7 yritystä. Greatshieldit tietty keräämässä aggroa ja meteorite staff vasurissa ja Rock Sling loitsuna sen sitten pudotti. Huomasin muuten että hepalla ei kannata yrittää. Ei mitään mahdollisuuksia karata senvertaa että ehtisi jotain loitsua heittää. Kokeilin kyllä Stars of Ruinia samaanaikaan heppa henkihieverissä ravaten pakoon yrittäen, muttei tehnut tarpeeksi vahinkoa. Greatshield jäbät kehiin ja sitten itse sinne sekaan pyörimään jalkaisin. Tää siis caster hahmolla. Melee-harrastajilla on varmasti omat metkunsa tän nappaamiseen.

Toi oli tosiaan raivostuttavaa että ekan yrityksen jälkeen tää veijari ryntää suoraan silmille kuin possulla ratsastava pikajuna. Tai siis no, pikajuna. Just ehtii ashit ladata niin bang, olet muussia. Ei tossa oikeen minkäänlainen rollaaminenkaan alta pois oikein tuntunut toimivan, ainakaan mulla. Tyypillistä Fromia, sanoisin :D
Miten sä sen ekan ryntäyksen väistät? Tuntuu et mihi vaa yrittää ni henki lähtee :D No ei siin lähin tekee yhen npc questia ni päädyin taistelee Bloodbornest karannutta kohtuu groteskia pomoa vastaan, en voittanu viel mut täytyy huome yrittää uusiks. Bossin nimi Metyr, Mother of Fingers
 
Huh, lopultakin. Viimeinen bossi kaatui ties miten monen yrityksen jälkeen, arviolta sellaiset 7-8 tuntia kesti ja varmasti lähemmäs 200 yritystä. Monia buildeja tuli kokeiltua, mutta lopulta palasin omaan mainiin, eli vahvaan casteriin ja pelin parhaalla kilvellä terästettynä. Mimic Tear oli pakollinen, en olisi ikinä saanut tuota yksin hoidettua.

 
Huh, lopultakin. Viimeinen bossi kaatui ties miten monen yrityksen jälkeen, arviolta sellaiset 7-8 tuntia kesti ja varmasti lähemmäs 200 yritystä. Monia buildeja tuli kokeiltua, mutta lopulta palasin omaan mainiin, eli vahvaan casteriin ja pelin parhaalla kilvellä terästettynä. Mimic Tear oli pakollinen, en olisi ikinä saanut tuota yksin hoidettua.


Paljonko sulla oli nuo blessingit tuossa kohtaa? Ite mietin ihan tosissaan, että ettis kaikki blessingit jonkun guiden avulla, että olisi mahdollisimman vähän hermoja kiristävä kokemus. En oikeen välitä siitä, että joutuu monta tuntia hakkaamaan yhtä bossia. Rakastan aivan valtavasti tätä maailmaa, tuota BOTW tyylistä tutkimisen ja löytämisen iloa ja noiden rivivihujen kanssa taistelua mutta heti, kun mennään pomolle niin lähinnä rupeaa vituttamaan ja tekee mieli jättää peli siihen. Siksi kaikki avut mitä vaan saa on tervetulleita.
 
Paljonko sulla oli nuo blessingit tuossa kohtaa? Ite mietin ihan tosissaan, että ettis kaikki blessingit jonkun guiden avulla, että olisi mahdollisimman vähän hermoja kiristävä kokemus. En oikeen välitä siitä, että joutuu monta tuntia hakkaamaan yhtä bossia. Rakastan aivan valtavasti tätä maailmaa, tuota BOTW tyylistä tutkimisen ja löytämisen iloa ja noiden rivivihujen kanssa taistelua mutta heti, kun mennään pomolle niin lähinnä rupeaa vituttamaan ja tekee mieli jättää peli siihen. Siksi kaikki avut mitä vaan saa on tervetulleita.
Mä oon iha suosiol kattonu noit fextran interaktiivisest kartast, just tosta mainitsemastasi syystä. Haluun pitää tän kuitenkin kohtuu nautinnollisena kokemuksena.
 
Ylös Bottom