Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

ESPN NHL Hockey 2k5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MikkoT
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: ESPN NHL Hockey 2k5

Anzi23 sanoi:
Ööh.. eihän tuo liity mitenkään tuohon minun viestiini. En tarkoittanut niitä oikeita pelaajasiirtoja, vaan niitä mitä tapahtuu Franchise-moodissa.

Ainoastaan "tärkeimmät" siirrot näkyy Franchisessa siellä sähköposteissa. Mitkä siirrot sitten on kenenkin mielestä tärkeitä?

Noihin loukkaantumisiin vielä... Mielestäni myös se 1 napsu vasemmalta on sopiva säätö. Välillä menee pitkä aika, että loukkaantumisia ei tule, mutta välillä saatta juuri ne parhaimmat miehet olla sivussa. Varsinkin tammi-helmikuussa pelaajia loukkaantuu enemmän (raskas kausi ja paljon pelejä). Sellainen varoitus vielä, että jos pelaaja on loukkaantuneena esim. 1 kuukauden ja pudotuspelit alkaa, kun vemppaa on jäljellä 1 viikko, niin tämän jäljellä olevan viikon jälkeen pelaaja ei tervehdykään, vaan jää odottelemaan kesälomaa. Jos pelaaja on lievästi loukkantunut eli scratched ja äijää voi silti peluuttaa, kun pudotuspelit alkaa tai on käynnissä, niin kone poistaa joka matsin jälkeen äijän kokoonpanosta. Ukko täytyy joka matsin jälkeen uudelleensijoittaa ketjuun. Näin ainakin jenkkiversiossa.

Päivittelin taas noita minun slider-asetuksia. Muutetut sliderit sitten viime "version" näkyvät punaisella. Asetukset löytyvät siis sivulta 9 viestistä #206, tästä samaisesta ketjusta. ;)

Anzi23 sanoi:
Anzi23s Slider Settings

* adjust from left to right

General
Period Length: 6-8 min
Skill: All-Star
Game Speed: 3 (coupled with ice and puck friction feels right)
Penalties: On
Fighting: 0
Speed burst after fight win: Off
Puck Friction: Maxed
Ice Friction: 0
Freeze Puck Time: Maxed (all the way to the right)
Goalie Freeze Puck Time: 0
Glass Breaking Freq: 0
Net Off Moorings: On
Pinning: On
Offside: On
Icing: NHL
Two-Line Pass: NHL

Advanced
Strategies: User decided
Referee Collision: None
Overtime Type: Single 5 min 4 on 4/ Auto for Franchise and Playoffs
Game Clock: Accelerated
Clock Type: NHL
Last Minute Real Time: Off
Custom Penalty Length: On
Pen Length: 2:00/1:00
Penalties: 18 (ALL)- except Interference-24, Elbowing and Spearing - 14
Penalty Shots: Maxed

Gameplay
Human/CPU (One number means that its the same for both, Human and CPU)
Goalie: 4/0
Offense: 16
Defense: 16
Speed Burst Effect: 6
Speed Burst Time: 4
Speed Burst Recovery: 2
Fatigue Effect: Maxed
Fatigue Recovery: 4
Fatigue Time: Maxed
Hitting Power: 2
Shot Accuracy: 6
Pass Accuracy: 8
Pass Speed: 6
Pass Interceptions: 8
Rebound Distance: 6
Shot Blocking: 6
Puck Retention: 2
Puck Control: 2/4
Goalie Anticipation: 4/2
Goalie Cover Depth: Maxed
Goalie Saves: Maxed
Goalie Wrap Around: 4

Control Settings
Controller: Advanced
Goalie Control: Manual
Pass Aim Assist: 0-5
Shot Aim: Manual
Auto Puck in air grab: User decided
Puck Protect: Manual
One-timer Passing: On

Tässä on minun asetukset, ne on englanniksi ku muokkasin nuo 74'sin asetusten pohjalta. Ainakin minulla toimii oikein mukavasti All-Star tasolla, toivottavasti toimii muillakin.

Öh, eli säädetäänkö ne sliderit noiden asetusten mukaan nollatasosta vai siitä oletustasosta, jossa ne aluksi ovat??? :confused:

aadi sanoi:
Öh, eli säädetäänkö ne sliderit noiden asetusten mukaan nollatasosta vai siitä oletustasosta, jossa ne aluksi ovat??? :confused:

Nollatasosta tietysti. Itse olen hakenut slidereita Hall Of Fame tasolle ja pikku hiljaa ne alkaa löytymään.

juha81 sanoi:
Nollatasosta tietysti. Itse olen hakenut slidereita Hall Of Fame tasolle ja pikku hiljaa ne alkaa löytymään.

Kiitti, sain pelin vasta tänään ja en ole tottunut sääteleen slidereita. EA:n sarjassa kun ei oo tarvinnut säädellä. Täytyy kyllä sanoa, että jo parin pelin perusteella NHL2K5 hakkaa EA:n vastaavan 10-0! :)

juha81 sanoi:

Mäkin pelaan hall of fame tasolla. Käytän suunnillen grogthenailer-säätöjä, mutta jotain on joutunut muuttaa tosi paljon. Laitan itseltäni ja koneelta hyökkäyksen, puolustuksen ja laukustarkkuuden täysille, voi kuulostaa vähän oudolta, mutta toimii. Peleissä tulee maaleja varmaan aika lähelle niin kuin oikeasti. Maalivahdit on säädetty silleen et koneella nollassa ja itselläni neljä näpäystä.

Captain Cook sanoi:
Mäkin pelaan hall of fame tasolla. Käytän suunnillen grogthenailer-säätöjä, mutta jotain on joutunut muuttaa tosi paljon. Laitan itseltäni ja koneelta hyökkäyksen, puolustuksen ja laukustarkkuuden täysille, voi kuulostaa vähän oudolta, mutta toimii. Peleissä tulee maaleja varmaan aika lähelle niin kuin oikeasti. Maalivahdit on säädetty silleen et koneella nollassa ja itselläni neljä näpäystä.

Milläs kamerakulmalla muuten pelaatte ja kuinkas paljon tuota zoomia laitatte?

juha81 sanoi:

Ihan sillä perinteisellä.Tavallaan ois aidointa pelata siitä kuvakulmasta mikä on aidossakin elämässä.

käkikotka sanoi:
Ihan sillä perinteisellä.Tavallaan ois aidointa pelata siitä kuvakulmasta mikä on aidossakin elämässä.
"

Mikä on sun perinteinen? ja tietääkö kukaan onko tuossa PS2-versiossa niitä opetusvideoita "About a game" kuten Xboxilla?

juha81 sanoi:

Sillä kuvakulmalla joka on siinä oletuksena, tosin zoomin oon pistäny minimiin (eli mahdollisimman kaukana). Sitten vielä käytän sitä, että minun joukkue pelaa aina ylöspäin. En oikein koskaan ole tykännyt alaspäin hyökkäämisestä.

Anzi23 sanoi:
Sillä kuvakulmalla joka on siinä oletuksena, tosin zoomin oon pistäny minimiin (eli mahdollisimman kaukana). Sitten vielä käytän sitä, että minun joukkue pelaa aina ylöspäin. En oikein koskaan ole tykännyt alaspäin hyökkäämisestä.

kiitos,mutta tietääkö kukaan onko siinä ps2-versiossa sitä opetusvideoita?

En ole ikinä pelannut ESPN NHL -pelisarjaa ikinä ikinä ikinä. Onkos pelissä hjyvä tatsi? Kannattaako hankkia? Onko pelissä sitä Pond hockey pelimuotoa?

Jankki sanoi:
En ole ikinä pelannut ESPN NHL -pelisarjaa ikinä ikinä ikinä. Onkos pelissä hjyvä tatsi? Kannattaako hankkia? Onko pelissä sitä Pond hockey pelimuotoa?
Kyllä tietääkseni on Pond Hockey+vanhat legendajoukkueet ja muuta pikkusälää.Ei kummiskaan EA:n NHL-sarjaan ylivertainen eli jäitä hattuun.Hyvä peli silti!Selvästi parempi kuin 2K3 ja ESPN 2K4.

Tietääkö kukaan muuten miten noita "sikataklauksia" voi tehdä? onko niihin joku erillinen näppäinyhdistelmä vai miten se menee? Toivoisin siis neuvoja Ps2-version ohjaimeen.
-kiitos-

juha81 sanoi:
Tietääkö kukaan muuten miten noita "sikataklauksia" voi tehdä? onko niihin joku erillinen näppäinyhdistelmä vai miten se menee? Toivoisin siis neuvoja Ps2-version ohjaimeen.
-kiitos-

Oisko oikeasta tatista? Näin ainakin Xboxilla, joten miksei myös pleikkarilla. Tehostaa tätä toimintoa voi painamalla tatin pohjaan ja sitten liikauttamalla sitä haluamaansa suuntaan. Tällä toiminnolla saa siis aikaiseksi huitomista, keihästämistä yms.

@Jankki:
Kyllä kannattaa. Ainakin jos pidät vähänkään realistisemmasta menosta. Ja kyllä minusta ESPN on aika selvästi parempi kuin EA:n NHL, mutta tämäkinhän on makukysymys. EA:n NHL:ssä on vaan parempi grafiikka, ja se toimii ehkä varmemmin (ESPN NHL:thän tunnetaan bugisuudestaan).

Sanokaas miten maalimääriä saataisiin laskettua, kun nyt Montrealilla pelatessani maaleja tulee otteluissa n.6-8 kpl/joukkue. Kolmen viime ottelun tulokset ovat: 7 - 4, 5 - 8 ja 6 - 6. säädin sliderit Anzi 23:n ohjeiden mukaan (viesti #206). Eli mitä kannattais säätää, jotta maaleja tulisi pelissä hieman vähemmän. Ai niin, pelaan tällä hetkellä 6 min erillä ja laukausia molemmilla joukkueilla n. 30 / ottelu...

aadi sanoi:
Sanokaas miten maalimääriä saataisiin laskettua, kun nyt Montrealilla pelatessani maaleja tulee otteluissa n.6-8 kpl/joukkue. Kolmen viime ottelun tulokset ovat: 7 - 4, 5 - 8 ja 6 - 6. säädin sliderit Anzi 23:n ohjeiden mukaan (viesti #206). Eli mitä kannattais säätää, jotta maaleja tulisi pelissä hieman vähemmän. Ai niin, pelaan tällä hetkellä 6 min erillä ja laukausia molemmilla joukkueilla n. 30 / ottelu...

Näin äkkikseltään sanottuna kuulostaisi loogiselta nostaa maalivahtien tasoa. Molemmilta vaikka yhtä monta naksausta parempaan päin.. kokeiles aluksi vaikka kaksi napsautusta.

aadi sanoi:
CPU:n puolustusta ja maalivahtia ylöspäin. Tai sitten voit pelailla kaikenlaisten shot blockingien ja goalie anticipationien kanssa jos tuo edellinen aiheuttaa liikaa epätasapainoa peliin.

Jeps, kiitos neuvoista! Pitää tosissaan yrittää säätää noita maalivahteja vähän paremmiksi ja toisaalta yrittää säätää puolustusta niin että laukauksia tulisi vähemmän.

aadi sanoi:
Jeps, kiitos neuvoista! Pitää tosissaan yrittää säätää noita maalivahteja vähän paremmiksi ja toisaalta yrittää säätää puolustusta niin että laukauksia tulisi vähemmän.

No laukausmäärät on NHL-tasolla, jos ne kerran ovat n. 30 per joukkue. Eli niitä ei varmaankaan kannata ruveta vähentelemään. Ei varmaan aluksi kannata tosiaan kuin sitä ihan ylintä maalivahti-slideria säätää. Se mikä on tietokoneella on nollassa, ja pelaajalla itsellään nelosessa noissa minun asetuksissa. Sitten vasta siirtyä Goalie Anticipationeihin ja muihin. Ei kannata liian hätäisesti lähteä muuttelemaan. ;)

Ylös Bottom