Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Eye of Judgment

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Eye of Judgment

Itse en lähtis sille tielle ja mulla onkin tykin lisäks 40" LCD EoJ-pelaamiseen.

Mutta eikös Linkillä ollut käytössä tykki, vai oliko se vaan videon ajan, vai muistanko ihan totaalisen väärin? :rolleyes:
 
Vastaus: Eye of Judgment

Ihan mielenkiinnosta, mitenkäs tykkikäyttäjät? Soveltuuko peli, jos meinaa tykillä pelata? Eli riittääkö kamerassa potku hieman hämärämpään valaistukseen?

Ei oikein. Itse pelaan hiukan syrjempänä normaalivalossa. Peli ei kuitenkaan vaadi elokuvamustaa, joten ei ole minua haitannut. Ja hieman sivustakin näkee hyvin.
 
Vastaus: Eye of Judgment

jos tälle linjalle lähdetään.. WiiFitin hinnaksi muodostuu 55 + 299 , että eipä sekään kovin halpaa ole.. ;)

Alkuperäisessä kontekstissa edelleenkin puhuttiin EoJ:in aloittamisen helppudesta. Ja sanoin jo aikaa sitten, että onhan se helppoa jos sattuu omistamaan plesen.

Ja kannattaa koluta saksan maata noiden korttien perään. Sieltä on perinteisesti löytynyt kaikkia keräilykortteja (jopa enkkuina) todella halvalla.

Mutta jos Ebayta pelkää niin kannattaa tilata välikäden kautta. Siltikin säästää pitkän pennin.
 
Vastaus: Eye of Judgment

Ihan mielenkiinnosta: kuinka monta tuntia olet pelannut MtG:tä?

Miksi tuo piti kääntää MtG:hen? En viitannut siihen tuossa mitenkään. EoJ on helpompi ja nopeampi päästä alkuun kuin vaikkapa MtG tai joku muu perinteinen korttipeli. Kone hoitaa suurimman osan tylsästä kirjanpidosta pelaajien puolesta, valvoo sääntöjen noudattamista ja opastaa käyttäjää ja tarjoilee vielä peliseurankin tarjottimella. Kaikki nämä ovat suuria etuja uudelle pelaajalle, ja mitään näistä eivät muut keräilykorttipelit suoraan tarjoa.

En kyllä ymmärrä miksi joillekin on niin kamala asia, että EoJ on helppo tapa aloittaa keräilykorttipelaaminen ja harrastus.

Itse en ole MtG:tä tai muita korttipelejä dissannut, mutta sen sijaan monet MtG tm. harrastajat taas tuntuvat kovasti dissaavan EoJ:tä peliä pelaamatta.
 
Vastaus: Eye of Judgment

No EoJ:issa sitä varmaan onkin, mutta käsitin, että sitä verrattiin muihin keräilykorttipeleihin. Joissa sitä ei ole.
En tiedä mistään mitään, mutta eikös Määtsikissäkin ole jotain hit pointseja, manaa ja ties mitä, joista pitäisi pitää kirjaa pelin tiimellyksessä? Vai läiskitäänkö siinä vain korttia niin kuin pokerissa?
 
Vastaus: Eye of Judgment

Minkä hiton kirjanpidon :confused:

Kirjanpito ja kaikki muu ylimääräinen hoituu koneen toimesta. Esimerkkinä vaikka tämä pieni lainaus MtG:n wikipedia-selostuksesta:
"Pelin säännöt ovat hyvin pitkät ja niihin on julkaistu lukematon määrä korttikohtaisia lisäyksiä. Tämän vuoksi kokenutkin pelaaja joutuu usein tarkistamaan oikean pelijärjestyksen säännöistä. Pulmia aiheuttavat esimerkiksi monimutkainen loitsujen ajoitusjärjestelmä, jolla määrätään eri korttien vaikutusten selvittämisjärjestys (resolve). Järjestelmää on yksinkertaistettu, mutta se aiheuttaa edelleen jonkin verran hämmennystä."

EoJ hoitaa tietenkin kaiken laskemisen itse healthien määrästä pelaajien manamäärään ynnä muuta. Myös pelivaiheet tulee tietenkin automaattisesti eikä tarvitse itse lukea quicknessejä sun muita ominaisuuksia ja täten virheitäkään ei tietenkään tapahdu lasku/järjestyspuolella. Kaikki tapahtuu nopeasti ja automaattisesti ja kaikki virheet mitä tapahtuu johtuu vain pelaajan tekemästä virheestä, eikä lasku/järjestyspuolella tapahtuneesta kämmistä. Onhan se nyt helpompaa pelata kun kone hoitaa kaiken.
 
Vastaus: Eye of Judgment

Miksi tuo piti kääntää MtG:hen? En viitannut siihen tuossa mitenkään.

Öh, tulkitsin sitten väärin tuon aikaisemman viestisi, sorry:

Ehkä tämä on myös yksi sille miksi jotkut MtG elitistit nyrpistävät nokkaansa tälle, koska tämä on liian helppo käyttää ja pelata.

Tuollaisia väitteitä on kuitenkin ollut tapana perustella, etteivät oma mielipide ja yleinen totuus mene sekaisin:
EoJ on helpompi ja nopeampi päästä alkuun kuin vaikkapa MtG tai joku muu perinteinen korttipeli.

Ja nyt takaisin aiheeseen. MtG vs EoJ -keskustelua voi jatkaa tuolla, jos on tarve vielä kovasti tilittää :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Eye of Judgment

Olipa ärsyttävä peli jotain random jamppaa vastaan. Tämän pakka oli lähes kokonaan kortteja, jotka jollain tapaa pakotti mut aina discardiin. Siinä sitte pelailtiin 0-2 korttia kädessä lähes koko pelin ajan. Päättyi mun voittoon, jäi omaan pakkaan 3 korttia nostettavaks...:rolleyes:

Minkälaisia strategioita itse käytätte kun pakkaa kasaatte?
 
Vastaus: Eye of Judgment

Greiv, Mulla oli jossain välissä Discard Deck, ei ne oikeestaan toimi kun ainoastaan alottelijoita vastaan jotka mätkii kokoajan hengiltä vääriä tyyppejä joihin ei kannata koskea kuin pakon edessä.

Nykyään mun Deckin perusajatus on se että selviän lähes tilanteesta kuin tilanteesta, tuli kortit sitten missä järjestyksessä tahansa. Lisämausteena paljon Dodgea ja hyppysellinen Protectionia sekäs sopivasti Magic Attackejä eikä tippaakaan liikaa Spellejä. Voittoja tulee huomattavasti enemmän kuin entisessä pakassa jossa voima näytteli vähän liian suurta roolia ja umpikujia tuli vastaan liian usein.

Siam oli hyvä hyökkäämään, mutta täytyy sanoa että Wormak tuo manaa pöytään senkin edestä.
 
Vastaus: Eye of Judgment

Greiv, Mulla oli jossain välissä Discard Deck, ei ne oikeestaan toimi kun ainoastaan alottelijoita vastaan jotka mätkii kokoajan hengiltä vääriä tyyppejä joihin ei kannata koskea kuin pakon edessä.

Nykyään mun Deckin perusajatus on se että selviän lähes tilanteesta kuin tilanteesta, tuli kortit sitten missä järjestyksessä tahansa. Lisämausteena paljon Dodgea ja hyppysellinen Protectionia sekäs sopivasti Magic Attackejä eikä tippaakaan liikaa Spellejä. Voittoja tulee huomattavasti enemmän kuin entisessä pakassa jossa voima näytteli vähän liian suurta roolia ja umpikujia tuli vastaan liian usein.

Siam oli hyvä hyökkäämään, mutta täytyy sanoa että Wormak tuo manaa pöytään senkin edestä.

Discard dekkiin tarvii pakostakin Zomban... ja muitakin discard kortteja mitä ei oo tarpeeks Set 1:ssä. Tästä syystä hylkäsin(pun) koko idean vaikka se toimikin parissa pelissä hyvin.
 
Vastaus: Eye of Judgment

Pitää tässä nyt vielä kysellä, että kiinnostaako ketään enää Set1 korttien tilaus? Ajattelin että jos jotain kimppatilausta eBayn kautta järjestäis. En tosiaan viittis sitä 36 pussia yksinään ottaa enää tässä vaiheessa.

Jälkiviisaana toki hyvä sanoa, että olis pitäny vaa koko laatikko ottaa aikanaan. Set2 kohdalla pitänee varmaa toimia niin. :)
 
Vastaus: Eye of Judgment

Liian kallista.

9.54e liian kallista hyvästä kortista?

I don't think so.

Dollarin nykykurssi on <3

...huusin jo Warden Hildan jonkin verran kallimmalla.

Mua hieman kyrsii kun kattelin kahta Hildaa Buy it Nowna @ 25 USD ja sitten kelasin että katon aamuulla uusiks millanen rahatilanne on, tottakai ne tohon hintaan oli lähtenyt sen yön aikana.

Seuraava BIN olikin about 40 dollaria, joten päätin lähteä huutolinjalle, tottakai mentiin ihan all the way, argh:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=150219804737&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=005

Mun maksimitarjous oli tossa 40.25 USD, joka oli sama hinta posteineen kun halvimmassa BINissä sillä hetkellä.

Perhanan vihreä Phantomi meni nenän edestä halvalla, vain parilla sekunnilla :rolleyes:

Sen nappasin Buy it nowna hyväksyttävään hintaa:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=310025550307&ssPageName=STRK:MEWN:IT&ih=021

Mun mielestä 30 dollaria (19.76e nykykurssilla) on hyvä kipuraja Phantomista :)

P.S. Turha noita on kalliiks sanoa JOS Full Settiä metsästää, ei voi tietää kuinka monta booster boxia joutuis ostamaan että ne tietyt vikat kortit osuis kohdalle.
 
Ylös Bottom