Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Varoitus! Mulle kävi semmonen homma että mun tukikohtaan hyökättii ja en edes tiennyt että NPC voi käyttää sun powerarmoria. Hyökkäyksen jälkeen siinä se yks täti löntysteli mun powerarmor päällä ja vaikka kuinka monta kertaa sanoin että tuuppa kuule ulos sieltä, vastas aina että "sure thing" mutta siinä se vaa jatkoi möllöttämistä. Käynnistin pelin, tein parit fast travelit, pelasin pari tuntia, ei mitään siinä se oli edelleen sen sisällä.

Googlella kun etsin niin sieltä löytyi muitakin kohtalotovereita ja ilmeisesti ainoa ratkaisu että sen saa takaisin tällä hetkellä, on ottaa aikasempi save. Semmosen jouduin sit tekemään, sit oli vinkkinä vielä semmonen että kun ottaa siltä powerarmorilta sen fusion coren vai power core vai mikä onkaan se paristo, pois sieltä niin silloin NPC't eivät ota powerarmoria käyttöön silloin kun on sotatilanne päällä. Laitoin ite sen fusion coren sen power armorin viereiseen kaappiin että aina kun olen lähdössä niin siitä laitan paristot siihen kiinni.

Eipä siinä muuta mutta, jotkut asiat mun tukikohdassa on perhana vain minun! Eikä siihen ole asiaa muille, sais olla joku vaihtoehto että laittaa siihen jonkun lukituksen että vain sinä voit sitä käyttää, tai tulisivat edes perhana ulos sieltä kun käsketään. Kyllähän nämä tämmöset pätsätään mut silti.

Tämä olikin mun ensimmäinen isompi ongelma tässä pelissä. Onneksi voi tehää useampi save niin en joutunut palamaan takaisin lähes ollenkaan.
Joo munkin power armoreita on lainattu pari kertaa mut aina on palautettu lähelle, mistä on otettukin. Täytyypä itsekin estää niiden käyttäminen.
Mieluimmin suosittelen ottamaan fusion coren mukaansa, ei ne paina mitään.
 
Vastaus: Fallout 4

Kiitti varoituksesta! Kävin nappaan fusion coret pois armoreista, niin ei tuu yllätyksiä.
 
Vastaus: Fallout 4

Omakin Power Armor "anastettiin" Settlerin puolesta, ja kävi ihan samalla tavalla. Ei halunnut siitä luopua vaikka sille niin käskinkin. Mietin tallennuksen ottamista, mutta sitten ajattelin että katsotaan nyt miten käy, en sitä Armoria alun jälkeen ole yhtään käyttänytkään. Loppujen lopuksi hahmo jossain vaiheessa luopui siitä, ja taas nököttää kivasti telakassaan. Nyt säilyttänyt pukua ilman paristoja ettei käy näin uudelleen, täti kun oli saanut puvun kauheaan kuntoonkin :)
 
Vastaus: Fallout 4

Jotenki tuntuu, että ihmiset on helpoimpia vastuksia kuin peruseläimet ja öttiäiset metsässä. Oon näiden kanssa ihan kusessa ku aseilla saa roimia lukuisia osumia ja ne vaan ei kuole.. Onko turvallisempaa liikkua teillä kuin metsässä?

Kokemustasojen karttuessa tappelut tulevat helpommiksi. Ero on aika huikea. Siihen saakka kannattanee ehkä edetä vaikka päätarinassa.
 
Vastaus: Fallout 4

Varmaan useasti kysyttyä, mutta menkööt tämän kerran..

Mitenkäs tämän pelisarjan kans on, onko mitään mahdollisuutta/mielekkyyttä aloittaa pelaaminen suoraan Fallout 4, ilman minkäänlaista kosketusta aiempiin peleihin? Ainoastaan Fallout 3 olen nähnyt pelattavan, enkä kyllä tajunnut siitä hönkäsen pöläystä. (Enkä tajua vieläkään.. :D)

Jokin kuitenkin sisällä himottas ostamaan, muttei nyt viitsisi ihan kankkulan kaivoonkaan rahoja heittää. Toisena vaihtoehtona myös Witcher 3 houkuttelis, jonkulainen ideakin on mitä pelissä tapahtuu..
 
Vastaus: Fallout 4

Hyvin voi alkaa pelaamaan, vaikkei sarjan aiemmat osat olisi tuttuja. Joka pelissä on eri päähahmo ja tarina, eikä ne liity toisiinsa muuten kuin maailmaltaan. Päätarina alkaa tässäkin aivan alusta.
 
Vastaus: Fallout 4

Meitsin ensimmäinen hökkeli olis nyt valmiina, lukuunottamatta pieniä virityksiä vielä sinne tänne kuten vähäsen sähköä ja jotain muuta sälää. Eipä tohoo kauheesti enää mitään voi edes enää tehää koska mittari milliä vaille täynnä, eli nyt sit vaan seikkailuun ja jatketaan rakentelua muualle, tähän nyt jos parit valot viel sais. Kaikki maholliset sisustushommat tein mitä nyt pystyi järkevästi laittaa, sohvat ja tuolit, taulut ynnä muut "hyödylliset" vempaimet, jukeboxi oli aivan pakko virittää!

Näytä liitetiedosto 15062

Edit: Joo ja voi uusi tulokas ihan hyvin aloittamaan tämän pelin, mulla tämä on ihan ensimmäinen Fallout (ihan ensimmäisiä ei lakseta) niin ihan hyvin tässä pysyy mukana, on tämä ehdottomasti ostamisen arvoinen. Mikäli tykkää sählää hökkelien kanssa tai muuten avoimen maailman seikkailusta.
 
Vastaus: Fallout 4

On tämä kyllä jäätävän koukuttava peli [emoji109] 3 pelasin vähän, siinä mun kokemukset fallouteista. Nyt vois vaan pelata, pelata, pelata.. Jos vielä tuon käyn katsomassa ja sit lopetan [emoji23] level 8 menossa ja ihan noobituubi oon. Ai, että miten tässä voi käyttää eri asioita hyväksi kunhan vaan sopivasti oivaltaa.
 
Vastaus: Fallout 4

Yks asia mistä en tykkää on tähtäämisen ja ampumisen kankeus. Ai että kun olis yhtä sulavaa kuin esim CoD.
Muuten hyvä peli.
 
Vastaus: Fallout 4

Ai sun mielestä CoDissa ei oo sulava tähtäys/ampuminen? Kyllä BO3 on mielestäni todella smooth, tosin itse en CoDissa käytä aim assistia.

Ja toi VATS on ainakin ihan tyhmä ja liian helppo tapa.

Fallout onkin roolipeli eikä massaräiskintä, itellä ainakin menis hermo jos tosta pelistä tehtäis COD kopio. VATS on juurikin se mitä tuo peli kaipaa ja mielestäni hyvä kompromissi Falloutin ja Fallout 2:sen pistetaistelun korvikkeeksi. Ei kaikkien pelien ole tarkoitus olla räiskintäpelejä, onneks...
 
Vastaus: Fallout 4

Ai sun mielestä CoDissa ei oo sulava tähtäys/ampuminen? Kyllä BO3 on mielestäni todella smooth, tosin itse en CoDissa käytä aim assistia.

Ja toi VATS on ainakin ihan tyhmä ja liian helppo tapa.

Nyt sitten taas.. gtfo :D
 
Vastaus: Fallout 4

En mä nyt sitä tarkoita et tästä CoD kopio tartteis tehdä. Tarkoitan lähinnä sitä kun katsot first personista ympärillesi ja tähtäilet, niin se sais olla sulavampaa.
 
Vastaus: Fallout 4

Fallout ja VATS kuuluvat erottamattomasti yhteen! Joo, voisihan se tähtääminen olla sulavampaakin, mutta ei itsellä ainakaan sen kanssa ole tässä 15+ pelitunnin aikana tullut mitään ongelmia. Sitä en toki epäile, etteikö se voisi alkuun tuntua CoD-ADHD-jumppaa pelaaville kankealta.

CoDi pysyköön vuosittaisena ADHD-pläjäyksenä ja Fallout pysyköön Fallouttina!
 
Vastaus: Fallout 4

Ai sun mielestä CoDissa ei oo sulava tähtäys/ampuminen? Kyllä BO3 on mielestäni todella smooth, tosin itse en CoDissa käytä aim assistia.

Ja toi VATS on ainakin ihan tyhmä ja liian helppo tapa.

Ei vaan mielestäni tämä peli ei kaipaa COD ohjattavuutta koska tämä on roolipeli ja VATS on juuri sitä varten. Jos tähän tehtäisiin sulava pelattavuus tämä menisi juuri siihen COD suuntaan jota kukaan ei halua ja VATS olisi aivan turha.
 
Vastaus: Fallout 4

En mä nyt sitä tarkoita et tästä CoD kopio tartteis tehdä. Tarkoitan lähinnä sitä kun katsot first personista ympärillesi ja tähtäilet, niin se sais olla sulavampaa.

Toi koko pelin runkohan nojaa enemmänkin normi RPG:n attack vs. defence laskentaan, eli vaikka aika iso immersio on siitä että pystyt väisteleen viholisen tulitusta, niin ei se mene ihan niin. Vähän niinkuin skyrimissäkin, osumaa tulee ja pärjäät vaan paremmin mitä paremmat kamat on päällä. Ite pelaan melkein koko ajan pelkällä VATSilla, jotenkin vaan mukavampaa kun pystyy periatteessa pysäyttään ajan. Ennen oli vielä paremmin kun aika oikeasti pysähtyi, nyt tuo uudistus että se vaan hidastuu ei ollut mielestäni paras idea...
 
Vastaus: Fallout 4

Pelkkä pisteisiin perustuva liikkuminen kuten alkuperäisissä olis paras, mutta ei varmaan toimis kuitenkaan nykyään näissä 3D versioissa, joten nykyinen on hyvä. Itelle ainakin paskan hailee nykiikö/hidasteleeko tää peli jossain välissä tai että onko grafiikka kuinka up to date. Se ei ole tämän pelin pointti.
 
Vastaus: Fallout 4

Ei vaan mielestäni tämä peli ei kaipaa COD ohjattavuutta koska tämä on roolipeli ja VATS on juuri sitä varten. Jos tähän tehtäisiin sulava pelattavuus tämä menisi juuri siihen COD suuntaan jota kukaan ei halua ja VATS olisi aivan turha.

Ai, kyllä mä uskoisin että porukat silti käyttäis VATSia. Varsinkin ei niin taitavat pelaajat ja aloittelijat. Tai pelaajat jotka muuten vaan tykkää VATSista.
 
Ylös Bottom