Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Bloodbornehan on eräänlaista viktoriaanisen ajan ja Lovecraftin comboilua. Kun koko maailma sijoittuu siinä metsästyksen hetkeen, on hieman vaikea hahmottaa mitä se muutoin olisi. Ei ainakaan kiva paikka, koska Lovecraftilla ei sellaisia ole.Bloodborne 2 suhteen olen itsekin käynyt ajatusleikkiä, millainen se olisi, etenkin avoimen maailman skaalassa. Valtava viktoriaaninen kaupunki a'la Yharnam, taajaman ulkopuolista maaseutua silmin kantamattomiin, isoja metsiä ja chalice dungeonit liitettynä varsinaiseen maailmaan yhtenäisenä maanalaisena verkostona random elementteineen. Olisihan se houkutteleva ajatus, pakko myöntää.
Joo, en itsekään ehkä ihan yhtä suurta avointa maailmaa uskoisi Bloodbornen jatko-osaan tulevan. Silti uskon sen olevan avoimeen maailman perustuva niin, että noita dungeoneja ja instansseja kuitenkin löytyy sen avoimen maailman sisältä hyvin kompaktimmassa koossa.Mulla on myös vahva fiilis Bloodbornen jatko-osasta tai ainakin henkisestä sellaisesta, mitä se nyt tässä tapauksessa sitten ikinä tarkoittaisikaan. En pidä tosin kovin todennäköisenä ihan näin avointa maailmaa kuin Elden Ringissä, mutta saas nähdä. Laatua sieltä joka tapauksessa tulee oli peli mikä hyvänsä.
Sci-fi tai sitten tuollainen värikkäämpi fantasiamaailma kävisivät kyllä hyvin minullekin. Olisivat mukavaa vaihtelua tuohon monella tapaa jo aika tutuksi tulleeseen soulsborne-kuvioon. Ei siinä, että itse olisin siihenkään silti kyllästynyt, mutta olisi mielenkiintoista nähdä From Softia oman mukavuusalueensa ulkopuolella. Ja itseäni kun joka tapauksessa kiinnostaa aina laadukas sci-fi tai vaikkapa juurikin sellainen värikäs fantasiamaailma. Pystyisivät aivan varmasti tekemään hienoja pelejä noihinkin kuvioihin.Mitä Fromilta seuraavaksi? Itsekin henk koht toivoisin kans että tekevät jotain erilaista, pienempää ja kompaktimpaa. Sitä jonkinmoista Scifi Soulssia on odoteltu, tai joku ihan muu settingi ja siihen soveltuva gameplayn evoluutio. Dark Fantasy alkaa olla nähty.
Voisi olla ihan vaihtelun vuoksi mukava nähdä joku värikkäämpi fantasia maailma, jossa kaikki ei ole päin persettä. Tähän Miyazaki on jonkin verran haastatteluissa viitannut mm. Vision of Escaflowne animen suurena fanina, sellanen pirteämpi fantasia/mecha ympäristö.
Bloodborne 2 suhteen olen itsekin käynyt ajatusleikkiä, millainen se olisi, etenkin avoimen maailman skaalassa. Valtava viktoriaaninen kaupunki a'la Yharnam, taajaman ulkopuolista maaseutua silmin kantamattomiin, isoja metsiä ja chalice dungeonit liitettynä varsinaiseen maailmaan yhtenäisenä maanalaisena verkostona random elementteineen. Olisihan se houkutteleva ajatus, pakko myöntää.
Elden Ring jatko-osaan on kait sanottu suoraan että ei ole suunnitteilla mutta joku henkinen jatko-osa Demon's Souls -> Dark Souls -> Elden Ring -jatkumolle varmasti tulee ennen pitkää.
Vaikka tavallaan huvittavaakin, niin itse asiassa loppujen lopuksi varsin surullista. Että itsehillintä pettää pelin takia noin pahasti aikuisella ihmisellä.Pakko jakaa tämä kaverin välittämä kuva, joka liittyy sattumoisin Mossyn mainitsemaan DLC-bossiin. Kuvan ohessa on pitkä teksti, käännänpä sen huvikseni. Sen verran vihjaan, että joku on polttanut päreensä aivan totaalisesti yhden pomon takia – eikä kyseessä ole edes DLC:n pahin vastus.
"Tämä DLC on viimein saavuttanut ärsytyspisteeni huipun. Käytin 150 yritystä villisikaratsastajaan, apunani Mimic Tear +10 ja en saa pomoa kaadettua. Pomon muuvit ovat täyttä häränpaskaa, hän ei anna minulle aikaa palautua, vaan bossi käy säälimättömästi päälle ja kohdistaa hyökkäyksensä aina minuun Mimicin sijaan. Paska peli. Löin tv:täni pesäpallomailallani ja se aiheutti vaikeuksia avioliittooni. Vaimoni sanoi näin: "en voi olla naimisissa noin kakaramaisen kanssa" ja lähti pois. Elden Ring: Shadow of the Erdtree on pilannut elämäni."
Näytä liitetiedosto 17482
En lähde tässä tulevia pelejä arvailemaan mutta tässä on juuri se syy minkä takia mä en ole vieläkään hankkinut Elden Rigiä. En hetkeäkään epäile etteikö kyseessä olisi loistava peli mutta tuo From:in formaatti on vaan alkanut kyllästyttää. Ihan pelkästään se From:ille ominainen "world design" puuduttaa. Ensimmäisissä peleissä se oli vielä kiehtovaa ja omaperäistä mutta esim. DS3:ssa on sellaisia alueita joiden pelkkä näkeminen saa mut ajattelemaan että "mä en nyt yhtään jaksaisi olla täällä". Visuaalisuus on väreistä lähtien niin överiä ja pursuilevaa että tulee sellainen olo kuin olisi syönyt liikaa täytekakkua.Mitä Fromilta seuraavaksi? Itsekin henk koht toivoisin kans että tekevät jotain erilaista, pienempää ja kompaktimpaa. Sitä jonkinmoista Scifi Soulssia on odoteltu, tai joku ihan muu settingi ja siihen soveltuva gameplayn evoluutio. Dark Fantasy alkaa olla nähty.
Voisi olla ihan vaihtelun vuoksi mukava nähdä joku värikkäämpi fantasia maailma, jossa kaikki ei ole päin persettä. Tähän Miyazaki on jonkin verran haastatteluissa viitannut mm. Vision of Escaflowne animen suurena fanina, sellanen pirteämpi fantasia/mecha ympäristö.
Olen itsekin kuullut ja nähnytkin (tuo on ollut joillakin ihmispelaajilla, joiden peliin olen joinannut), että varsin tehokas ase on kyseessä. Harmi vaan kun itse valitsin sen loitsun tuon sijasta, enkä kopioita enää pysty tekemään, kun ne on muihin remembranceihin jo käytetty. Harmi vielä, että se Mohgwynin remembrancesta saamani loitsu oli aika kuraa, joten huono valinta oli kyllä minulta. Mitään new gameja en ainakaan ihan heti jaksa pelailla sitten kun tuo lisäri on läpi pelattu, joten toivo jää tuon aseen osalta sitten Xbox-version varaan, eli josko sillä jaksaisi vielä joskus pelin vetäistä läpi.On muuten kova ase mohgwyn sacred spear, tekee nyt NG+:sta varsin nautinnollista. Turhaan myöhään huomasin tämän asen tehon, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Skilli tappaa laakista isommankin joukkion vihuja.
Tulipa tuota nyt testattua uusiopelauskierroksella (joka tuli siltikin sitten aloitettua). Se oli aika kivan tehokas ihan +9 tasollakin (ja arcane 30) vain sitä peruspelin kuuluisinta pahaa vihua vastaan. Mimicin kanssa tuolla meni aika tehokkaasti. Tuo on aika hyvä levelöintiinkin Palace Approach Ledge-Roadilla, ei ihan korvaa Wave of Goldia (jota ei vielä tässä vaiheessa ole), mutta on kuitenkin mielekkäämpää kuin linnun ammuskelu.On muuten kova ase mohgwyn sacred spear, tekee nyt NG+:sta varsin nautinnollista. Turhaan myöhään huomasin tämän asen tehon, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Skilli tappaa laakista isommankin joukkion vihuja.
Onhan tuo viimeisen bossin toka phase vaan kehnoa pomosuunnittelua, eikä sitä voi puolustella mitenkään. Uskosin että suurin sekä osa pitkän linjan pelaajista, sekä uusista, on yhtä mieltä.Joo. Menihän se täälläkin vihdoinkin läpi tämä DLC. Täytyi pitää hetken tauko jotta pääkoppa ei räjähtäisi tuossa finaalissa. Pitipä sitten lopulta nöyrtyä ja respeksata hahmo koska en saanut tuolla loitsijalla mitenkään tuota kakkos-vaihetta enää menemään. Rot syöpäläisellä ja mimicillä se lopulta meni. Ei taidolla vaan todennäköisesti puhtaalla onnella. Joku tuolla aiemmin kommentissaan mainitsi että jäi hapan maku lisäristä tämän viimoisen bossin takia. Allekirjoitan tämän täysin. Luulin että Malenia olisis ollut se pahin kaikista. Höpö höpö. Kyllä tämä mulkvisti vei voiton mennen tullen. Aivan puhtaalta vittuilulta tämä bossi musta tuntui. Ilmeisesti Miyazaki on ottanut henkilökohtaisena vattuiluna sen että hänen elämäntyönsä vedetään "lokaan" kun vaikkapa joku tyttönen tulee ja vetää pelin läpi no hit runina, jollakin stnan bongo-rummuilla. Sl 1 tason nakunaisella.
Plus mä olen ihan varma että noille asheille on tehty jotakin tässä kohdin. Esim. mulla mimic seisoi puolet ajasta tumput suorina eikä tehnyt mitään, ja tämä finaali bossi näytti huomattavan vähän kiinnittävän huomiota siihen silloinkin kun se jotakin teki, jahdaten pääasiassa minua ympäri areenaa. Taukoamatta!
Allekirjoitan myös kommentin jonka joku oli jättänyt - "From on jatkuvassa varustelukierteessä pelaajayhteisönsä kanssa. Ei tule päättymään hyvin koska jossakin vaiheessa raja tulee vastaan. Suurimmalle osalle pelaajista"
Lisärin pariin tulen varmasti palaamaan uudemman kerran. Finaalia en enää yritä koskaan. Yksi kerta riitti.
Tämä kaikki siis minun henk koht tuntemuksena. Voin myös olla yksinkertaisesti kehno pelaaja ja siksi tämä loppu oli niin katkera kokemus.