Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Melkein suosittelen laittamaan pitempiin kisoihin pois päältä kun ilmeisesti AI bugaa ton bensakuorman kans ja ne ajelee kuin olis tankki tyhjä koko ajan kun taas ihte saapi tuskailla raskaan auton hitaudesta. Ainaki ite huomasin että nyt on jopa kisan alkupuoliskolla mahiksia saavuttaa edellä ajavia kun aiemmin ei onnistunu millään :P

Mää varmaan lukeudun kans näihi "fanboy" ihmisiin kun ei nuo bugit sen suuremmin vie intoa pelaamisesta. Ehkä vähä paksuin lasin kahtelen ja kohautan olkapäitä noille bugeille, tai sit oon vaan säästyny pahimmilta. Varikkobugia en oo vielä nähny että tikkarimies pitäs mua liian kauan kun stoppaan aina eri kierroksella ku muut. Renkaita kyl pamahtaa vähä väliä mut otin flashbackit käyttöön jolla saapi neutralisoitua jos koko ajan poksuu.

Mut patchia silti oottelen ja jos se nuo suurimmat bugit korjaa nii kiva. Tuosta feikki AI:sta en vielä oikein osaa kantaa ottaa. Aika-ajot ja ne on jo selviä mut kisassa en sit tiiä onko feikkiä vai ei. Mut joku kumilenksu systeemi tässä tuntuu silti olevan :(

Tuli juuri kauden toinen osakilpailu melbournessa ajettua ja tuli kyllä raskaasti huomattua tuo et bensan määrä ei vaikuta AI kuskien vauhtiin kun edellä ajanut Glock paineli 3 sekuntia nopeampia kierroksia ja aika-ajoissa olin häntä nopeampi, ajan toisiksi vaikeimalla tasolla lotuksella 7 vuoden uraa -.- Sen jälkeen kun kävin vaihtaa toisen kerran renkaat kun yksi puhkesi otin pehmeät alle ja kuinkas ollakkaan kuin taikaiskusta Glock pamahtaa varikolta tullessa suoraan etee. Uusilla renkailla ja 40 kierrosta vähemmän bensaa tankissa, vähän aikaa kurvailin siinä perässä jarrutellen vauhdin pois joka mutkassa sitten kyllästyin ja painelin ohi ja aloin itse ajaa 1.5-2 sekuntia nopeampia kierroksia kun Glock ja aloin ottaa eroa mutta minkäs siinä enään voi tehdä kun erot kärkeen venähtäneet niin suuriksi ettei sijalta 21 enään ylemmäs noustu kun ero Glockiin oli se hitusen vajaa kierros...harmittaa vietävästi kun kauheella taistelulla ja isolla riskillä ajettuna sain hommattua 19 lähtöpaikan ja se sit karisee tällälailla pois. Toivottavasti CM patchaa pelin äkkiä koska tälläiset bugit ei ole kivoja... Muuten kyllä aivan super mahtava peli, vihdoin F1 peli jossa voi ajaa täyden kierroksen kisoja ja ne tuntuu todella mahtavilta vaikka peli ei ihan toimikkaan :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itsellä täysipitkien kisojen ajamisen pilaa (huijaavan tekoälyn lisäksi) se, että aikaeroja ei ole nähtävillä. Koskaan ei tiedä milloin pitäisi puristaa kovempaa tai onko varaa vähän löysätä. Myös varikkokäynnit on täyttä arpapeliä, kun ei ole hajuakaan riittääkö ero takana oleviin, jos siellä nyt semmoisia todellisuudessa edes on. Myös kaikki hienot ominaisuudet niin kuin tuo moottorin tehojen säätäminen on täysin turhaa, kun ei kisan loppuhetkilläkään koskaan tiedä onko mahdollisuutta saavuttaa edessä oleva vai kannattaako alkaa säästellä moottoria.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kunnon kilpailu kahden pelifirman välillä formulapelien tekemisestä vois tehdä aika hyvää.
(vrt. Fifa vs PES)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Itsellä täysipitkien kisojen ajamisen pilaa (huijaavan tekoälyn lisäksi) se, että aikaeroja ei ole nähtävillä. Koskaan ei tiedä milloin pitäisi puristaa kovempaa tai onko varaa vähän löysätä. Myös varikkokäynnit on täyttä arpapeliä, kun ei ole hajuakaan riittääkö ero takana oleviin, jos siellä nyt semmoisia todellisuudessa edes on. Myös kaikki hienot ominaisuudet niin kuin tuo moottorin tehojen säätäminen on täysin turhaa, kun ei kisan loppuhetkilläkään koskaan tiedä onko mahdollisuutta saavuttaa edessä oleva vai kannattaako alkaa säästellä moottoria.

Barcelonan osakilpailua ajellessa insinööri yritti kusettaa ja kertoi muistaakseni kolme kierrosta putkeen että saavutan Di Grassia kolmella sekunnilla / kierros. Se nyt vaan ei voinut olla mitenkään mahdollista kun olin alunperin varautunut sateeseen sadekelin säädöillä koska Hülkenberg pilasi aika-ajoni ja otin sen takia riskin. Sitä sadetta ei sitten ikinä tullutkaan ja olin vapaalla radalla käytännössä pari sekuntia toiseksi viimeistä hitaampi.

Niin kauan immersio toimii kun ajaa siellä letkassa, mutta jos sieltä tippuu, on aika nopeasti ihan hukassa.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Pari tuntia peliä takana nyt, hardilla aloittelin kauden, harjoituksissa olin 19 mutta aika-ajoissa olin viides, vaikka nopeimmalla kierroksella tuli kaksi ajovirhettä. Ainoat avut mitkä mulla on päällä on traction control mediumilla, pitäisi varmaan nostaa vaikeustasoa vaikeimpaan heti ekan kisan jälkeen, kun ei Lotuksella pitäisi pystyä taistelemaan kärkisijoista. :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Pari tuntia ehdin tuossa iltapäivällä rattia veivailla. Minullakin Hard, ja kaikki avut pois päältä. Hauskaa oli verkkopelissä, kunhan tosiaan välttelee sitä ensimmäisen mutkan joukkokolaria. Uraa ei viitsi vielä aloittaa ennen kuin tulee päivitys. Radat on kyllä mallinnettu todella hienosti! Siitä pisteet Codemastersille! Paras tähän mennessä ajetuista on Singapore ja ehdottomasti paskin Koreassa!
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä nuo vanhat radat on vaan kaikista mukavimpia ajaa. Kaikki nuo uudet Herman Tilken suunnittelemat radat on todella tylsiä.

Koko pelin tylsin rata on ehkä tuo korea. Saa nähdä millaista palautetta se saa sitten kuskeilta kun sielä on kisat (jos on)
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Omat suosikkiradat on tällä hetkellä Spa, Suzuka, Sepang, Monza ja Valencia. Inhokkiradat taas ovat Monaco, Hockenheim ja Singapore. Harmi ettei Nurburgringillä ajeta tällä kaudella, vois noita tilkeringejä korvata vanhoilla kunnon kilparadoilla.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Pakko sanoa että vaikka onkin kiva peli. En jaksa veivata oikein mitään tylsää rataa. Valencia, Singapore ja Monaco - niitä 100% viikonloppuja on kiva ajella.
Lisäksi myös Monzaa, Koreaa ja Spa:ta on kiva veivata.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Omat lempiradat on: Monaco, Hockenheim, Singapore, Abu Dhabi ja hieman myös Bahrain. Bahrainissa olen nopein. Pääsin alle kahteen minuutin haamurajan. :D Huonoista radoista en tiiä, mut Budapest ei ainakaan kiinnosta (tosin en tunne rataa kunnolla).

Pystyyks muuten urassa vaihtaa tallia kesken kauden?

Yks kisa nyt takana toiseks helpoimmalla tasolla. Liian helppo oli: Paalupaikka (aika tais olla Bahrainissa jotain 1.59, kun Vettel ajo 2.01). Kisassa sitten huonoimmillaan spinnailujen takia taisin olla 6:tena, parhaimmillaan olin kärjessä aika kauankin. Just noi spinnailut pudotti mut sit 4:ksi, mikä on Virginillä aikast Jumala-temppu! :D

Aivan stanan hyvä peli! Analogi -tikulla toimii kyllä meitsin peli loistavasti, en ymmärrä padin vihaajia...:rolleyes:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

En kyllä ymmärrä mitenkä voitte väittää että on liian helppo peli. Itellä on 3 kauden ura toro rossolla AI legendillä ja abs ja traction control päällä ja on vaikeuksia kyllä pysyä vauhdissa. Bahrainin aika-ajoissa 19. sija ja kisassa päädyin samalle sijalle tallikaveri buemin ollessa 12. Nyt Melbournen harjoutuksissa oli 13. ja ajoin kyllä niin nopeasti kun auto vaan antoi. Tiedä sitten miten tuo uran pituus vaikuttaa mutta omalla päällä ajateltuna tuon 3 kauden uran pitäisi olla hieman jopa helpompi. Varsinkin jos pitäisi kolmannella kaudella taistella jo mestaruudesta. Eikä mua haittaa etten nyt tällä autolla pärjääkkään noita huipputiimejä vastaan. Päinvastoin mukavempaa taistella niistä sijoista minne tuo talli kuuluukin.

E; Niin ja kyllähän tuolla autolla voi sinne 10 sakkiinkin ajaa mutta se vaatii jo niin virheetöntä suoritusta niin kuskilta kuin taktiikaltakin.
Ite tykkään kun on haastetta ja reilusti.
Ja mitä noihin bugeihin tulee, omalla kohdalla en ole kokenut suurta vääryyttä missään asiassa, VIELÄ.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikähän ihme tuossa on että Barcelonan helpolla radalla ei millään pysy AI:n perässä :p Varmaan helpoin rata koko kalenterissa ja suht ehjiä kierroksia koko ajan ja silti on älyttömästi perässä muita. Varsinki kisassa, aika-ajossa just ja just ehkä joku 20. sija voi tulla. Grr.

Testasin huvikseni kunnon romurallia Monacoon ja koitin eliminoida mahollisimman monta vastusta pois pelistä, diskaus tuli kun 12 autoa oli jäljellä :D Enpä arvannu että autot voi lentää aitojen yli joissain paikoissa. Kiilasin Barrichellon kovasta vauhista uima-altaan shikaanin jälkeen laitaan ja Williamssi lähti hirveään ilmalentoon ja lensi vissii mereen asti, jäi näkemättä miten lopulta kävi kun uusinnassa kuvakulma vaihtu just pois :(

Ja kun joku kyseli suosikkiratoja niin tähän asti pelatuista Australia ja Bahrain on oikein kivoja. Muita missä oon yleensä ollu hyvä on Montreal, Unkari ja Spa. Singapore vaikuttaa myös hienolta mut pitää ajella lisää ennenku suosikiks nostan.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikähän ihme tuossa on että Barcelonan helpolla radalla ei millään pysy AI:n perässä :p Varmaan helpoin rata koko kalenterissa ja suht ehjiä kierroksia koko ajan ja silti on älyttömästi perässä muita. Varsinki kisassa, aika-ajossa just ja just ehkä joku 20. sija voi tulla. Grr.

.

se et huono auto ei pysty ajaa nopeis mutkis tarpeeks kovaa jota siel on tarpeeks..samaten suorilla ei pysy peräs joita myös on liikaa...

Eli ei vaan pärjää huonol autol mitenkään siellä
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Pystyyks muuten urassa vaihtaa tallia kesken kauden?
Pystyy, nimenomaan uran tarkoituksena on että nouset parempiin talleihin ja voitat niissä maailmanmestaruuden. Saat tiimeiltä tarjouksia kun tuo ihme laskuri nousee, esim vaikkapa kun se on 25n kohdalla, voit saada Renaultilta tarjouksen. Se vaihtelee.
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Suosikkiratoja ovat:
Spa
Monza
Montreal;)
Singapore on kanssa mieleen mutta vielä pitää ajaa ennemmän siellä ;D
Ei ole missään järjestyksessä.....

Ratoja mitä inhoan ...

Suzuka
Silverstone
Monacoa pikkasen..
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos, ette pärjää mitenkää, ottakaa Bensiinin kulutus pois päältä, ni johan pärjää... HRT:llä aika-ajoissa samantien olin yheksäs... :D
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Aika-ajossa tuli 7 sija lotuksella melbournessa careerissa ;)
kierros oli omasta mielestä täydellinen, kisa vauhdissa varmaan tuun kuitenkin jäämään, kisaksi kyllä lupailee sadetta niin kattoo miten toi nyt sit tosta :D

mutta afterall tämä legend on ihan hitusen liian helppo :rolleyes:
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

mun mielestä toi legend vastaa lähinnä sitä todellisuutta. olisihan se perseestä jos AI kuskit olisivat vaikeimmalla yliluonnollisen hyviä. Legendillä ne vastaavat loistavan ihmisen kykyjä ja itse tarvii olla myös parhaimmillaan haastakseen AIn
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

On muutes virgin todella huono ajaa, ainakin hockenheimissa. Ei käänny sitte millää.

Kuinka kauan kestää oikein tuo kierroksen päivittyminen TT:n leaderboardeille? Tein noin puolisen tuntia sitten testikierroksen mutta ei näkynyt äsken taulukossa....
 
Vastaus: F1 2010 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä nuo vanhat radat on vaan kaikista mukavimpia ajaa. Kaikki nuo uudet Herman Tilken suunnittelemat radat on todella tylsiä.

Koko pelin tylsin rata on ehkä tuo korea. Saa nähdä millaista palautetta se saa sitten kuskeilta kun sielä on kisat (jos on)

Samaa mieltä... Vanhat radat takasin sarjaan... Imola, phoenix, estoril, mexico, adelaide jne.. Nuo Tilken oluthöyryissää suunnitellut radat on persiistä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom