Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fable 2

Vastaus: Fable 2

Peli yllätti minut vaikutteilla mistä se ammentaa elin voimansa. Jos elokuviin verrataan niin päälimmäisenä tulee mieleen Susien Klaani, loistava elokuva josta peli ammentaa miljöön, aikakauden ja puvustuksen. Mutta se mikä yllätti oli se miten paljon peli ammennetaan Pirates Of Caribbean-elokuvista ja yleisestä piraatti meiningistä. Useaan otteseen kävi mielessä myös loistava Tresaure Island-kirja, pääosin siitä syystä että hahmoni ulkonäkö täytti oman mielikuvani Long John Silveristä :D Loppu puolen miljööt ovat täyttä piraatti romantiikkaa, vain papukaija puuttuu.

Fiilis oli aivan mahtava kun hahmoni alkoi vihdoin näyttämään tarpeeksi äksyltä minun makuuni ja pelin yleinen fiilis oli aivan loistava Burtonmaisine arkitehtureineen. Taistelu alkoi saada juuri oikeanlaista meininkiä avatuilla kyvyillä. Usean tahkotun tunnin jälkeen tarinakin nappasi todella kovaan otteseen mutta juuri kun tarina alkoi, se myös loppui. Olin vähän ällikällä lyöty ja lievästi sanottuna hieman pettynyt miten tarina alkoi juuri kun se loppui. Aivan Bioshockin tyyliseen, täysin typerään loppuun ei kuitenkaan sorruta mutta karvaan maun loppu jätti ainakin tämän pelaajan suuhun.

Tästä huolimatta peli on aivan loistava, tämä on juuri sellaista meininkiä missä oikeasti rakennat oman seikkailusi vaikka juuri Pirate style ;)

Joo, itsekin tuli eilen pääjuoni läpäistyä ja aavistuksen ''karvas'' maku siitä jotenkin jäi, ehkä runnoin sen liian nopeasti läpi tai jotain. Helskutin hieno peli muuten, kuten jo sanoit.

Pitäisköhän vääntää arvostelu jos jaksaisi? :D
 
Vastaus: Fable 2

Tuli mieleen että jos meen nettiin pelaa ja otan jonku kaverin mukaan ja se alkaa räiskiä keskellä kylää nii saako se vain ''pahis'' mainetta? :D Eli onko mulla omat maineet jne?
 
Vastaus: Fable 2

Nyt on viimein päästy pelaamaan ja sehän on selkeästi rakkautta ensi silmäyksellä. Bowerstonen upeat kujat, musiikki, hahmot, pelimaailman rikkaus, tyyli ja satumainen kerronta; kaikkit natsaa niin täydellisesti että sitä on ihan haltioissaan joka hetki.

Nuo Foemanin mainitsemat susien klaani vibat eivät ole löytyneet omalla kohdalla, mutta Pirates ja Treasure Island senkin edestä. Tässä tietenkin kun päähenkilöä kutsuttiin Little Sparrowksi teki mieli huudahtaa; JACK Sparrow, damnit! Heti kun pääsi laittautumaan niin sieltähän se cutlass ja merirosvo asennekin ilmaantui automaattisesti.

Nyt vasta nelisen tuntia pelattu, mutta kyllä tässä on jo kova kandidaatti vuoden parhaaksi peliksi. Eikun takaisin albioniin--->
 
Vastaus: Fable 2

Dodii nyt meni sekin peli sitten läpi kaikkine tehtävineen... Äänimaailma ja maisemat oli upeita yleisesti ottaen mutta vesi effecti varsinkin pulikoidessa oli aika karua mutta eipä tuo ketään varmaan haittaa.
Kaiken kaikkiaan ihan pätevä RPG pehmeän laskun luomiseen Fallout 3 varten :)

Täytyy kyllä sen verran sanoa vielä että omasta mielestä main story oli kyllä aivan turhan lyhyt... Arvostelut eivät todellakaan valehtele kun sanovat että main storyline menee läpi 8-10 tunnissa.
Nyt pitäis vaan keksiä jotain tekemistä ennen Fallout 3 ilmestymistä :p
 
Vastaus: Fable 2

Vaikuttaapa aika lyhkäseltä roolipeliksi ja nuo bugiongelmat pelottavat mahdollisia ostajia. Ei innosta pelata ohjekirja kädessä ettei bugeihin törmää, jotka poistavat savetuksia tai pakottavat aloittamaan alusta. Palataan ensi vuonna asiaan kun peli on korjattu.
 
Vastaus: Fable 2

Vaikuttaapa aika lyhkäseltä roolipeliksi ja nuo bugiongelmat pelottavat mahdollisia ostajia.
Eipä se pääjuoni ole Oblivionissakaan tunneissa mitattuna pitkä. Näissä peleissä se aika meneekin
sivutehtäviin ja aarteenmetsästykseen. Itsellä tällähetkellä ~12 tuntia plakkarissa, ja pääjuonta en ole
seurannut paria, kolmea tehtävää pidemmälle.

EDIT: Ja noihin showstopper bugeihin on tehty paikkaukset, julkaistaan varmasti lähipäivinä.
 
Vastaus: Fable 2

Eipä se pääjuoni ole Oblivionissakaan tunneissa mitattuna pitkä. Näissä peleissä se aika meneekin
sivutehtäviin ja aarteenmetsästykseen. Itsellä tällähetkellä ~12 tuntia plakkarissa, ja pääjuonta en ole
seurannut paria, kolmea tehtävää pidemmälle.

EDIT: Ja noihin showstopper bugeihin on tehty paikkaukset, julkaistaan varmasti lähipäivinä.

Jaa, sain ihan toisen kuvan kun porukka mekkaloi mitenkä jo ovat juosseet loppuun ja jopa kaikki (sivu)tehtävätkin tehneet :rolleyes:
 
Vastaus: Fable 2

Jaa, sain ihan toisen kuvan kun porukka mekkaloi mitenkä jo ovat juosseet loppuun ja jopa kaikki (sivu)tehtävätkin tehneet :rolleyes:

Kyllä tuon varmasti nopeasti läpi juoksee, etenkin jos käyttää toimintoa joka näyttää minne
pitää seuraavaksi mennä. Onhan se kätevää kun koko ajan tietää miten edetä, mutta minun
mielestäni moisen hyödyntäminen tappaa peli-ilon, Tällaisissa peleissä silloin tällöin eksyminen
on on ihan hauskaa; ties mitä kivaa löytää. :)
 
Vastaus: Fable 2

Jep! Pennittömän elämä on rankkaa. Mutta kyllähän tästä vielä jonain päivänä saan tuon pelin.. grr..

Sitä pitää vaan mennä koulun ohella töihin :)
Itse muistan kun jo snes aikoihin tein "pimeästi" töitä läheisellä huoltoasemalla renkaiden ja varaosien kanssa... todennäköisesti olin enemmän jaloissa kun autoin mutta onneksi omistaja oli mukava ja näin sain ostettua itse omat pelini kun oli suht köyhää tuolloin... ainoat pelit mitä oon porukoilta koskaan saannu on ollu joko synttärilahjoja tai joululahjoja.

Tää kuu tosin tuntuu työssäkäyvältäkin aika pahalta kun on 1kk sisään ~7 must have peliä :rolleyes:

Pakko muuten alottaa Fable 2 uusiksi vaikka viime yönä se läpi vasta menikin... jos vaikka tällä kertaa pelaisi enemmän korruptoituneena niin saa kaiken sälän tehtyä :)
Ja ne vaihtoehtoset loputkin kiinnostaa kun ne on oikeasti tässä tehty niin että pitää vetää koko peli uusiksi että näkee muut kun peli savettaa kaiken yhteen slottiin.
 
Vastaus: Fable 2

Siinähän valitatte lyhkäsyydestä, mutta nopeemmin Oblivionin pääjuoni meni kun Fablen... Osa sivutehtävistä helvetin hyvin toteutettuja, ne pienet, itsenäiset tarinanpätkät kuten
Tää hobbeluola-missioni. Tehtävään suostuessa ajattelin että pimahtanu transuhan se haluu vaan piilopesänsä puhdistetuks. Itse puuhaan ryhtyessähän niitä paperinpalasia sit rupes löytymään, joista paljastu kauhee totuus...:eek:

Läpi meni viidessä päivässä, ukkeli täydellisen good ja pure loppuun asti, tuli mitä tuli. Strenght ja Skill maksimoitu käyttäen apuna tota Crusible-areenaa. Taikatemput jäi lähinnä tohon time-controlliin noiden ikävien juovien välttämiseks. Sit kun on tarpeeks oltu täydellistä sankaria ja niin ruvetaanki rellestämään ja ryyppäämään pahiksella.
 
Vastaus: Fable 2

Sain tuossa tietoon et kamu maksaa velkansa parin päivän sisällä, ni se on fable 2 mun!! wohoo!

It kyl en ajatellu päättää et rupeenko hyväks vai pahaks. Vedän pelin läpi ja teen sillai mikä tuntuu oikeelta sillä hetkellä, ja katon mitä siitä tulee. (Varmaa joku sekasikiö)

Tuon jälkeen sit voi miettii mikskä rupee.

Ja onhan tuossa varmaa uudelleen peluu arvoa ku miettii et haluu kuitenki tietää mitä tapahtuu jos tekeeki näin.

(sit pettyy ku mitää uutta ei tapahtunu)
 
Vastaus: Fable 2

On kyllä varsin jänskä peli. Tullut pari päivää tahkoiltua vuoroin tätä ja Far Cry 2:sta (molemmat oli kyllä mielestäni ostamisen arvoisia julkaisuja :) ) Ja mukavasti pärähtänyt peli käyntiin.

Main Quest tuntuu kyllä etenevän turhan nopeasti, vaikken olekkaan vielä läpi pelannutkaan. Enemmän keskittynyt katsomaan mitä kaikkea ympärisöstä löytyy.

Hitto, aina kun alan pelaamaan pelejä missä tehdään moraalisia valintoja niin vaikka kuinka aluksi ajattelisin tekeväni synkän ja suhteellisen pahan (ei sentään läpeensä pahaa) hahmon niin aina sulan valintojen hetkellä. Olen kaiketi liian pehmo ruvetakseni orjakauppiaaksi :rolleyes:

Sitten mitä noihin magian käytöstä kehoon ilmestyviin kuvioihin tulee, niin ainakaan en itse koe niiden pilaavaan hahmon ulkonäköä mitenkään. Enemmänkin ovat kuin komeita tatuointeja jotka loistavat (maagista sinistä hohdetta) :D

Se mikä tässä hieman häiritsee on taisteluiden helppous, ei pahemmin ole vielä tullut mitään liian kovaa vastusta eteen. No, ehkä sankarin tuleekin olla ylivoimainen...
Myös rahan tekokin on turhan yksinkertaista, vai miltä vaikuttaa kun saat baarimikon työssä tonnin tuopilta?
 
Vastaus: Fable 2

Tunnelma on todella hieno ja monipuolisuutta riittää. Tulee jotenkin tappelusta, hahmon kehittämisestä ja hyvä/paha-jutuista mieleen Jade Empire (ja se ei tod ole huono asia). Ehkä jotenkin ei silti ihan niin hyvä mitä odotin, ainakan vielä. No, peliaikaa on kellossa vasta 16000 sekuntia, eli peliä riittää vielä vaikka kuinka.

Hyvältä tuntuu, lisää pelitystä.
 
Vastaus: Fable 2

Onkos muilla muuten päivityksen jälkeen alkanut peli jäätymään ja heittämään "likainen levy" -erroria erittäin usein? Itse en aluksi päivittänyt ja pelailin 12h putkeen ilman ongelmia. Sitten meinasin, että kyllä sitä co-oppia kohta tarvitsee ja melkein heti alkoi kaikki ongelmat.
 
Vastaus: Fable 2

Onko joku saanut jo pelin käsiinsä Play-Aasiasta?

Viime tiistaina tilailin omani, eikä ainakaan vielä ole peliä näkynyt postilaatikossa. Melko täpinöissäni odottelen lievän Far Cry 2 -tylsyyden jälkeen. :D
 
Vastaus: Fable 2

Kannattaako sitä päivitystä olleenkaan ladata, kuuleman mukaan rikkoo enemmän ku korjaa. Ja onko siinä muuta lisäystä kuin co-op?
 
Vastaus: Fable 2

Kannattaako sitä päivitystä olleenkaan ladata, kuuleman mukaan rikkoo enemmän ku korjaa. Ja onko siinä muuta lisäystä kuin co-op?

No en voi suositella sen lataamista. Itellä alko peli ainakin jäätyä yms. sen päivityksen jälkeen. Jos et co-oppia kaipaa tai voit ainakin odottaa korjaavaa päivitystä, niin älä ihmeessä päivitä vielä.
 
Vastaus: Fable 2

No en voi suositella sen lataamista. Itellä alko peli ainakin jäätyä yms. sen päivityksen jälkeen. Jos et co-oppia kaipaa tai voit ainakin odottaa korjaavaa päivitystä, niin älä ihmeessä päivitä vielä.

Suosittelen myös että odotat korjaavaa päivitystä. Siitä kyllä ilmotellaan täälä heti kun se julkaistaan.
 
Ylös Bottom