Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 3 [PS3]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 3 [PS3]

Ei muuten kannata mennä tonne
Vault 112,ite tein sen virheen ja mokasin tallennuksenkin vielä.Siinähän se seiso isäpappa edessä kun tulin laitteesta pois ja lupasin vielä lähteä sen mukaan kun häkellyin niin kovin etten lukenut tarkkaan mitä se sano.Enkä ole kuin megatonissa käyny päätehtävän kannalta,et pieleen meni.
.

jahas, läpi meni. Pistin kyllä loppua kohti vauhtia tuohon päätehtävään kun tuli pelattua aika pyhimyksellä eka kerta ja alkoi himottaa ajatus kunnon psykopaattihahmosta.. Alkuun 20 tuntia muita tehtäviä ja sitten pääjuoni läpi, aika tavalla jäi maailmaa kiertämättä ja sivutehtäviä tekemättä mutta sitä enemmänhän tuossa on toisella pelikerralla mieltä.

Mainio peli kyllä, vaikka loppu jäikin mielestäni vähän latteaksi.

Seuraavaksi saa Capital Wasteland vapista sellaisen kauhun ja hävityksen edessä että pari supermutanttia ei ole mitään :D

Kertaakaan ei muuten bugannut tai jumittanut koko aikana.. ;)

Vault 112,ite tein sen virheen ja mokasin tallennuksenkin vielä.Siinähän se seiso isäpappa edessä kun tulin laitteesta pois ja lupasin vielä lähteä sen mukaan kun häkellyin niin kovin etten lukenut tarkkaan mitä se sano.Enkä ole kuin megatonissa käyny päätehtävän kannalta,et pieleen meni.
.

Häh? Siis oikasit ihan sikana?

Voiko tässä tehä tällein??? huh

.

Häh? Siis oikasit ihan sikana?

Voiko tässä tehä tällein??? huh

Jos on samanlainen seikkailia kuin minä voi koko juonen pompata vahingossa kun tuhkamaata kiertelee. Eli tuo on aika ilkeä juttu mutta kun tietää niin sen voi välttää

Että näin.

Olipa aika nihkeä arvostelu tästä uusimmassa Pelaajassa. En muista mitä Oblivion aikoinaan sai, mutta jos tämä peli saa 8, niin vähän vaikea oli tuota arvosanaa sulattaa vaikka pelaajan linja olisi kuinka paljon muuta maailmaa tiukempi. Arvosana ihmetytti siksikin, kun arvostelija kuitenkin tuntui pelistä kovasti tykkäävän. Muutenkin harmittaa vanhojen fanien puolesta, joista moni ei näköjään vain voi nauttia pelistä täysin rinnoin Fallout-legacyn takia.

Monella tainnut aika kullata vähän muistoja vanhoista Fallouteista. Minusta tässä on paljon enemmän sellaista "wow" ja paskat-housussa -fiilistä kuin kummassakaan aiemmassa falloutissa. Sama homma tavaran hamstraamisen ja pelkän tutkimisen ilon suhteen. Vaikeustasokin on ihan kohdillaan. Moni on valitellut esim. supermutanttien helposta tappamisesta: ihan samalla lailla ne kuoli kakkosessakin: eli hyvä ase ja hyvät perkit ja skillit kohillaan niin 1x critti ja parhaimmillaan piisasi. Olen itse jatkuvasti taisteluissa kuolon partaalla supermutanttien kanssa kun en tehnyt ammuskeliijaa, vaan älykkään puhuja-varkaan. Pakko päästä lähelle, että kranaatit ja aseet osuvat. Ja kun yleensä saa väistellä assault riflen, minugunin ja raketinheittimen kuteja, niin orpo olo tulee. Nuo sledgehammermutantitkin herättää kunnioitusta sekä paniikkia. Tuollaista ei todellakaan voi sanoa kovin monen muun pelin vastuksista.

Olipa aika nihkeä arvostelu tästä uusimmassa Pelaajassa. En muista mitä Oblivion aikoinaan sai, mutta jos tämä peli saa 8, niin vähän vaikea oli tuota arvosanaa sulattaa vaikka pelaajan linja olisi kuinka paljon muuta maailmaa tiukempi. Arvosana ihmetytti siksikin, kun arvostelija kuitenkin tuntui pelistä kovasti tykkäävän.

Kyllähän tuo Pelaajan pisteskaala kuulostaa hieman omituiselta muihin pelimedioihin verrattuna, mutta jos asian kiteyttäisi näin: ilmeisesti peli oli kuitenkin sen verran hyvä, että arvostelijan mielestä muut saisivat ottaa tästä pelistä jatkossa mallia (8), muttei kuitenkaan niin hyvä, että arjen tunnit kuluisivat vierähtäen pelin parissa (9).

Noilla kriteereillä itse olisin aika lailla samoilla linjoilla. Hieno pelihän tämä on täynnä hyviä ideoita, mutta addiktiota peli ei minuun ole aiheuttanut. Tosin minun näkemyksenä on hiukan eri, kun en ole aikaisempia Falloutteja, saati sitten Oblivionia koskaan pelannut.

Itse kyllä addiktoiduin ihan kybällä, vaikka XO versiota pelailenkin. Tulin nyt lukeneeksi tätä ketjua, mutta sama pelihän se kuitenkin.

Halua pelata oblivionia uudellaan vähentää voimakkasti vihujen skaalautuminen. Kun pelasin päätehtävän läpi, ei huvita koluta sivutehtäviä kun joka dungeon ja metsä on täynnä vahvoja tappajia ja pelin pelaamisesta (sekin XO:lla) on vierähtänyt sen verran aikaa että omat taidot ei oo enää tapissa.

Oblivioniin verrattuna skaalautuminen on paremmin tehty (eli ei kai lainkaan) ja dialogi on huomattavasti kypsempää, siis toimilla tuntuu olevan enempi oikeasti vaikutusta eikä dialogivalinta ole vain juonen haarautuminen eri polulle. Oblivionin dialogit tuntuvat Falloutin jälkeen kovin kliinisiltä ja lähinnä täytteeltä juonelle.

Voihan olla että jos peli käy liian helpoksi tai itseään toistavaksi, niin kriittisempikin arvostelu on paikallaan. Itse oon kolunnu lähinnä lähiseutua ja nyt radioasemalla. Siinäkin on 8 tuntia vierähtänyt vauhdilla. Maisemat ovat paljon yksitoikkoisempia kuin Oblivionissa mistä iso miinus, mutta lienee realismiakin. Oikeaan kuvaan Hiroshima verrattuna tuho on falloutissa lievempi, mutta tästä kuvasta päätellen isot rakennukset kyllä näyttävät samoilta. Katedraali

Vaikeustasokin on ihan kohdillaan.

Mä oon edelleen noin parinkymmenen pelitunnin jälkeen sitä mieltä että vaikeustaso on helppo.. Nimenomaan verrattuna vanhoihin, niissä oli sellaisia henkilöitä kenelle ei sopinut ryttyillä tai kuolo korjasi, jopa perus raiderikin oli haastava. Nyt pystyy 10mm pistoolilla ja perus vault suitti päällä tappaa 5 raideria, mutta taas jotenkin kummasti 3 koiraa on sitten haastavampi kuin raiderit... Muuten kyllä ihan hyvä peli tää on, mutta jotenkin ei ihan samoja fiiliksiä herätä kuin vanhat, ja varmasti sarjan uusille ystäville suurempi kokemus kuin vanhoille. Ja kyllähän tämä on vähän Oblivion Falloutin kuorilla, vaikka esim juuri tuo taistelusysttemi on loistava lisä.

Jaa en sanois että on mitenkään helppo normal-vaikeustasolla. Itselläni small guns, lockpick ja medicine tyyppi ja aika ajoin saa katsoa minkä kaverin eteen menee räiskimään. Itse olen enemmänkin satunnaispelaaja, tai siis ei tule pelattua jotain pelejä satoja tunteja. Esim. GTA 4 alkoi kyllästyttämään kun oli pelattu n. 50% ja aikaa mennyt jotain 30-40h. Mielummin pelaan siten pelejä, ettei haasteet ole mitenkään ylitsepääsemättömän vaikeita, ettei esim. F3:sessa ei tarvitse jokaista stimpackia säästellä. Menee peli-ilo jos aina saa varoa kaikkea :)

Itse on olen nyt pelannut jotain 30h, enkä ole edes ensimmäistä main questin tehtävää tehnyt, tarkoituksella jättänyt tekemättä, kun kuulemma main quest on suhteellisen lyhyt.

Että kun saan tällä tyypillä pelattua läpi, niin varmaankin kokeilen jotain unarmed nörttiä jne, niin siinä luulisi olevan haastetta.

Normaali -tasolla aika sopiva. Ukko on kymppilevelillä ja kannossa on >100 stimpackia kun sisäinen Roope Ankkani säästelee noita ja kulkee henkitoreissaan sänkyä etsimässä.

Outoa kun mulla ei ole mitään ongelmaa nakata paria kranaattia jonkun Yao Guain jalkoihin vaikka niitä on 3-4 kertaa vähemmän kuin stimpackeja - kunhan vaan stimmit säilyy!! :D

kannossa on >100 stimpackia kun sisäinen Roope Ankkani säästelee noita ja kulkee henkitoreissaan sänkyä etsimässä.
Aaa, vanha kunnon "but I might need it later" -ilmiö. Tuosta Yahtzee puhuu Mercenaries 2:n arvostelussaan: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/231-Mercenaries-2

Hillittömän hauska arvostelu. Ja peli.

Itse pääsin aamuyöstä Falloutin loppuun. Inventoryssä sillä hetkellä noin 140 stimpackia. Ja arvostelu ilmestyy varmaan perjantaina.

Haluatteko, että annan sille neljä vai viisi tähteä?

Aaa, vanha kunnon "but I might need it later" -ilmiö. Tuosta Yahtzee puhuu Mercenaries 2:n arvostelussaan: http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/231-Mercenaries-2

Hillittömän hauska arvostelu. Ja peli.

Itse pääsin aamuyöstä Falloutin loppuun. Inventoryssä sillä hetkellä noin 140 stimpackia. Ja arvostelu ilmestyy varmaan perjantaina.

Puolikkaita kun ei voi antaa niin viisi. Tosissaan, anna mitä annat. Loistavan pelin merkki on mulle se että olen pelannut tätä julkkarista lähtien joka päivä tuntitolkulla. Vioista huolimatta, viisi tähteä.

Puolikkaita kun ei voi antaa niin viisi.
Juu siis spoileri viisi tähteähän sille on tulossa end-spoileri. Arvostelua kirjoittamaan lähtiessä olin kahden vaiheilla, mutta viimeisen pisteen arvostelun perään iskettyäni totesin, että ei oikein ole vaihtoehtoja.

Hankala peli sikäli arvostella, että se on niin pirun laaja, ja tässä vajaat kaksi viikkoa sitä aika ahkerasti hakkaamalla pääsin tosissaan viime yönä loppuun. Itselleni hyvän pelin merkkinä toimii se, että yöllä puoli yhdentoista aikaan miettii, että kun tulee seuraava hyvä paikka lopettaa, niin menen nukkumaan, ja sitten lopulta pääsee sänkyyn yhden aikoihin.

Tässä oikeastaan ekan kerran törmäsin siihen ongelmaan, että aikataulupaineet vaikuttivat pelikokemukseen. Peli on ollut kaupoissa jo jonkin aikaa, ja mä sain omani julkaisupäivänä. Kun joka paikassa muualla arvostelut ovat jo ulkona, tuli tietysti hirveä hinku saada täälläkin se edes sinä vuonna, kun peli on vielä ajankohtainen.

Falloutia ei kuitenkaan saisi juosta läpi, siitä tulee vain ähky. Itsellä jäi varmasti yli puolet sivutehtävistä suorittamatta ja paikoista löytämättä, mikä ei voi olla vaikuttamatta siihen, millainen maku pelistä jäi. Nyt tuon voi jättää odottamaan trophy-päivitystä, ja joskus ensi keväänä nauttia paremmalla ajalla uudestaan. Monella osa-alueella on menty Oblivionista eteenpäin, mutta ei ihan kaikilla.

Silti erittäin suositeltava peli kaikille ropelluksista tykkääville.

Ainahan noista pistetyksistä voi vääntää keskustelua hamaan loppuun asti, mutta mielestäni täydet viisi tähteä saa kun kaikki osa-alueet kunnossa ja koukuttaa perhanasti, tai muuten vain tuottaa äkkinäisiä naurun purskahduksia ym.

Fallout 3:
+ koukuttaa ja pahasti
+ maailma
+ hahmon kehitys
+ aseet
+ lockpick ym muu hakkerointi
+ mahdollisuus tehdä asiat monella tapaa
+ vaikeustaso
+ fiilis
+ sivutehtävät ja sälät (pelitunteja riittää)
+ voit pelata joko 3rd person tai 1st person
+ V.A.T.S

- main questin lyhyys
- liian vähän ääninäyttelijöitä
- bugailee

Harmaa alue, ne jotka voisi olla tai eivät ole tarpeellisia. Ne asiat joita miettinyt mutteivät peliä yhtään huonontaneet:
- Verkkopeli? Voisi olla hyvä toimiessaan täydellisesti tai sitten vain on olemassa "Niitä Tiettyjä Pelejä", jotka vievät mukanansa niin hyvin että tarvetta verkkopelille ei ole. MMORPG voisi olla mahdollinen tulevaisuudessa? Huom Fallout 3 on minulle "Niitä Tiettyjä Pelejä" ;)
- Karman vaikutus, toisessa paikassa voisit olla hyvis ja toisessa paikassa voisit olla pahis.
- Levelit rajoitettu 20 (/21?). Hahmon sai nousemaan levelejä mielestäni aika nopiaan kun tiesi mitä tehdä ja mitä perkkejä valita varhain alussa. Ehkäpä hieman hitaampi hahmon kehitys olisi ollut parempi?

Näillä perusteluilla itse annan pelille 9/10, jos pitää antaa viidestä niin se on sitten 4/5.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Tää on vähän sellainen juttu, josta monia pelejä on jo ehditty sakottaa. Esim Ratchet&Clank ja Uncharted saivat shittiä niskaan, kun niissä ei ole moninpeliä. Kuitenkin R&C:n, Unchartedin ja GTA IV:n yksi yhteinen piirre on, että niiden sijaan ihmiset pelaavat verkossa CoD4:ää. Verkkopelin pitäisi olla pirun hyvin toteutettu, että se keräisi riittävästi väkeä linjoille.

Yksinpelit yksinpeleinä, moninpelit moninpeleinä ja kaahailupelit Motorstormina, siinä on hyvä nyrkkisääntö. Fallout 3 toimii yksinpelinä erinomaisesti, eikä sitä tarvitse laimentaa köppäsellä moninpelillä, jota kukaan ei pelaa (vrt The Darkness).

Yksinpelit yksinpeleinä, moninpelit moninpeleinä ja kaahailupelit Motorstormina, siinä on hyvä nyrkkisääntö. Fallout 3 toimii yksinpelinä erinomaisesti, eikä sitä tarvitse laimentaa köppäsellä moninpelillä, jota kukaan ei pelaa (vrt The Darkness).

Jep, samaa mieltä. Pitääpä laittaa vielä kommentti tuohon arvosteluun, että Fallout 3 "On Niitä Pelejä" :D

Läpällä varmasti kysäisit? Joka tapauksessa aika se ja sama minkä lätkäiset kun peli on jo hallussa(, enkä yleensäkään paljoa noilla numeroilla ostopäätöstä tee) ja tulevista myynneistä ei meikäläisen taskuun kilahda lanttiakaan.

Muutenkin tuosta viidestä tähdestä voisi napsaista pari pois, jolloin:
1 tähti = Älä osta, edes pahimmalle vihamiehellesi.
2 tähteä = Lainaa kaverilta.
3 tähteä = Osta ihan omaksi.
[/OT]

Mä oon edelleen noin parinkymmenen pelitunnin jälkeen sitä mieltä että vaikeustaso on helppo.. Nimenomaan verrattuna vanhoihin, niissä oli sellaisia henkilöitä kenelle ei sopinut ryttyillä tai kuolo korjasi, jopa perus raiderikin oli haastava. Nyt pystyy 10mm pistoolilla ja perus vault suitti päällä tappaa 5 raideria, mutta taas jotenkin kummasti 3 koiraa on sitten haastavampi kuin raiderit... Muuten kyllä ihan hyvä peli tää on, mutta jotenkin ei ihan samoja fiiliksiä herätä kuin vanhat, ja varmasti sarjan uusille ystäville suurempi kokemus kuin vanhoille. Ja kyllähän tämä on vähän Oblivion Falloutin kuorilla, vaikka esim juuri tuo taistelusysttemi on loistava lisä.

No ei se kakkonenkaan mikään vaikea ole. Fallout 2:ssa olen esim. saanut 2 levelin hahmolla ekan kaupungin slaverit + sen slaveripomon tapettua. Minusta Fallout 2 on täynnä "glitchejä" (hipsuissa koska suurin osa on ihan varmaan vain testauksen puutteesta jääneitä suunnittelun aivopieruja), joilla pelissä mikään jannu ei tuota mitään ongelmaa. Esim. tuo yllä mainittu onnistuu vaikkapa näin: teet small guns + pickpocket + explosives hahmon (ekat pisteet siis noihin) --> jankkaat randonm encounterin kauppiaiden kanssa ja pickpocketoit itsellesi aseen (rifle tai pistooli) --> pistät aikapommin AP-tilassa slaveripomon taskuun, sama homma parille vieressä olevalle slaverille hieman ajastimen ollessa jäljessä --> juokset vähän matkan päähän odottamaan ja puolet noista on jo hengiltä kun pommit posahtaa, loput tapat helposti hankkimallasi aseella.

Itselleni kakkosen suurin ongelma oli (kun pelasin sitä ihan ensimmäisen kerran), että piti niin kauan pärjätä sillä talikolla kun ei tohtinut pölliä/osannut etsiä tuliluikkuja mistään. Kolmosessa saa (hyvän) aseen kieltämättä tosi helposti ja nopeaan, mutta erona on se, että sillä pitäisi sitten osuakin ja AP:t eivät nollaanu rundin jälkeen jolloin heikompi FPS-pelaaja kun minä sitten onkin ihmeissään juoksemassa ja räiskimässä vähäiset kudit mäkeen :)

Ei kolmonen siis mikään ylivaikea ole, mutta vaikeustaso on minusta ihan OK - eli jos skillit ei piisaa ja vastassa on pari supermutanttia niin kyllä oma ukko monesti pataan saa kun ei osaa ampua tarpeeksi kauas. Suomeksi siis: kuolen paljon (ja pelaan normaalilla). Ahtaissa tiloissa taas on helppo "kusettaa" kun frag mineillä ansoittaa käytävät etukäteen ja kranaatejakin saa viskeltyä paljon kovammalla prosentilla kun alamäkeen. On tämä minusta taistelun osalta siis ainakin vaikeampi kun perusputkiräiskintä normal-vaikeustasolla.

Edit: vielä semmoinen selvennys, että vaikkapa Oblivionissa skaalautuvista vihollisista huolimatta minulla oli erittäin suuria vaikeuksia saada itseäni hengiltä, kun taas tässä onnistun siinä yrittämättäkin. :)

Kerrassaan eeppinen loppukohtaus.
Aivan äärettömän loistava :D

Itsellänikin meni eilen läpi.

Ja petyin loppuun. Lyhyt ja laimea. Matka loppupaikkaan robotin perässä oli ihan hauskaa kyllä. Mutta loppu, ääh, hirveä moralisointi siitä että lähetin sen horatsun kuolemaan.

Mutta eipä tuo niin tärkeä ollut. Ei tätä loppua varten pelattu. Vielä löytyy hupaisaa tekemistä. Toimii muuten alien blaster nasevasti myös enclave -solttuihin, ja voi miten tyydyttävää niiden disintegroiminen onkaan. Naurahdin ihan ääneen kun Col. Autumn aukoi päätään minkä jälkeen paukautin yhdellä osumalla päähän ja kaveri hajosi tomuksi. :D Se niistä uhoiluista.

Ylös Bottom