Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elite: Dangerous

Vastaus: Elite: Dangerous

PS4:stä näytti löytyvän Elite Dangerous Suomi community, sinne vaan mukaan. Tänään tuli vähän kuuneltua myös Radio Sidewinderiä, fanien ylläpitämä Elite Dangerous radiokanava. Sitä voi kuunnella selaimessa tai ladata sovelluksen vaikka puhelimeen tai tablettiin Google kaupasta/Applen vastaavasta.

Montas komentajaa noihin ryhmiin mahtuu samaan aikaan lentelemään? Saataisinko täältä Konsolifinistä mitään kasattua.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

PS4:stä näytti löytyvän Elite Dangerous Suomi community, sinne vaan mukaan. Tänään tuli vähän kuuneltua myös Radio Sidewinderiä, fanien ylläpitämä Elite Dangerous radiokanava. Sitä voi kuunnella selaimessa tai ladata sovelluksen vaikka puhelimeen tai tablettiin Google kaupasta/Applen vastaavasta.

Montas komentajaa noihin ryhmiin mahtuu samaan aikaan lentelemään? Saataisinko täältä Konsolifinistä mitään kasattua.
Porukka kiinnostaa kunhan vielä vähän saa tuntumaa peliin. On vaan niin hidasta kun ei ehdi pelaamaan tarpeeksi. Ja pitäisi pleikkari siirtää toiseen huoneeseen jos aikoo molottaa mikkiin. Näppämistötukikin tuossa tietysti on.

Tuleeko tuosta radiosta musiikkia? Nyt ainakin on kokonaan mykkä.

Pitää varmaan etsiä joku scifi-nettiradio josta välillä kuunnella avaruudellisia syntikoita kun tekee mieli fiilistellä vaihtelevammalla soundtrackilla.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tulee sieltä musiikkia tälläkin hetkellä ja sitten aina välillä uutisia mitä tapahtuu pelimaailman sisällä, sekä pelimaailman sopivia mainoksia. Itse ainakin olen pitänyt kanavan musiikista, vaikka onhan Elitessäkin itsessään jo ihan hyvät musat.

Tuli tehtyä profiili sivustolle www.inara.cz, siellä voi lisätä kätevästi pelissä tapahtuvia asioita yhteen paikkaan ja vaikka pitää logia. Se on tietysti harmi, että se ei osaa suoraan ottaa pelistä niitä vaan ne pitää käsin sinne itse lisätä. Ajattelin kuitenkin kaikki aluksen vaihdot sinne laittaa ja kirjata logiin muistiin jotain muita isompia juttuja.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Monessa paikkaa oli neuvo että landing computer on turhake joka vie vain yhden slotin. Ostin nyt Cobra III ja siihen hupina tuon vempaimen kun ei maksa montaa tonnia ja slotteja oli kivasti. Aivan mahtava laite, viehän tuo osan viehätyksestä pois mutta ainakin näin aamusta vasemmalla kädellä cargoa systemistä toiseen rahdatessa äärimmäisen vapauttava. Tuli 300k tunnissa pelkästään lentelemällä ja samalla sai tehtyä muutakin, aina laskeutumisen ajan.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Monessa paikkaa oli neuvo että landing computer on turhake joka vie vain yhden slotin. Ostin nyt Cobra III ja siihen hupina tuon vempaimen kun ei maksa montaa tonnia ja slotteja oli kivasti. Aivan mahtava laite, viehän tuo osan viehätyksestä pois mutta ainakin näin aamusta vasemmalla kädellä cargoa systemistä toiseen rahdatessa äärimmäisen vapauttava. Tuli 300k tunnissa pelkästään lentelemällä ja samalla sai tehtyä muutakin, aina laskeutumisen ajan.
On se hyvä. Siis se neuvo. Pari päivää sitten mulla kesti melkein se koko 10-5 min laskeutumiseen. Nyt saa lentää 100 lasissa aseman sisään, jarruttaa pari sekuntia ennen ruutua ja alas. Ei ole enää vaikeaa.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

On se hyvä. Siis se neuvo. Pari päivää sitten mulla kesti melkein se koko 10-5 min laskeutumiseen. Nyt saa lentää 100 lasissa aseman sisään, jarruttaa pari sekuntia ennen ruutua ja alas. Ei ole enää vaikeaa.
Joo ei se vaikeaa ole, en ole koskaan törmännyt mihinkään ja ihan samaan tapaan sujuu kuin kuvailit.
Mutta jos tietää mitä alkaa puuhaamaan niin usein jää yksi spotti vapaaksi jolloin en näe syytä olla ottamatta mukaan. Ei ole pakko edes käyttää jos haluaa välillä fiilistellä. Automaatin aikana voi tosin ihailla vaikka alusta tai suunnitella seuraavaa siirtoa valikoissa.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Mukavuustekijähän se auto dock on. Välillä sitä sai vaan laittaa pois päältä ja laskeutua manuaalisesti, kun jäi jonoon.
Muuten, laskeutumisessa se navigaattoripiste (tms) näyttää oikean laskeutumisalustan paikan heti aseman sisäpuolella.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Yritän just suorittaa tuota eravaten community goal bountytehtävää, niin kuinka monta alusta pitää tuhota ja bountya lunastaa, että saa vähintään sen 500k minimipalkkion?
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Yritän just suorittaa tuota eravaten community goal bountytehtävää, niin kuinka monta alusta pitää tuhota ja bountya lunastaa, että saa vähintään sen 500k minimipalkkion?
Tunti sitten loppui aika. Yksi riitti. Nyt on uudet community goalit.

Koska ne palkkiot saa lunastaa? Mulla vaan lukee vieläkin, että aikaa 0 minuuttia jäljellä, enkä pysty lunastamaan palkkiota, kuten siitä ensimmäisestä.

Edit. No tunti siinä meni mutta nyt sain lunastettua ne.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Elite: Dangerous

Tunti sitten loppui aika. Yksi riitti. Nyt on uudet community goalit.

Koska ne palkkiot saa lunastaa? Mulla vaan lukee vieläkin, että aikaa 0 minuuttia jäljellä, enkä pysty lunastamaan palkkiota, kuten siitä ensimmäisestä.
Jep, where's my fucking money tuli ekana suusta kun pelin pisti päälle.

Miltsi tilillä ja Cobra alla, tuntuu jo että olisi jotakin saavuttanut :D
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Tunti sitten loppui aika. Yksi riitti. Nyt on uudet community goalit.

Koska ne palkkiot saa lunastaa? Mulla vaan lukee vieläkin, että aikaa 0 minuuttia jäljellä, enkä pysty lunastamaan palkkiota, kuten siitä ensimmäisestä.

Edit. No tunti siinä meni mutta nyt sain lunastettua ne.

Niinpä loppuikin, mutta onneksi sain 2 bountya lunastettua jo eilen.
Siellä siis pitäisi olla mukavat 500 tonttua odottamassa:)
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Millos tästä pitäisi fyysinen kopio kauppoihin tulla? Kaupat ammottaa tyhjyyttään vaikka joka paikassa lukee, että olisi 27.6 ilmestynyt, mutta tänään Kampin Game Stopissa sanottiin ilmestyvän vasta 7.7 eli huomenna?
Kerrankin ajattelin levyn ostaa, kun storesta ei saa ladattua jonkun vietävän luottokortti ongelman takia. Ei saa ostettua Pay Palilla eikä Master Cardilla.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Ai ne palkinnot pitää hakea sieltä tietyltä asemalta. 8,2 miljoonaa odottaa, kun jaksaa käydä lähteä takaisin hakemaan niitä kolmesta eri paikasta.

Digital Foundrykin julkaisi tänään oman videonsa pelistä, vähän vaihtelevaa suoritusta eri laitteilla. Täytyy myöntää, että ei itseäni ole dippailut PS4 Pron Quality modessa haitannut kuin kerran asemalta lähdettäessä. Taisteluissa kuitenkin on fps pysynyt toistaiseksi korkeana, joten sinäänsä ei quality modesta mitenkään kärsi. Jos olisi Horizons-lisäri niin varmaan silloin nuo ongelmat plaanetan pinnalla varmaan häiritsisivät.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Open playssa varsinkin eravaten alueella ja lähistöllä olevissa systeemeissä missä on paljon muitakin pelaajia, peli tökkii aivan raivostuttavan paljon kaikkialla ja kaikessa mitä yrittää tehdä.
Systeemin sisällä liikkuminen on välillä tuskaisen hidasta kun pahimmillaan latailee jopa 10-20sek ennen kuin alus suostuu menemään supercruiseen lähtölaskennan päätyttyä ja sama homma poistuttua cruisesta normaaliin vauhtiin, mutta heti kun häipyy vähän kauemmaksi, peli toimii kohtalaisen sulavasti.
Ollaan pelattu serkun kanssa tätä yhdessä ja sillä on pro:lla aivan sama ongelma.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Open playssa varsinkin eravaten alueella ja lähistöllä olevissa systeemeissä missä on paljon muitakin pelaajia, peli tökkii aivan raivostuttavan paljon kaikkialla ja kaikessa mitä yrittää tehdä.
Systeemin sisällä liikkuminen on välillä tuskaisen hidasta kun pahimmillaan latailee jopa 10-20sek ennen kuin alus suostuu menemään supercruiseen lähtölaskennan päätyttyä ja sama homma poistuttua cruisesta normaaliin vauhtiin, mutta heti kun häipyy vähän kauemmaksi, peli toimii kohtalaisen sulavasti.
Ollaan pelattu serkun kanssa tätä yhdessä ja sillä on pro:lla aivan sama ongelma.
Joo tuota tekee mullakin.

Mites muilla muuten pelin käynnistyminen? En oo aikaa ottanut, mutta musta tuntuu että yli kymmenen minuuttia saa tuijottaa elite-logoa, ennen kuin valikko aukeaa. Mä luulin oikeesti, että mun pelissä on joku vika kun ekaa kertaa käynnistin. Tuntui kestävän nissan kauan, joten käynnistin pleikkarin uudelleen, palautin käyttöoikeudet ja rebuildasin databasen. Oli vissiin kaikki turhaa, sitten vaan odotin ikuisuuden ja se käynnistyi.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Joo tuota tekee mullakin.

Mites muilla muuten pelin käynnistyminen? En oo aikaa ottanut, mutta musta tuntuu että yli kymmenen minuuttia saa tuijottaa elite-logoa, ennen kuin valikko aukeaa. Mä luulin oikeesti, että mun pelissä on joku vika kun ekaa kertaa käynnistin. Tuntui kestävän nissan kauan, joten käynnistin pleikkarin uudelleen, palautin käyttöoikeudet ja rebuildasin databasen. Oli vissiin kaikki turhaa, sitten vaan odotin ikuisuuden ja se käynnistyi.
Vaihtelee oudosti, aiemmin kohtuullisen nopeaa mutta eilen tuli ennätys ja kerran kaatuikin kun päävalikkoon peruutin. Noh, eiköhän tuota paikkailla mutta nuo suorituskykyongelmat kuulostaa jo pahemmalta. Itse pelaillut soolona jolloin vain kerran isommassa kahakassa huomasin että nyt on PS oikeasti kovilla.

Eipä myy tämäkään minulle Prota eikä PSVR:ää. Tällä suorituskyvyllä ei VR-tuesta toina haaveilla.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Mulla käynistyy ihan normaalisti (itellä 7200rpm kovo vaikuttaisko se?).
Kun on enemmän npc tyyppejä juuri kahakassa nii selvästi huomaa fps ongelman.
Pleikka on kyllä kovilla mutta itellä puhaltaa pysty tuessa olevat tuulettimet ilmaa lisää.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Enpä tiennytkään, että open playssa tulee tuollaisia hidastumisia ja ongelmia. Itse olen vasta pelannut solona ja se on toiminut ihan hyvin. Pitäänee sitten toistaiseksi vielä jatkaa siinä pelamista. Päävalikkoon olen päässyt jossain 30 sekunnissa ja siitä vielä sitten 30-60 sekuntia lisää niin ollaan aluksen sisällä. Itselläni ei ainakaan vielä ole jäänyt hidastelemaan elite-logo kohdassa, joku +10 kertaa käynnistänyt.
 
Vastaus: Elite: Dangerous

Enpä tiennytkään, että open playssa tulee tuollaisia hidastumisia ja ongelmia. Itse olen vasta pelannut solona ja se on toiminut ihan hyvin. Pitäänee sitten toistaiseksi vielä jatkaa siinä pelamista. Päävalikkoon olen päässyt jossain 30 sekunnissa ja siitä vielä sitten 30-60 sekuntia lisää niin ollaan aluksen sisällä. Itselläni ei ainakaan vielä ole jäänyt hidastelemaan elite-logo kohdassa, joku +10 kertaa käynnistänyt.

Vaikka pelaa soolona niin silti peli on online aina, eli jos serveripäässä on ruuhkaa niin sisäänkirjatuminen yms voi vähän takkuilla. Muutaman kerran esim. missionboard ei oo latautunut kunnolla.

Ja tosiaan jos openissa pelaa niin vilkkailla alueilla voi joskus jotkut asiat kestää pitkään, esim cruiseen meno ja sieltä tulo. Tää johtuu todnäk siitä, että kun hyppäät cruiseen peli yrittää etsiä sulle instanssia johon mahtuisit muiden pelaajien joukkoon. Sama tapahtuu kun hyppäät pois cruisest esim aseman lähel. Siksi syrjäseuduilla ei oo tota ongelmaa kun peli löytää heti vapaan instanssin. Tätä käytetään paljon eri mmo-peleis, saadaa hallittua sitä pelaajavirtaa ja servut ei kyykkää kaiketi.

Ite pelaan soolona, ei ne muut pelaajat mun mielestä tuonu mitää lisää tuohon seikkailuun, ainakaa niin paljoa että jaksaisin joka hyppyä oottaa 30 sekuntia tai yli. Jos haluu kavereiden kans pelata ni mun mielest täs pitäis pystyy pelata porukalla privaatisti.
 
Löytyisikö täältä peli seuraa.
Mut saa lisää tällä nimellä tms.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom