Eli toisin sanoen laiskuus.
Mikäli vain tuohon osaan täytyy tarttua niin mukavuudenhalu olisi parempi termi. Mutta isoin merkitys on oikeasti se että ne istuimet vain on niin ahdistavat teattereissa ja siitä pitäisi vielä maksaa sekä rahallisesti että ajallisesti.
Tuo laiskuus on siksikin huono termi kun monesti isoin tekijä on aika. Ei tee mieli laittaa elokuvan keston päälle vielä matka-ajat ja muut vaikka se ei olekaan kuin 20-30 minuuttia lisää. Sitten vielä se että lapsille hoitajat ja muut järjestelyt. Eli ei ihan mikään "laiskuus" vaan käytännöllisyys ja/tai mukavuudenhalu. Pääsee helpommalla. Voi sitä tietysti laiskuudeksikin sanoa jos välttämättä haluaa.
Vähän sama kun se miksi jengiä ei saa nykyään käymään toimistolla töissä, kun kotona on niin paljon mukavampaa. Kohta ei tarvi ihmisiä nähdä ollenkaan kun ollaan niin antisosiaalisia ja kotona on mukava istua 24/7.

Tulee myös käytyä lähes viikottain leffassa ja en edes muista millon toiset ihmiset olisivat olleet millään tapaa häiriöksi siellä.
Olen kyllä hyvin introvertti-ihminen, joten sillä on iso merkitys varmasti mutta ei se ole silti päällimmäinen tekijä kuten yllä jo kirjoitin.
Mitä etätöihin tulee niin pitkälti taas ekstrovertimmät tuntuu haluavan kaikki naaman eteen vain että voi juoruta tyhjänpäiväistä töiden tekemisen sijasta. Saan itse ainakin paljon enemmän tehtyä kun ei tarvitse olla vaikka paikan päällä jossain kokouksessa vaan etänä. Mitään järkevää syytä paikan päällä olemiselle en ole saanut ja itse olen huomannut että saan aikani tehokkaammin käytettyä etänä, joten lopputulos on että sinne halutaan vain sosiaaliseeraamaan (onpa typerä sana).
Se häiriöiden kokeminen taas on varmasti subjektiivista. Minä kiinnitän turhankin paljon huomiota ympäristöön, joten siitä kuormittuu varmasti helpommin. Onkin luksusta jos/kun saa toimistollakin olla joskus päiviä yksin ja keskittyä oikeasti töihin eikä jatkuviin keskeytyksiin kun joku tulee kertomaan vaikka mitä hauskaa joku puoliso teki tai kuuli.
Ja kyllä minä ihmisten kanssa seurustelen jne. mutta sille on oma paikkansa eikä tarvitsisi jokaista inahdusta tulla ovelle selittämään kesken työnteon. Itse tulen muiden oville huhuilemaan kun on oikeasti asiaa ja ne turhat hommat puhun kahvitauoilla ja vastaavilla.
Ihan vähän ontuva vertaus kyllä.

Itse puhuin IMAXistä yleisesti kokemuksena, kun itse vähättelit sitä, että ei se paperilla ainakaan ole kummoinen. Ei sillä taas ole mitään tekemistä sen kanssa millainen se on kokemuksena vaikka joku ei sitä pääsisikään kokemaan omalla paikkakunnalla. Todella kummallinen ajatus minusta. Se on silti upea kokemus, sama missä se on mahdollista. Se on ihan toinen juttu pääseekö sitä joku itse kokemaan vai ei.
Irrallisena asiana toki olet täysin oikeassa mutta kun elokuvateatterikokemusta kritisoi käytännön tasolla niin onhan sillä merkitystä että mitä oikeasti saa. Ei se IMAX lämmitä jos sitä ei itsellä ole edes vaihtoehtona, ihan sama kuinka hieno ja hintansa arvoinen se ehkä olisikin.
Ehkä se siis oli turhaan mukana kritisoinnissani koska en ole sitä kokenut ja koska sitä ei käytännössä edes voi moni Suomessa kokea. Sitä ei siis kannata kritisoida mutta ei myöskään pitää kokemusta parantavana seikkana, jos sitä ei ole itselle tai suurelle osalle ihmisistä edes tarjolla.
Itse en usko, että leffalippujen hinnat on noussut premium salien takia. Kaiken hinta on noussut, miksi ei myös leffalippujen? Miksi paikkakunta/teatteri, jolla ei ole premiumsalia nostaisi lippujen hintoja niiden takia? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
Itse vastasit tässä jo itsellesi, sillä eihän ne liput varmaan nousekaan jos ei ole niitä kalliimpia vaihtoehtoja, joiden avulla hintaa ylös hivuttaa.
Käykö jonkinlaiseksi vertailuksi Star ja Finnkino, Itse ilkimys 4, tälle päivälle?
Toisessa on 17,90 e ja toisessa 12 e. Vaikea arvata kummassa on premium-salivaihtoehdot. Vai onko muka Starissakin?
Toki tuo voi selittyä jollain muullakin mutta onhan tuo nähty että vastaavaa hinnoittelumallia on sovellettu ikävän monessa paikkaa. Miksi ei siis tässäkin voisi se olla takana?
Lippujen hinnat on tietysti myös nousseet ihan muutenkin mutta ei se poissulje sitä että hinnoittelua olisi myös viilattu kuten mutuilin.
No, oli toki miten oli, on elokuvakokemus halvimmillaankin nykyään sen verran tyyris että se on kaukana koko kansan viihteestä.