Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Elokuvasuosittelut ja muu leffakeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ulukai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juuri palauduttu Nosferatun ensi-illasta ja olihan se hyvä. Tunnelmallinen ja varsin tyylikäs goottikauhuilu ja itse kreivikin oli kohtuu hyytävä ilmestys. Silti odotin ehkä vähän enemmän. Jotenkin tuntui että elokuvalla oli rytmityksen kanssa ongelmia. Tämä saattaa kyllä korjaantua tulevassa Director's Cut versiossa. Lisäksi tässä oli todella tympeästi käytetty filttereitä niin että kuva oli todella valjun näköinen ja kontrasti uupui kokonaan. Ei yhtä hyvä kuin The Witch tai The Lighthouse, mutta selvästi Northmania parempi.

Juuri palauduttu Nosferatun ensi-illasta ja olihan se hyvä. Tunnelmallinen ja varsin tyylikäs goottikauhuilu ja itse kreivikin oli kohtuu hyytävä ilmestys. Silti odotin ehkä vähän enemmän. Jotenkin tuntui että elokuvalla oli rytmityksen kanssa ongelmia. Tämä saattaa kyllä korjaantua tulevassa Director's Cut versiossa. Lisäksi tässä oli todella tympeästi käytetty filttereitä niin että kuva oli todella valjun näköinen ja kontrasti uupui kokonaan. Ei yhtä hyvä kuin The Witch tai The Lighthouse, mutta selvästi Northmania parempi.
Aikalailla samat fiilikset Nosferatusta, kuin sullakin. Odotukset oli ihan tapissa, kun kehuttu jokapuolella niin paljon. Hyvä leffa, mutta jotakin jäi puuttumaan.

Mä olen vieläkin teatterin baarissa "palautumassa" Nosferatusta. Itse pidin kovasti. Tässä oli mielestäni erinomaista sellainen "painon" ja läsnäolon tunne monissa kohtauksissa. Vielä en osaa paremmin sanoiksi purkaa, mutta kyllä tämä ehdottomasti on (viime vuoden 2024) parhaimmistoa.

Mä olen vieläkin teatterin baarissa "palautumassa" Nosferatusta. Itse pidin kovasti. Tässä oli mielestäni erinomaista sellainen "painon" ja läsnäolon tunne monissa kohtauksissa. Vielä en osaa paremmin sanoiksi purkaa, mutta kyllä tämä ehdottomasti on (viime vuoden 2024) parhaimmistoa.

Itse pääsin juuri sieltä leffan jälkeiseltä "palautumiselta" kotiin palautumaan. En olekaaan ohjaajan aikaisempia teoksia nähnyt, mutta joku käsitys oli minkälaista sieltä olisi luvassa. Leffa oli mielestäni ihan... okei? Olisin kaivannut itse enemmän sitä kauhua/jännitystä. Nyt jäi sen osalta aika vaisuksi. Mielenkiinnolla kyllä seurasin ihan loppuun saakka tapahtumia, mutta syke ei yhtä lyhyehköä kohtausta lukuunottamatta juuri noussut lepotasoja ylemmäksi. Tykkäsin itse visuaalisesta tyylistä kovasti, ja värittömyys toimi hienosti varsinkin siellä Transylvanian kukkuloilla. Näyttelijöissäkään ei moitteen sijaa. Varsinkin pääosan vetänyt, itselleni entuudestaan tuntematon, naisnäyttelijä veti erittäin hienoja suorituksia, ja Willem Dafoe on aina ilo nähdä valkokankaalla. Ei niin "taiteellinen" mitä pelkäsin etukäteen, mutta olisin silti toivonut enemmän... jotain. Ehkä sitä jännitystä? Nyt oli vähän sellainen että tässäkö se nyt oli, kun lopputekstit rullasivat. Silti ihan tyytyväinen että kävin katsomassa.

Raiders of the Lost Ark

Viime katsomiskerrasta on sen verran aikaa, että oli päässyt unohtumaan paljon asioita. Muistan että tämä oli jo siihen aikaan liian vanha elokuva, joten en pitänyt tästä elokuvasta hirveästi.

Tämä tuli katsottua eilen illalla uuden pelin innoittamana ja oli positiivinen yllätys. Jostain kumman syystä näin vanhempana pidin tästä enemmän. Joistain gringekohdista huolimatta elokuva toimi nykyäänkin yllättävän hyvin. Hauskoja ja älyttömiä kohtia riitti ja nehän ovat ehdottomasti elokuvan suola.

3.5/5

Raiders of the Lost Ark

Viime katsomiskerrasta on sen verran aikaa, että oli päässyt unohtumaan paljon asioita. Muistan että tämä oli jo siihen aikaan liian vanha elokuva, joten en pitänyt tästä elokuvasta hirveästi.

Tämä tuli katsottua eilen illalla uuden pelin innoittamana ja oli positiivinen yllätys. Jostain kumman syystä näin vanhempana pidin tästä enemmän. Joistain gringekohdista huolimatta elokuva toimi nykyäänkin yllättävän hyvin. Hauskoja ja älyttömiä kohtia riitti ja nehän ovat ehdottomasti elokuvan suola.

3.5/5
IMO kaikkien aikojen paras seikkailuelokuva ja ihan puhdas 5/5 itelle. Tullut katsottua tämä varmaan joku yli 10 kertaa. :D

Ylös Bottom