Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Keräsin kaikki tavarat jotka liittyvät vähänkin ruokaan tai lääkkeisiin. Ei mitään vaikutusta questin etenemiseen. :(
Kannattaa kokeilla käydä vain juttelemassa sen ärsyttävän myyjänaikkosen luona Megatonissa, jolta noita tehtäviä saa. Kyllähän nuo tehtävät voi päästä läpi, vaikkei niitä tekisikään, jos onnistuu valehtelemaan. Pitäisi olla yhtenä puhevaihtoehtona joku "[Speech 45%] I didn't find anything and the place was crawling with enemies (lie)", jolla voi onnistuessaan "suorittaa" tehtävän.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Lääkkeet löytyy oikeanpuoleisen vessan pöydältä ja ruuat toiselta puolelta kauppaa jääkaapista
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Lääkkeet löytyy oikeanpuoleisen vessan pöydältä ja ruuat toiselta puolelta kauppaa jääkaapista
Ei tässä taida olla ongelmia noiden löytämisessä, vaan siinä, ettei peli rekisteröi noita löydetyiksi, eli tehtävä ei etene, vaikka sen pitäisi.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Minkä takii siellä megatonissa ei sais mennä the armory kauppaan? Aina ku sinne menee nii yks lentävä robo alkaa ampua mua ja sit kaikki kyläläiset on mun perässä.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Koska se ei ole kauppa, vaan priva asevarasto.

Itse kävin tuon Lincolns repeater hunt riflen noukkimassa... pätevimpiä aseita mitä tähän asti pelistä löytänyt. Myös Reillys rangers tehtävästä nappasin palkinnoksi sen yhden kaverin silmäterä-minigunin Eugenen, ghouleja vastaan mitä parasta hupia, vaikkakin pajatson pyörähdys liikkeelle onkin hidasta.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Jaa nyt selivisi tämä sitten:). Itelläni on kans tuo lincolns ase. Löysin sen underworldista ja varmaa pelin arvokkaimpia aseita.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Hmm.. Pitääköhän nyt toikin pyssykkä etsiä :D
Alkaa Hunting rifle olemaan vähän tehoton hiljalleen.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Jaa nyt selivisi tämä sitten:). Itelläni on kans tuo lincolns ase. Löysin sen underworldista ja varmaa pelin arvokkaimpia aseita.

Kyllä sitä paljon parempaakin torrakkoa tulee vastaan ainakin kun päästään pää questin viimeisille tehtäville.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ei tässä taida olla ongelmia noiden löytämisessä, vaan siinä, ettei peli rekisteröi noita löydetyiksi, eli tehtävä ei etene, vaikka sen pitäisi.

Tein tuon tehtävän juuri äsken ja se rekisteröityi tehdyksi kun otin ruoat jääkaapista. Tämän jälkeen menin vielä avaimella farmasia-puolelle mistä löytyi läjäpäin lääkkeitä ja ammuksia, jolloin tehdyksi rekisteröityi (vasemmassa yläkulmassa) myös tuo (Optional) medical supplies -puoli tehtävästä.

Jos kävit jo jääkaapilla (ja otit sieltä varmasti kaiken) niin pahalta näyttää kyllä.

Kylläpä tässä on aika huvennut kun on tahkonut tätä. :p

Kävin jo asentamassa lautasen monumentilla; meni lähes kaikki ammukset, ruoat ja stimit museon mutantteihin. Taisin lähteä sille reissulle vähän liian aikaisin, mutta onneksi on fast travel niin palailin nyt tekemään näitä Megaton -questeja sun muuta. :)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Jos kävit jo jääkaapilla (ja otit sieltä varmasti kaiken) niin pahalta näyttää kyllä.

Olen käynyt kaupassa keräämässä suunnilleen kaiken mahdollisen ja puhunut naikkoselle joka tuon questin antoi, mutta mikään ei auta...
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Onko muuten pleikan FO3:een tulossa jotain lisää pelatavaa lisäpakettien muodossa vai jääkö homma tähän?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Dodi, nyt meni läpi.

Alussa Hard vaikeusaste tuotti hiukan ongelmia niin pistin sen n. 8h pelaamisen jälkeen Normalille, pelistä tuli paljon nautittavampi.
Lockpick/Sneak/Small Guns jätkää tuli pelattua, vaikka vasta loppupuolella tajusi kuinka hyviä Science ja Repair skillit oikeastaan ovat.

Juoni oli hyvin osattu tasapainottaa "eeppisen" ja henkilökohtaisen välillä.
Muutaman auttamisen takia olin pelin lopussa Very Good(Ambassador of Peace tai jtn)
ja kyllä "hyviksenä" pelaaminen oli nautittavinta(tosin tein läppäsaven missä tapoin kaikki ketä tuli vastaan, oli hupaisaa, vähän aikaa :cool:)

Ja nyt vielä loppukohtaus spoiler:
Uhraudun yhteisen hyvän puolesta niin kuin isänikin.
Oli kyllä komea lopetus, ei voi muuta sanoa.

Paras Playstation peli FFVII:n ohella.

edit: Niin ja tosiaan, eka PS3 peli mikä todella on arvosteluidensa arvoinen, imo. :)
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Dodi, nyt meni läpi.

Alussa Hard vaikeusaste tuotti hiukan ongelmia niin pistin sen n. 8h pelaamisen jälkeen Normalille, pelistä tuli paljon nautittavampi.
Lockpick/Sneak/Small Guns jätkää tuli pelattua, vaikka vasta loppupuolella tajusi kuinka hyviä Science ja Repair skillit oikeastaan ovat.

Juoni oli hyvin osattu tasapainottaa "eeppisen" ja henkilökohtaisen välillä.
Muutaman auttamisen takia olin pelin lopussa Very Good(Ambassador of Peace tai jtn)
ja kyllä "hyviksenä" pelaaminen oli nautittavinta(tosin tein läppäsaven missä tapoin kaikki ketä tuli vastaan, oli hupaisaa, vähän aikaa :cool:)

Ja nyt vielä loppukohtaus spoiler:
Uhraudun yhteisen hyvän puolesta niin kuin isänikin.
Oli kyllä komea lopetus, ei voi muuta sanoa.

Paras Playstation peli FFVII:n ohella.

edit: Niin ja tosiaan, eka PS3 peli mikä todella on arvosteluidensa arvoinen, imo. :)

Mulla taas se loppuratkaisu pisti v*****maan aika huolella, tässä syy:
Mulla oli se Super Mutant Fawkes mukana kaverina siellä Purity control roomissa. Sanoin sille että menepä sinä laittamaan pömpelit päälle kun et siitä säteilystä välitä muutenkaan mitään. No sehän prkele KIELTÄYTYI ja alkoi mumisemaan että se on mun kohtalo tai jotain. Teki mieli ampua siltä pää irti! :D Mielestäni TODELLA typerää pakottaa pelaaja uhraamaan joko itsensä tai sen Brotherhood of Steel-soltun kun oikeasti kenenkään ei tarvisi kuolla. Jäi aika kitkerä maku suuhun lopusta vaikka muuten pelistä pidinkin.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ehkä tyhmä kysymys, mutta miten tän pelin saa asennettua kovolle? Yritin kaikkialta etsiä jotain asennusvaihtoehtoa, mutta en löytänyt.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Njoo. Tämä ja eilisilta meni kutakuin kokonaan tätä peliä pelatessa (päiväsaika LittleBigPlanetilla väkerrellessä). Aluksi loin kokeilumielessä pelihahmon ja pelasin peliä lähinnä sen verran, että kontrollit ja pelin alun sain itselleni selväksi. Sitten kun menin kämmimään autosaven kanssa pahemman päiväisesti, niin päätin aloittaa uusiksi koko pelin. Ja nyt kun vertaa näitä kahta pelikertaa keskenään, niin aika erilailla olen edennyt kummassakin pelissä menemään.

Aluksi peli tuntui jokseenkin todella tylsältä. Kun en ensimmäisellä pelikerralla paljoa taistellut, vaan vietin aikaani Megatonin asukkaiden kanssa keskustellessa, mikä käy pidemmän päälle vähän tylsäksi. Mutta nyt kun toisella pelikerralla eksyin Megatonin viereiselle alueelle (joku koulu, ei muistu nyt nimi mieleen) ja pääsin VATS:n avulla räiskimään Raidereita, niin sitä alkoi vähitellen tajuta, millainen vapaus pelaajalla on tässä pelissä päättää etenemisestään.

Statsien säätö, SPECIAL ja Perkit tuovat myös oman herkullisen sisältönsä pelille. Itse päätin panostaa statseissa tiirikointiin, puhumiseen, korjaamiseen ja tieteeseen, kun taas muut tulevat tasaisissa luvuissa hieman perässä. SPECIAL:ssa päätin panostaa karismaan ja älykkyyteen, ja Perkkeinä on tällä hetkellä Thief, Lady Killer ja Swift Learner.

Onhan tuossa pari vähän hassumpaakin tilannetta tullut jo vastaan. Vaikka tapahtumat ovatkin aivan pelin alkupuolelta, niin laitan ne silti spoilereiden sisään...

Kun olen tuossa pelin aikana innostunut ryöväämään paikkoja tyhjiksi esineistä, jonka jälkeen myyn kaiken krääsän karavaanikaupustelijoille, niin noista ryöväyskeikoista seuraa toisinaan pieniä ikävyyksiä. Yhden Megatonin asukkaistakin tulin murhanneeksi, kun tämä perkele tuli kesken ryöstökeikan takaisin kotiinsa ja äkkäsi aikeeni. Tuli tiukka kamppailu, kun minun 10mm pisla sai vastaan uhrin 44. magnumin. Uhri lopulta kuoli ja karmaa ropisi tilille aikalailla. Myöhemmin rupesi hieman omatuntoa kolkuttamaan, kun uhrin hoidokkilapsi jäi orvoksi ja tämä tuli myöhemmin Megatonissa vastaan itku silmässä valitellen, kuinka joku sydämetön oli tappanut hänen "isänsä"... :rolleyes:

Noh, tästä takaiskusta huolimatta en lopettanut rikollisen uraani, vaan jatkoin putsauskeikkojani tuttuun tapaan. Seuraava virhe tuli tehtyä, kun astelin paikallisen kirkon tiloihin ja anastin kirkon jääkaapista yhden Nukakolan ja paketillisen Sugar Bombseja keskellä kirkasta päivää. Lopputulos: parikymmentä kultin jäsentä lähti jahtaamaan aseet laulaen pelihahmoani pitkin Megatonin keskustaa. Ei auttanut muu kuin paeta ulos koko kylästä. Tein uuden ryöstöreissun Super Duper Mallin raunioilla, jonka aikana kyläläiset ennättivät onneksi leppyä. Tämän jälkeen uskalsin palata Megatoniin, mutta jatkossa ryöstän vain kohteista, joissa ei sivullisia ole paikalla.

Että joo. Alan vähitellen pitää tästä pelistä. Välillä tosin tuntuu siltä, että kontrollien ja pelattavuuden kanssa olisi voitu tehdä vielä pientä hiomista, liikkuminen tuntuu nyt hieman kummalliselta. Mutta kyllä tämä näinkin menettelee ja toimii okei. Pääasia, että se itse oleellisin, vapaa ja laaja pelimaailma, on kunnossa.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Statsien säätö, SPECIAL ja Perkit tuovat myös oman herkullisen sisältönsä pelille. Itse päätin panostaa statseissa tiirikointiin, puhumiseen, korjaamiseen ja tieteeseen, kun taas muut tulevat tasaisissa luvuissa hieman perässä. SPECIAL:ssa päätin panostaa karismaan ja älykkyyteen, ja Perkkeinä on tällä hetkellä Thief, Lady Killer ja Swift Learner.

Itekkin alotin alussa Swift learnerilla mutta pistin saven nurin ja alotin alusta kun leveleitä tulee aivan turhan nopeasti jos pelaa edes vähän muutakin kuin main storyä. Varsinkin kun nukkumalla itsensä well rested tilaan niin siitä saa myöskin sen +10% expaa niin ennemmin tuhlaa sen yhden perkki slotin joko Comprehension ja alussa Gun nut on melkein must have vaikka loppupuolella mainaisikin käyttää big guneja tai energy weaponeja.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Itekkin alotin alussa Swift learnerilla mutta pistin saven nurin ja alotin alusta kun leveleitä tulee aivan turhan nopeasti jos pelaa edes vähän muutakin kuin main storyä. Varsinkin kun nukkumalla itsensä well rested tilaan niin siitä saa myöskin sen +10% expaa niin ennemmin tuhlaa sen yhden perkki slotin joko Comprehension ja alussa Gun nut on melkein must have vaikka loppupuolella mainaisikin käyttää big guneja tai energy weaponeja.

Näh, emmä enää taida kolmatta kertaa aloittaa peliä alusta, kun nyt tällä toisella yrityksellä kaikki on sujunut ihan hyvin. Pitää harkita tuota Gun Nutia, kun levelit seuraavan kerran kehittyvät.
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Olen käynyt kaupassa keräämässä suunnilleen kaiken mahdollisen ja puhunut naikkoselle joka tuon questin antoi, mutta mikään ei auta...

Ootko varma, että huomasit siellä apteekkipuolella sen lääkekaapin (vai oliko se lääkelaukku)? Itellä oli sama ongelma 3 eri pelikerralla. 4:llä yrityksellä sitten huomasin vihdoin siellä ton ja heti sai optionalin valmiiksi. Vaikka eipä niillä niin kauheesti väliä ole, kun siitä ei kuitenkaan tienaa mitenkään erityisesti mitään, vaikka nuo kaikki vaihtoehtoiset jutut tekisikin.

Ainoa, mikä tossa questissa ihmetyttää on se, että mitä siitä lopuksi hyötyy. "Survival skillit" paranee, mutta mitä sillä oikeastaan tarkoitetaan?
 
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ootko varma, että huomasit siellä apteekkipuolella sen lääkekaapin (vai oliko se lääkelaukku)? Itellä oli sama ongelma 3 eri pelikerralla. 4:llä yrityksellä sitten huomasin vihdoin siellä ton ja heti sai optionalin valmiiksi. Vaikka eipä niillä niin kauheesti väliä ole, kun siitä ei kuitenkaan tienaa mitenkään erityisesti mitään, vaikka nuo kaikki vaihtoehtoiset jutut tekisikin.

Ainoa, mikä tossa questissa ihmetyttää on se, että mitä siitä lopuksi hyötyy. "Survival skillit" paranee, mutta mitä sillä oikeastaan tarkoitetaan?

Sehän tarkottaa sitä että...

jos tekee kaikki Moiran antamat questit optional questejä myöten niin saa survival expert perkin mikä nostaa 2 skillia 6% riippuen siitä miten questien päätyttya antoi raportin (int, str etc). 9/9 optionalista saa max perkin +6%, 7-8/9 saa +4% perkin ja sit sen jälkeen tais olla joku +3% etc
 
Ylös Bottom