Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

F1 2017

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kimmo72
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: F1 2017

Siis ajatko sä kaikki kisat samoilla säädöillä? Kokeilin tuota auton säätöjä Venäjällä ja eihän tuo käänny mihinkään noilla säädöillä. Puskee ihan pirusti. Itse olen säätöjä katsellut netistä mitä muut ovat ajaneet ja kyllä sieltä tosi hyviä löytyy.
Samoilla seteillä tosiaan menty kolme ekaa kisaa ja imo hyvä balanssi. Venäjä olisi seuraavana, mutta en ole vielä kerinnyt siellä kaasuttelemaan. Tosin, koitin samaa setuppia Williamsilla ja puski todella paljon. Eli taitaa olla hieman autokohtaista miten toimii.
 
Vastaus: F1 2017

Mitä uutta täs on 2016-versioon? Parempi,syvempi uramuoto??

2016:ssa oli kyl aika hemmetin hyvä pelattavuus..
 
Vastaus: F1 2017

Ompa muuten ärsyttävä bugi tuossa varikkokäynnissä, jos tulee läjä autoja sisälle samaan aikaan, niin vaikka menisit toisena varikolle tulet viimeisenä ulos. Koska mekaanikkosi eivät uskalla päästää sinua isoihinkaan väleihin vaan periaattella "sieltä voi tulla vielä joku" odotellaan paikollaan renkaat jo vaihdettuna. Äskeinen Iso-Britanninan GP meni tämän takia vihkoon, normi varikkostopilla olisin ollut 8-9. nyt 12.
 
Vastaus: F1 2017

Saako vaikeusastetta muutettua careerin aikana ennenkuin menee uuteen kisaan? Ehdin jo mennä Monacon kisaan ja ainakaan kesken ei voi muuttaa. Sauberilla edellisen kisan kuudessa ja ei tuo nyt ihan realistista ole, joten vaikeusastetta lisää.
 
Vastaus: F1 2017

Saako vaikeusastetta muutettua careerin aikana ennenkuin menee uuteen kisaan? Ehdin jo mennä Monacon kisaan ja ainakaan kesken ei voi muuttaa. Sauberilla edellisen kisan kuudessa ja ei tuo nyt ihan realistista ole, joten vaikeusastetta lisää.
Saa silloin kun lataa seuraavaa kisaa niin painaa options nappia josta saa kaikkia asetuksia muuteltua.
427a158d1f8ead01cafb579a602b7ff7.jpg
 
Vastaus: F1 2017

Pakko myöntää, että kyllä tämmöiset simcade pelitkin näköjään voi olla hyviä. Nyt pari päivää ajellu, niin yllättävänki koukuttava tekele.
Safety carit tosin kannattanee laittaa pois päältä, ennen kuin nuo bugit saa korjattua. (tai jos korjataan...)

Tuohon aika hudiin ei varmaan ole mitään modia tai muuta keinoa, että saisi erot edessä/takana olevaan näkyviin koko ajan?
Tottunut iRacingista ym. simuista, että on nuo tiedot näkyvillä.
 
Vastaus: F1 2017

Ei tuo Monacon rata vaan taitu itsellä, ehkä ratilla vielä menisi, mutta ei niin ei pädillä. Sama kyllä itseasiassa kaikissa formuloissa joissa pelannut. Skippasin yli. Kanadassa olin sitten toinen. Turva-auton tulon yhteydessä hakemaan pehmeämmät renkaat ja täysillä perään. Pari kierrosta tuli annettua aika paljon tasoituksia, kun laatikosta hävisi yksi vaihde. Tuli se takaisin onneksi. Vielä pitää tuota vaikeusastetta nostaa. Nyt se on vasta 65.
 
Vastaus: F1 2017

Tuota vaikeustasoa ei tosiaan voi kesken session muuttaa, mutta esimerkiksi jos huomaa harjoitusten tai vaikkapa aika-ajon jälkeen, että taso on vääränlainen kuin toivoisi, niin sitä voi muuttaa sillä, että menee päävalikkoon ja tulee takaisin, niin siinä kohtaa tuo options ikkuna aukeaa, josta sitä voi muuttaa. Eli kesken viikonlopunkin onnistuu kyllä kaikkien sessioiden välissä. Siinä vaiheessa kun hengailet läppärillä siellä varikkotiloissa, niin takaisin vaan päävalikkoon ja lataa uran uudestaan :)

Alkaa kyllä turhauttamaan tuo McLarenilla ajaminen. Suorilla turpiin rajusti vaikka mutkikkaammatkin radat ajan suoravauhtia korostavilla asetuksilla, jolla yritän kompensoida sitä. Nyt Unkarissa sentään repäisin aika-ajossa yhdeksänneksi, joka yllätti kun tuntui, että ei harjoituksissakaan saanut kunnon kierrosaikaa millään vaan pyöri siellä 16-20 sijoilla.
Itse pelaan pädillä ja vaikeustaso on siinä välillä 86-89 riippuen vähän viikonlopusta. Jos tulee kunnolla kuokkaan, niin annan itselleni "armoa" ja otan pykälän-pari alaspäin jne. Aika hyvin on saanut pidettyä sellaisen hyvän keskitien, eikä ole tullut suurempia floppeja tai liian hyviä tuloksia autoon nähden. Parissa kisassa saanut toistaiseksi pisteitä ja niissäkin apua tuli parin-kolme kärkiauton keskeytyksistä.
Nyt kun vielä pelissä on ilmeisesti tosiaan bugi, jonka takia McLarenin moottorin päivitykset eivät paranna autoa, niin turhauttavaa alkaa olemaan.
Näköjään tuli jo kuitenkin parista kovemmasta tallista sopimustarjouksiakin, mutta en nyt viitsi kesken kauden ruveta vaihtamaan, kun tuntuu jotenkin väärältä.

Toisaalta tuo turhautuminen tuntuu tavallaan myös hyvältä, kun saa oikeasti taistella kunnolla niistä sijoituksista eikä ole mitään riemukulkua jatkuvilla palkintopalleilla ja kärkisijoilla. Jokaisen mutkan ja kierroksen saa vetää itsensä äärirajoille.

Nautintohan näitä autoja on ajaa kun pitoa riittää ja kaasun voi avata aikaisin. Joskus tuntuu, että varoo vieläkin avaamasta liian aikaisin kun on tottunut edellisissä peleissä pumppaamaan sitä kaasua mutkissa, kun nyt saisi painaa jo pohjaan, niin välillä huomaa ettei uskalla antaa mennä. Luistonesto kun on tosiaan pois päältä.

Yllättävän vaikeita nuo haasteet muuten. Nytkin juuri ajoin varmaan seitsemän kertaa Ferrarilla Austinissa, kun yritin ohittaa kaikki autot, jotka lähtivät aikaisemmin liikkeelle. Lopulta sitten kevyellä syöksyllä kerkesin viimeisessä mutkassa 1998 McLarenin ohi, mutta tiukkaa teki. Pari-kolme ekaa vetoa meni vielä Austinin lyhyen version opetteluun ja radan hyödyntämiseen, mutta silti tuotti sen handlattuakin todella tiukkaa keretä tuon McLarenin perään. Muiden kanssa ei niin suurta vaikeutta ollut.
 
Vastaus: F1 2017

Tuota vaikeustasoa ei tosiaan voi kesken session muuttaa, mutta esimerkiksi jos huomaa harjoitusten tai vaikkapa aika-ajon jälkeen, että taso on vääränlainen kuin toivoisi, niin sitä voi muuttaa sillä, että menee päävalikkoon ja tulee takaisin, niin siinä kohtaa tuo options ikkuna aukeaa, josta sitä voi muuttaa. Eli kesken viikonlopunkin onnistuu kyllä kaikkien sessioiden välissä. Siinä vaiheessa kun hengailet läppärillä siellä varikkotiloissa, niin takaisin vaan päävalikkoon ja lataa uran uudestaan :)

Alkaa kyllä turhauttamaan tuo McLarenilla ajaminen. Suorilla turpiin rajusti vaikka mutkikkaammatkin radat ajan suoravauhtia korostavilla asetuksilla, jolla yritän kompensoida sitä. Nyt Unkarissa sentään repäisin aika-ajossa yhdeksänneksi, joka yllätti kun tuntui, että ei harjoituksissakaan saanut kunnon kierrosaikaa millään vaan pyöri siellä 16-20 sijoilla.
Itse pelaan pädillä ja vaikeustaso on siinä välillä 86-89 riippuen vähän viikonlopusta. Jos tulee kunnolla kuokkaan, niin annan itselleni "armoa" ja otan pykälän-pari alaspäin jne. Aika hyvin on saanut pidettyä sellaisen hyvän keskitien, eikä ole tullut suurempia floppeja tai liian hyviä tuloksia autoon nähden. Parissa kisassa saanut toistaiseksi pisteitä ja niissäkin apua tuli parin-kolme kärkiauton keskeytyksistä.
Nyt kun vielä pelissä on ilmeisesti tosiaan bugi, jonka takia McLarenin moottorin päivitykset eivät paranna autoa, niin turhauttavaa alkaa olemaan.
Näköjään tuli jo kuitenkin parista kovemmasta tallista sopimustarjouksiakin, mutta en nyt viitsi kesken kauden ruveta vaihtamaan, kun tuntuu jotenkin väärältä.

Toisaalta tuo turhautuminen tuntuu tavallaan myös hyvältä, kun saa oikeasti taistella kunnolla niistä sijoituksista eikä ole mitään riemukulkua jatkuvilla palkintopalleilla ja kärkisijoilla. Jokaisen mutkan ja kierroksen saa vetää itsensä äärirajoille.

Nautintohan näitä autoja on ajaa kun pitoa riittää ja kaasun voi avata aikaisin. Joskus tuntuu, että varoo vieläkin avaamasta liian aikaisin kun on tottunut edellisissä peleissä pumppaamaan sitä kaasua mutkissa, kun nyt saisi painaa jo pohjaan, niin välillä huomaa ettei uskalla antaa mennä. Luistonesto kun on tosiaan pois päältä.

Yllättävän vaikeita nuo haasteet muuten. Nytkin juuri ajoin varmaan seitsemän kertaa Ferrarilla Austinissa, kun yritin ohittaa kaikki autot, jotka lähtivät aikaisemmin liikkeelle. Lopulta sitten kevyellä syöksyllä kerkesin viimeisessä mutkassa 1998 McLarenin ohi, mutta tiukkaa teki. Pari-kolme ekaa vetoa meni vielä Austinin lyhyen version opetteluun ja radan hyödyntämiseen, mutta silti tuotti sen handlattuakin todella tiukkaa keretä tuon McLarenin perään. Muiden kanssa ei niin suurta vaikeutta ollut.

Se on niin p*rseestä että monissa muuten hyvissä peleissä ei ole kunnon vaikeustasoa!!?
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2017

Itävallan kisa ajettu maaliin. Juuri ja juuri pääsin loppuun. Sijoitus 16 sauberilla. Kone savusi useamman kierroksen ennen maalia jo, ja olin ihan varma, että en pääse maaliin. Heat unit 97% kuluneisuus ja muut osat päälle. Eipä taida kestää osat loppukautta, vaan rankkuja tulee. Melkein kaikki kehityksen pisteet on laitettu kestävyyteen. Tosin en ole kaikkia testejä aina edes ajanut harjoituksissa.
 
Vastaus: F1 2017

Itävallan kisa ajettu maaliin. Juuri ja juuri pääsin loppuun. Sijoitus 16 sauberilla. Kone savusi useamman kierroksen ennen maalia jo, ja olin ihan varma, että en pääse maaliin. Heat unit 97% kuluneisuus ja muut osat päälle. Eipä taida kestää osat loppukautta, vaan rankkuja tulee. Melkein kaikki kehityksen pisteet on laitettu kestävyyteen. Tosin en ole kaikkia testejä aina edes ajanut harjoituksissa.
Noiden osien kanssa kannattaa kikkailla sen verran, että ottaa ihan reilusti niitä plussaosio käyttöön eli jotka menee yli neljännen ja joista saa rankkua.
Etenkin jos tulee sellainen kisa, ettei aika-ajossa ole paria sijaa ylempänä viimeisestä sijasta, niin se parin sijan menetys ei ole kovin paha ja saa tuoreet osat käyttöön pariksi kilpailuksi eteenpäin ainakin.
Itselläni seuraavaksi Span kisa ja sen nyt tietää, että McLarenilla tulee olemaan tuskaa, niin ajattelin parit-kolmet 60-70% olevat osat vaihdattaa harjoitusten jälkeen ja startata suoraan perältä.
 
Noiden osien kanssa kannattaa kikkailla sen verran, että ottaa ihan reilusti niitä plussaosio käyttöön eli jotka menee yli neljännen ja joista saa rankkua.
Etenkin jos tulee sellainen kisa, ettei aika-ajossa ole paria sijaa ylempänä viimeisestä sijasta, niin se parin sijan menetys ei ole kovin paha ja saa tuoreet osat käyttöön pariksi kilpailuksi eteenpäin ainakin.
Itselläni seuraavaksi Span kisa ja sen nyt tietää, että McLarenilla tulee olemaan tuskaa, niin ajattelin parit-kolmet 60-70% olevat osat vaihdattaa harjoitusten jälkeen ja startata suoraan perältä.
Juuri näin. Oikeassa elämässäkin ollut mclarenin taktiikkana, että niissä kisoissa missä ei ole mitään mahdollisuuksia niin uusia osia ja rankkuja vaan [emoji16]. Parempi mahdollisuus, että pärjää sitten uusilla osilla autolle paremmin sopivalla radalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2017

Montrealissa (suosikkirata) ja Re Bull Ringillä tuli vedettyä mukavat kierrosajat jo ensi vedoilla. Rellulla 1,18,0 ja Williamsilla 1,16. Mutkien ulostuloissa on oltava herkkä kaasun kanssa yliohjauksen välttämiseksi.

Tiedän, että parhaat ajat ajetaam Mersulla ja ratilla, mutta eikös tasaisuuden nimissä voisi tuloslista erotella ohjaimen mukaan.
 
Vastaus: F1 2017

Tuli sentään ensimmäiseen kauteen yksi valopilkku Sauberilla, kun sijoituin Silverstonessa sijalle 4. Harkat ja aika-ajot meni huonosti mutta kisassa kulki. Varmaan sekin auttoi, ettei ollut yhtään olutta pohjalla toisin kuin vaikkapa Monacon kaiteiden välissä sompaillessa (DNF) :D
 
Vastaus: F1 2017

Tuota vaikeustasoa ei tosiaan voi kesken session muuttaa, mutta esimerkiksi jos huomaa harjoitusten tai vaikkapa aika-ajon jälkeen, että taso on vääränlainen kuin toivoisi, niin sitä voi muuttaa sillä, että menee päävalikkoon ja tulee takaisin, niin siinä kohtaa tuo options ikkuna aukeaa, josta sitä voi muuttaa. Eli kesken viikonlopunkin onnistuu kyllä kaikkien sessioiden välissä. Siinä vaiheessa kun hengailet läppärillä siellä varikkotiloissa, niin takaisin vaan päävalikkoon ja lataa uran uudestaan :)

Alkaa kyllä turhauttamaan tuo McLarenilla ajaminen. Suorilla turpiin rajusti vaikka mutkikkaammatkin radat ajan suoravauhtia korostavilla asetuksilla, jolla yritän kompensoida sitä. Nyt Unkarissa sentään repäisin aika-ajossa yhdeksänneksi, joka yllätti kun tuntui, että ei harjoituksissakaan saanut kunnon kierrosaikaa millään vaan pyöri siellä 16-20 sijoilla.
Itse pelaan pädillä ja vaikeustaso on siinä välillä 86-89 riippuen vähän viikonlopusta. Jos tulee kunnolla kuokkaan, niin annan itselleni "armoa" ja otan pykälän-pari alaspäin jne. Aika hyvin on saanut pidettyä sellaisen hyvän keskitien, eikä ole tullut suurempia floppeja tai liian hyviä tuloksia autoon nähden. Parissa kisassa saanut toistaiseksi pisteitä ja niissäkin apua tuli parin-kolme kärkiauton keskeytyksistä.
Nyt kun vielä pelissä on ilmeisesti tosiaan bugi, jonka takia McLarenin moottorin päivitykset eivät paranna autoa, niin turhauttavaa alkaa olemaan.
Näköjään tuli jo kuitenkin parista kovemmasta tallista sopimustarjouksiakin, mutta en nyt viitsi kesken kauden ruveta vaihtamaan, kun tuntuu jotenkin väärältä.

Toisaalta tuo turhautuminen tuntuu tavallaan myös hyvältä, kun saa oikeasti taistella kunnolla niistä sijoituksista eikä ole mitään riemukulkua jatkuvilla palkintopalleilla ja kärkisijoilla. Jokaisen mutkan ja kierroksen saa vetää itsensä äärirajoille.

Nautintohan näitä autoja on ajaa kun pitoa riittää ja kaasun voi avata aikaisin. Joskus tuntuu, että varoo vieläkin avaamasta liian aikaisin kun on tottunut edellisissä peleissä pumppaamaan sitä kaasua mutkissa, kun nyt saisi painaa jo pohjaan, niin välillä huomaa ettei uskalla antaa mennä. Luistonesto kun on tosiaan pois päältä.

Yllättävän vaikeita nuo haasteet muuten. Nytkin juuri ajoin varmaan seitsemän kertaa Ferrarilla Austinissa, kun yritin ohittaa kaikki autot, jotka lähtivät aikaisemmin liikkeelle. Lopulta sitten kevyellä syöksyllä kerkesin viimeisessä mutkassa 1998 McLarenin ohi, mutta tiukkaa teki. Pari-kolme ekaa vetoa meni vielä Austinin lyhyen version opetteluun ja radan hyödyntämiseen, mutta silti tuotti sen handlattuakin todella tiukkaa keretä tuon McLarenin perään. Muiden kanssa ei niin suurta vaikeutta ollut.

Päivitys 1.06 korjaa bugin, jonka takia McLarenin moottoripäivityksillä ei ole vaikutusta career modessa.
 
Vastaus: F1 2017

Omasta mielestä tässä on grafiikoissa vähän epäonnistuttu, ainakin PS4:lla. Autoista on tehty liian kiiltäviä, ihan sama minkä auton takana ajat niin se näyttää valkoiselle ennen kuin tulet lähemmäs, myös screen tearingia esiintyy niin paljon että jopa häiritsee ajamista. En sitten tiedä paranisiko tilanne PS4 Prolla, ehkä tuo tearing voisi vähentyä.
 
Vastaus: F1 2017

Omasta mielestä tässä on grafiikoissa vähän epäonnistuttu, ainakin PS4:lla. Autoista on tehty liian kiiltäviä, ihan sama minkä auton takana ajat niin se näyttää valkoiselle ennen kuin tulet lähemmäs, myös screen tearingia esiintyy niin paljon että jopa häiritsee ajamista. En sitten tiedä paranisiko tilanne PS4 Prolla, ehkä tuo tearing voisi vähentyä.
Xboxilla myös aika reilusti tuota screen tearingia.

Mitenkäs nuo kommunikaatiot varikon kautta saa headsetin kautta. Eikö se pitäisi niin onnistua, että painaa LB pohjaan xboxilla? En ainakaan ole saanut tuota pelaamaan. Kyllä se insinööri ne omat höpinät sinne headsetin puolelle sanoo, mutta miten saisi omat käskyt sinne perille myös sen headsetin kautta?

Jaa nevermind, tuo vaatii näköjään kinectin.

Italiassa eka voitto ihan kauhealla pullalla. Menin varikolle ja juuri kun tulin ulos turva-auto radalle. Turva-auton poistuttua kaksi kierrosta ennen maalia, aggressiivisesti ohi ja siinä olikin sitten ajamista, että sai Hamiltonin pidettyä takana.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: F1 2017

Onkos muilla sattunut sellaista että SC ja kierroksella ohitettavat ajaa omasta autosta läpi ja muut takana olijat ohittaa ilman penaltia? Ite kun en antanut ohittaa niin sain 5 sek penaltin... aika paha bugi ja jouduin sit takimmaisena aloittamaan kun SC lähti pois.
Hieman vituttaa kun oli käytännössä mahdollisuus toiseen sijaan ja oot jo ajanu kisaa yli 40 kierrosta. Noh viides olin lopulta
 
Ylös Bottom