Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jirza
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Fallout 4

Ovat näköjään poistaneet varjot tuolta Corvega factorystä. Eli onkohan vain tuo alue vai koko peli kokenut tämän "parannuksen" Harmillistaa että näitten Beth pelien kanssa käy aina näin. Eikös skyrim kokenut saman kohtalon konsoleilla, eli piirtoetäisyyden pudotusta ja sumua ja niin edelleen? Peli toimi hyvin mielestäni ennen tätäkin. Jopa niin että ihmettelin että mistä tuo kova mekkala huonoista framerateista oikein johtui. Toki niitä droppeja oli esim juuri tuolla Corvegassa mutta ei missään nimessä niin usein että olisi mitenkään pelaamista haitannut. Jos tämä varjojen poisto koskee muutakin peliä niin voi vee :mad:

Täytyypä kahtella sillä silmällä tänä iltana kun pelin pariin taas kerkiää.

Muuten ei ole tämä pätsi haitannut menoa (vielä) Tosin vaikuttaneeko se että tein uuden hahmon tällä versiolla.

Tässä lvl 50 ei enää uusia hahmoja tehdä joten toivotaan että nuo dlc:t kelpuuttavat vanhat hahmot. Ei taida olla itsestään selvyys..
 
Vastaus: Fallout 4

Itseä harmitti vähän hakemalla tehty hahmo eli perkit melkein mitä sattuu. 51 levelille pelasin silti sillä ja nyt on uusi harkiten tehty Stealth sniper pian samoissa leveleissä, enkä ole vielä Diamond Cityn tarinatehtäviä alotellu. Hirveästi tähän palaa aikaa mutta viihtyy hyvin niin mikäs siinä =)
 
Vastaus: Fallout 4

Itseä harmitti vähän hakemalla tehty hahmo eli perkit melkein mitä sattuu. 51 levelille pelasin silti sillä ja nyt on uusi harkiten tehty Stealth sniper pian samoissa leveleissä, enkä ole vielä Diamond Cityn tarinatehtäviä alotellu. Hirveästi tähän palaa aikaa mutta viihtyy hyvin niin mikäs siinä =)

Mutta eihän tässä ole level cappia niin sama vaikka kerätä jokaikinen perkki, jos loppuvaiheessa jaksaa south park tyylisesti tappaa villisikoja metsässä. Saattaa muutaman feral ghoulin nimittäin vaatia tarvittava xp määrä.
 
Vastaus: Fallout 4

Nyt tuli itsellä haara peliin. En edes tiedä mitä tehdä ja olen melko varma, ettei onnistuisi uudelleen.

Eli
Siinä vaiheessa kun lennettin sillä lentokoneella sinne Pryder? niin ammuskelin huvin vuoksi pikku päissään sillä minigunilla. Lopputulema ole, että tuli teksti että BOS on nyt hostile ja kaikki siellä mothershipillä alkoi ampua mua. Hermostuin ja tapoin kaikki sieltä alukselta, myös Dansen. Onko tästä järkeä jatkaa, vai ottaa vaan edellinen save?
 
Vastaus: Fallout 4

Itse en ole vielä läpi pelannut, mutta eikö tässä BOS ole vain yksi vapaaehtoinen faction muiden joukossa? Eikai tässä tapauksessa voi mikään hajota, etpähän vaan voi pelata BOS:n tehtäviä enää. Ja eihän näissä nykyään edes pysty tappaa "tärkeitä" hahmoja käsittääkseni?
 
Vastaus: Fallout 4

Itse en ole vielä läpi pelannut, mutta eikö tässä BOS ole vain yksi vapaaehtoinen faction muiden joukossa? Eikai tässä tapauksessa voi mikään hajota, etpähän vaan voi pelata BOS:n tehtäviä enää. Ja eihän näissä nykyään edes pysty tappaa "tärkeitä" hahmoja käsittääkseni?

Pystyy kyllä, ainakin joitakin. Muilla factioneillakin saattaa olla bosiin liittyviä tehtäviä..
 
Vastaus: Fallout 4

Onkos muilla käynyt, niin että tykkäsitte Fallout 3:sta, mutta nelonen ei vaan jostakin syystä nappaa ollenkaan?

Itse ostin pelin julkaisun aikoihin ja vasta 8 tuntia pelannut, kun ei nappaa :(
 
Vastaus: Fallout 4

Onkos muilla käynyt, niin että tykkäsitte Fallout 3:sta, mutta nelonen ei vaan jostakin syystä nappaa ollenkaan?

Itse ostin pelin julkaisun aikoihin ja vasta 8 tuntia pelannut, kun ei nappaa :(
Sama tilanne. Välissä toki New Vegas, joka mielestäni käyttää lähdemateriaalinsa paremmin. Toinen isompi syy on Witcher 3, jonka läpäisin juuri ennen nelosen aloittamista. Noituri nyt vaan on niin kova, ettei muilla ole helppoa sen jälkeen.

Itse pelissä isoin ongelma on hahmonkehityksen muutokset. Ei se nytkään täyttä kuraa ole, mutta vanha systeemi nyt vain sattui olemaan kaikkien aikojen paras.
 
Vastaus: Fallout 4

Hienoja bugeja...nyt jostain syystä kaveri on halvaantunut ja istuu vaan maassa tai hississä kykenemättä liikkumaan...eikä tule stimpack elvytys vaihtoehtoa :( no ehkä joku vihu kurmottaa sitä kohta ja se herää jaloilleen sen jälkeen..
 
Vastaus: Fallout 4

Hienoja bugeja...nyt jostain syystä kaveri on halvaantunut ja istuu vaan maassa tai hississä kykenemättä liikkumaan...eikä tule stimpack elvytys vaihtoehtoa :( no ehkä joku vihu kurmottaa sitä kohta ja se herää jaloilleen sen jälkeen..

Omalla kohdalla on käynyt samaa. Tilanne on korjautunut viimeistään pikamatkustuksella paikasta toiseen. Kaveri on sitten ollut taas mukana eikä moksiskaan.
 
Vastaus: Fallout 4

Välillä tulee kyl ilmoitus, et mene puolustamaan jotakin kylää. Yleensä teleporttaan sinne mahdollisimman pian. Ei sinne sitten ketään kuitenkaan hyökkää, vaikka siellä kuinka odottelisi. Sit kun teleporttaan jonnekin muualle, niin tulee failed ilmoitus (ja paikassa generaattorit yms paskana).
Tuo näyttää bugittavan..:rolleyes:

Olen itse noissa tapauksissa odotellut ihan huolella, ja apua kaipaavaan mestaan on kyllä ollut tulossa vihuja; pidemmänkin odottelun päästä vähän joka suuntaan vatsittelemalla "skannaten" on paljastunut, että paikkaan on kuin onkin matkalla ghouleja tai supermutantteja. En siis väheksy arviotasi bugin mahdollisuudesta, mutta olen mielestäni odottanut tuollaisissa tilanteissa kauankin. En ole kuitenkaan kokeillut mitään WAIT-odottamista esim. tuolilla tms.
 
Vastaus: Fallout 4

Onkos muilla käynyt, niin että tykkäsitte Fallout 3:sta, mutta nelonen ei vaan jostakin syystä nappaa ollenkaan?

No ainakin niin on käynyt, että hypeentymisen ja alkuinnostuksen laantumisen jälkeen peli ei tunnukaan tarjoavan niin paljoa mitään mielenkiintoista, että se lopulta palkitsisi pelaamaan. Ehkäpä kartan suhteellisen pieni koko on suurin tekijä. Vaikka yllättävän paljon onkin löydettävää karttaan saatu sisällytettyä, niin omalla kohdalla immersio kärsii. En suinkaan yritä väittää, että pelkällä kartan koolla määriteltäisiin open world -pelien kelpoisuus. Olen kai sen verran klaustrofobinen, että en voi kuitenkaan rehellisesti pitää tätä peliä sillä tavalla avoimena maailmana, jonka tutkimiseen liittyisi se tunnelma, mitä odotin.

Voisin jopa lähestulkoon todeta, että tämä peli on nyt vasta ideatasolla siihen nähden, mitä Fallout 4:n olisi mielestäni pitänyt olla. Esim. rakentelu on hyvä idea, mutta siinä on tiettyjä seikkoja, jotka aiheuttavat lähinnä facepalm-tilanteita. Howardin kehuma "it just works" ei toteudu kohdallani, vaikka haluaisin rakennella kasaan jotain ihan perusjuttuja. Myönnän, että vika voi olla omani, koska ajatteluni voi olla niin nurinkurista yleiseen tasoon nähden. Joku taisi juuri tällä foorumilla jokseenkin todeta, että pelissä kukaan (NPC) ei oikein tiedä mistään mitään eikä keskusteleminen tunnu kovin syvälliseltä ja mielenkiintoiselta. Tämän allekirjoitan. Toivon vain, että tämä kaikki johtuu siitä, että Bethesda panostaa superpaljon seuraavaan The Elder Scrollsiin. Tuollakaan en tietenkään tarkoita sitä, että sinänsä pitäisin hyväksyttävänä tehdä valuutankuvat silmissä jotain puoliväkisin, jotta jokin muu olisi ehdoton hitti.

Olen yllättynyt siitä, miten nopeasti into peliin laantui. Pähkinänkuoressa asia on niin, että peli on mielestäni lukuisista hyvistä, hauskoista ja toimivista puolistaan huolimatta jotenkin hajanaisen ja keskeneräisen tuntuinen. En osaa sanoa johtuuko tämä teinipeeloaikoihin nähden kriittisemmästä asenteestani, oman edelleen hölmön hypeytymisen kuplan puhkeamisesta vai siitä, että näitä asioita todella hoidellaan pelibisneksessä vähän vasemmalla kädellä (normatiivisesta kielikuvasta anteeksipyyntö kaikille vasenkätisille ;).

PS. Ainiin: lähinnä loading screenien luennehtima ajankulutus on todella etäällä siitä, mitä viihdeajanvietteeltäni tänä päivänä odotan.
 
Vastaus: Fallout 4

Onkos muilla käynyt, niin että tykkäsitte Fallout 3:sta, mutta nelonen ei vaan jostakin syystä nappaa ollenkaan?

Itse ostin pelin julkaisun aikoihin ja vasta 8 tuntia pelannut, kun ei nappaa :(

Sama kävi. Alkuun pelasin noin 7-8h, pidin pienen tauon ja sitten saapui postissa Mad Max. Jostain syystä ei niin yleisesti kehutun Mad Maxin meininki tempaisi mukaansa ja sitä on jo takana 17h ja meno yhä maistuu hyvälle. Fallout tulkoon vuoroonsa sitten kun Mad Maxi on tahkottu läpi
 
Vastaus: Fallout 4

Nyt tuli itsellä haara peliin. En edes tiedä mitä tehdä ja olen melko varma, ettei onnistuisi uudelleen.

Eli
Siinä vaiheessa kun lennettin sillä lentokoneella sinne Pryder? niin ammuskelin huvin vuoksi pikku päissään sillä minigunilla. Lopputulema ole, että tuli teksti että BOS on nyt hostile ja kaikki siellä mothershipillä alkoi ampua mua. Hermostuin ja tapoin kaikki sieltä alukselta, myös Dansen. Onko tästä järkeä jatkaa, vai ottaa vaan edellinen save?

Tuosta hahmosta en tiedä, mutta teen tehtävää jossa on bob no nose ja mel. Kumpaakin voi ampua, mut ne ei kuole vaikka energia menee nollaan. Ongelma vaan oli se, että vihun sijasta VATS laukauksilla osa osui Mel:liin ja siitä tuli vihamielinen. Tyrmäsin sen 15krt tehtävän aikana, mutta loppuun päästessä tehtävä kusi siihen, että sille ei voinut enää puhua = tehtävä ei edennyt. Jouduin aloittamaan tehtävän uudestaan, onneksi ei ollut ku toista tuntia pitkä tehtävä ja vihut 50+ tasoa, prkl.. Nyt bob ja mel ovat vielä sovussa ja toivottavasti nyt pääsen läpi.

Idiootti ratkaisuja tällaiset, että kaverit itse juoksee piipun eteen ja sit hommat kusee sen takia..
 
Vastaus: Fallout 4

Itse en ole jatkanut tuota sen jälkeen kun tuo tapahtui, En tiedä kumpaa jatkaisin. Tuo tehtävä tuli tuonne data-listaan jo failed, joten se siitä tehtävästä. Toisaalta en tiedä onko tuossa mitään vastaavaa hyötyäkään jatkaa tuota kaikkien tuhottua juttukaan.

Ehkä vaan lataan vanhemman ja jatkan siitä...
 
Vastaus: Fallout 4

En oo ikinä näin aktiivisesti pelannu mitään peliä. Tunteja about 3-4h päivässä ja ei tää ole läpi ku vasta kesällä [emoji23] niin paljon karttaa tutkimatta ja päätarinassakin ollaan just saavuttu diamond cityyn.. Aina vaan löytyy uusia tehtäviä ja uusia paikkoja koluttavaksi.

Nyt löysin sen parhaimman power armoryn, tai jalkoja vajaan. Löytyy tehtävässä the dig. Enempää en spoilaa. Pihalla on nyt 12 power armorya ja kasa ylimääräisiä armoreita [emoji23]
 
Vastaus: Fallout 4

En oo ikinä näin aktiivisesti pelannu mitään peliä. Tunteja about 3-4h päivässä ja ei tää ole läpi ku vasta kesällä [emoji23] niin paljon karttaa tutkimatta ja päätarinassakin ollaan just saavuttu diamond cityyn.. Aina vaan löytyy uusia tehtäviä ja uusia paikkoja koluttavaksi.

Nyt löysin sen parhaimman power armoryn, tai jalkoja vajaan. Löytyy tehtävässä the dig. Enempää en spoilaa. Pihalla on nyt 12 power armorya ja kasa ylimääräisiä armoreita [emoji23]

Sama homma, pelottavan paljon kaikkea tässä kyllä on. Kartan koosta en kyllä lähe valittamaan, sen verran yksiyiskohtainen ja tässä kuten skyrimissä on parasta just se että aina törmää johonki uuteen mestaan vaikka pelitunteja jo takana useemman "normi" pelin verran. Sulla on kyllä melko hidas tahti kun tarinassa saavuit vasta diamond cityyn, luulin että minä olen se joka etenee kun etana. Tarinatehtäviä tehty tällähetkellä huikeat 3 kpl, mut mihis tässä ny kiire on.

Tätä peliä en kyllä varmasti tuu pelamaan läpi edes ensi kesään mennessä, nyt on ollut pientä taukoa pelistä kun gta onlineen tulossa öky dlc nii pitää sielä jotain pennejä tienata. Siitä parhaasta armorista mulla on jo niitä 3 kpl, tosin yksi vaan jossa on kaikki palikat kiinni, toisesta puuttuu jalat ja kolmannesta kypärä. Ajattelin niistä sit kyhätä niin, että jokaisessa armorissa on jotain erilaista kykyä.

Yksi powerarmor löytyi veden alta, hieman säikähin ku siel uin ja oli ukkosta ja pimeetä niin sielä se tönötti pystyssä, luulin että joku vesihirviö olisi hyökännyt. En ole varma oliko se peräti yksi niistä parhaista armoreista.
 
Ylös Bottom