Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Fallout 4

Vastaus: Fallout 4

Sama homma, pelottavan paljon kaikkea tässä kyllä on. Kartan koosta en kyllä lähe valittamaan, sen verran yksiyiskohtainen ja tässä kuten skyrimissä on parasta just se että aina törmää johonki uuteen mestaan vaikka pelitunteja jo takana useemman "normi" pelin verran. Sulla on kyllä melko hidas tahti kun tarinassa saavuit vasta diamond cityyn, luulin että minä olen se joka etenee kun etana. Tarinatehtäviä tehty tällähetkellä huikeat 3 kpl, mut mihis tässä ny kiire on.

On mulla yleensä joku punainen lanka mitä teen, mut päätarina ei oo vielä kuulunut siihen. Esim. Viimeksi keräilin Eddie Winterin holotapeja. Samalla sit tulee koluttua ympäristö, joten sitä vaan eksyy uusiin seikkailuihin [emoji23] sit kun reppu ja Strongin reppu on täynnä niin käydään tyhjentämässä ja arvotaan seuraava projekti. Lähinnä kantamukset täyttyvät per paikka. Vielä kun on hakkerointi taidot 4/4 ja tiirikointi 3/4 niin mikään ei jää koluamatta. Silti jää aina jtn huomaamatta, esim. Lehtiä, holotapeja yms.

Lopettaminenhan tässä on kaikkein vaikeinta, ku aina ois jtn mielenkiintoista nurkan takana.
 
Vastaus: Fallout 4

Nimenomaan se lopettaminen, sitä aina on et "no jos mä käyn vaa kattoo ton yhen mestan äkkiä" sit huomaakin että oho 6h meni johonkin, kyl mulla on aika sama että mä otan jonkun tehtävän tain jonkun kohteen mitä kohtia olen sit menossa, mutta se on melko vaikeeta tässä pelissä kun meet tekemään yhtä asiaa, niin matkan varrella huomaat 100 muuta mielenkiintoisempaa mestaa. Tiirikointi ja hakkeri oli mulla varmaa ne ekat mitkä laitoin tappiin, mikään ei oo ärsyttävämpää tämän tyyppisissä peleissä että tulee joku herkullisen näköinen ovi vastaan ja et pääse sisälle.
 
Vastaus: Fallout 4

Tuli tässä mieleen antaa vinkkiä sellaisille pelureille, joille pelin tarjoamien seikkailukumppanien suhtautuminen pelihahmoon on tärkeää. Ilmiö ei ole varmasti Falloutiin perehtyneille mikään newsflash, mutta voipahan tämä säästää ärtymykseltä. Netistähän löytyy tietysti etsivälle taulukkoa kuka mistäkin on mitäkin mieltä, mutta en nyt linkkaa moisille sivustoille mahdollisten huonosti peitettyjen spoilereiden välttämiseksi.

Mutta esim. Preston Garvey vihaa varastamista. Kun vastaan tuli joku leiri, minkä ympärillä makasi vain kuolleita, niin jostain syystä leiristä asioiden ottaminen oli varastamista. Liekö kyseinen astia mistä varastin ollut vahingossa omistetuksi merkitty, vai olivatko hahmot todella joku porukka jotka olivat olleet elossa ja kuolleet vaikka taistelussa minun sitä huomaamatta? Preston ei kuitenkaan katsonut, että oli jotain stimpakkia laatikosta sopivaa ottaa, vaikka Minuuttimiesten mandaatilla Joutomaan hyödyksihän minä vain kaiken teen :D Preston kuitenkin kovasti arvostaa kaikenlaista ihmisten auttamista, joten arvostus on helppo ansaita takaisin.

Mutta sitten Piper tässä eräässä tehtävässä:

Kun BOS-tehtäväsarjassa päästään eräässä tehtävässä kadonneiden tarvikkeiden jäljille, ja tarvikkeita lipastanut tyyppi onnistutaan puhumaan maanpakoon, niin pelaajalle jää vielä valinta: einessäilykkeiden avulla BOS-sooloilijan muonittamat ghoulit voi tappaa tai jättää tappamatta. Päädyin jälkimmäiseen, vaikka sormeni hypistelivät jo kranaatin sokkaa. No matkassani ollut Piper alkoikin omatoimisesti räiskimään ghouleja, joista minä sitten jouduin tekemään historiaa. Sitten tämä BOS-luopio huutaa "Noooooo!" ja alkaa räiskimään meitä. Kun ritarillisesti sitten tapoin hänet, niin "Piper hated that".

...ja koska olin Piperin suhteen romanssiaikein liikkeellä, niin nöyrtyvänä miehenä loadasin saven ja hoidin tilanteen hiippailemalla pois paikalta ilman konfliktia. Olishan Piperin leppyyttely tietysti onnistunut muutamalla tiirikoinnilla ei-omistettuun lokeroon/huoneeseen. Huoh, naiset :D

PS. Ymmärrän tietysti, että Wastelandissä resurssit ovat joskus tiukilla ja omaisuutta suojellaan tarvittaessa brutaalisti. Silti naurattaa kun yhden röökin varastat jostain niin suurin piirtein tulee revanssi The Great Warista...
 
Vastaus: Fallout 4

Strongkin välillä tykkää ja välillä ei, mut mä vien kaiken. Ihmiset jotka eivät ammu mua vaan käskevät painua sinne niin jätän aina henkiin.. Vaikka eipä tässä pelissä siitä haittaakaan ole vaikka nekin tappais [emoji15]
 
Vastaus: Fallout 4

Strongkin välillä tykkää ja välillä ei, mut mä vien kaiken. Ihmiset jotka eivät ammu mua vaan käskevät painua sinne niin jätän aina henkiin.. Vaikka eipä tässä pelissä siitä haittaakaan ole vaikka nekin tappais [emoji15]

Saako Strongin kanssa romanssia aikaiseksi?
 
Vastaus: Fallout 4

Strongkin välillä tykkää ja välillä ei, mut mä vien kaiken. Ihmiset jotka eivät ammu mua vaan käskevät painua sinne niin jätän aina henkiin.. Vaikka eipä tässä pelissä siitä haittaakaan ole vaikka nekin tappais [emoji15]

Mulla oli aluks se asenne, että jos joku alkaa jotain kuittailemaan niin se on sitten menoa koska minähän en mitään bullshittiä kuuntele/kattele :D

Mutta nyt olen yrittänyt panostaa karismaattisiin puhevaihtoehtoihin. Näin olen koittanut roolipelata mahdollisuuksien mukaan niin, kuin oikeastikin tekisin. Oikeastihan en luonnollisesti liipasin pohjassa juoksentele menemään ketään ryöstelemässä, enkä myöskään v*ttuile kenellekään edes silloin, kun tekisi mieli. Silti sekulaarina rationalistina en luonnollisesti edes Falloutissa voi ilman sarkasmia kommentoida esim. sen Jet-Näky-Mamman juttuja :D

Mainittakoon nyt kuitenkin tämmöinen tapaus (mihin voi liittyä tehtävä, siksi spoiler), mistä sain kovastikin väkivaltaista tyydytystä:

Siellä kaupunkiympäristössä päin on eräs kultti, jonka johtohahmot luonnollisesti kusettavat seuraajansa "luopumaan materiaalisesta omaisuudestaan". Kun yrittivät moisia puheita minulle saada uppoamaan vielä uhaten, että joko kävelen täältä alasti tai lähden vaakatasossa, niin ai että kun teki hyvää valita sanat niin, että alkaa pyssyt paukkumaan. Jos jotain nimittäin vihaan, niin skientologeja ja kaikenlaisia sellaisia hörhöjä - off topic annettakoon anteeksi :D

Mutta tuohon porukkaan liittyy myös eräs tehtävä, jonka yhteydessä eri hahmolla kulttilaisten jallittaminen muistaakseni karismaattisilla puhevaihtoehdoilla johti siihen, että eivät käyneet päälle. Aiemmin eri hahmolla ilman tuota tehtävää olin löytänyt heidät ihan muuten vaan, ja homma tosiaan johti siihen, että oli roimasti vähemmän kulttilaisia Wastelandissä ;)

Tästä heräsi sellainen miete, että miten olisi tuo mainitsemani mutta tarkemmin kuvailematta jättämäni tehtävä olla edennyt siinä tapauksessa, että kulttiporukka olisi jo ehditty poistaa päiväjärjestyksestä? Voiko pelissä olla vaihtoehtoisia sijainteja ja skenaarioita tiettyjen tehtävien suhteen? Miten olisi siis käynyt tehtävään liittyvän henkilön kanssa, kun ei olisi enää ollutkaan tätä kulttiporukkaa, johon henkilö tehtävässä liittyi?
 
Mulla oli aluks se asenne, että jos joku alkaa jotain kuittailemaan niin se on sitten menoa koska minähän en mitään bullshittiä kuuntele/kattele :D

Mutta nyt olen yrittänyt panostaa karismaattisiin puhevaihtoehtoihin. Näin olen koittanut roolipelata mahdollisuuksien mukaan niin, kuin oikeastikin tekisin. Oikeastihan en luonnollisesti liipasin pohjassa juoksentele menemään ketään ryöstelemässä, enkä myöskään v*ttuile kenellekään edes silloin, kun tekisi mieli. Silti sekulaarina rationalistina en luonnollisesti edes Falloutissa voi ilman sarkasmia kommentoida esim. sen Jet-Näky-Mamman juttuja :D

Mainittakoon nyt kuitenkin tämmöinen tapaus (mihin voi liittyä tehtävä, siksi spoiler), mistä sain kovastikin väkivaltaista tyydytystä:

Siellä kaupunkiympäristössä päin on eräs kultti, jonka johtohahmot luonnollisesti kusettavat seuraajansa "luopumaan materiaalisesta omaisuudestaan". Kun yrittivät moisia puheita minulle saada uppoamaan vielä uhaten, että joko kävelen täältä alasti tai lähden vaakatasossa, niin ai että kun teki hyvää valita sanat niin, että alkaa pyssyt paukkumaan. Jos jotain nimittäin vihaan, niin skientologeja ja kaikenlaisia sellaisia hörhöjä - off topic annettakoon anteeksi :D

Mutta tuohon porukkaan liittyy myös eräs tehtävä, jonka yhteydessä eri hahmolla kulttilaisten jallittaminen muistaakseni karismaattisilla puhevaihtoehdoilla johti siihen, että eivät käyneet päälle. Aiemmin eri hahmolla ilman tuota tehtävää olin löytänyt heidät ihan muuten vaan, ja homma tosiaan johti siihen, että oli roimasti vähemmän kulttilaisia Wastelandissä ;)

Tästä heräsi sellainen miete, että miten olisi tuo mainitsemani mutta tarkemmin kuvailematta jättämäni tehtävä olla edennyt siinä tapauksessa, että kulttiporukka olisi jo ehditty poistaa päiväjärjestyksestä? Voiko pelissä olla vaihtoehtoisia sijainteja ja skenaarioita tiettyjen tehtävien suhteen? Miten olisi siis käynyt tehtävään liittyvän henkilön kanssa, kun ei olisi enää ollutkaan tätä kulttiporukkaa, johon henkilö tehtävässä liittyi?

Mäkin panostan keskusteluihin, mutta se ei mua kiinnosta, että tykkääkö strong siitä, että puen power armoryn tai hakkeroin oven auki.. Mä oon saanut sen maximaalisen luottamuksen, mut petiin en oo vielä onnistunut kaatamaan [emoji8]


Kaikkihan pelissä ei ole alkujaan vihamielisiä, mutta keskustelut voivat johtaa siihen mikäli intressit ei kohtaa. Näissä tarjoan tarpeen tullen lyijyä ja vien tuhkatkin pesästä.
 
Vastaus: Fallout 4

Mulla oli aluks se asenne, että jos joku alkaa jotain kuittailemaan niin se on sitten menoa koska minähän en mitään bullshittiä kuuntele/kattele :D

Mutta nyt olen yrittänyt panostaa karismaattisiin puhevaihtoehtoihin. Näin olen koittanut roolipelata mahdollisuuksien mukaan niin, kuin oikeastikin tekisin. Oikeastihan en luonnollisesti liipasin pohjassa juoksentele menemään ketään ryöstelemässä, enkä myöskään v*ttuile kenellekään edes silloin, kun tekisi mieli. Silti sekulaarina rationalistina en luonnollisesti edes Falloutissa voi ilman sarkasmia kommentoida esim. sen Jet-Näky-Mamman juttuja :D

Mainittakoon nyt kuitenkin tämmöinen tapaus (mihin voi liittyä tehtävä, siksi spoiler), mistä sain kovastikin väkivaltaista tyydytystä:

Siellä kaupunkiympäristössä päin on eräs kultti, jonka johtohahmot luonnollisesti kusettavat seuraajansa "luopumaan materiaalisesta omaisuudestaan". Kun yrittivät moisia puheita minulle saada uppoamaan vielä uhaten, että joko kävelen täältä alasti tai lähden vaakatasossa, niin ai että kun teki hyvää valita sanat niin, että alkaa pyssyt paukkumaan. Jos jotain nimittäin vihaan, niin skientologeja ja kaikenlaisia sellaisia hörhöjä - off topic annettakoon anteeksi :D

Mutta tuohon porukkaan liittyy myös eräs tehtävä, jonka yhteydessä eri hahmolla kulttilaisten jallittaminen muistaakseni karismaattisilla puhevaihtoehdoilla johti siihen, että eivät käyneet päälle. Aiemmin eri hahmolla ilman tuota tehtävää olin löytänyt heidät ihan muuten vaan, ja homma tosiaan johti siihen, että oli roimasti vähemmän kulttilaisia Wastelandissä ;)

Tästä heräsi sellainen miete, että miten olisi tuo mainitsemani mutta tarkemmin kuvailematta jättämäni tehtävä olla edennyt siinä tapauksessa, että kulttiporukka olisi jo ehditty poistaa päiväjärjestyksestä? Voiko pelissä olla vaihtoehtoisia sijainteja ja skenaarioita tiettyjen tehtävien suhteen? Miten olisi siis käynyt tehtävään liittyvän henkilön kanssa, kun ei olisi enää ollutkaan tätä kulttiporukkaa, johon henkilö tehtävässä liittyi?

Vastaus tohon spoilerissa esitettyyn kysymykseen.
Sinne tulee uusi "Sipilä" (kulttijohtaja) ja tälläkertaa voit keskustelussa mainita että olen muuten se kaveri joka tappoi edeltäjäsi kun se yritti tätä samaa huijausta. :)
 
Vastaus: Fallout 4

Setti tuli rykästyä läpi ja
Instituten loppu ratkaisu.
Mutta jotenkin jäi olo että loppu oli hyvin mitäänsanomaton. Trophy "decide the fate oh the Commonwealth" jäi vähän avoimeksi. No pitää varmaan ottaa savesta ja katsoa muiden instanssien loppu ratkaisu. Kukahan se hyvis tässä nyt oli?
 
Vastaus: Fallout 4

Setti tuli rykästyä läpi ja
Instituten loppu ratkaisu.
Mutta jotenkin jäi olo että loppu oli hyvin mitäänsanomaton. Trophy "decide the fate oh the Commonwealth" jäi vähän avoimeksi. No pitää varmaan ottaa savesta ja katsoa muiden instanssien loppu ratkaisu. Kukahan se hyvis tässä nyt oli?
Mahtaako tuollaisessa maailmassa kukaan olla puhtaasti hyvä. Minuuttimiehet nyt ehkä eniten, niillä en ole ajatellut läpi pelata, vielä.
 
Vastaus: Fallout 4

Mahtaako tuollaisessa maailmassa kukaan olla puhtaasti hyvä. Minuuttimiehet nyt ehkä eniten, niillä en ole ajatellut läpi pelata, vielä.

Omasta mielestäni instititute on ainoa järkevä parempaan tulevaisuuteen tähtäävä instanssi. Totta, Minuuttimiesten lisäksi, muut ovat lähinnä fanaattisia kiihkoilijoita suuntaan tai toiseen. Mutta olisin loppuun kaivannut hieman laajemman kuvauksen siitä mitä tulee tapahtumaan.
Hieno peli kuitenkin vaatii varmasti palaamista viimeistään kun ensimmäinen DLC pamahtaa ulos ensi vuonna.
 
Vastaus: Fallout 4

Omasta mielestäni instititute on ainoa järkevä parempaan tulevaisuuteen tähtäävä instanssi. Totta, Minuuttimiesten lisäksi, muut ovat lähinnä fanaattisia kiihkoilijoita suuntaan tai toiseen. Mutta olisin loppuun kaivannut hieman laajemman kuvauksen siitä mitä tulee tapahtumaan.
Hieno peli kuitenkin vaatii varmasti palaamista viimeistään kun ensimmäinen DLC pamahtaa ulos ensi vuonna.

Samaa mieltä

Tosin, Falloutin maailmassa ei ole hyvää eikä pahaa, on vain harmaan eri sävyjä. Jokaisella porukalla on omat motivaationsa miten viedä asioita eteenpäin, Institute
tuskin lopulta hirveästi välittää pintamaailmasta sen pisteen jälkeen kun saavat reaktorinsa toimimaan, voivat elää sen jälkeen täysin suljetussa kuplassa luoden omaa utopiaansa maan alla.

Mutta juu, hyvä peli oli, eilen napsahti platina :) En juuri platinaa koskaan keräile mutta nyt oli pakko hankkia.
 
Vastaus: Fallout 4

Saako noita omia settlementtejä, tai siis omaa kartanoa lukittua jotenkin. V...taa kun on asetellut viinapullot pöydille ja muutkin tavarat paikalleen niin siellä joku settleri nukkuu mun sängyssä ja istuu mun baaripöydän luona juomassa kahvia.
Siis saako tuohon peliin lukollisia ovia, vai pitääkö aina poistaa portaat ku lähtee reissulle?
 
Vastaus: Fallout 4

Saako noita omia settlementtejä, tai siis omaa kartanoa lukittua jotenkin. V...taa kun on asetellut viinapullot pöydille ja muutkin tavarat paikalleen niin siellä joku settleri nukkuu mun sängyssä ja istuu mun baaripöydän luona juomassa kahvia.
Siis saako tuohon peliin lukollisia ovia, vai pitääkö aina poistaa portaat ku lähtee reissulle?

Mua taas ärsytti se että pari tuntia noita "sisustuselementtejä" eli pulloja, pelejä, lehtiä hiusharjoja jne jne taiteellisesti aseteltuani kämpillä, ne olivat vajonneet puoliksi kaappien, pöytien tahi peräti maan sisään, kun palasin reissultani. Ei taida onnistua erilainen koristelu tässä niinkuin oli mahdollista F3 ja New Vegasissa, tai no siis kaikissa Bethin peleissä tähän asti. Liekö joku bugi ja mahdollisesti korjaavat joskus.
 
Vastaus: Fallout 4

Mua taas ärsytti se että pari tuntia noita "sisustuselementtejä" eli pulloja, pelejä, lehtiä hiusharjoja jne jne taiteellisesti aseteltuani kämpillä, ne olivat vajonneet puoliksi kaappien, pöytien tahi peräti maan sisään, kun palasin reissultani. Ei taida onnistua erilainen koristelu tässä niinkuin oli mahdollista F3 ja New Vegasissa, tai no siis kaikissa Bethin peleissä tähän asti. Liekö joku bugi ja mahdollisesti korjaavat joskus.
Oliskohan se niin että tän pelin sisustettavissa oleva asunto on ainoastaan se diamond citystä ostettava luukku ja noita kyliä rakennetaan vain niille asukkaille.
 
Vastaus: Fallout 4

Oliskohan se niin että tän pelin sisustettavissa oleva asunto on ainoastaan se diamond citystä ostettava luukku ja noita kyliä rakennetaan vain niille asukkaille.

Ei helvetti, joku roti sentään pitää olla mun viinojen läträämisenkin kanssa.

Eli rakennustilaan ja portaat pois rakennuksesta, mä en mitään hikisiä "lumppuja" halua sänkyyni lakanoita ruttaamaan!
 
Vastaus: Fallout 4

Ei helvetti, joku roti sentään pitää olla mun viinojen läträämisenkin kanssa.

Eli rakennustilaan ja portaat pois rakennuksesta, mä en mitään hikisiä "lumppuja" halua sänkyyni lakanoita ruttaamaan!

Liekö tuokaan ihan pomminvarma, mulla ainakin usein setlerit spawnailee rakennusten katoille eivätkä raukat pääse pois sieltä... :)
 
Vastaus: Fallout 4

Parsons state insane asylum -tehtävästä:

miten porukka on päättänyt tehtävän? Isä vai poika? Itse päästin isän vapaaksi mut surmasin sen sit Cabonien kämpillä. Meni keskustelu jotenki pieleen ku olisinki halunnut jeesata isää, joten onko joku tehnyt toisin päin ja tulikohan siinä jotain mullistavaa eroa tai kamaa palkinnoksi? Nyt ei ainakaan tuo tarina etene vaan sain putsata kämpän ja sit son moro.
 
Ylös Bottom